Skocz do zawartości

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Sony PSSR oraz inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 godzin temu, dawidoxx napisał(a):

Pobawiłem się troche tym MFGx4 na 5080 i szału nie ma żadnego, bardziej płynne i responsywne od tych 300 klatek jest już 90 natywnych  :) 

 

Nawet kiedy odpaliłem MFG z bazowych 140 fps i tak czuć te opóźnienie, więc nie wiem jak niektórzy nie odczuwają róznicy..

Tak to już chyba jest, że jeden patrzy na opóźnienia, drugi na ghosting, trzeci na shimmering, czwarty na ostrość, piąty na stuttering, szósty na tearing, siódmy na kolory i HDR, ósmy patrzy tylko na max fps, a dziewiąty bez RT żyć nie może. Pewnie jeszcze response time monitora ma znaczenia. FG to chyba taki podrasowany motion blur, z tym że tylko do trybu single player.

Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, leven napisał(a):

W grze pełny ekran ?

 

W grze musisz mieć borderless fullscreen. Na exclusive fullscreen LS nie działa. Ustawienia z obrazu programu wyglądają ok.

Edytowane przez cichy45
Opublikowano (edytowane)
Cytat

Tak to już chyba jest, że jeden patrzy na opóźnienia, drugi na ghosting, trzeci na shimmering, czwarty na ostrość, piąty na stuttering, szósty na tearing, siódmy na kolory i HDR, ósmy patrzy tylko na max fps, a dziewiąty bez RT żyć nie może

 

A dziesiąty ma poważną wadę wzroku i większość tych rzeczy w dupie. :E Nie polecam, ale zawsze to jakieś rozwiązanie. ;)

 

Największym problemem z "optymalizacją DLSS" jest to, że dziś umożliwia ledwie płynną grę na topowych kartach, zamiast umożliwiać płynną grę na słabych kartach i grę premium (wysoka rozdzielczość/dopakowany RT/ultra płynność) na kartach drogich.

Tymczasem płacimy po 4-5k, by grać w 60 FPS w rekonstruowanym FHD w gry, które wyglądają dokładnie tak samo jak 5-10 lat temu (tak, mamy już 2025 rok!)

Edytowane przez Zas
  • Like 2
  • Upvote 2
Opublikowano
12 godzin temu, SebastianFM napisał(a):

serio nie widzisz różnicy w grafice między najnowszymi grami i tymi sprzed 10 lat? Kiedy ty ostatnio badałeś wzrok? 😁

Jest bardzo dużo takich gier które może nie tyle wyglądają źle w całości, ale są nierówne. Jedna scena wygląda jak z filmu żeby za chwilę pokazać scenę jak z crysisa.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 9.03.2025 o 11:43, maxmaster027 napisał(a):

Do jakis wolnych gierek, typu heroes, albo Cities skyline, lub starszych tyt jak GTA IV gdzie nie bylo mozliwosci wiecej jak 60fps to ok. W reszcie to lepszy DLSS albo FSR FG

przy DXVK nie trzeba się bawić w żadne generatory, polecam skorzystać (GTA IV)

Edytowane przez tomi182
Opublikowano (edytowane)
W dniu 12.03.2025 o 21:26, SebastianFM napisał(a):

@Zas, serio nie widzisz różnicy w grafice między najnowszymi grami i tymi sprzed 10 lat? Kiedy ty ostatnio badałeś wzrok? 😁

W niektórych widzę. BTW - piszę o najnowszych crapach, które wyglądają jak gry sprzed 5-10 lat (ale działają znaaacznie gorzej...). Zauważyłeś tę piątkę? (Jeśli nie, to polecam okulistę :)) Wiesz, kiedy miał premierę CP2077? :E 

Mam nadzieję, że teraz rozumiesz, o co chodzi z nowymi kartami i nową, popandemiczną  "jakością" gier (nie, nie każda to CP2077... a nawet jeśli, to każda taka działa znacznie gorzej - tak, że bez DLSS na nowych kartach nie podchodź... no, może jakieś tam pojedyncze działają względnie poprawnie, ale nadal DLSS pomaga w tym, co kiedyś było podstawą na topowych kartach bez sztuczek z upscalingiem)

Edytowane przez Zas
Opublikowano (edytowane)

Ja trochę rozumiem @Zas, bo mam wrażenie że od czasów Dying Light (2015) poprawa grafiki jest symboliczna, i głównie polega na tym że jest więcej rzeczy upakowanych w każdej scenie. Poprawił się znacznie jedynie antyaliasing. Quantum Break ma już 9 lat a brakuje mu czegoś? Tak samo od czasów Forzy Horizon 3 to już kosmetyka.

Edytowane przez HappyLittleGamer
Opublikowano

Mogłem napisać tylko "5 lat temu" - teraz będzie gównoburza na dziesięć stron, bo ktoś nie umie czytać, a ktoś z uporem maniaka łapie za słówka...

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @tekkno nie należy brać informacji z 1 źródła, ale nie należy też odrzucać wszystkich i uważać się za jedynego najmadrzejszego.  Nie wiem jaki jest problem z transferem masy w tej grze, być może masz rację, być może on - Nie działa trailbraking? Nie chce mi się w to wierzyć, bo takie coś to fizyka NFSa i Burnouta, a nie simcade i sima.  Co do ludzi oglądających streamy to zjawisko znane od czasu wynalezienia pierwszego TV, ludzie oglądają, nic nowego. Jeżeli chcesz wiedzieć dlaczego poczytaj książki o psychologii. Dlaczego wolą oglądać, niż grać? Z tego samego powodu, dlaczego oglądają TV, a nie czytają książki - granie wymaga zaangażowania, umiejętności, minimum wysiłku - oglądanie żadnego z powyższych.   
    • ile komplet zimówek średniej klasy do tego audi kosztuje? 5k? 
    • Kiedy Aliexpress wjedzie za mocno   20251126_182210.mp4    
    • https://ithardware.pl/aktualnosci/rtx_60_premiera_karta_nvidia_amd-46890.html   Jak myślicie, jednak 5000 Super faktycznie może nie być jak, już chodzą plotki, że premiera następnej generacji może być opóźniona. 
    • Ustawiasz tak samo, ale 9800 nie specjalnie się skaluje z zegarem, poza oczywiście niektórymi przypadkami, jak załadowanie shaderów i siatki dużej mapy. Natomiast zyski z ustawienia są inne, szczególnie 7800. Tego faktycznie można nie ruszać. 14600k czy 9700 też można - specjalnie wolałbym tego nie rozciągać - jest to trochę marnotrastwo.  W moim przypadku jest miodzio przy 120, w innym może być i 100.  88 jest bezpieczne - absolutnie nie optymalne. Poza tym wystarczy otymizer dać na 30 i już masz po optymalnych ustawieniach AMD. Jak puścisz wszystko z płyty, to zobaczysz i 1.45v, co jest bezpieczne dla stabilności i znowu niekoniecznie optymalne. Tylko zegar zależy od napięcia i temperatury, temperatura od napięcia i optymalne sztywne ustawienie dla jednej sztuki będzie 1.25 dla drugiej 1.35. Co znowu ni jak się ma do AMD które stworzyło i ustawiło - ręczne ustawienia o ile są sensowne zawsze będą lepsze od fabrycznych, bo one muszą uwzględniać najgorsze kawałki krzemu i margines bezpieczeństwa, żeby zawsze było stabilnie… i nie wiedzą jakie włożysz chłodzenie.  88 W też pewnie ok, ale skoro domyślnie te procesory mają 65w, to 88 jest po to, żeby zrobić jakąś różnicę (w skrócie - wiadomo pbo itp). 120 vs 88 nie będzie w żaden sposób porównywalne do różnicy jaką masz 65 vs 88, ale będzie jeszcze sensowna i dla mnie widoczna przy dropach fps - dla wielu osób nie zrobi różnicy, tak jak dla mnie średni 250 - na monitorze 240hz nie widzę specjalnie różnicy czy to jest 180 czy 240, ale drop z 250 na 120 już tak. Moje ustawienia są o tyle fajne, że to właśnie minimalizują… i nie działa to tak samo na 88W. Na zdjęciu sprzed chwili masz 166w przy średnim 158 - maksymalnie widziałem 169, najczęściej jest to 164-168 w przy średnim 155-160. To jest bez sensu i właśnie coś mi się wydaje, że ustawianie ręczne limitów nic tu nie daje 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...