Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, samsung70 napisał(a):

ciekawe kiedy ruszy machina marketingowa, hmm 

 

by the way, koleżka, zaoferował mi za mojego RTX 3080 PS5 SLIM i dopłate 90 funciaków- nie wiem czy to dobry deal... @Element Wojny

akurat by było pod gta :D

Nie wiem, mnie ta gra kompletnie nic rusza, obejrzałem trailer, zerowe zainteresowanie. Ale tutaj na forum to pewnie będzie szał ciał... 

Edytowane przez Element Wojny
  • Like 1
  • Odpowiedzi 864
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Chyba wszystkie GTA miały czasową wyłączność na konsolach, więc tutaj raczej nic się nie zmieni - konsole 2026, PC... 2028? 

 

A tak na serio nigdy nie rozumiałem popularności tej serii, grałem w kilka odsłon, żadnej nie ukończyłem. 

Edytowane przez Element Wojny
  • Haha 1
  • Confused 2
Opublikowano (edytowane)

Mnie ten trailer kupił :yuppie:, ale nie na tyle, aby lecieć po PS5 Pro :wariat:. Poczekam i jak z ostatnimi częściami, zagram na PC, a możliwe, że nadal na obecnej grafie, bo jakoś nie widzę powodu przesiadki :D

 

Obstawiam, że nie będziemy aż tak długo czekać na wersję PC, możliwe, że będzie to wiosna 2027, bo Święta 2026 będą za dobrym interesem dla R* i Sony, na sprzedaż konsol z grą. 

Edytowane przez PaVLo
  • Like 1
Opublikowano

Ja tylko przypomnę, że Pecetowa wersja GTA V była wstrzymana o 2-3 lata.

Było to oczywiste po tym, że gra miała ewidentnie przygotowywany support dla 3D Vision, które w dniu premiery gry było od lat już martwe. Na moje to mieli w pełni gotową grę, ale wstrzymali bo nowe konsole na horyzoncie i postanowili wydoić na x360/psm wydoić na Xone/PS4, a dopiero potem wydoić np. tych co nie chcą się męczyć graniem w 30fps i kupią na PC.

 

To jest pazerność i zrobią tak jak im wyjdzie z algorytmów analizujących i prognozujących zyski. 

 

Za wcześniejszą premierą tym razem przemawiają duże finansowe sukcesy wydawania gier na Steamie ostatnio oraz fakt, że PS6 będzie drogie i nieatrakcyjne, bo już się ludzie drugi raz nie nabiorą masowo na konsolę bez gier - w końcu PS5 zaczęło być poważnie traktowane przez wydawców gier dopiero lata po premierze. 

 

Opublikowano
3 godziny temu, Element Wojny napisał(a):

Chyba wszystkie GTA miały czasową wyłączność na konsolach, więc tutaj raczej nic się nie zmieni - konsole 2026, PC... 2028? 

 

A tak na serio nigdy nie rozumiałem popularności tej serii, grałem w kilka odsłon, żadnej nie ukończyłem. 

GTA to taki fajny symulator miasta :D

Tez mnie nigdy te gry nie ruszały, ale kod na 5 gwiazdek i samolot albo heli juz tak.

Fajnie się zawsze robiło zadymę w GTA, może da się zburzyć wieżowce w 6 ? ;D

Opublikowano

Każdy dzieciak chciał pojeździć po mieście, dla mnie premiery GTA to takie święta w świecie gamingu :D

 

17 minut temu, VRman napisał(a):

To jest pazerność

To jest gra na dekadę za 2mld $, jakby to miało trafić jednocześnie na wszystkie platformy i jeszcze pewniej bez trybu Online jak to się wielu marzy to by im wyszło że lepiej zmniejszyć budżet i skalę produkcji ;)

 

Oni robiąc coś tak wielkiego muszą dużo zarobić, nikt inny takich gier nie zrobi.

Opublikowano
25 minut temu, PaVLo napisał(a):

Obstawiam, że nie będziemy aż tak długo czekać na wersję PC, możliwe, że będzie to wiosna 2027, bo Święta 2026 będą za dobrym interesem dla R* i Sony, na sprzedaż konsol z grą. 

A ja myślę, że sobie poczekamy, bo najpierw wydadzą to na PS5, potem na PS6, a PC będzie na końcu. W ten sposób zmuszą ludzi do kupienia tej gry kilkukrotnie :cool:

 

Opublikowano
3 minuty temu, Wu70 napisał(a):

 

To jest gra na dekadę za 2mld $, jakby to miało trafić jednocześnie na wszystkie platformy i jeszcze pewniej bez trybu Online jak to się wielu marzy to by im wyszło że lepiej zmniejszyć budżet i skalę produkcji ;)

Ale dlatego wlali 2mld (swoją drogą to chyba nadal tylko plotka) to właśnie dlatego, że zarobili miliardy na GTA Online i na tym pewnie opierają większosć z planowanych zysków. 

No i są plotki, że gra będzie kosztować pod 500zł.

Moim zdaniem nie ma szans, żeby gra nie zarobiła, a blokowanie graczom opcji zagrania w 60fps jest po prostu bez sensu, więc wersja na PC powinna debiutować jak najszybciej. Jeszcze do argumentów za szybszą niż wcześniej premierą na PC przemawiają ceny PC. Ja rozumiem - GTA III musiało być exem na PS2 na początku. Ja rozumiem umowy z MS i Sony z GTA IV, bo wtedy komputer za 500zł mógłby te  GTA IV pociągnąć z jakością konsol.

 

Ale dziś? Chcesz GTA VI z jakością konsol ale 60fps to "albo masz kompa za 2000€, albo tam są drzwi" Innymi słowy - niewiele osób zrezygnuje z zakupu wersji na konsolę na rzecz PC jeśliby premiera była równoległa (na co absolutnie nie ma szans, ale pytanie brzmi gdzie pomiędzy 6 a 60 miesięcy od premiery na konsolach)

Teraz, Kadajo napisał(a):

Dzis Konsole i PC sa bardzo blisko siebie. Zrobienie wersji PC to będzie chwila moment.

 

Z V też była chwila moment i mogli wydać nawet w dniu premiery na x360

Opublikowano

Ale że co, myślisz że robią to po złości? :D No mają wiele różnych powodów, zapewne większość biznesowych $$$

 

Brak wersji na PC to też brak cheaterów w multi przez jakiś czas po premierze = większa kasa z Online, taka ciekawostka.

 

 

Ja się cieszę że dostanę takie dzieło, czym więcej zarobią to więcej mld wpakują w kolejne dzieła. W erze tego bagna w stylu gier ubi to R* akurat nie żałuję $.

  • Upvote 2
Opublikowano

Zobaczymy, tak czy inaczej, większość z nas i tak kupi tę grę dwa razy, na PS5 i na PC, a to, ile będziemy musieli czekać na jej najlepszą wersję zależy już tylko od Rockstara, i może po części od Sony, bo jeśli ogłoszą premierę PS6 w 2026, to różnie może być.

 

Opublikowano
8 minut temu, Wu70 napisał(a):

Ale że co, myślisz że robią to po złości? :D No mają wiele różnych powodów, zapewne większość biznesowych $$$

Nie mam 5 lat więc jasne, że nie sądzę, że robią na złość. Po prostu korpo chciwość, a tu idzie o grubą kasę. Czasem ta chciwość przekracza pewne granice jak w przypadku GTA V i bezczelnego kłamania w żywe oczy o "nie istnieniu wersji PC" czy o tym jak to strasznie ciężko i długo się opracowywało tą wersję, bo tyyyyyle konfiguracji i w ogóle.

10 minut temu, Wu70 napisał(a):

Brak wersji na PC to też brak cheaterów w multi przez jakiś czas po premierze = większa kasa z Online, taka ciekawostka.

Wali mnie online. To niech wydadzą day 1 ale osobno bez online na PC jak się tak boją ;)

Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, lukadd napisał(a):

Na RDR2 czekaliśmy na ulepszoną wersję PC ~rok. Tutaj pewnie będzie podobnie.

GTA IV: konsola -> PC różnica 217 dni
GTA V: konsola -> PC różnica 574 dni
RDR2: konsola -> PC różnica 375 dni

Ciężko ocenić - ale najbardziej prawdopodobne jest że wersja PC będzie najwcześniej za równy rok. Jeżeli premiera będzie 26 maj 2026r. to święta 2026 r. PC nie wydadzą, bo będą chcieli wycisnąć sprzedaż GTA VI na okres świąteczny 2026 z obecnych konsol PS5/XSX|S.
 

14 minut temu, DITMD napisał(a):

większość z nas i tak kupi tę grę dwa razy, na PS5 i na PC

 

Rozumiem że na PC będzie 60 fps + lepsza grafika, ale jednak wolę grać w GTA VI na 65/75 calach, niż monitorze 27 do 34 cali na PC ;)

14 minut temu, DITMD napisał(a):

bo jeśli ogłoszą premierę PS6 w 2026

 

spits-coffee-laughing.gif

Edytowane przez kanon7
Opublikowano
20 minut temu, Kadajo napisał(a):

Dzis Konsole i PC sa bardzo blisko siebie. Zrobienie wersji PC to będzie chwila moment.

Ale znając życie to po wydaniu konsolowym gry na pierwsze skrzypce pójdzie rozwijanie wersji online, bo na tym docelowo koszą najwięcej hajsów :E No i oczywiście na konsolach gdzie ludzie sypią hajsy za każdą pierdołę online.

 

Na PC niestety to już tak nie działa, bo ludzie zamiast wydawać hajsy u R wolą bawić się cheatami za free :E 

Opublikowano
15 minut temu, kanon7 napisał(a):

Rozumiem że na PC będzie 60 fps + lepsza grafika, ale jednak wolę grać w GTA VI na 65/75 calach, niż monitorze 27 do 34 cali na PC ;)

A kto Tobie zabronil podlaczyc PC pod duze cale? :E

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Wiemy jak PC "dobrze" skaluje gry na TV.
Wszyscy PCMR mówią że tak robią z grami, a faktycznie garstka tak robi.
Filmy to co innego - nie o tym mówimy.

Edytowane przez kanon7
  • Confused 7
Opublikowano
44 minuty temu, VRman napisał(a):

Ale dlatego wlali 2mld (swoją drogą to chyba nadal tylko plotka) to właśnie dlatego, że zarobili miliardy na GTA Online i na tym pewnie opierają większosć z planowanych zysków. 

No i są plotki, że gra będzie kosztować pod 500zł.

Moim zdaniem nie ma szans, żeby gra nie zarobiła, a blokowanie graczom opcji zagrania w 60fps jest po prostu bez sensu, więc wersja na PC powinna debiutować jak najszybciej. Jeszcze do argumentów za szybszą niż wcześniej premierą na PC przemawiają ceny PC. Ja rozumiem - GTA III musiało być exem na PS2 na początku. Ja rozumiem umowy z MS i Sony z GTA IV, bo wtedy komputer za 500zł mógłby te  GTA IV pociągnąć z jakością konsol.

GTA V - sprzedane 200mln kopii, policz srednio 15$ czystego zysku na kopii przez te lata, 3mld :E smialo mozna zakladac ze calosc dalo im dobre 4-5mld+. RS samo przyznalo, ze zyski konsole vs PC sa takie, ze nie chca tego zmieniac. VI na dzien dobry ma ponad 110mln potencjalnych nabywcow.

 

Czekaj, Ty serio chcesz powiedziec, ze na dzien premiery IV, komp za 500zl dzwigal dobrze te gre? To byl optymalizacyjny potworek :D

4 minuty temu, kanon7 napisał(a):

Wiemy jak PC "dobrze" skaluje gry na TV.
Wszyscy PCMR mówią że tak robią, a faktycznie garstka tak robi.

Pitolenie, kto chce, gra na TV i to nie jest rocket science. Martwisz sie jedynie o input laga na danym zlaczu HDMI i czy komp to dzwiga dobrze w 4K - 1440p tez dobrze dziala.

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, lukadd napisał(a):

Zdecydowana większość to cutscenki na silniku gry, albo po prostu na silniku gry zrobione ujęcia tak, aby się wszystkofajnie prezentowało.

 

Taki najbardziej bury gameplay z tego trailera to chyba to ujęcie od ~0:34

 

mZmDhKj.jpeg

Napisali na X ze 50/50 masz cutscenki i gameplay. Akurat im mozna wierzyc.

48 minut temu, kanon7 napisał(a):

Wiemy jak PC "dobrze" skaluje gry na TV.
Wszyscy PCMR mówią że tak robią z grami, a faktycznie garstka tak robi.
Filmy to co innego - nie o tym mówimy.

Ze co?

Od 5-6 lat(sklamalem, juz bedzie ponad 10 bo tak tez wieslawa 3 ogrywalem) praktycznie tylko i wylacznie gram na PC na TV.

Nie rozumiem o jakim problemie ze skalowaniem piszesz, mozesz wyjasnic?

Edytowane przez Sheenek
Opublikowano
52 minuty temu, kanon7 napisał(a):

Wiemy jak PC "dobrze" skaluje gry na TV.
Wszyscy PCMR mówią że tak robią z grami, a faktycznie garstka tak robi.
Filmy to co innego - nie o tym mówimy.

Mów za siebie. Jak ty nie potrafisz podłączyć poprawnie komputera do telewizora to nie znaczy od razu, że wszyscy tak mają.

  • Like 1
  • Haha 3
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
    • Czy dałoby się w laptopie HP 530 8HTF12864HDY-667E1 Mobile Intel Calistoga-GME i945GME wymienić 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz na 2-rdzeniowy procesor Intel Pentium Dual-Core T4200. Znalazłem zapusty laptop PP33L z popękanym i zepsutym monitorem i uszkodzoną płytą główną i 2-rdzeniowym procesorem Intel Pentium Dual-Core T4200 ale mam sprawny laptop HP 530 ale ma tylko 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz i chciałbym ten procesor wymienić na 2-rdzeniowy. Oryginalnie ten laptop miał 1 GB pamięci RAM i wymieniłem RAM na 4 GB. Jaki system operacyjny najlepiej pasowałby do tego laptopa HP 530. Nie wiem jaki model ma płyta głowna z Laptopa PP33L dlatego że nie dało się tego laptopa uruchomić żeby sprawdzić w BIOSie albo w systemie. Spisałem jakieś liczby z płyty głownej tego laptopa CN-OP-132H-48643-8CB-0220-A00 DP/N OP132H BPB8C0020 002219 DA8B70-LanID GX D-VOA 94V-0 2-1 0842 E0EC 909G8222E M47 REV :  D DA0FM7MB8D0 PWB T012G REV : A00 Weźcie pod uwagę że zero to moze być duża litera o i odwrotnie.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...