Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
33 minuty temu, Krzysiak napisał(a):

Szczęście w nieszczęściu że tylko góra oberwała.

Czyli dołożyła jedno „0” do całej kwoty :E 

Moja siostra kiedyś w starej Megane 1.9 DCi zrobiła dokładnie to samo tyle, że wtedy zamiast 450zł zapłaciła 900zł bo okazało się, że przy zerwaniu paska ścinał się klin na kole zębatym. Z początku wyglądało to tak jak by wszystko się pogięło bo koło stało skosem ale to klin się ściął by uderzenie nie poszło na silnik. Dokupiła koło zębate, zestaw rozrządu i tyle :) 

5 minut temu, galakty napisał(a):

Kolega z pracy robił remont dwukrotnie, bo za pierwszym razem też nie było tak źle i motor po 6 msc kaput ponownie :hihot: 

Znajomy po zakupie Mk5 2.0TDCI chciał zaoszczędzić i wstawił auto do serwisu gdzie zbytnio nie mieli pojęcia o tym silniku. Wymienili uszczelnienie pompy CR + rozrząd. Po odbiorze zrobił 750km - cyk pasek zerwany, laweta i naprawa. Na szczęście nic po za paskiem nie poszło. Zrobili na swój koszt. Auto  odebrał, zrobił 1000km cyk, pasek zerwany i tym razem góra silnika dostała. 
Okazało się że przy wymianie uszczelnienia w pompie CR trzeba odpowiednio ustawić rozrząd do wyjęcia pompy z napędem i tego nie zrobili. Pompa nie była zsynchronizowana z rozrządem i zrywała pasek. 
Nie chcieli mu tego zrobić i temat ciągnie się przez Sąd. 
Rwmont silnika finalnie wyszedł go prawie 10 tys.


 

Opublikowano

No w tych silnikach musem jest ustawienie pompy z rozrządem, bo zawsze zerwie pasek...kilku na grupie 508 doświadczyło tego po odbiorze aut od mechaników.

18 minut temu, galakty napisał(a):

Kolega z pracy robił remont dwukrotnie, bo za pierwszym razem też nie było tak źle i motor po 6 msc kaput ponownie :hihot: 

Jest duża szansa że to auto poleci na sell. Szkoda trochę bo nawet rok nim nie jeździ.

Opublikowano
1 godzinę temu, Krzysiak napisał(a):

Kuzynka dziś odebrała od mechanika superba 2.0tdi 150KM z 2020 po strzale rozrządu...nie zrobienie go po zakupie kosztowało ją teraz 12500PLN.

Jak tak można? :| ZAWSZE SIĘ ROBI pełen serwis po KUPNIE, rozrząd, płyny, filtry... 

Opublikowano (edytowane)
53 minuty temu, Gret napisał(a):

jak już mieli górę zrzuconą to zrobili inspekcję pierścieni tłoków i panewek? zrobili prawda? :D

Nie wiem :E

29 minut temu, huudyy napisał(a):

Jak tak można? :| ZAWSZE SIĘ ROBI pełen serwis po KUPNIE, rozrząd, płyny, filtry... 

Uwierzyła w fakturę z bodaj 2023... okazało się że części zdjęte z auta są z 2020, czyli roku produkcji.

 

 

Ja przykładowo w 508 nie robiłem, ale auto od brata i zmieniał w kwietniu 2024, sam nawet z nim odbierałem wtedy auto od mechanika.

Edytowane przez Krzysiak
Opublikowano

Panowie, jaki SUV (dla rodziców, nie musi być długi, ważne by był wysoki) w przedziale cenowym 60-80 tys? Do jazdy i zamulania wokół komina więc raczej benzyna.

Myślałem o Renault Capture ale coś się mamie nie podoba. Jej się podoba Peugeot 3008 a tam benzynowe silniki to albo pjur tech 1.2 albo pomiot szatana 1.6 THP :E 

Opublikowano

Jak widać nie jeden wałek przy tym aucie, bo faktura za rozrząd była, a nie zmienili go. Niestety zawalił pierwszy mechanik do którego auto trafiło po zerwaniu paska, bo zdemontował części bez informowanie jej że z 2020, choć ciężko go nazwać mechanikiem, bo założył nowy rozrząd i myślał że będzie ok. Drugi dopiero od razu zarządził zrzut głowicy i powiedział jej, że rozrząd nie był wymieniany patrząc na to co dostał w pudełku. Teraz niestety w razie ewentualnej sprawy w sądzie raczej przegrana...bo nie udowodni, że to w ogóle było na tym silniku.

Opublikowano
Godzinę temu, Tornado3 napisał(a):

W takim razie przy jakim przebiegu strzelił pasek ?. One wytrzymują do 210tys

Gucio prawda.

To, że producent wyznaczył interwał wymiany na 210tyś.km to nie znaczy, że jest on bezpiecznym. Zalecana wymiana rozrządu w tych jednostkach przypada na 150tyś.km.

 

Niejedno auto już widziałem z zerwanym rozrządem w 2.0TDI przed 200tyś.km. Rekordziście wybił dzwon przy 92tyś.km.

Opublikowano
8 godzin temu, trepek napisał(a):

Panowie, jaki SUV (dla rodziców, nie musi być długi, ważne by był wysoki) w przedziale cenowym 60-80 tys? Do jazdy i zamulania wokół komina więc raczej benzyna.

Myślałem o Renault Capture ale coś się mamie nie podoba. Jej się podoba Peugeot 3008 a tam benzynowe silniki to albo pjur tech 1.2 albo pomiot szatana 1.6 THP :E 

ASX z 1.6 115KM, tam się nie ma co zepsuć.

  • Like 1
Opublikowano
7 godzin temu, Seeba03 napisał(a):

Rekordziście wybił dzwon przy 92tyś.km.

widocznie w fabryce był źle zmontowany. Sam pasek sporo wytrzyma a głównym problemem są zazwyczaj rolki, napinacze itp. Mam podobny motor i pierwsza wymiana przy 188tys. Po zdjęciu wszystko było w bardzo dobrej kondycji. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...