Skocz do zawartości

Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ha :salut:

 

Wczoraj odebrałem mazde z nowymi Yokohama BluEarth-4S AW21 17 calowe. Czytałem, że kleją się do asfaltu i muszę przyznać, że nowe faktycznie i dosłownie się kleiły przez kilka pierwszych km :E słychać było ten charakterystyczny dźwięk doklejanych przylepek, jak ma topionym asfalcie. Ale... Faktycznie trzyma się rewelacyjnie. 

Zdam relacje jak spadnie śnieg. Wcześniej jeździłem na CC gen 1 i kleber quadraxer 2. Także pkt odniesienia jakiś jest.

Cena za 225/45/17 340zl/szt, zakup stacjonarnie w Kijanka w Kielcach.

 

Na co zwróciłem uwage... Są brzydkie. 

 

 

IMG_20241031_152053522.jpg

IMG_20241031_160048554.jpg

Edytowane przez Petru23
Opublikowano

To nie ma być ładne tylko trxymać się drogi w każdych warunkach :E a co do tego co pisałeś w blabli o michelinach CC że po pierwszym sezonie klękają, to słyszałem to od kilku osób i czytałem, rok jazdy i bardzo spadają właściwości jezdne.

Opublikowano
1 minutę temu, Katystopej napisał:

To nie ma być ładne tylko trxymać się drogi w każdych warunkach :E a co do tego co pisałeś w blabli o michelinach CC że po pierwszym sezonie klękają, to słyszałem to od kilku osób i czytałem, rok jazdy i bardzo spadają właściwości jezdne.

 

Mnie zastanawia jedno. Testy ADAC wskazują przeważnie święta trójce w każdym teście od lat, dopuszczając niekiedy czwartego gracza.

Widziałem włoski test opon i? Zwycięzcą oczywiście Pirelli ;)

Opublikowano

Adac od dawna nie jest rzetelnym źródłem testów. Już lata temu wyszło, że najwięksi gracze podstawiali do testów zupełnie inne opony od tych, które były w sprzedaży. Taki sam skorumpowany szwindel jak testy zderzeniowe NCAP czy Złota Piłka z France Football.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Ja zakupiłem Snowproof 2 SUV 215/60 R17 w wersji XL do swojego Tiguana 1FL jako jedne z tańszych opon "premium", wcześniej jeździłem trzema różnymi autami na Nokianach WR D4, ale o niższym profilu i nie miałem z nimi problemów, jeden komplet był nawet produkcji rosyjskiej, na które skarżyło się wiele ludzi, że pękają gumy na między bieżnikiem i z boku, u mnie nic takiego nie występowało. 

 

Edytowane przez Mgk123
Opublikowano
47 minut temu, Petru23 napisał:

Ha :salut:

 

Wczoraj odebrałem mazde z nowymi Yokohama BluEarth-4S AW21 17 calowe. Czytałem, że kleją się do asfaltu i muszę przyznać, że nowe faktycznie i dosłownie się kleiły przez kilka pierwszych km :E słychać było ten charakterystyczny dźwięk doklejanych przylepek, jak ma topionym asfalcie. Ale... Faktycznie trzyma się rewelacyjnie. 

Zdam relacje jak spadnie śnieg. Wcześniej jeździłem na CC gen 1 i kleber quadraxer 2. Także pkt odniesienia jakiś jest.

Cena za 225/45/17 340zl/szt, zakup stacjonarnie w Kijanka w Kielcach.

 

Na co zwróciłem uwage... Są brzydkie. 

 

 

IMG_20241031_152053522.jpg

IMG_20241031_160048554.jpg

To jest zdjęcie przodu czy tyłu pojazdu? Jeśli przód a wydaje mi się że tak jest, tto masz kolego opony założone w złym kierunku :)

 

Opublikowano

Na testy ADAC od lat nie zwracam już uwagi, skupiając się na podsyłanych - jak i własnych - testach na stronie:
https://www.tyrereviews.com

Wiadomo, zawsze jest ryzyko, że testy nie są w 100% bezstronne...
Ale bazując na testach ww. portalu jak i podsyłanych przez nich testów z innych źródeł to... często wychodzi (ten sam rozmiar) że ADAC wyróżnia się swoimi ocenami;
(patrząc na dane szczegółowe).

@Mazda:

Imo 1. foto to lewy tył, 2. to prawy przód - więc opony założone ok;
Zgaduję po innej wielkości i stanie tarcz hamulcowych :E 

  • Thanks 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Petru23 napisał:

Na co zwróciłem uwage... Są brzydkie. 

 

Moje letnie Goodyear Asymmetric 6 też nie należą do najpiękniejszych. Ale za to kleją znakomicie w każdych warunkach. 

Opublikowano
57 minut temu, serwal4 napisał:

Na testy ADAC od lat nie zwracam już uwagi, skupiając się na podsyłanych - jak i własnych - testach na stronie:
https://www.tyrereviews.com

W tym momencie chyba najbardziej rzetelne źródło informacji o oponach. Z resztą umówmy się, jeżeli kupi się oponę zwłaszcza firm Michelin, Goodyear, Conti, Yokohama albo jeszcze paru, to raczej na pewno dostaniesz dobry produkt. Może nie trafisz w najlepszy, ale prawie na pewno dobry.

 

27 minut temu, kapcer napisał:

Moje letnie Goodyear Asymmetric 6 też nie należą do najpiękniejszych. Ale za to kleją znakomicie w każdych warunkach. 

I mają naprawdę solidny rant ochronny 

Opublikowano

Opony nie mają wyglądać tylko być, że tak powiem, skuteczne i dawać poczucie pewności jazdy w każdych warunkach. :cool:

Ja tam mam moje pierwsze wielosezony od 1,5 roku (GY vector, gen3, 245/45 R18), jakieś 12-13k km przejechane i praktycznie nie widać na nich zużycia.

 

@Marcusfff

Tak właśnie jest, jak się kupuje z opon "premium", to niezależnie od miejsc w testach, powinny być one w porządku, nie licząc jakiś wad fabrycznych.

 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, serwal4 napisał:

Na testy ADAC od lat nie zwracam już uwagi, skupiając się na podsyłanych - jak i własnych - testach na stronie:
https://www.tyrereviews.com

Wiadomo, zawsze jest ryzyko, że testy nie są w 100% bezstronne...
Ale bazując na testach ww. portalu jak i podsyłanych przez nich testów z innych źródeł to... często wychodzi (ten sam rozmiar) że ADAC wyróżnia się swoimi ocenami;
(patrząc na dane szczegółowe).

@Mazda:

Imo 1. foto to lewy tył, 2. to prawy przód - więc opony założone ok;
Zgaduję po innej wielkości i stanie tarcz hamulcowych :E 

 

Dokładnie tak. Mały chlapacz (edit: ten większy ze zdjęć, nawet nie wiedziałem że mam wszystkie fabryczne) przy tylnych kołach ;) ale aż zacząłem dokładnie zdjęcia sprawdzać, czy aby na pewno dobrze założone 8:E

Edytowane przez Petru23
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

odkurzę trochę temat. mam dwa auta, jedno typowe daily na dwóch kompletach opon, drugie jako zastępcze i pożyczane od czasu do czasu rodzicom do przewiezienia tony cementu czy innych cięższych zadań :E zarówno zimówki jak i letnie kwalifikują się do wymiany na kolejny sezon i jako że nie chcę inwestować w to auto nie wiadomo ile pieniędzy to myślę nad jakimś tańszym wielosezonem. warto się pchać w jakieś chińskie wynalazki czy lepiej dopłacić do czegoś względnie normalnego? w daily mamy zimówki tracmax i serio złego słowa nie powiem. na mokrym kleją wzorowo, w śniegu idą jak złe. nigdy nie miałem doczynienia z wielosezonem i myślałem nad czymś w stylu goodride jednak różnice cenowe nie są aż tak wielkie między chinolem a czymś lepszym (koło 300zł na komplecie). niemniej auto zrobi może jakieś 5000km rocznie i przez większość czasu grzecznie czeka pod chmurką :E ewentualnie myślałem też nad kupieniem dębicy frigo i cały rok się śmigo :E  wóz o który się rozchodzi to legendarny b5 fl w kombi 

Opublikowano

W takim przypadku wolałbym budżet zimówkę skoro auto nie jest regularnie używane.
Jeśli faktycznie klasyczne 15" to jw. Kumho, nowe Barum Polaris 6 też są w dobrej kasie:
https://allegro.pl/oferta/4x-opony-zimowe-195-65r15-barum-polaris-6-15710353208

Czy dla posiadaczy smart za ~807zł komplet nowych Nokianów:
https://allegro.pl/oferta/4x-opony-zimowe-195-65r15-nokian-tyres-snowproof-1-14080226789

Opublikowano

Ja ostatnio miałem dylemat co do kół/opon. Jako że posiadam jeden komplet letnich to musiałbym kupić całe koła. Dodatkowo letnie też już takie sobie to postawiłem na wielosezon tym razem. GoodYear Vector 4seasons Gen-3 235/40 R19. Zobaczymy jak to się będzie spisywać w Mondeo MK5.  Rocznie przebieg średnio 20-25tys. Jak się sprawdzi to w drugim aucie też tak zrobię :) 

IMG-20241121-WA0008.jpg

IMG-20241121-WA0009.jpg

  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

Yokohama w takich warunkach sprawują się rewelacyjnie. Wiadomo, nowe no ale aż się nie spodziewałem :)

Bardzo miłe zaskoczenie

 

Tu pod górkę, pod śniegiem szklankaIMG_20241122_210550078.jpg

 

 

A to mój zakręt testowy, dojazd do bloku

IMG_20241122_211859719_HDR.thumb.jpg.f6f86c0cc7f36c6f528d5580337c7d3e.jpg

Edytowane przez Petru23
  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano

ja zimówki mam dębica frigo 2, mieszkam poza miastem, teren pagórkowaty, podkrakowski, za te pieniądze co kosztuje uważam ze świetnie dają sobie radę.

 

letnie na wiosnę wskoczyły dunlopy sport max RT2,  dla mnie priorytetem jest cisza, dobrze sprawują się tak na suchym jak i mokrym, i co już kilka osób pierwsze powiedziały, jak na dzisiejsze czasy mają bardzo dużo bieżnika, mieszanka jeszcze w starym stylu. No i dobry stosunek jakości do ceny.

poprzednie miałem rewelacyjne vredestein sessanta, jeszcze bym przejeździł , ale miały już 9  lat.  wystawiłem na olx, za pół godziny okoliczny handlarz podjechał, żeby je założyć na aucie do sprzedaży, bo bieżnika jeszcze sporo, a pewnie miał młodsze, lepsze, sprzeda osobno.

 

Opublikowano

O ile w oficjalnym PL manual nfo nie było, o tyle źródło zewnętrzne sugeruje 96 jako indeks dla tego rozmiaru:
image.png.82c3b1d0d80714f34014cf04947e18ee.png

Mowa tu zarówno o MK3(4) jak i MK4(5) - w zależności czy rodzielamy MK1 na MK1 i MK2 czy na MK1 i MK1 FL;

  • Upvote 1
Opublikowano

Dzień dobry pclabowicze i ithardwerowcy,

 

Kupiłem pierwsze w życiu wielosezonowy, dlatego wybór padł na premium, żeby uniknąć kolejnych kompromisów. Do autka, które z założenia ma robić kilka tysięcy rocznie po mieście, ewentualnie wokół.

 

215/60 r17 Goodyear Vector 4Seasons G3 SUV

 

zobaczymy co z tego będzie.

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...