bergercs 1 395 Opublikowano 14 Listopada 2024 Opublikowano 14 Listopada 2024 2 godziny temu, TheMr. napisał(a): XL o nośności 850kg, muszą być C - 900kg. XL to ja mam wymagane w zwykłym kombi. Do dostawczaków C. I różnice zapewne są tam sporo większe niż tylko te 50kg.
Krzysiak 1 517 Opublikowano 14 Listopada 2024 Opublikowano 14 Listopada 2024 Też przy C5 mam wymagane XL.
TheMr. 2 600 Opublikowano 14 Listopada 2024 Opublikowano 14 Listopada 2024 O proszę. Nie spodziewałem się że w kombi jest wymagane XL. W Audi A4 B7 w wymaganych nie ma XL. No właśnie jakie mogą być większe różnice? W budowie opony? C mają druty?
JacekRTX 252 Opublikowano 14 Listopada 2024 Opublikowano 14 Listopada 2024 7 minut temu, TheMr. napisał(a): Wulkanizator to założy wszystko, szkoda byłoby stracić dowód przy kontroli w razie Rozmowę miałem z diagnostykiem na stacji, bo się go zapytałem jak on to widzi. Więc chyba nie warto oszczędzać, stracisz dowód i na złych oponach będziesz w plecy i tak zmuszony kupić prawidłowe.
TheMr. 2 600 Opublikowano 14 Listopada 2024 Opublikowano 14 Listopada 2024 Opony to wrzucę sobie do kolejnego samochodu po prostu, ale byłem po prostu ciekaw, bo sam diagnosta nie był przekonywujący, powiedział że musi się upewnić Trzeba będzie pojeździć na tych XL przez te dwa tygodnie, dopóki nie dojdą GY Cargo z C. W dowodzie nie ma napisanego nic na temat nośności albo jakich opon używać, a w Internecie nic nie mówią na ten temat
JacekRTX 252 Opublikowano 14 Listopada 2024 Opublikowano 14 Listopada 2024 Ja bym się nie przejmował. W instrukcji też mam napisane że powinienem jeździć na 195/65 R 15 V a jeżdze na T - jeszcze mi dowodu nie zabrali
TheMr. 2 600 Opublikowano 14 Listopada 2024 Opublikowano 14 Listopada 2024 No to już wybór użytkownika. T to do 190 km/h a V do 240? Z oponami ogólnie mało info jest w Internecie
JacekRTX 252 Opublikowano 14 Listopada 2024 Opublikowano 14 Listopada 2024 Myśle że mógłbyś mieć problem jeśli przekroczysz wagę auta ponad 3.4 a ITD była bardzo skrupulatna.
TheMr. 2 600 Opublikowano 14 Listopada 2024 Opublikowano 14 Listopada 2024 Ciężko by było, dwa rzędy siedzeń wyciągnięte, z przodu tylko ja i dziewczyna, cały tył służy jako miejsce do spania Samochód zrobiony pod lekkie wakacje po Europie. Jak tam będzie 2.5t to wszystko.
serwal4 162 Opublikowano 14 Listopada 2024 Opublikowano 14 Listopada 2024 Przy takim setupie opony sobie poradzą. Tfu tfu odpukać obawiałbym się tylko kolizji (zwłaszcza za granicą) i skrupulatną weryfikację auta via wymogi homologacyjne... Przy rutynowej kontroli nikt raczej patrzeć na coś więcej poza stanem bieżnika raczej nie będzie. Dwa zapewne jest tu też kwestia opony 'osobowej' vs modele stricte pod auta dostawcze (te z C); X/naście lat temu pamiętam siakiś test opon 'dostawczych' i osiągami odstępowały od modeli osobowych... Aczkolwiek jak to typowy Polak: nie znam się, a swoje musiałem napisać...
poszukiwaczGPU 89 Opublikowano 16 Listopada 2024 Opublikowano 16 Listopada 2024 W dniu 14.11.2024 o 12:28, Krzysiak napisał(a): U mnie jedno auto na wielosezonie od hankook, więc na szczęście tylko w jednym musze zmieniać Odkąd wszedłem w całoroczne, mało wątpliwe jest abym wrócił do sezonowych. Obecnie "dokańczam" Goodyear V4S 2-gen. Trzeba tylko pamiętać, ażeby co jakiś czas przełożyć tył na przód, bo osie zużywają się nierównomiernie. W dniu 14.11.2024 o 15:32, TheMr. napisał(a): Czy różnica 50kg nośności robiłaby dla was różnice przy wyborze opony? Pewien diagnostyk robi mi wykład że do Renault Traffic nie mogę założyć opon wzmocnionych XL o nośności 850kg, muszą być C - 900kg. 200kg na całym samochodzie, 3.6t vs 3.4t. Ekspertem nie jestem, ale osobiście trzymałbym się parametrów podawanych przez producenta. Opona to jeden z najważniejszych elementów pojazdu.
skalak23 12 Opublikowano 16 Listopada 2024 Opublikowano 16 Listopada 2024 To jeszcze zapytaj w ubezpieczalni w razie w i odszkodowania jak to mogą widzieć jeśli opona nie spełnia norm wymaganych dla danego auta.
TheMr. 2 600 Opublikowano 25 Listopada 2024 Opublikowano 25 Listopada 2024 (edytowane) Updejt. Opony XL mogą być montowane do samochodów takich jak Renault Traffic, VW Caravelle, czy ogólnie większych busów, różnica polega na tym że samochody bez szyb muszą mieć C bo są uznawane już za dostawcze. Info prosto z centrali diagnostycznej. Także GY które założyłem będą na dłużej, a 300 zł zaoszczędzone na oponie. Edytowane 25 Listopada 2024 przez TheMr. 1
GordonLameman 8 426 Opublikowano 12 Kwietnia Opublikowano 12 Kwietnia Nikt jeszcze nie wymienił? Ja właśnie siedzę w poczekalni i czekam na wymianę
TheMr. 2 600 Opublikowano 12 Kwietnia Opublikowano 12 Kwietnia (edytowane) Wymieniać wielosezon? Dodatkowo: A tak poważnie. Moja rodzina wymieniła tydzień temu, u siebie jeszcze poczekam na bardziej letnie warunki w samochodzie w którym mam trochę więcej koni, a w roboczych siedzi wielosezon. Edytowane 12 Kwietnia przez TheMr.
Kakarotto 727 Opublikowano 12 Kwietnia Opublikowano 12 Kwietnia Miesiąc temu byłem na przekładce z wyważeniem wielosezonów. Uniknąłem przynajmniej kolejek. Za miesiąc będzie dwa lata, jak jeżdżę na moich pierwszych całorocznych oponach i z tego doświadczenia, z całym przekonaniem, mogę stwierdzić, że było warto i różnic nie ma w jeździe. Przynajmniej nie trzeba dwa razy w roku tradycyjnie "kolejkować się" i patrzeć w niebo, a drugi komplet opon/kół nie zajmuje miejsca.
huudyy 2 837 Opublikowano 12 Kwietnia Opublikowano 12 Kwietnia 8 godzin temu, GordonLameman napisał(a): Nikt jeszcze nie wymienił? Ja właśnie siedzę w poczekalni i czekam na wymianę Pojechałem na wulkanizację, gdzie trzymają moje opony - najbliższy termin za tydzień XD 3
larry.bigl 451 Opublikowano 12 Kwietnia Opublikowano 12 Kwietnia Jako że moje zimówki nadają się na odpad to chyba dojadę je w sezonie letnim.. letnie mają chwilowo przerwę.
JacekRTX 252 Opublikowano 11 Maja Opublikowano 11 Maja W dniu 12.04.2025 o 16:08, huudyy napisał(a): Pojechałem na wulkanizację, gdzie trzymają moje opony - najbliższy termin za tydzień XD Ja jeszcze na zimowych 1
Kakarotto 727 Opublikowano 11 Maja Opublikowano 11 Maja 40 minut temu, JacekRTX napisał(a): Ja jeszcze na zimowych
JacekRTX 252 Opublikowano 13 Maja Opublikowano 13 Maja W przyszłym tygodniu jednak wskakują letnie gumy
Klima 33 Opublikowano 23 Lipca Opublikowano 23 Lipca Czy ktoś z Was jeździł na Pirelli Sottozero 3? Są teraz w dobrej cenie tj poniżej 400zł/szt w rozmiarze 225/40R18. Wiem, że to opona sprzed kilku lat, ale nadal produkowana. W tej cenie można dostać Kumho WP 52+, która w testach wypada średnio.
serwal4 162 Opublikowano 23 Lipca Opublikowano 23 Lipca (edytowane) Mimo stażu (od 2013r) to z nowych opon w tym rozmiarze do 400,00 zł /szt. wciąż będą wypadać najsensowniej; Realnie poza Kumho są jeszcze świeże Barum Polaris 6, ale nie uwierzę, żeby budżet przebił dojrzałe uhp... (pomijam stado econo-azjatyckich); A w temacie: Jakoś tak wyszło, że Punto zjechało na stały adres pod koniec czerwca, więc finalnie wpadły letnie; W temacie zakupowym wspominałem, że wybór padł na nowość Kumho, Ecsta Sport PS72, które są niejako następcą PS91 - oferując również rozmiary dla PS71 (Sport/Sport+); Po aż jednej (pozytywnej) recenzji wzięte w ciemno, zwłaszcza że komplet nowych w 205/45/r17 wyszedł ~1320,00 zł; Po 1. niecałym miesiącu wrażenia całkiem pozytywne, na pewno lepiej niż poprzednie Fuldy SportControl 2; Edytowane 23 Lipca przez serwal4
GordonLameman 8 426 Opublikowano 23 Lipca Opublikowano 23 Lipca 2 godziny temu, Klima napisał(a): Czy ktoś z Was jeździł na Pirelli Sottozero 3? Są teraz w dobrej cenie tj poniżej 400zł/szt w rozmiarze 225/40R18. Wiem, że to opona sprzed kilku lat, ale nadal produkowana. W tej cenie można dostać Kumho WP 52+, która w testach wypada średnio. Ja je miałem w Astrze K, ale na 17 calach. Takie se. Przebiłem jedna na krawężniku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się