Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@Kadajo, no chyba logiczne, że jak zwiększę PL o 3% to pobór mocy o tyle się zwiększy, czyli w tamtym przypadku o jakieś 5 W. :)

Ty nie pokazałeś, że zmniejszanie PL daje gorszy rezultat niż UV. Nadal nie wiem na jakiej podstawie tak twierdzisz.

Przy porównaniu z UV na 1,0 V to metoda z ograniczonym PL wypada nawet lepiej.

 

Stock.

0.png.62c370e21c2ab31115364611855f5760.png

 

UV, krzywa podniesiona o 120 MHz i wypłaszczona na 1,0 V, pamięć +500 MHz.

1.png.e4e83b6a3c5f4289852523d9ea940cfc.png

 

PL72%, Core clock +120 MHz, pamięć +500 MHz.

2.png.1304de0dfb75c87cd5eac5517ed6a6bf.png

Edytowane przez SebastianFM
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

@ju-rek tak samo jak Ty ustawiłem ;) Tylko ja mam 4080s o ile ma to jakieś duże znaczenie ;)

Jedynie taktowanie CPU ma skoki, ale wątpię, że to jakiś problem (gdyby tak było to daj znać).

Zrzut ekranu 2025-11-11 170658.png

 

Edit:. MSI AB mi podbiło napięcie i dopiero za 6 razem załapało, bo wbijało 1020mV, ale wynik ten sam. Po prostu nie zauważyłem na początku 😉.

Edytowane przez Adikon
Opublikowano
13 minut temu, SebastianFM napisał(a):

@Kadajo, no chyba logiczne, że jak zwiększe PL o 3% to pobór mocy o tyle się zwiększy, czyli w tamtym przypadku aż o całe 4,5 W. :)

Ty nie pokazałeś, że zmniejszanie PL daje gorszy rezultat niż UV. Nadal nie wiem na jakiej podstawie tak twierdzisz.

Przy porównaniu z UV na 1,0 V to metoda z ograniczonym PL wypada nawet lepiej.

 

Stock.

0.png.62c370e21c2ab31115364611855f5760.png

 

UV, krzywa podniesiona o 120 MHz i wypłaszczona na 1,0 V, pamięć +500 MHz.

1.png.e4e83b6a3c5f4289852523d9ea940cfc.png

 

PL72%, Core clock +120 MHz, pamięć +500 MHz.

2.png.1304de0dfb75c87cd5eac5517ed6a6bf.png

Wklej proszę to samo w 1080p ;)

Opublikowano (edytowane)

Zauważyłem na przykład, że przy UV na krzywej +1000 na pamięci to jakieś 10W więcej. 

Jeśli chodzi o wyniki między UV, a sposobem Wallca w speed way to jakieś 4FPS mniej na niekorzyść suwaków.

Pobór mocy UV 310W vs suwaki 290W 

Napięcie UV 975mV vs suwaki 1075mV

Fluktuacji zegara rdzenia przy UV brak, a przy metodzie Wallca skacze.

 

UV robione na 975mV, +1000 pamięć i 2775 zegar.

 

Edytowane przez Adikon
Opublikowano

@wallec może ty wreszcie zrób jakiś test:P

to są ustawienia gdzie w steel nomad przy odblokowanych FPS jest remis pomiędzy metodami (300W poboru). A co się stanie jeśli przy takim ustawieniu okaże się, że nie potrzebujemy tyle mocy i mamy wcześniej ścianę w postaci maksymalnego ustawienia FPS (każdy kto używa vrr pewnie z tego korzysta i nie jest to sytuacja nie typowa jeśli gra się w różne gry, że często karta nie jest obciązona w 100% ponieważ zapewnia maksymalny pożądany FPS). Na potrzeby testu ustawiłem 60FPS. Okazuje się, że tradycyjny UV jest wtedy metodą bardziej energooszczędną:

teststeelnomadcurve_60fps.thumb.png.c1c98fd1b60a26382674dbd3604efb0e.png

teststeelnomadPL100_60fps.thumb.png.00ef093f6b4e2eda8f52e46933c59c2f.png

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

sprawdzanie karty  poza full load jest  bez sensu

ustawienie własnej  krzywej częstotliwość/napięcie  jest bardziej precyzyjne niż zabawa suwakiem

wogóle

ustawiając krzywą można zreplikować zmianę PL, w drugą stronę  nie

oczywiście full load bo  tylko  wtedy  jest  to potrzebne

 

no i  rozumiem, że karta jest  w stanie na cykl zrobić max operacji jeśli  ma zapewnioną odpowiednią ilość prądu

wbijanie wysokich/wyższych  zegarów bez papu? po  co?

Edytowane przez bofff
Opublikowano

@boffftestujemy po prostu różne scenariusze... może ty grasz cały czas full load ale ja grając w starsze gry często nie np. teraz "The Outer Worlds" raz jest 140 a za chwilę ściana i użycie karty 80% bo zamknięta mała lokacja

Opublikowano
3 minuty temu, jankooo napisał(a):

@wallec może ty wreszcie zrób jakiś test:P

to są ustawienia gdzie w steel nomad przy odblokowanych FPS jest remis pomiędzy metodami (300W poboru). A co się stanie jeśli przy takim ustawieniu okaże się, że nie potrzebujemy tyle mocy i mamy wcześniej ścianę w postaci maksymalnego ustawienia FPS (każdy kto używa vrr pewnie z tego korzysta i nie jest to sytuacja nie typowa jeśli gra się w różne gry, że często karta nie jest obciązona w 100% ponieważ zapewnia maksymalny pożądany FPS). Na potrzeby testu ustawiłem 60FPS. Okazuje się, że tradycyjny UV jest wtedy metodą bardziej energooszczędną:

teststeelnomadcurve_60fps.thumb.png.c1c98fd1b60a26382674dbd3604efb0e.png

teststeelnomadPL100_60fps.thumb.png.00ef093f6b4e2eda8f52e46933c59c2f.png

Energooszczędność nie była myślą przewodnią mojego pierwszego posta+75MHz, +1500MHz, 82% power limit.

 

Chciałem pokazać, że można tak ustawić kartę by mieć pełny zakres napięć i taktowania przy danym limicie mocy (dobierasz limit taki by Ci pasowały temperatury i hałas) i jak grasz w jakąś lajtowa grę to masz 3200MHz i 260w a w coś gorszego to 2950Mhz i 260w.

 

W metodzie UV+OC nigdy nie uzyskasz częstotliwości powyżej punktu w którym wyplaszczasz krzywą.

 

PS. Zbij power limit na 277w a nie 297w i zobacz czy dalej będzie 60fps :-) 

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
4 minuty temu, wallec napisał(a):

PS. Zbij power limit na 277w a nie 297w i zobacz czy dalej będzie 60fps :-) 

Wtedy ten test nie byłby miarodajny bo przy full loadzie metoda ze zwykłym UV miała by wyższą wydajność.

Opublikowano

Nie wiem czy u Was tak jest, ale na przykład robiąc UV na mojej karcie i chcąc ustawić 2775, +1000 pamięć i 975mV często z automatu mi podbija napięcie do 1020mV. Jeśli zmienię sam takt zegara na 2760 trzyma napięcie sztywno. Czasem jednak uda się zablokować przy 2775 te 975mV, więc nie wiem czy to msi czy bios karty tak działa. 

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, ju-rek napisał(a):

Na 4080? Chyba w sapera.

Jankoo ma 5070ti i 3247MHz na screenie.

Jak z kimś rozmawiam to rozmawiam o jego przypadku, stąd taką wartość zasugerowałem.

Edytowane przez wallec
Opublikowano
2 minuty temu, wallec napisał(a):

Jankoo ma 5070ti i 3247MHz na screenie.

Jak z kimś rozmawiam to rozmawiam o jego przypadku, stąd taką wartość zasugerowałem.

Rano to przerabialiśmy- te taktowania nie mają nic wspólnego z faktyczną wydajnością. Realnie nawet 3100 jest na mojej karcie nie osiągalne

  • Upvote 1
Opublikowano
4 minuty temu, Adikon napisał(a):

a zauważyłeś, że czasem wychodząc z gry lub w momencie zakończenia benchmarku napięcie potrafi na chwilę skoczyć? Na przykład z tych 975mV do 1000?

Szczerze, to nie zwracałem na to jakiejś szczególnej uwagi. Jest to możliwe.

  • Thanks 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Adikon napisał(a):

@ju-rek a zauważyłeś, że czasem wychodząc z gry lub w momencie zakończenia benchmarku napięcie potrafi na chwilę skoczyć? Na przykład z tych 975mV do 1000?

 

2700 zegar, +500 pamięć i 950mV 

 

To bardziej też zależy od windowsa, generalnie potrafi, Dlatego własnie jest 2x L tzw sufit. Jezeli nie chcesz zeby Ci przekraczało konkretnej wartosci to mozesz tak to ustawic.

 

1 godzinę temu, wallec napisał(a):

Jankoo ma 5070ti i 3247MHz na screenie.

Jak z kimś rozmawiam to rozmawiam o jego przypadku, stąd taką wartość zasugerowałem.

Na 4080S sporo cieżej o zegar 3Ghz (oczywiscie stabilny) tam jest bodajże nieco nizsze napiecie na rdzieniu 1.05V vs zwykla 1.1V Zwykla 4080 nadrabia taktowaniem.

  • Thanks 1
Opublikowano
36 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

To bardziej też zależy od windowsa, generalnie potrafi, Dlatego własnie jest 2x L tzw sufit. Jezeli nie chcesz zeby Ci przekraczało konkretnej wartosci to mozesz tak to ustawic.

Dasz instrukcję jak to zrobić? Chociaż tych 1075mV raczej nie powinno przekroczyć, ale... Lepiej będzie wyglądać 😛

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Adikon napisał(a):

Dasz instrukcję jak to zrobić? Chociaż tych 1075mV raczej nie powinno przekroczyć, ale... Lepiej będzie wyglądać 😛

Jak Ci idzie krzywa image.thumb.png.b711a20c6b687298b7ef14761b05e8c6.png

To wybierasz kwardacik jeden po pożadanym napieciu, i naciskasz 2x L (ly, el, Litera L, LYYYY heh :) ) I jak najedziesz myszka i bedzie ten kwadracik podswietlnony to wtedy naciskasz i krzywa sie przestawia, jak raz nacisniesz to zablokuje boost, jak w sumie bardzo czesto grasz tzn praktycznie non stop odpalasz i sru, to jest to spoko rozwiazanie, w kazdym innym przypadku raczej nie. I lepsze jest ulozenie wlasnie poziomie. Jak masz podswietlony image.png.89a75a9157b9cfa8b8d94a31ac072dfa.png to wciskasz 2x L i potem ptaszek na msi afterburnerze zeby to wprowadzic/zatwierdzic, zadna filozofia, ale pamietaj zeby ta linia byla poziomo nie pionowo bo to sa na prawde 2 zupelnie inne rzeczy z pozoru moze sie tylko wydawac to samo. 

Wiec po prostu powinienes miec taka linie na gorze przy wartosci ktora sobie wybierzesz 
image.thumb.png.87b69423495495a070266fe5ebd44018.png

Edytowane przez maxmaster027
  • Thanks 1
Opublikowano
12 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

No i jak. Ale tutaj nie musisz spłaszczac krzywej. Wlasnie to jest o tyle wygodne ze mozesz sobie zostawic normalnie. W sumie jak kto woli.

Ok, czyli ta linia, którą aktywujemy za pomocą litery L robi za barierę maks napięcia. Dziękuję bardzo 😉

Opublikowano

Zawsze ale to zawsze ustawiałem linię z odcięciem w MSI Afterburner ala TechManiac. Czytam to o PLimitach i mówię a co mi tam sprawdzić. Ustawiłem 80%PL, +150/+500 i pierwszy raz zobaczyłem w Hogwarcie na DLAA 3440/1440 100% obciążenia GPU i solidne 90 klatek. Zostawię do testów ale na razie jest super.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, wallec napisał(a):

Jankoo ma 5070ti i 3247MHz na screenie.

taki screen można zrobić nawet na 3400mhz dlatego, że to peak a nie faktyczny zegar. 3D mark ma taki fajny wykres z przebiegiem zegara, ale widzę, że kolega znowu udaje mądrego 

 

tutaj coś Ci mocno zegar zubożał

fMkxeUn.png

Edytowane przez Tornado3
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...