Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Ja miałem podobnie z tym, że po za Teslą nie miałem żadnej, dodatkowej aplikacji bo ładowałem się tylko w domu lub sporadycznie na SuC. O 2:20 w nocy podjechałem na jedną ładowarkę i kombinacja bo nie można ładować, próba instalacji aplikacji - nie działa, prace serwisowe :E . Tak 3 ładowarki objechałem. Wszystkie działały ale jakieś systemowe updaty były i nie mogłem zainstalować aplikacji. Finalnie po 15minutach GreenWay działał więc doładowanie 10min i powrót do domu :). Mogłem od razu jechać na SuC ale mi się nie chciało tracić 6km. Na drugi dzień przygotowałem sobie 5 aplikacji z różnych sieci ładowarek więc teraz jestem przygotowany na wszystko :E 

 

Fajnym rozwiązaniem byłoby jeśli samochodowy system byłby w miarę ujednolicony między producentami, z sklepem aplikacji i można by instalować te apki bezpośrednio w samochodzie.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

50A to max teoretyczny (na lcd 47,2A max wyswietla) miernikiem cęgowym zmierzylem na wyjsciu i daje 48,5A

czyli jesli tesle 3 na li-ion rozładujemy do 0% (napiecie jakies 300VDC) to osiagniemy niecale 15kW

ale im wyzszy SoC tym wieksza moc (foto)

najszybciej ładowały by sie stellantisy bo one maja 108S pakiety czyli 340-450V wiec juz przy 40% powinno byc w okolicach 20kW
 

IMG_3380.JPEG

 

 

 

do tego odkryłem takie cos jak tryb manual - czyli mozemy ładowac dowolny pakiet (od 200VDC) w gore bez komunikacji CCS -

Edytowane przez duniek
Opublikowano
W dniu 23.04.2025 o 09:18, GordonLameman napisał(a):

Nie potrzebuję drugiego auta. nawet za 3 zł :E 

 

Nie potrzebuję drugiego auta. nawet za 3 zł :E 

 

Nie potrzebuję drugiego auta. nawet za 3 zł :E 

 

Nie potrzebuję drugiego auta. nawet za 3 zł :E 

Na pewno ? :E 

 

IMG_4377.png

Opublikowano
1 godzinę temu, DjXbeat napisał(a):

@duniek 

Jakie masz przyłącze w domu ? 
Ja mam ładowarkę 11kW a rzadko kiedy z taką mocą ładuje. Praktycznie zawsze używam 6-8kW. 
Droga taka zabawka? 

przyłaczeniowa 43kW (63A), od 4 lat ładuje mocami 3-4kW (wczesniej nie pozwalały kable, teraz mam mozliwosc 7kW z AC (bo mam 1F w aucie) tylko co z tego jak bez niczego mam 252V w gniazkach z powodu PV (nie da sie obnizyc) a jak 1F obciąze do pozostałe fazy rosną + 5-8V wiec falownik by sie wyłączył, wiec ładowac z 1F nie moge w peaku

konwersja auta do 3F kosztuje prawie tyle co ta ładowarka (7500zł)

ja kupilem na przyszlosc bo miał wjechac rivian r1t (ktory nie ma mozliwosc wogole konwersji bo nie ma EU wersji) i 7kW 1F ładowanie przy baterii 130-140kWh to słabo


 

1 godzinę temu, Wu70 napisał(a):

Dlaczego? Modeli 600-800V nie obsługuje? :D

750V jest max - kia np ma 192 ogniwa w szeregu co daje okolo 600V przy 0% i 800V przy 100% - z tym ze napewno one maja przetwornice (auta) w srodku bo niektore stare ładowarki miały zakres 200-500V (tesla tak ma te stare) a jednak 800V sie ładują

 

Opublikowano
7 minut temu, duniek napisał(a):

przyłaczeniowa 43kW (63A), od 4 lat ładuje mocami 3-4kW (wczesniej nie pozwalały kable, teraz mam mozliwosc 7kW z AC (bo mam 1F w aucie) tylko co z tego jak bez niczego mam 252V w gniazkach z powodu PV (nie da sie obnizyc) a jak 1F obciąze do pozostałe fazy rosną + 5-8V wiec falownik by sie wyłączył, wiec ładowac z 1F nie moge w peaku

 

Eeeee, to ma być to łatwiejsze od wsadzenia pistoletu z benzyną i naciśniecia dźwigni? :-)

Pytanie retoryczne.

Opublikowano

Przetwornica przy tych mocach nie ma sensu i to najgorsza opcja do obsługi 400V w pakietach 800V bo to duze koszta przy duzych mocach albo mała moc, przy okazji: producenci z EU zgodnie ze swoim zacofaniem poszli właśnie najgorszą opcją.

 

Takie porsche (czyli premium EU EV) jako nieliczne ma już 800V ale żeby obsługiwać stare ładowarki dodali konwersję dc-to-dc 50kW...a 150kW za dopłatą 8:E

 

Poza EU oczywiście wymyślono kilka sprytnych rozwiązań i auta 800V normalnie cisną pełną mocą na starych ładowarkach. Np. Tesla dzieli pakiet na 2 pakiety 400V a Kia w ogóle jakieś cuda robi używając do tego silnika..

Opublikowano
7 minut temu, bergercs napisał(a):

Eeeee, to ma być to łatwiejsze od wsadzenia pistoletu z benzyną i naciśniecia dźwigni? :-)

Pytanie retoryczne.

ja kiedys tak liczyłem
24000km/rok z czego 95-99% z domu - rzadko jezdze 600+ ale jak juz do wystarczy mi podładowac chwile 5-10 max 15min i jade dalej
są to pojedyncze przypadku - liczmy 10 dni w roku - 150min

benzyne lejesz co 600km czyli 40 tankowań po niecale 4 min = 150min (przy LPG napewno dłuzej leci) 

z tym ze benzyniarz wiekszosc tego czsu trzyma pistolet w rece i marznie w zimie - gdzie ev sobie siedzisz w aucie :D

 

Opublikowano (edytowane)

Jak tam czytam, to się zastanawiam, czy do BEV nie trzeba doktoratu.

 

Zawsze wydawało mi się, że auto biorę wg podstawowych potrzeb, a technikalia nie powinny mnie obchodzić. Znaczy, kiedyś tak było, za PRL. Wtedy sprawy techniczne, jak działa auto, były ważne 

2 godziny temu, duniek napisał(a):

gdzie ev sobie siedzisz w aucie :D

BEV ładują się już bezprzewodowo? Nie trzeba podłączyć kabla?

2 godziny temu, bergercs napisał(a):

Nie wiem, bo ja naciskam na blokadę i się leje do pełna samo.

Niektórzy leją sobie paliwo po butach...

Edytowane przez marko
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, duniek napisał(a):


z tym ze benzyniarz wiekszosc tego czsu trzyma pistolet w rece i marznie w zimie - gdzie ev sobie siedzisz w aucie :D
 

to teraz zamieszales w tym kotle z szambo-zupa "nie wiem, nie znam sie, ale sie wypowiem" :gordon:

Edytowane przez SuLac0
Opublikowano
3 godziny temu, bergercs napisał(a):

Nie wiem, bo ja naciskam na blokadę i się leje do pełna samo.

lpg musisz trzymac guzik i stac obok, w zimie zadna przyjemnosc a mialem tylko 30L zbiornik w astrze a i tak lecialo dosc dlugo

 

Godzinę temu, marko napisał(a):

Jak tam czytam, to się zastanawiam, czy do BEV nie trzeba doktoratu.

 

Zawsze wydawało mi się, że auto biorę wg podstawowych potrzeb, a technikalia nie powinny mnie obchodzić. Znaczy, kiedyś tak było, za PRL. Wtedy sprawy techniczne, jak działa auto, były ważne 

BEV ładują się już bezprzewodowo? Nie trzeba podłączyć kabla?

Niektórzy leją sobie paliwo po butach...

podlaczasz w 5sekund i idziesz, nie musisz stac obok i patrzec ;)

jednego obchodza a innego nie, nie wazne czy EV czy ICE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...