Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie weźcie mnie wyleczcie z kupowania ML'a 166/GLE i zaproponujcie sensownego SUVa :E 

wiem, że znow bedzie to studnia bez dna w przypadku awarii ale zarówno żona jak i ja chcemy :E

 

Tak przedział 50-85k :E 

 

 

Opublikowano
44 minuty temu, larry.bigl napisał(a):

Panowie weźcie mnie wyleczcie z kupowania ML'a 166/GLE i zaproponujcie sensownego SUVa :E 

wiem, że znow bedzie to studnia bez dna w przypadku awarii ale zarówno żona jak i ja chcemy :E

 

Tak przedział 50-85k :E 

 

 

Kupujcie merca. Życie mamy jedno, powtórki z niego nie będzie. Kiedy ma być czas na jazdę tym, co się podoba? Po śmierci? Resetu jak w Mario Bross nie będzie.

  • Upvote 2
Opublikowano
3 minuty temu, Katystopej napisał(a):

Kupujcie merca. Życie mamy jedno, powtórki z niego nie będzie. Kiedy ma być czas na jazdę tym, co się podoba? Po śmierci? Resetu jak w Mario Bross nie będzie.

Są samochody z którymi warto jeździć do mechanika ale ML166 aż tyle radości nie daje żeby to znosić. :E znam parę osób co miało tego MLa i tam co chwilę gruba kasa w naprawy szła.

Opublikowano (edytowane)
54 minuty temu, larry.bigl napisał(a):

Panowie weźcie mnie wyleczcie z kupowania ML'a 166/GLE i zaproponujcie sensownego SUVa :E 

wiem, że znow bedzie to studnia bez dna w przypadku awarii ale zarówno żona jak i ja chcemy :E

 

Tak przedział 50-85k :E 

 

 

W 2017 nie kupiłem Alfy Romeo 159. Do dziś żałuję, bo Bravo było :kupa: 

 

Jeździłem tym ML'em i nie jestem pewien czy to jest tego warte, ale to kwestia gustu :P 

Jak weźmiesz z AirMaticiem to problemy będą ciągle :E 

Edytowane przez GordonLameman
Opublikowano
5 minut temu, KiloKush napisał(a):

Są samochody z którymi warto jeździć do mechanika ale ML166 aż tyle radości nie daje żeby to znosić. :E znam parę osób co miało tego MLa i tam co chwilę gruba kasa w naprawy szła.

Nie zawsze chodzi o same odczucia z drogi, jest jeszcze przyjemność jak się do takiego auta wsiada i Ci się gęba cieszy, że znowu możesz nim jechać, siedzieć w tym fotelu, patrzeć na linie deski czy nadwozia. Jeśli mu się tak bardzo podoba, to nie widzę sensu torturowania samego siebie nie kupieniem go.

Opublikowano
Godzinę temu, dannykay napisał(a):

Pewny to możesz być śmierci i podatków, a nie nastoletniego auta. Zawsze może się coś głupiego wydarzyć.

Szczególnie, gdy się czyta o "dwóch szklankach  do wymiany" - i z planowanych 3k zł może dojść 2500 za regenerację głowicy.

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano

ML 166 mi się zawsze podobał. Ogólnie MLe. 

O usterki się nie boję bo mniej więcej podobne bywały w 211 (np z OM642, chłodniczka oleju, nastawnik turbiny, nagar), Airmatic - to może najbardziej zaboleć.

 

Chodzi mi po głowie bo kuzyna znajomy sprzedaje swojego, salon PL, od zawsze w jego rękach. Serwisowany najpierw w ASO a potem właśnie u kuzyna żony. Wyposażenie ma takie średnie ale do przeżycia.. 

Opublikowano

Ja sobie zawsze tłumaczę w ten sposób. Jeśli, przy założeniu złego scenariusza, koszty nie powinny być zbytnim obciążeniem dla mnie, to znaczy że mnie na to stać. Jeśli stwierdzam, że jednak to za dużo przy moich planowanych wydatkach, to odpuszczam. Dlatego m.in. pod blokiem nie stoi jeszcze F-150

Opublikowano
2 godziny temu, larry.bigl napisał(a):

Panowie weźcie mnie wyleczcie z kupowania ML'a 166/GLE i zaproponujcie sensownego SUVa :E 

wiem, że znow bedzie to studnia bez dna w przypadku awarii ale zarówno żona jak i ja chcemy :E

 

Tak przedział 50-85k :E 

 

 

Na ile lat to? Bo pewnie wyjdzie taniej coś w najmie a i nóweczka 8:E

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, larry.bigl napisał(a):

ML 166 mi się zawsze podobał. Ogólnie MLe. 

O usterki się nie boję bo mniej więcej podobne bywały w 211 (np z OM642, chłodniczka oleju, nastawnik turbiny, nagar), Airmatic - to może najbardziej zaboleć.

 

Chodzi mi po głowie bo kuzyna znajomy sprzedaje swojego, salon PL, od zawsze w jego rękach. Serwisowany najpierw w ASO a potem właśnie u kuzyna żony. Wyposażenie ma takie średnie ale do przeżycia.. 

Nie wiem jak dla mnie to takie auta kupuje się dla wyposażenia i komfortu. Ale prawda taka, że nówka ( lub taką z niskim przebiegiem) Skoda Kodiaq będzie lepiej wyposażona i mniej zajechana. A i ML z airmatic to proszenie się o kłopoty.

Edytowane przez KiloKush
Opublikowano

Z przypadków warsztatowych - Octavia 3 RS 2.0TDI  - świeży zakup, auto sprowadzony z DE, 240k km -"igła" do zrobienia "tylko simering na wałku" /wyciek/. Koszt simeringu jakieś 25-30zł (silikonowy) ale najlepiej wrzucić "starego typu" /ze sprężynką/ - rozmiar ten sam co w starych VW, Corteco około 10zł. Oczywiście do tego nowy rozrząd, filtry i oleje. Niestety wyciek okazał się nie z powodu zużytego uszczelniacza a wytartego wałka (long life rządzi) - drugi wałek (spięty łańcuchem więc bez uszczelniacza) również wytarty. Grzebanie dalej - turbo do wymiany (zintegrowane z kolektorem więc tanio nie jest). Właściciel samochodu z porannego zachwytu nad nowym nabytkiem przeszedł do do popołudniowego JPRDL... Gość ma weekend z niezłą rozkminą, co dalej.

Ale i tak to pikuś w porównaniu z E61 - wczoraj sobie wysłuchałem jak właściciel jednego z kanałów motoryzacyjnych na YT opisywał swoją przygodę właśnie z tym modelem - samochód kupiony w 2022, również z przebiegiem w okolicy 240-250k km, 3.0d 231 km - sprawdzona historia, fajny wypas - samochód kupiony za 39k zł. Przez 1,5 roku zrobił 27tys km i sprzedał ją za 40k km. Tyle, że włożył w naprawy 41k :E Ogólnie książkowy przykład "wszystko co może paść w tym modelu to padło". Dla porównania - C2 1.4HDI 2009 220k km,  kupiona za jakieś 40% typowej ceny dla tego rocznika - przez 5 lat zrobione około 30tys w ekstremalnych dla diesla warunkach: odcinki po jakieś 1,5 km, w pędzel na zimnym itd wygenerowała jakieś 400zł kosztów napraw.

Opublikowano
8 godzin temu, bergercs napisał(a):

Szczególnie, gdy się czyta o "dwóch szklankach  do wymiany" - i z planowanych 3k zł może dojść 2500 za regenerację głowicy.

????? Mowa o maździe? Nie no przecież Petru w życiu nie zrobiłby nic głupiego jak np. odpięcie jakiegoś czujnika czy wpakowanie na minę z zajechanym silnikiem...

 

 

8:E

43 minuty temu, bergercs napisał(a):

 

ale trochę oszukujesz, bo część z tych 40k to było cudowanie z hybrydowym turbo (założę się, że fabrycznie nowe ori turbo działałoby lepiej), xhp, softy, downpipe itp :E

  • Haha 2
Opublikowano

@bergercs

Niestety tak wygląda typowy zachód, kupić, jak najtaniej jeździć, a jak coś zaczyna podciekać i przegląd łapie negatywa to czas pogonić. Takich zajazdów są pełne place. Technologia powierzchniowego utwardzania jest dobra pod warunkiem dbania o wymiany oleju, a na tym polu już producent daje tyłka. Jak sobie ktoś ma stare konstrukcje i spóźni się z wymianą 10k to nic się nie stanie, nawet jak zapomni i 10 razy to motor to przeżyje bez większych uszczerbków.  

 

Mam na regularnym serwisie gościa z 1.8tfsi, salon Polska, wymieniany olej co 15k i po przekroczeniu 90k, z głowicy dobiega stukanie na zimnym, ASO rozkłada ręce i nie chce nic z tym robić.

Opublikowano
5 godzin temu, dannykay napisał(a):

 

 

ale trochę oszukujesz, bo część z tych 40k to było cudowanie z hybrydowym turbo (założę się, że fabrycznie nowe ori turbo działałoby lepiej), xhp, softy, downpipe itp :E

Tam niby z 15 możnaby odjąć z tych fanaberii właściciela (wspomniane turbo czy termostaty), ale chociażby wiązki tylnej klapy w tego kasie jak tam, nikt nie zrobi, bo "normalnie" wrzuca się zestaw naprawczy (koszt około 3,5) zamiast "drutować". Niezłe wyceny mieli w WWIT za Phaetina i Lancię :-) /po cenach z ASO/.

Opublikowano
W dniu 22.05.2025 o 18:27, marko napisał(a):

Patrzę na nową Rav4

sąsiadka ma to od suzuki, czyli acrossa za 300k .  4tys przebiegu, auto odebrane z początkiem lutego,

 

już stoi w serwisie, klękło coś tak że miesiąc oczekiwania na części , dostała zastępczo s-crossa

 

tak że ten...      

 

8 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Szukam dla mamy - będzie tym jeździć po wsi

u mnie na wsi w rowerowym maja takie jakby skuterki z budą,  ale chyba jeszcze żadnego nie sprzedali , w sumie na takie śmiganie po wsi..

 

 

500770222_1273825478082269_4858875448650428873_n.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników


×
×
  • Dodaj nową pozycję...