Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@ryba, ja mam telewizor Samsung 55 cali 4K z odświeżaniem 120 Hz. Upłynniacz oczywiście wyłączony, wszystkie inne ulepszenia też. Ostrość zmniejszona o 1, ponieważ przy domyślnej wartości jest włączone wyostrzanie, a po zmianie z 10 na 9 nie ma w ogóle wyostrzania. W moim przypadku telewizor wyświetla obraz tak samo jak po prostu duży monitor.

Edytowane przez SebastianFM
  • Odpowiedzi 864
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
3 godziny temu, PaVLo napisał(a):

Mnie ten trailer kupił :yuppie:, ale nie na tyle, aby lecieć po PS5 Pro :wariat:. Poczekam i jak z ostatnimi częściami, zagram na PC, a możliwe, że nadal na obecnej grafie, bo jakoś nie widzę powodu przesiadki :D

 

Obstawiam, że nie będziemy aż tak długo czekać na wersję PC, możliwe, że będzie to wiosna 2027, bo Święta 2026 będą za dobrym interesem dla R* i Sony, na sprzedaż konsol z grą. 

ja zamieniłem właśnie rtx3080 na ps5 slim i jestem GTA6 ready :D

teraz tylko jeszcze rok spamu i analiz swirów każdego detalu w trailerze "D

  • Like 1
Opublikowano
26 minut temu, ryba napisał(a):

@SebastianFM @bleidd Przyznac sie cwaniaki, macie poustawiane opcje w TV, czy full out stock? :E tzn. ostrosc w polowie, wszystkie uplynniacze na on i jak jeszcze pod "slabe" hdmi sie ktos podpina, to pozniej placz, ze kupa, a nie jakosc.

Ale ze jak, że co? Uplynniacz mam włączony, a ostrość mam na max. Czemu ma być w połowie? Na TV jak ustawie ostrość w połowie (Samsung) to jest tak oo, na LG ostrość w połowie to już wyostrzony obraz a na max totalnie przeostrzony.

Opublikowano
1 godzinę temu, ryba napisał(a):

Czekaj, Ty serio chcesz powiedziec, ze na dzien premiery IV, komp za 500zl dzwigal dobrze te gre? To byl optymalizacyjny potworek :D

Chodziło mi o to, że na byle kartoflu to chodziło tak jak na konsolach. Na konsolach o stałych 30fps można było zapomnieć. Na PS3 momentami to można było sobie grać w.. 15-20fps.

Pamiętam jak skopana była wersja na PC, ale pamiętam też jak wyglądała gra na x360, bo miałem ją na oba sprzęty i w obie wersje trochę pogrywałem. 

Czyli na bardzo tanim kompie zmontowanym z używanych low-endowych części, można było bez problemu pograć jak na PS3.

 

więcej

Spoiler


Końcówka 2008r  - no to trochę przesadziłem z tymi 500zł. Chyba za ok 600zł to kompa do gier montowałem koledze z rok później. :P

Do 600p-720p, low i 20-30fps nie trzeba było wiele. GTA III i SA też było ulubioną grą naprawdę wielu posiadaczy gównianych komputerów (później, nie na premierę SA w wersji PC) i tutaj była jakaś logika w opóźnianiu premiery na PC. 

Ale teraz już na kompie z używanych części za 1500-2000zł to raczej nikt w GTA VI sobie w jakości porównywalnej do PS5 nie pogra. A żeby skorzystać z głównej zalety tego wydania nad konsolowym, czyli jakość PS5, ale 1440p zamiast 1100p, i 60fps zamiast 30, to już trzeba będzie mieć jeden z najlepszych CPU i kartę za 4-15 kafli.

 

Zostaje więc jedynie pomysł "opóźnimy, żeby można było ludziom opchnąć ściemę, że wersja na PS6 to jakieś nowe wydanie z ulepszeniami". Marny powód więc liczę, że jednak wydadzą na PC w ciągu roku lub półtora. 

 

  • Haha 1
Opublikowano

@JeRRyF3D Dobra gra, to sie placi bez szemrania :) Obecnie wychodza niedopracowane gnioty i kosztuja 350-500zl na premiere (wczesny dostep) z ptakiem do odbytu (przytyk do Price of Persia). Jak VI bedzie taka jak V, tylko na dopalaczach, nie uronie lezki nawet jak 500zl sobie krzykna (byle bez tony bugow jak w Stalkerze).

Opublikowano

@JeRRyF3D

Jak głupi to tak powie. :hihot:

Myślę ze tak do 2030 150-200 dolarów za gierki płacić będziemy jak tak chętnie będzie się wszytko na premierę sprzedawać ;D

2 godziny temu, DITMD napisał(a):

Zrzut-ekranu-2025-05-08-204133.png

:lol2:

WTF, nigdy nie bylem na Ukrainie, tam już wiele wyburzone :zdziwko:

 

Opublikowano
30 minut temu, bleidd napisał(a):

Ale ze jak, że co? Uplynniacz mam włączony, a ostrość mam na max. Czemu ma być w połowie? Na TV jak ustawie ostrość w połowie (Samsung) to jest tak oo, na LG ostrość w połowie to już wyostrzony obraz a na max totalnie przeostrzony.

Jak to na PCMR przystalo, wszystko w prawo :E

Opublikowano

Niektóre TV Samsunga ustawienie ostrości na polowe to jak ustawienie ostrości na 0,
tak jak prawilnie powinno się ostrość ustawiać :)

I to jest dosyć ciekawe, bo czasem zdarzało mi się mieć do czynienia z materiałem który aż się prosił, by ostrość ustawiać na liczbę ujemna a na TV czy monitorach zazwyczaj nie da się tego zrobić :D

Opublikowano (edytowane)

osobiscie na razie wstrzymałbym się z porównaniami wyglądu postaci w GTA V oraz VI , zaraz wyjasnie dlaczego

Spojrzcie na te dwa screeny:

MnHkBQ5.jpeg

4C3j7Un.jpeg


Na pierwszy rzut oka sprawa jest jasna, po lewej mamy nową wersję z VI a po prawej starą z V widac ze VI wygląda rewelacyjnie (zniknął plastikowy wygląd postaci z V i jest wiecej detalu oraz lepsze swiatło i cienie (np okulary rzucające cienie na twarz)).

Tylko problem w tym że wiekszosc ujęc z nowego trailera to ujęcia z cutscenek (oczywiscie cutscenek realtimowych ale cutscenek)

Na przykładzie The Last of US 2 dobrze widać w czym rzecz, o ile pamietam to w TLOU2 są 2 lub 3 poziomy renderowania postaci (w zakresie np cieni na postaciach , ich oswietlenia i geometrii), w ujęciach z bardzo bliska (w cutscenkach) jest poziom 3, w ujęciach z nieco wiekszej odleglosci w cutscenkach jest poziom 2 a w samej grze jest poziom 1 , roznica między poziomem 1 a 3 jest kolosalna . 

na powyzszych screenach ktos porównuje postacie w cutscenek z GTA VI z postaciami z samej gry z GTA V, wiec ja na razie wstrzymałbym konie i nie bił piany bo nie wiemy jak dokladnie bedą wyglądały te postacie w samej grze (nie licząc cutscenek). Oczywiscie na pewno bedzie lepiej niz w V-ce ale nie wiemy o ile. Moze bedzie tak ze w normalnej grze silnik bedzie dynamicznie przełączał sie miedzy poziomami detali i zapewni nam z bliska w samym gameplayu zblizoną do cutscenek jakosc. poczekamy zobaczymy.
 

Edytowane przez Oldman
  • Upvote 3
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Oldman napisał(a):

Na przykładzie The Last of US 2 dobrze widać w czym rzecz, o ile pamietam to w TLOU2 są 2 lub 3 poziomy renderowania postaci (w zakresie np cieni na postaciach , ich oswietlenia i geometrii), w ujęciach z bardzo bliska (w cutscenkach) jest poziom 3, w ujęciach z nieco wiekszej odleglosci w cutscenkach jest poziom 2 a w samej grze jest poziom 1 , roznica między poziomem 1 a 3 jest kolosalna . 

Przecież w gta 5 przejścia ze scenek do gry są płynne i nie różnią się niczym w kwesti grafiki.

Więc to porównanie do tlou jest zbędne. TLOU było też robione na toster ps4 więc stąd te uproszczenia. 

Edytowane przez Phoenix.
Opublikowano
11 godzin temu, kanon7 napisał(a):

Wiemy jak PC "dobrze" skaluje gry na TV.
Wszyscy PCMR mówią że tak robią z grami, a faktycznie garstka tak robi.
Filmy to co innego - nie o tym mówimy.

co masz na myśli mówiać o skalowaniu na PC?

 

na TV , przpraszam 

Opublikowano
57 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Przecież w gta 5 przejścia ze scenek do gry są płynne i nie różnią się niczym w kwesti grafiki.

Więc to porównanie do tlou jest zbędne. TLOU było też robione na toster ps4 więc stąd te uproszczenia. 

tak ale nie wiesz jak bedzie tym razem bo materiał trailerowy powstał głównie z cutscenek a silnik prezentuje duzo wyzszy poziom graficzny wiec cięcia tu i tam mogą sie zdarzyc, ja zakładam optymistycznie ze jakość bedzie zbliżona postaci z cutscenek do postaci z gry (przynajmniej blisko gracza) ale juz pojawiają sie głosy ze nie kazda postać z trailera jest tak dopracowana jak postacie fabularne wiec musi byc jaka optymalizacja stratna by odciązyć silnik.  

Porównanie do Tlou nie jest zbędne bo Tlou jest bardziej zaawansowane graficznie niż GTAV (ale ma oczywiscie mniejszą skalę bo jest korytarzówką) , w wielu zaawansowanych graficznie grach (niezaleznie od skali mapy) stosowano ten trick co w tlou (np w gears of war)

Chodzi mi tylko o to zeby poczekać na normalny gameplay z dokładniejszą oceną w zakresie renderowania postaci.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Takie skromne porównanie

 

fkpT5Y.gif

 

aZZR_L.gif

 

Pomyśleć, że minęły zaledwie 23 lata i postacie w grach ruszają się lepiej niż część ludzi na rzeczywistym parkiecie :E

Edytowane przez Kris194
Opublikowano

Kiedyś każdy się jarał trailerem nowego GTA bo były nowości, dyskusja o możliwościach, co będzie można robić, jak duża będzie mapa itp a obecnie 99% postów to ile FPS, shadery rendery i kto wie co jeszcze :E Tak jakby w tej grze grafika grała pierwsze skrzypce :heu:

  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano
38 minut temu, KamcioGF napisał(a):

U mnie poziom tańca to tak z tego obrazka powyżej :E

U mnie też ale uściślę jeszcze, że chodzi o tego faceta w białym graniaku stojącego tyłem :rotfl:

  • Haha 1
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Tak, może źle napisałem - nie odnosiłem się do konkretnych Twoich pamięci, tylko tak bardziej ogólnie. Moduły CL30 wcale nie są jakoś specjalnie szybsze od CL36, a obecnie przy kombinacjach producentów potrafią być wolniejsze...    
    • Tą płytę doradzałem ostatnio koledze z forum ale ty ją odradzałeś mówiłeś że to wymysły są a teraz sam doradzasz to samo😊
    • nie X870 a X870E, bo to kolosalna różnica musisz sam zdecydować co ci bardziej odpowiada, od wyjśc/wejśc po bolączki jednej i drugiej   masz podwieszonego posta z tabelą, wyswietl sobie jedną i drugą , obydwie mają kulawe audio, tylko alc897, ale x670e ma 4 m2, a x870e tylko 3, co komu pasuje itd    osobiście bym nie dopłacał, wolałbym 4 m2.. ale to ja
    • Samych Castlevanii uzbierałem 10, ale niektóre pewnie tylko sprawdzę.   Castlevania SNES Castlevania IV Rondo of Blood (PC Engine) Symphony of the Night (PS 1) (Game Boy Advance / DS) Aria of Sorrow Portrait of Ruin Dawn of Sorrow Order of Ecclesia Harmony of Dissonance Circle of the Moon Harmony of Despair (traktuję ją jako mechaniczne podsumowanie serii na PS3 /Xbox, zbalansowana jest pod coopa)   Metal Slug trochę Megamana trochę Metroid np. Fusion do retro handhelda The Legend of Zelda: Ocarina of Time  Discworld point and click God Hand kiedyś RE:Outbreak, gdy zacznę ponownie ogrywać oryginalne 1-3 Silent Hill 1, 2 raczej na PC z HD modami lub co tam znajdę na monitorze CRT DMC 1, 3, w trakcie na PC, a będzie jeszcze 5 i może 4  Zone of the Enders 2nd Runner, jakoś nie dokończyłem Do popatrzenia na sprity i mechaniki dawnych bijatyk: może Street Fighter Alpha 3 / MAX oraz Darkstalkers, gdybym dalej był głodny   I "zwieńczenie retro" to Ninja Gaiden 1-2 na xboxy. Chyba ich jedyny ex, który mnie interesuje. Sigmy oraz porty są innymi wersjami gry, ponieważ stracili kod źródłowy.    Jeszcze napatoczy się starszych tytułów, bo to lista na szybko, a współczesnych masy gier szkoda wymieniać. Akurat robię retro handleda ze smartfona, a jak będzie niewygodnie w gamesir g8 to wymienię na coś z chin lub nastąpi powrót na PC. Dawno temu odrzuciłem sporo tytułów, przy okazji nadrabiania i odbijania się od gier na emulacji z WiiU i przeglądania gier z playstation 1-3, choć trzeba będzie zrobić rewizję odrzutków.  Współczesne "retro" do nadrobienia to m.in.: DEVIL BLADE REBOOT Shadow of the Ninja - Reborn Oh, jeszcze oryginalne Dead Space 1 i 2   Nex Machina Signalis Bloodstained: Ritual of the Night Forgive Me Father 2 Vanquish Demon's Souls z PS3 (rozgrzebane, do okolic smoka) Lost Planet 1, 2 (pudełko od lat leży, kupiłem z sentymentu do trailerów i artykułów, jakoś nie odpalając.) Od biedy seria yakuza do 6, ale szkoda mi czasu na to i wystarczy mi same, już skończone Y0. ....iii musiałem zapomnieć dodawać do list steam.   Koniecznie muszę jeszcze skończyć RE:Village, ale przy nadrabianiu całej serii, w końcu DLC do RE7 zaczęło mnie męczyć, stąd skok w DMC. Po nowym RE z 2026r wskoczę w Dying Light 1. Podejrzewam że będzie to najlepsza mechanicznie gra "SP" o Zombi, więc zostawiłem na koniec. RDR2 czeka na odpowiedni nastrój.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...