zlatan1981 11 Opublikowano 15 Października Opublikowano 15 Października W dniu 14.10.2025 o 09:33, Krystian03 napisał(a): W ostatnim roku ja jeździłem ciągle na oponach letnich bo aż takiej zimy nie było, czasami były kilka dni gdzie ciężko się jeździło ale się udało. Może w tym roku zimy aż takiej nie będzie. Ja również na przekór lobby oponiarskiemu jeżdżę cały rok na letnich. Przez te kilka czy kilkanaście dni śnieżnych w roku korzystam z komunikacji miejskiej. 4
GordonLameman 8 423 Opublikowano 15 Października Opublikowano 15 Października @zlatan1981 Ale wiesz, że to nie tylko o śnieg chodzi? Wiesz, prawda? Sporo już ludzi pieprzących o lobby oponiarskim skasowało się na drzewach i zakrętach
serwal4 162 Opublikowano 15 Października Opublikowano 15 Października Finalnie zamówione wielosezonowe Pirelli SF3, dostawa do poniedziałku. Zobaczymy, czy faktycznie jest tak super jak mówią testy... no i czy odczuję różnicę vs H750 obecne;
kanon7 599 Opublikowano 16 Października Opublikowano 16 Października Do drugiego auta (malego) na placu boju pozostało dwóch producentów - które byście wybrali? - parametry B/A(A) - mówią bierz Nokian - producent / model - mówią bierz Michelin Które Wy byście wybrali?
SuLac0 352 Opublikowano 16 Października Opublikowano 16 Października (edytowane) z tych dwoch, michelin Edytowane 16 Października przez SuLac0
kapcer 75 Opublikowano 16 Października Opublikowano 16 Października 57 minut temu, kanon7 napisał(a): Do drugiego auta (malego) na placu boju pozostało dwóch producentów - które byście wybrali? - parametry B/A(A) - mówią bierz Nokian - producent / model - mówią bierz Michelin Które Wy byście wybrali? We wtorek zamontowałem Seasonproofy 2 w Oplu Insigni. Bardzo miękka ścianka boczna. Auto pływa/kołysze się przy szybkich manewrach/ruchach kierownicą. Poza tym są w porządku. Drugi raz bym ich nie kupił. Czemu nie Hankook 4S2 H750? 1
Grolshek 515 Opublikowano 16 Października Opublikowano 16 Października (edytowane) 17 godzin temu, serwal4 napisał(a): Finalnie zamówione wielosezonowe Pirelli SF3, dostawa do poniedziałku. Zobaczymy, czy faktycznie jest tak super jak mówią testy... no i czy odczuję różnicę vs H750 obecne; Jeśli możesz to napisz jak się sprawują bo na następny sezon będę je kupował. Godzinę temu, kanon7 napisał(a): Do drugiego auta (malego) na placu boju pozostało dwóch producentów - które byście wybrali? - parametry B/A(A) - mówią bierz Nokian - producent / model - mówią bierz Michelin Które Wy byście wybrali? Mam Seasony na X-ceedzie i nie polecam. Nie są tragiczne ale są lepsze opony. 68db na Oponeo. Chyba w snach. Wolałbym Goodyeary. Edytowane 16 Października przez Grolshek 1
kanon7 599 Opublikowano 16 Października Opublikowano 16 Października (edytowane) 1 godzinę temu, kapcer napisał(a): Czemu nie Hankook 4S2 H750? Klasa „średnia” producenta, paliwo D, deszcz B, głośność B (71db) - odrzuciłem, gdyż Michelin parametrowo wygląda lepiej. 1 godzinę temu, Grolshek napisał(a): Wolałbym Goodyeary. Ta sama cena co Michelin, a głośniejsze - logika mówi Michelin > Goodyear. PS. Inaczej Panowie, co będzie lepsze od ww Michelin ? Tylko patrzcie na rozmiarówkę moją 15 cali. Edytowane 16 Października przez kanon7
SylwesterI. 865 Opublikowano 16 Października Opublikowano 16 Października Ja wybrałem conti, nie jest lepsze, nie gorsze, jest bardziej uniwersalne, na różne waruniki, ale też przyzwyczajenie do marki
kapcer 75 Opublikowano 16 Października Opublikowano 16 Października 1. Głośność na etykiecie, a głośność słyszalna w aucie to 2 zupełnie różne tematy. 2. Zupełnie nie ma co patrzeć na przynależność do budżet/średnia/premium, tym bardziej, że każdy sklep robi to inaczej. Raczej na testy jak wypadają w nich konkretne opony w konkretnym rozmiarze. Dla mnie obecnie premium to Goodyear, Michelin, Continental, Hankook, Bridgestone, Pirelli. Kolejność przypadkowa. Wybrałbym coś z tych producentów i nie patrzył na etykietki, a na testy. 1 1
serwal4 162 Opublikowano 16 Października Opublikowano 16 Października 4 godziny temu, kanon7 napisał(a): PS. Inaczej Panowie, co będzie lepsze od ww Michelin ? Tylko patrzcie na rozmiarówkę moją 15 cali. Lepsze to kwestia dyskusyjna; Jw. - wybrać sprawdzone marki i posłuchać / poczytać testy. A do wyboru tak na prawdę masz jeszcze sprawdzone Goodyear Vector gen3, Conti All Season 2 czy wspomiane Hankook H750;
marko 713 Opublikowano 16 Października Opublikowano 16 Października Goodyear, Michelin, Conti - co nie wybierzesz, to będzie ok. Sprawdź też, jak wygląda to cenowo w Twoim rozmiarze
NotQuite 80 Opublikowano 17 Października Opublikowano 17 Października W dniu 16.10.2025 o 12:27, kapcer napisał(a): 1. Głośność na etykiecie, a głośność słyszalna w aucie to 2 zupełnie różne tematy. 2. Zupełnie nie ma co patrzeć na przynależność do budżet/średnia/premium, tym bardziej, że każdy sklep robi to inaczej. Raczej na testy jak wypadają w nich konkretne opony w konkretnym rozmiarze. Dla mnie obecnie premium to Goodyear, Michelin, Continental, Hankook, Bridgestone, Pirelli. Kolejność przypadkowa. Wybrałbym coś z tych producentów i nie patrzył na etykietki, a na testy. Jeżeli na testy, to Pirelli do niedawna robili słabe całoroczne. Bridgestone i Continental miały wpadki z konkretnymi modelami opon, a najczęściej niczym się nie wyróżniały na tle opon tańszych o 15-20%. Falken i Kleber od 4 lat robią opony w testach w pierwszej piątce bez wpadek, bez względu na typ mieszanki.
kwiatek.pl 7 Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października Ceat WinterDrive śmiga ktoś ???
serwal4 162 Opublikowano 16 Listopada Opublikowano 16 Listopada W dniu 16.10.2025 o 10:12, Grolshek napisał(a): Jeśli możesz to napisz jak się sprawują bo na następny sezon będę je kupował. Pierwsze parę-set kilometrów na Pirelli SF3 all-season za mną; 205/55/r17, XL, Fluence (Megane mk3) 2.0 benzyna. Auto ma 106 tys. przebiegu, przy ~78 tys. dostało nowe wahacze, łączniki, końcówki drążków i pełną zbieżność. Rok produkcji opon 2025, produkcja Rumunia. - nie było problemu z wyważeniem (Flu ma fabryczne alufelgi, które swoje przeżyły) - ścianka boczna wg. mnie miękksza od Hankook 4S - wizualnie (co potwierdza pomiar w testach) widać, że fabrycznie bieżnika jest mniej vs konkurencja (SF3 zmierzone 6.8mm, Bridgestone 7mm a reszta po 7.7-7.8mm; nawet letnie Conti miały 7.7mm) - nie są głośniejsze niż Hankook 4S, a raczej nie wydają specyficznego brzęczenia przy prędkościach 70 - 90 km/h (choć 4S z przodu mocno ściorałem i może świeże aż tak nie były słyszalne) - póki co przy opadach deszczu / kałuże na jezdni w temp. 4-10'c czuję się minimum tak samo pewnie jak na 4S - na suchym może nawet sprawniej niż 4S - jednocześnie mam odczucie, że na prostej drodze przy wyższych prędkościach ciut mocniej pływa, natomiast na 4S jeździłem na ciśnieniu 2.5 przód / 2.3 tył (gdzie Flu ma zalecane 2.2/2.1 lub 2.4/2.2 przy prędkościach autostradowych+, a SF3 póki co są właśnie dobite do 2.4/2.2). Ogółem nie chce wychwalać w niebiosy, bo muszę sięgać pamięcią wstecz jak jeździły świeże 4S; Stąd tu zapewne mniej lub bardziej placebo jak po wymianie oleju (że ciszej lepiej sprawniej). W moim rozmiarze obecna różnica w cenie vs 4S to ~160-200zł na komplecie (4S od ~480zł z wysyłką, SF3 520zł z wysyłką); Ja komplet kupiłem za 2148,00 zł, gdzie wtedy 4s dorwałbym za ~1920-1950,00 zł (sam w 2023 dałem lekko ponad 2k za nie). I mimo wszystko nie żałuję, że dopłaciłem - bo 1. odczucia są pozytywne, a testy twierdzą że jest tylko lepiej (poza śniegiem). Tak czy siak czekamy do pierwszych minusów i śniegu, natomiast nastawiam się na odczucia podobne do 4S (które ostatnią zimę zrobiły mając z przódu może 4.5mm bieżnika, a wciąż było ok). Na pewno na dniach muszę jeszcze przejrzeć zawieszenie, zweryfikować zbieżność i podbić ciśnienie. To o czym będę pamiętał to co ~5-8 tys. przekładka kół przód tył, bo patrząc na fabryczną głębokość bieżnika, miękkszą budowę opony vs 4S to to przednia para skończyłaby się ciut szybciej od 4s. Z drugiej strony realny przebieg nie był dla mnie prio przy wyborze opon, wtedy raczej bym dopłacił do Goodyear'a, Conti lub za ~500,00 zł sztuka brał Dunlopy AS; 2 2
MadDog 302 Opublikowano Sobota o 12:44 Opublikowano Sobota o 12:44 Co polecicie z wielosezonówek do Melexa .... yyyy elektrycznego autka miejskiego (Leapmotor T03) w rozmiarze 165/65/R15. W piątek odbieramy auto dla żony. Auto będzie jeździć tylko po mieście. Preferowane opony z segmentu premium i dobrymi oporami toczenia. Ale rozważę wszelkie propozycje. Z góry dziękuję 1
galakty 3 303 Opublikowano Sobota o 12:59 Opublikowano Sobota o 12:59 Do miasta to nie ma sensu wydziwiać... U siebie mam Klebery i myslę że styka, jak mocniejsze auto i trasy to premium ma sens, tutaj nie sądzę. Po co opory toczenia do jazdy po mieście 50 km/h? 1
MadDog 302 Opublikowano Sobota o 13:10 Opublikowano Sobota o 13:10 A nie wiem. Mój mózg mówi, że jak elektryk to lepiej mieć dobre opory toczenia Żona praktycznie będzie się uczyć jeździć od nowa. Dawno nie siedziała za kółkiem bo Stingerem się boi jeździć. Więc dobrze jak nowe opony będą solidne w zimie. Serducho podpowiada Continental AllSeasonContact. No ale to tylko miasto
Kyle 200 Opublikowano Sobota o 13:28 Opublikowano Sobota o 13:28 (edytowane) Jakie są realne zalety (wady?) opon z dopiskiem "SUV"? (dwa identyczne modele, z identycznymi parametrami, ale jeden ma dopisek "SUV") Wyczytałem tylko, że te "SUV" to są jakoś "wzmacniane", optymalne do pojazdów z wyższym środkiem ciężkości - ale co to wzmocnienie konkretnie daje/w jakich sytuacjach, to ciężko znaleźć szczegóły. 46 minut temu, MadDog napisał(a): Co polecicie z wielosezonówek do Melexa .... yyyy elektrycznego autka miejskiego (Leapmotor T03) w rozmiarze 165/65/R15. W piątek odbieramy auto dla żony. Auto będzie jeździć tylko po mieście. Preferowane opony z segmentu premium i dobrymi oporami toczenia. Ale rozważę wszelkie propozycje. Z góry dziękuję Ja zamówiłem GoodYear 4seasons Gen3 - jakieś testy widziałem i dobrze wypadają, ale ... jak znajdziesz coś ciekawszego, to daj znać. Edytowane Sobota o 13:29 przez Kyle
NotQuite 80 Opublikowano Sobota o 18:47 Opublikowano Sobota o 18:47 Ozaczenie "SUV' dla opon ma sens marketingowy, w sensie że niby identyczne jak OEM. A są to po prostu sztywniejsze opony, będą po prostu mniej plywać niż zwykłe "niewzmacniane" i z łatwością znoszą wyższe ciśnienia na poziomie 2,7. Parametry te same co inne opony bez tego oznaczenia. 1 1
Klima 33 Opublikowano Sobota o 22:18 Opublikowano Sobota o 22:18 Bridgesone LM001 z 2020 i pierwszy śnieg w tym roku. Konkluzja jest taka, że szukam nowych zimówek do Passata. 5mm bieżnika, guma miękka, ale nie ma trakcji w ciężkim, mokrym śniegu- 400m podjazdu wąską, osiedlową uliczką o nachyleniu 12% startując od 0 dało lekki dreszczyk emocji. Suchy, mokry asfalt, lekkie błoto pośniegowe nie stanowi problemu, ale nie ma czym się wgryzać. Między Krakowem, Wieliczką, Rabką minąłem kilka aut w rowach. 1
Kyle 200 Opublikowano Niedziela o 03:35 Opublikowano Niedziela o 03:35 8 godzin temu, NotQuite napisał(a): Ozaczenie "SUV' dla opon ma sens marketingowy, w sensie że niby identyczne jak OEM. A są to po prostu sztywniejsze opony, będą po prostu mniej plywać niż zwykłe "niewzmacniane" i z łatwością znoszą wyższe ciśnienia na poziomie 2,7. Parametry te same co inne opony bez tego oznaczenia. Ok, dzięki. Info jakie wyczytałem z innego miejsca, też wspomina o wzmocnionych bokach opony, by mniej się uginały (na zakrętach chyba) przy autach z wyższym środkiem ciężkości (SUV). Ponadto podobno mają grubszy bieżnik (~11mm) - ciekawe. W dniu 15.10.2025 o 13:54, zlatan1981 napisał(a): Ja również na przekór lobby oponiarskiemu jeżdżę cały rok na letnich. Przez te kilka czy kilkanaście dni śnieżnych w roku korzystam z komunikacji miejskiej. ... a jak wyjedziesz i będzie suchutko i +4 stopnie C, a jak będziesz wracał, to śnieg i -5? Bez jaj - po prostu jazda na letnich w okresie zimowym, to już na prawdę zły pomysł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się