Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przecież wiadomo doskonale o co chodzi w tym pytaniu.

Jakby mu zadał pytanie o silnik spalinowy czterosuwowy to by się dopiero chłopaczyna zagotował xD 

 

Poooooza tym jeśli się mocno czepiać w drugą stronę, to za układ rozrządu w silniku Wankla odpowiada sam rotor... Po prostu nie ma "tradycyjnego" rozrządu. 

Opublikowano

A rotor jest zaworem? Ciężko mówić o rozrządzie jak nie ma zaworów :) Bo co miałoby być z czym synchronizowane? Tak samo w dwusuwach (ok, wiem, że są dwusuwy z zaworami ale to rzadkość).

Ja osobiście, jakbym miał takie pytanie, to powiedziałbym wprost, że jest niejednoznaczne i nie da się udzielić jednej konkretnej odpowiedzi. I podałbym argumenty.

Opublikowano

Zauważ że tu nawet "automat" jest podany potocznie, wiadomo o co chodzi z kontekstu. Pytanie może i głupie ale każdy normalny wie o co w nim chodzi :E 

 

Fajnie że jesteś wojownikiem i przed całą Polską byś to wytknął, ale błagam :E 

  • Like 1
  • Upvote 3
Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, trepek napisał(a):

Ja osobiście, jakbym miał takie pytanie, to powiedziałbym wprost, że jest niejednoznaczne i nie da się udzielić jednej konkretnej odpowiedzi. I podałbym argumenty.

a ja myślę, że w studio, przed kamerami, po prostu podałbyś prawidlową odpowiedź w przeciwieństwie do tego typa i nie robił potem dymu na internetowym forum. 

 

:E 

Edytowane przez huudyy
  • Like 1
  • Upvote 4
Opublikowano

Wiem, wiem, czepiam się :)

Ale lubię wyłapywać takie błędy i o nich pisać. Raz napisałem komentarz odnośnie książki, takiej o kruczkach ludzkiego umysłu i autor popełnił w niej kardynalny błąd i część swoich założeń oparł na błędnej swojej percepcji, która wzięła się z braku znajomości fizyki w podstawowym zakresie. A mianowicie pisał, że mózg inaczej reaguje na dźwięki zbliżające się do nas o tych oddalających się. TL:DR, autor twierdził, że mózg specjalnie podbija częstotliwości źródeł zbliżających się co jest bzdurą, bo chodzi o efekt dopplera. Oczywiście jako koronny argument podał jak ludzki mózg odbiera dźwięk zbliżającej i oddalającej się karetki.

Aż muszę sprawdzić co stało się z tą książką i czy wyszła jej poprawiona wersja.

6 minut temu, huudyy napisał(a):

a ja myślę, że w studio, przed kamerami, po prostu podałbyś prawidlową odpowiedź w przeciwieństwie do tego typa i nie robił potem dymu na internetowym forum. 

 

:E 

Ale co napiszę tutaj to moje :gordon:

  • Haha 1
Opublikowano

W książce naukowej rozumiem, ale w głupim teleturnieju to się nie ma co czepiać :D Tym bardziej że chłop elementarnej wiedzy nie ma, w USA bym zrozumiał ale nie u nas :D 

 

To kiedyś z wujasem dyskutowałem i mówię mu, że w dieslu nie ma gaźnika tylko pompa wtryskowa, a on "no jak nie ma gażnika, coś musi gazować" xDxD 

Opublikowano

Początkowo wszystkie diesle bez komputera miały taką wajchę ;-) Co prawda później producenci zaczęli robić hybrydy typu mechaniczna pompa na linkę ale przyśpieszacz z automatem, jak tutaj:

 

image.thumb.png.2859429d861df90621360cc33a7c63d9.png

 

Trochę nowoczesności było, podczas odpalania diesla nie trzeba było jak neandertalczyk ciągnąć wajchą :E 

Opublikowano
13 minut temu, bergercs napisał(a):

Zasady dla wszystkich producentów są takie same - kara jest nie za to, że auto jest tanie, tylko, że nie spełnia norm - ryżowców w Europie również je obowiązują.

Ale gdyby spełniało normy to nie byłoby tak tanie i nie byłoby kary, więc de facto kara jest za to, że jest tanie ;) 

 

Ryżowce mają niższe koszty i marże, więc sobie odbiją. 

Opublikowano
10 minut temu, galakty napisał(a):

Ale gdyby spełniało normy to nie byłoby tak tanie i nie byłoby kary, więc de facto kara jest za to, że jest tanie ;) 

 

Ryżowce mają niższe koszty i marże, więc sobie odbiją. 

Ryżowce mają przede wszystkim dopłaty do bodajże stycznia 2026. 

 

Kara nie jest za to, że Dacia to tanie auta, tylko tak jak każde inne - za niespełnianie norm. :) 

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, galakty napisał(a):

Nawet bez dopłat są na lepszej pozycji, bo wszystko produkują u siebie :E 

Chcemy zarabiać lepiej, więc koszty pracy rosną. 

 

W Europie nie bez powodu żyje się najlepiej.

 

UE powinna odpuścić, stąd też ciekawa inicjatywa Stellantis, aby dopuścić auta mniejsze niż 4m z dużo mniejszymi restrykcjami i mniejszą ilością systemów bezpeiczeństwa, co pozwoli na to, żeby kosztowało do 20k euro. W ten sposób reaktywowaliby 126p vision :) 

 

Bardzo ciekawy pomysł i myślę, że mogłoby to faktycznie zadziałać. Dwie kategorie pojazdów, a użytkownik sam wybierze czy chce bezpieczeństwo większe czy też nie. 

11 minut temu, galakty napisał(a):

Nawet bez dopłat są na lepszej pozycji, bo wszystko produkują u siebie :E 

Moi klienci z automotive nie kupują chińczyków do flot, bo Chińczycy niemal wszystko u siebie robią.

 

i zwrócił mi uwagę na ciekawostkę. 
 

w 2024 Arval szumnie ogłaszał współpracę z MG. W 2025 już nie ma po MG ani śladu w ich ofercie (tylko używki). :E 

Edytowane przez GordonLameman

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @Send1N Dzięki prawdopodobnie moje wybredne uszy i tak będą musiały same się przekonać. Myślałem używać je na karcie graficznej w okolicach 800-1000-1200 zależnie od tego jakie temperatury osiągnę. Fabryczne wentyle 6700xt Hellhound a raczej pewnie ich łożyska(dualball bearig) dźwięk podobny do świerszczenia cewek co lekko mi przeszkadza temperatury były w granicach rozsądku. Obroty ustawione na sztywno 1150~~. Próbowałem już 2x Arctic P12 pwm pst które przeszczepiłem z chłodzenia wieżowego by sprawdzić czy to ma sens wyniki były dobre przy dwóch sztukach temperatury były podobne do fabrycznych za to kultura na moje ucho lepsza trochę ciszej w znaczeniu generowanego rodzaju hałasu który był znacznie mniej natarczywy zwyczajny szum ,obroty 1000-1100. Ogólnie uważam że te wentylatory oferują dobry kompromis między ceną/wydajnością/kulturą pracy. Ostatnio kupione po taniości 11.50zł sztuka  Thermalright tl-c12c-s trzy sztuki zamontowane na tej samej karcie przy 800rpm uzyskują podobne temperatury do fabrycznych i 2x Arctic P12 pwm zachowując przyzwoitą kulturę pracy jednak główną ich zaletą jest cena w moim przypadku to co jestem w stanie znieść to max 40% dla porównania P12 mogą działać na 60%.  
    • tak, auto to symbol statusu dla wielu ludzi i ogolnie pożądana rzecz, szczegolnie dla tych starszych osob bedzie to czesto europejska/niemiecka motoryzacja a nie chinczyk   kolejny raz pokazales ze w ogole nie znasz realiow  ty sie moglbys z nimi nie zgadzac ale ty ich nawet nie rozumiesz
    • To w sumie podsumowuje moje doświadczenie. 250h, generalnie są mecze że bawię się super. A potem pare takich, gdzie walę w typa 5 pestek a pierwszy ginę od jednej wystrzelonej po mojej serii. RPG se nie wybucha a team zamiast grać na cele biega jak bezgłowy kurczak zbierając bezwartościowe fragi.   No i baby. K*rwa. Dajcie mi wybrać płeć operatora bez rozbienia wyzwań "zdobądź 10000 punktów w eskalacji". W jednym meczu Nienawidzę grać babami niech se beda ale dajcie mi wybrać kim ja gram. A póki co gra zmusza żeby jakaś klasa to zawsze była laska. Laska z plecakiem amunicji o LKMem. Nosz k***wa.
    • Cześć wszystkim,  Jak już mogliście zauważyć po tytule chodzi mi o podkręcenie mojego RTX’a 2070 super z którego chciałbym osiągnąć jak najlepsze wyniki podkręcenia, więc przychodzę do was z zapytaniem ja polecacie podkręcić tą kartę graficzną? Dodam że próbowałem podkręcać tą kartę graficzną tak jak większość ludzi pokazuje na youtubie lecz niestety te wyniki mnie nie zadowalają więc chciałbym się dowiedzieć czy można jeszcze więcej wyciągnąć z tej karty za pomocą „Curve Editor” lub np poprzez wymuszenie wyższych napięć, wszystko oczywiście w MSI Aferburner. Dodam że posiadam również od dłuższego czasu podkręcony CPU i5 9600k na którym udało mi się osiągnąć stabilne 5,1 GHz z Ring Ratio 45, AVX -1, napięcie Vcore 1.36 V. Tutaj moja specyfikacja i5 9600K 5,1 GHz  MSI  RTX 2070 Super Gaming X Trio Aorus Z390 Pro WiFi  Corsair 64GB 3600MHz CL 18  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...