Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nowy Y z potencjałem na (znowu) najpopularniejszy samochód w EU a ludzie rozpisują się o duszy.. :D

 

56 minut temu, Oldman napisał(a):

dla mnie wiekszosc tesli z wyglądu to typowy przykład totalnej nijakości pod kątem designu

A jak myślisz dlaczego to właśnie Tesla sprawiła że elektryki nie zostały tylko ciekawostką na 2 lata i nie wymarly 10 lat temu? ;)

 

Właśnie dlatego że Tesla zaprezentowała elektryka ktory wyglada jak normalny samochód a nie karykatura jak elektryki w tamtych czasach ;)

 

Model 3 i Y to jest samochód dla ludu, to jest model który ma być normalny, kiedyś ta normalność zdecydowała o sukcesie Tesli. Dzisiaj to przewaga technologiczna o tym decyduje, choć konkurencja goni.

 

Chcesz duszy i emocji to zrób rezerwację na roadstera  :D

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, Wu70 napisał(a):

Nowy Y z potencjałem na (znowu) najpopularniejszy samochód w EU a ludzie rozpisują się o duszy.. :D

 

 

ja nie pisałem o Y tylko o prawie wszystkich teslach zarówno tych droższych jak i tańszych. to juz taki fiat 500x który też jest "samochodem dla ludu" (idąc twoim tokiem rozumowania) wygląda o wiele lepiej ma jakis styl i własną stylistyczną tożsamość

rOnt8gW.jpeg

13 minut temu, Wu70 napisał(a):

Właśnie dlatego że Tesla zaprezentowała elektryka ktory wyglada jak normalny samochód a nie karykatura jak elektryki w tamtych czasach ;)

 

Tesle nie wyglądają jak normalne samochody, wyglądają jak piąta woda po kisielu , jak placeholdery aut w jakiejśc idie gierce w której rozwala sie auta z laserowej dzidy XD,  widze ze kolejny co nie rozumie problemu i nie widzi tego co oczywiste. To juz chińczyki mają więcej stylu i własnej tożsamosci niż tesle (choc też mają jej mało ale moze pomału sie to zmieni). Starczy , kończę ten offtop.

Edytowane przez Oldman
Opublikowano
8 godzin temu, Decus napisał(a):

Ostatnio miałem dwie bliskie osoby w szpitalu, nagłe przypadki i w ten dzień zrobiłem masę km. Nie było czasu nawet zjeść a co dopiero ładować auto. 

 

Dlatego mam takie zdanie jakie mam: elektryk to nie kandydat na jedyne auto w domu które ma być niezawodne i  zawsze gotowe do jazdy. 

W styczniu miałem podobną sytuację i Teslą w 20 dni zrobiłem ponad 3200km. Praca, szpital, dom, drugi szpital i tak przez prawie 3 tygodnie. W wolne dni gdy reszta rodziny nie mogła ją po 5-6 razu jeździłem na szpital do Taty. 

Kompletnie nie odczułem że mam elwktryka.

 

  • Upvote 2
Opublikowano
12 godzin temu, Oldman napisał(a):

dla mnie wiekszosc tesli z wyglądu to typowy przykład totalnej nijakości pod kątem designu, i zeby nie bylo nie jestem zadnym antyfanem tesli, po prostu są auta które wzbudzają jakies emocje lub nawet anty emocje ale nie tesla, ona jest jak powietrze, jest tak totalnie nijaka , wygląda jakby wzięto kilkanascie losowo wybranych pomysłów z roznych aut a potem je jeszcze bardziej uproszczono i wyprano z charakteru i połączono w jedną nudną całośc. Jesli chodzi o wygląd to auta totalnie bez duszy imho.

Wygląd jak wygląd każda potwora znajdzie amatora itd. - największe problemy to są w środku bo wszystko jest sterowane elektronicznie :D

 

https://abc7.com/tesla-y-model-stuck-in-car-hot-battery/13582249/

 

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, Oldman napisał(a):

Tesle nie wyglądają jak normalne samochody, wyglądają jak piąta woda po kisielu , jak placeholdery aut w jakiejśc idie gierce w której rozwala sie auta z laserowej dzidy XD,

To jest tylko Twoje niszowe zdanie. Większość uważa inaczej ;)

 

5 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Kompletnie nie odczułem że mam elwktryka.

Bo robisz to źle, nie wiesz, że nie je się obiadów jak ma się elektryka, tylko ciągle trasa? ;) 

 

 

Edytowane przez MaxaM
  • Haha 2
Opublikowano
14 godzin temu, MaxaM napisał(a):

 

Można mieć różny gust, ale mówić, że wygląda nijak? No nie :P

 

juniper_nl_9b634868-f2dd-4997-811c-0b674

 

Mi i tak refresh trójki najbardziej się podoba. Na żywo super się wyróżnia na tle innych samochodów :)

 

 

Wygląda dokładnie tak samo jak stary model tylko z władowanymi ledami zamiast "standardowych" reflektorów. Innowacja po uju - prawie jak kolejne lifty Lady Niva.

Natomiast środek to już totalny dramat:

tesla-model-y-juniper-ekran-7.jpeg

Nie wyobrażam sobie jak może się to komuś podobać - chyba, że się przesiada z Wartburga.

  • Upvote 4
Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, kubikolos napisał(a):

Po prostu atak na tesle jest w modzie a ze nie ma zbytnio co atakowac to trzeba napisac ze ..NIE PODOBA MI SIE i zaorane XD

jak wygląda jak biedniejszy kuzyn chińskich aut i na dodatek jest kiepskie w uzytkowaniu (tabletoza i inne problemy związane z elektroniką) to sie nie dziwie ze ludzie narzekają. 

Edytowane przez Oldman
Opublikowano
40 minut temu, kubikolos napisał(a):

 ze nie ma zbytnio co atakowac to trzeba napisac ze ..NIE PODOBA MI SIE

Czyli jak tobie się coś podoba to wszystkim ma się podobać? Nie rozumiem zachwytu nad Teslą - x lat temu wyprzedzili technologicznie wszystkich (przy jednoczesnym kiepskim poziomie wykonania), tak potem większość konkurencji ich dogoniła lub w wielu przypadkach przegoniła. To, że ktoś ma własne zdanie  to jest niewyobrażalne dla wielbicieli Tesli/Iphone/Thermomixa/wpiszta_co_chceta ?

  • Upvote 3
Opublikowano (edytowane)

Tesla w sprzedaży bije wszystkie marki w tym samym pułapie cenowym i do tego sprzedaż ciągle rośnie od powstania marki (chociaż zobaczymy na ile chwilowych perturbacji Musk wprowadził).

Czyli według was bogatsi ludzie są masochistami i używają produkty kiepskiej jakości, kiepskie w użytkowaniu, do tego kiepsko wyglądające, a na dokładkę drogie.

Ma to sens ;) 

Wiecie co łączy bogatszych ludzi? To, że idą do salonu i kupują jaki sobie chcą samochód, a jak się znudzi czy się wkurzą na auto, to za rok pójdą po kolejne dowolne. Nikt ich nie trzyma przy Tesli, a jednak ją wybierają.

 

@DjXbeat Kiedy zmieniasz Teslę? Czy wolisz być masochistą? :P

 

 

 

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano

to ja mam jakieś oszukane dane z internetu w takim razie  :cool: bo chyba wszedzie piszą ze na 1 miejscu w sprzedaży aut jest Toyota , Na drugim miejscu uplasował się Volkswagen, a na trzecim koncern Hyundai/KIA (wszystkie te firmy robią zarówno auta droższe jak i tańsze)

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, MaxaM napisał(a):

T

Czyli według was bogatsi ludzie są masochistami i używają produkty kiepskiej jakości, kiepskie w użytkowaniu, do tego kiepsko wyglądające, a na dokładkę drogie.

 

Słyszałeś o czymś takim jak gust? I, że ma on niewiele wspólnego z modą? Bogaci w Chinach uwielbiają np najnowsze BMW 7 - z automatu mam się spuszczać nad jego wyglądem? /jak nie wiesz o co chodzi - to jest obrzydliwe z wyglądu, po drugie najnowsze BMW technologicznie to porażka - generatory awarii i kosztów - typowy śmieć/.

Podobnie będzie najnowszym Iphonem E - jedyne co ma to mocny procesor, reszta ze szczególnym naciskiem na 60Hz ekran jest kiepskie - ale będzie przebojem sprzedaży - z automatu nie zrobi to z niego dobrego telefonu, bo za 3k jest sporo lepszych telefonów. No ale "pół Ameryki" weźmie go na kredyt, żeby świecić logiem Japka....

Edytowane przez bergercs
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, MaxaM napisał(a):

Czyli według was bogatsi ludzie są masochistami i używają produkty kiepskiej jakości, kiepskie w użytkowaniu, do tego kiepsko wyglądające, a na dokładkę drogie.

Ma to sens ;) 

Ma to sens, bo ludzie kupują to co jest MODNE, niekoniecznie dobre. I tak, ma to sens.

 

@bergercs i @Oldman dobrze wytłumaczyli.

 

Co więcej - "do tego kiepsko wyglądające, a na dokładkę drogie" - widziałeś ty kiedyś co taka Balenciaga sprzedaje i za ile? :E

Edytowane przez huudyy
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, Oldman napisał(a):

to ja mam jakieś oszukane dane z internetu w takim razie

Sprawdź półkę premium. Nie porównuje się drogich aut z tanimi, gdzie wolumen sprzedaży jest drastycznie inny.

 

Premium-sedan-sales.png?ssl=1

Ale też i wyprzedza tańsze modele

Best-selling-passenger-car-worldwide.png

 

50 minut temu, huudyy napisał(a):

widziałeś ty kiedyś co taka Balenciaga sprzedaje i za ile?

51 minut temu, bergercs napisał(a):

że ma on niewiele wspólnego z modą?

Moda na modele samochodów czy Balenciagę? Proszę was, tylko odsetek osób, których stać patrzy na takie rzeczy. Samochód na który stać dla 99% osób jest to po prostu wozidło, a ubranie to pierwsze lepsze z galerii handlowej.

 

Patrzę, że spoglądacie na to trochę jak na kult iPhona. Kogo nie stać, to moda, trzeba mieć, temu kupują ludzie. Znam ogrom biedniejszych osób co mają nowe iPhony. Z kolei bogatsi znajomi mają wywalone czy iPhone czy Android, do tego zmieniają telefon rzadziej.

Tak samo z autem, z tą różnicą, że biedniejszy się nie szarpnie na auto zaczynające się od 200k, bo moda, a na iPhona już tak.

 

 

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano (edytowane)

@GordonLameman

Oczywiście, że jest. Cena dyktuje przynależność do segmentu. W tej klasie cenowej auta uważa się już za klasę premium. Nie myl też klasy premium z klasą luksusową, bo pewnie to miałeś na myśli.

Zresztą, chyba zawsze się porównuje produkty w podobnej cenie, czyż nie? ;)

Edytowane przez MaxaM
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, MaxaM napisał(a):

Patrzę, że spoglądacie na to trochę jak na kult iPhona. Kogo nie stać, to moda, trzeba mieć, temu kupują ludzie. Znam ogrom biedniejszych osób co mają nowe iPhony. Z kolei bogatsi znajomi mają wywalone czy iPhone czy Android, do tego zmieniają telefon rzadziej.

Tak samo z autem, z tą różnicą, że biedniejszy się nie szarpnie na auto zaczynające się od 200k, bo moda, a na iPhona już tak.

 

 

nie ogarniam twojego toku rozumowania serio jak dla mnie to idziesz w zaparte , ta dyskusja nie ma sensu.

 

Próbujesz udowodnić za wszelką cenę ze Tesla Y jest bardzo ładna skoro sie dobrze sprzedaje. pisałem ci wczesniej ze nie znam nikogo komu by sie podobała bo jest nijaka (wiec to nie jest tak że sie podoba każdemu) . historia zna wiele produktów ktore sie rewelacyjnie sprzedają mimo ze nie są szczególnie ładne. Twoim zdaniem jest ładna, moim zdaniem jest brzydka i tyle, na tym powinnismy zakonczyc te dyskusje. Ja nie polemizuję z faktem że sie dobrze sprzedaje Tesla Y bo z faktami sie nie polemizuje. To ty próbujesz polemizować z tym ze komus sie moze nie podobać (a takich ludzi jest sporo). I nie pisz mi prosze że skoro sie dobrze sprzedaje to musi być ładna bo to argument z dupy. Toyota Corolla też sie swietnie sprzedaje a nie jest przecież jakoś szczególnie ładna.

Edytowane przez Oldman
  • Upvote 1
Opublikowano
24 minuty temu, MaxaM napisał(a):

@GordonLameman

Oczywiście, że jest. Cena dyktuje przynależność do segmentu. W tej klasie cenowej auta uważa się już za klasę premium. Nie myl też klasy premium z klasą luksusową, bo pewnie to miałeś na myśli.

Zresztą, chyba zawsze się porównuje produkty w podobnej cenie, czyż nie? ;)

Yyyyy co?

 

Mój Nissan jest droższy od Tesli Model 3. Jest z segmentu Premium? Skoda Superb i Kodiaq kosztują więcej niż Ta Tesla. Są premium?

 

Renault Rafale kosztuje również więcej - czy to też premium? :E 

15 minut temu, KiloKush napisał(a):

Jprdl młody wydał z konta żony blikiem 2 tys na klucze na jakimś serwerze Minecraft. Jest jakakolwiek szansa na odzyskanie kasy? 

O kurła. Marne szanse. Na bliku nie ma chargeback :( 

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
29 minut temu, KiloKush napisał(a):

Jprdl młody wydał z konta żony blikiem 2 tys na klucze na jakimś serwerze Minecraft. Jest jakakolwiek szansa na odzyskanie kasy? 

Zapomnij. Nie jest to wina dzieciaka tylko wasza w 100%. Nasz młody też ma podpiętą moją kartę pod Microsofta, ale do zakupów potrzeba jeszcze naszego uwierzytelnienia. Jeśli to blikiem poszło, to równie dobrze mógł go ktoś oscamować.

 

btw, coś mi się pokrzaczyło, bo na kompie nie widziałem 2 stron postów od wczoraj, teraz na telefonie wszystko śmiga :/

Opublikowano

Zapaść na rosyjskim rynku. Po słowach Trumpa przestali kupować Co sprzedawcy mogą zrobić z towarem, którego nie chcą klienci? Przed takim problemem stanęli rosyjscy dilerzy samochodów rosyjskich i chińskich marek. By zainteresowanie takimi autami drastycznie spadło, wystarczyły pogłoski o możliwym powrocie zachodnich firm.

 

 

Szeptany upadek

 

W momencie, w którym piszę ten artykuł, żadna z zachodnioeuropejskich, południowokoreańskich czy japońskich marek samochodów nie wystosowała oficjalnego komunikatu o zamiarze pełnego powrotu na rosyjski rynek. Nic takiego nie było jednak potrzebne, by zmienić nastawienie rosyjskich kierowców do pojazdów, które oferowane są w salonach największego terytorialnie państwa świata.

 

Jak zauważył cytowany przez serwis autostat.ru Nikołaj Iwanow, dyrektor działu nowych samochodów w firmie dilerskiej Rolf, spadek ruchu w salonach samochodowych o 20-30 proc. dał się zauważyć w ciągu ostatnich tygodni. Od czasu, gdy w mediach społecznościowych zaczęła rozprzestrzeniać się informacja o możliwym powrocie aut zachodnich marek. Te zaś spowodowane były m.in. działaniami Donalda Trumpa w kontekście Ukrainy.

 

Znaczna część rosyjskich kierowców wstrzymuje się z zakupem nowego samochodu, mając nadzieję, że niebawem będą mogli stać się właścicielami auta którejś z uznanych marek z Europy, Japonii czy Korei Południowej. I nie ma w tym przypadku. Obecnie na rosyjskim rynku, przynajmniej w oficjalnym obiegu, można kupić jedynie samochody marek rodzimych lub chińskich. Według danych autostat.ru w 2024 r. modele chińskich producentów stanowiły niemal 60 proc. wszystkich nowych pojazdów sprzedanych w rosyjskich salonach. Pozostali klienci zdecydowali się na auta rosyjskie. Problem w tym, że nie jest to konkurencyjna oferta.

 

Dlaczego nie chcą "swoich"?

 

Nie trzeba wielkiej wiedzy motoryzacyjnej, by zauważyć, że większość oferowanych obecnie modeli Łady to pod względem technologicznym samochody zacofane – przywodzące na myśl modele europejskie sprzed kilkunastu lat. Najbardziej widoczne jest to w przypadku modeli Granta, Largus i oczywiście Niva Legend. Jak się jednak okazuje, również stworzony w 2014 r. wspólnie z Renault model Vesta potrafi zaskoczyć słabą jakością wykonania oraz brakiem jakiegokolwiek wyposażenia kojarzonego ze współczesnym autem.

 

W przypadku chińskich modeli problem ma nieco inną naturę. Pod tym względem "bogactwo" rosyjskiego rynku jest o wiele większe niż w Polsce. Wiele modeli z Państwa Środka wyposażono w nowoczesne technologie, a niektóre z nich są nawet warte uwagi. W czym więc problem? Jak w 2024 r. przyznali sami Rosjanie, chińskie auta niezbyt dobrze znoszą eksploatację w tym kraju.

 

Według rosyjskich specjalistów, którzy przed niemal rokiem byli cytowani przez autostat.ru, chińskie samochody są znacznie bardziej awaryjne niż ich zachodnie odpowiedniki. Najbardziej skrajna opinia mówiła o trzykrotnie krótszej żywotności.

 

To jednak nie koniec. Częstsze naprawy wymagają dużej liczby części zamiennych, a z tym rosyjscy przedstawiciele chińskich marek mają problem. Problemem bywa dostępność części zamiennych, a także logistyka. W samych serwisach nie zawsze można też natknąć się na mechaników, którzy zostali odpowiednio przeszkoleni z obsługi chińskich modeli. W efekcie zdarza się, że na części trzeba czekać tygodniami czy miesiącami, a wielu kierowców wybiera improwizowaną naprawę poza ASO.

 

To nie będzie takie proste

 

Oczywiście łatwo zrozumieć rosyjskich dilerów, którzy starają się zniechęcić spore grono potencjalnych nabywców do czekania na możliwość zakupu aut zachodnich marek. W końcu w takim scenariuszu mogą zostać z chińskimi samochodami, których nikt nie będzie chciał kupić. Trzeba im jednak przyznać rację, że póki nie zostaną zniesione sankcje, nie ma o czym mówić. Zresztą nawet gdyby tak się stało, sprawa nie będzie prosta.

 

Po pierwsze, europejskie firmy – przynajmniej początkowo – obawiałyby się ostracyzmu wśród europejskich klientów. Większe znaczenie mogłyby jednak mieć przeszkody formalne, które postawili sami Rosjanie. Jak zauważyli specjaliści cytowani przez autostat.ru, w październiku 2024 r. rosyjskie prawo wprowadziło nową opłatę recyklingową od pojazdów, które nie zostały wyprodukowane w Rosji. Wynosi ona aż 30 proc. wartości auta. Oznacza to, że ceny importowanych aut zachodnich marek byłyby zdecydowanie wyższe niż przed napaścią Rosji na Ukrainę.

 

Może więc zachodnie marki powrócą do swoich rosyjskich fabryk, które opuściły po marcu 2022 r.? To nie byłoby takie proste. Część marek nie zapewniła sobie prawnej możliwości powrotu do opuszczonych obiektów, a w innych produkowane są już samochody chińskich koncernów. W 2023 r. Volkswagen ostatecznie wycofał się z Rosji po zapadnięciu wyroku w rosyjskim sądzie. Fabryka w Kałudze, w którą niemiecka firma miała zainwestować około 800 mln euro, została sprzedana firmie Avilon. Dziś produkowane są tam samochody Haval M6, a niebawem ruszyć ma produkcja Chery Tiggo 9 oraz zależnej od chińskiego koncernu Chery rosyjskiej marki Tenet.

 

Z zakładów Avtozawod w Petersburgu kiedyś wyjeżdżały modele Nissana. Dziś produkowane są tam auta marki Xcite, również zależnej od chińskiego Chery. W zlokalizowanej w Królewcu fabryce, niegdyś produkującej samochody BMW i Kii, dziś powstaje kilka modeli aut chińskiej firmy BAIC. Gracze z Państwa Środka nie ustąpią pola, a to oznacza, że zachodnie firmy musiałyby od początku budować swoje zaplecze. Otwarte pozostaje pytanie o to, czy zdecydują się na to w obliczu nieprzewidywalności rosyjskiej polityki.

 

 

https://autokult.pl/zapasc-na-rosyjskim-rynku-klienci-czekaja-na-auta-europejskich-marek,7134663140121216a

 

 

 

 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


×
×
  • Dodaj nową pozycję...