Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Xiaomi ruszyło z zamówieniami na YU7:

 

- w pierwszą godzinę 290 000 preorderów.

 

https://www.mi.com/global/discover/article?id=5174

 

Ładowanie nawet 5.2C, 10-80% w 12minut, spore baterie 96.3kWh i 101.7kWh, wyposażenie z najbardziej premium europejskich modeli

 

0092993fd680df1600581642eba70ce5.jpg

 

 

Generalnie generacyjna przepaść względem EU a to firma od telefonów i odkurzaczy :D

 

 

 

 

A po drugiej stronie Tesla zrealizowała pierwszy w pełni autonomiczny przejazd (dostarczenie auta do klienta) bez kierowcy, bez pracownika na fotelu pasażera i bez zdalnego sterowania.

 

https://www.businessinsider.com/tesla-first-fully-autonomous-car-delivered-texas-owner-2025-6

Edytowane przez Wu70
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Nawet fajnie się tą Corsa jeździ.

 

Trasa 145km przejechana w 1h 40min. Większość ekspresówka 120km/h. Dziwnie wylicza średnią prędkość bo liczy czas postoju do średniej wartości i wychodzą głupoty :E

Generalnie zużycie energii jest bardzo zbliżone do Tesli czyli bardzo dobre! 

Niestety  autko ma też swoje minusy i tu na główny plan wysuwa się ładowarka pokładowa AC. Niby jest 7.4kW ale jedno fazowa czyli 230V x 32A = 7.36kW.  Ja mam w domu ładowarkę z siły 3 fazową, która daje 230V x 16A x 3fazy = 11kW. 

Tesla ma 3 fazowa ładowarkę więc ładuje pełną mocą 11kW natomiat Corsa ma jedno fazowa więc idzie tylko 230V x 16A = 3.68kW att.UQSJxfpwstZs4IBFPFwZWNJh1447TUyi9ks1BmnoTpM.thumb.jpeg.6f5b729c13b10ae509dc90e97f10e157.jpeg

Edytowane przez DjXbeat
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ładowarka zewn DC - CCS 20kW (50A)

IMG-3649-1.jpg

 

IMG-5541.jpg

 

 

 

test ładowania tesli 3 LR (2018)

20-72%
z sieci jak na foto - pobrałem 34,95kWh
auto (apka scanmytesla) zaraportowało 31,1kWh (auto raportuje 32kWh ale tylko dlatego ze zaokrągla w góre)

straty wychodza 3,8kWh

ładowalem prądem DC 40A(39A realnie) wiec 80% mocy ładowarki

  • Upvote 1
Opublikowano

ogolnie nie, bo to nie ma nic wspolnego z rzeczywista pojemnoscia baterii. Zbyt duzo zmiennych, aby "dzielic" sie ta informacja z uzytkownikiem. wystaczy dosc zamieszania z wskazaniem zasiegu, wiec nie ma co dokladac kolejnej zmiennej ;) najlepszy test, to naladowac do "odciecia" i zweryfikowac. ewentualnie OBD, ale to tez potrafi przeklamac

Opublikowano

Piekło zamarzło, mój ojciec chce elektryka :E  Szukałem mu Tavascana, ale przeznaczone pod najem dla osób fizycznych zostały same kiepsko wyposażone wersje do wyrwania w rozsądnych pieniądzach, a później już rata rośnie wykładniczo przy wersji VZ. Obecna oferta finansowania kończy się wraz z końcem miesiąca, więc trzeba by złapać "cokolwiek" lub liczyć na jej przedłużenie i polować na poblokowane sztuki u importera.

 

W VW nic nie ma w rozsądnych pieniądzach, na Skodzie Elroq jeszcze może by się złapał w przewidzianym budżecie. Może wiecie czy inne koncerny mają jakieś fajne oferty? Najem 2-3 lata dla osoby fizycznej z limitem kilometrów 20-25tyś. rocznie.

Opublikowano

Najlepsze deale będą pewnie na koniec roku jak zaczną rabatować 2025.

 

Tu możesz zerknąć zeby szybko ocenić co jak się kalkuluje aktualnie:

https://samochodowy.pl/wynajem-dlugoterminowy?subject=company&fuelTypes=5&sortBy=cheapest&catalogPriceMax=2250000&installmentPrice=0&initialPaymentPercentLimit=0&page=1

 

5 godzin temu, dannykay napisał(a):

Degradację można podejrzeć z menu samochodu?

Na domowe warunki to wystarczy ocena po zasięgu ale jak ktoś chce to można odpalić test z menu:

 

https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/en_us/GUID-B9807218-7291-4F68-9AFF-7C525CF498F3.html

Opublikowano

Nie ma żadnej potrzeby wyjmowania baterii ;) BMSy wszystko wiedzą (bo są ..podłączone do baterii) i takie pełne testy to jest właśnie pełne naładowanie baterii i sprawdzenie ile weszło.

 

W przypadku Tesli można to zrobić z menu, w przypadku producentów drugiej kategorii na ogół potrzebny jest dostęp przez obd2

Opublikowano
21 godzin temu, Wu70 napisał(a):

...w przypadku producentów drugiej kategorii na ogół potrzebny jest dostęp przez obd2

troche dziwnie to brzmi ;) 

test SOH w przypadku tesli tez nie jest idealny. trwa godzinami, bo najpiew nastepuje rozladowanie, a potem ponowne naladowanie do 100%. ogolnie nie jest on wskazany do robienia zbyt czesto, bo wymusza ponowna rekalibracje BMS. jak auto na sprzedaz, to ok, bo kazdy jezdzi inaczej, ale jak tylko dla "bo che wiedziec", to jednak wole wpiac sie po OBD i odczytac, jak  w kazydm "normalnym" aucie :E

Opublikowano
22 godziny temu, Wu70 napisał(a):

Nie ma żadnej potrzeby wyjmowania baterii ;) BMSy wszystko wiedzą (bo są ..podłączone do baterii) i takie pełne testy to jest właśnie pełne naładowanie baterii i sprawdzenie ile weszło.

 

W przypadku Tesli można to zrobić z menu, w przypadku producentów drugiej kategorii na ogół potrzebny jest dostęp przez obd2

A każda marka ma dostęp do takich danych? Jeśli tak to ok, tak samo telefony się sprawdza, miernik pomiędzy ładowarkę i telefon i patrzymy ile prądu weszło. 

Opublikowano

Przez obd2 raczej każda, Tesla wiadomo poziom wyżej to nie musisz nic podpinać.

 

1 godzinę temu, SuLac0 napisał(a):

troche dziwnie to brzmi ;) 

test SOH w przypadku tesli tez nie jest idealny. trwa godzinami

Świat jest dziwny :D

 

To jest właśnie idealny pełny test i dlatego długo trwa, nie ma sensu robić pełnego testu baterii co tydzień  :D ale raz w roku? Super funkcjonalność i wszystko wiesz jak jesteś ciekawy bez żadnego podłączania kabli i szukania co i jak.

Opublikowano

ilosc kWh mozemy odczytac z poziomu ladowarki. po drodze mamy jakies straty/klima/kondycjonowanie, aby na koncu miec realna ilosc energii jaka trafila do samej baterii. jezeli wiemy jaka jest/powinna byc pojemnosc baterii z spec, nie bylo nic mieszane z BMS, to jestem w stanie w przyblizeniu okreslic stan baterii po jej naladowaniu, najlepiej do pelna i wskazaniu zasiegu przez system. szczegolnie jezeli moge odczytac srednie zuzycie z ostanich kilkudziesieciu/set km. 

tak wiec nie jest mi potrzebna zadna skomplikowana procedura trwajaca godziny, podlaczanie dongla i odpalania aplikacji na telefonie, wystarczy mi podstawowa wiedza i kalkulator ;) dla mnie procedura zweryfikowania BEV i okreslenia jego stanu jest zdecydowanie latwiejsza niz w przypadku uzywanego ICE

Opublikowano

W przybliżeniu to można ocenić i po rzuceniu okiem na zasięg co wystarczy dla wiekszosci użytkowników elektryków ale zupełnie nie o to chodzi co kto potrzebuje.

 

Metoda realnego i dokładnego testu pojemności baterii jest znana od dawna na długo przed popularyzacją BEV. Jak ktoś chce sobie ocenić prawdziwą degradację po roku czy trzech to właśnie takimi narzędziami to zrobi, jak ktoś chce dalej przybliżać to może dalej przybliżać. 

 

10 minut temu, SuLac0 napisał(a):

dla mnie procedura zweryfikowania BEV i okreslenia jego stanu jest zdecydowanie latwiejsza niz w przypadku uzywanego ICE

A to akurat prawda.

Opublikowano

ogolnie imo temat baterii w BEV jest mocno nakrecony. wrecz clikbaitowy jak pozary BEV. od lat widac, ze degradacja baterii postepuje znacznie wolniej niz pesymisci to widza.  sama gwarancja min 8 lat na jej pojemnosc powinna dac tutaj do myslenia. zaden prodcuent nie bedzie sie przeciez podkladal, szczegolnie w przypadku jednego z najdrozszych elementow w BEV. wystarczy chwile pomyslec. wiec caly czas powtarzem - bateria w BEV, to jest podzespol, ktorego nalezy sie najmniej obawiac. waznejszy jest tutaj caly pozostaly osprzet. 

Opublikowano
2 godziny temu, SuLac0 napisał(a):

ogolnie imo temat baterii w BEV jest mocno nakrecony. wrecz clikbaitowy jak pozary BEV. od lat widac, ze degradacja baterii postepuje znacznie wolniej niz pesymisci to widza.  sama gwarancja min 8 lat na jej pojemnosc powinna dac tutaj do myslenia. zaden prodcuent nie bedzie sie przeciez podkladal, szczegolnie w przypadku jednego z najdrozszych elementow w BEV. wystarczy chwile pomyslec. wiec caly czas powtarzem - bateria w BEV, to jest podzespol, ktorego nalezy sie najmniej obawiac. waznejszy jest tutaj caly pozostaly osprzet. 

Elektryki to przyszłość, mniej awarii, mniejsze skomplikowanie, tylko niech ogarną zasięg/ładowanie i infrastrukturę, bo póki co to mrzonka żeby każdy jeździł EV. 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Totek napisał(a):

https://ithardware.pl/aktualnosci/samochody_elektryczne_choroba_lokomocyjna-43642.html

 

Jak to wygląda u was?? Często mam pasażera który mocno odczuwa dyskomfort w zwykłym aucie, ciekawe jak by to było w elektryku.

Mało który pismak zwraca na to uwagę, ale od dawna mówi o tym J.Balkan z motodziennika. Nie we wszystkich autach to występuje ale jednak jest.

 

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-mercedesy-eqa-i-eqb-jak-pochodnie-niemieckie-elektryki-do-se,nId,22165335

 

Cytat

Zamiast wymienić wadliwe ogniwa w bateriach, niemiecki producent proponuje zmianę oprogramowania skutkującą wydłużeniem czasu ładowania.

 

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano
3 godziny temu, Totek napisał(a):

https://ithardware.pl/aktualnosci/samochody_elektryczne_choroba_lokomocyjna-43642.html

 

Jak to wygląda u was?? Często mam pasażera który mocno odczuwa dyskomfort w zwykłym aucie, ciekawe jak by to było w elektryku.

Nie ma efektu "zbierania się" auta, czyli słyszysz wzrost obrotów, mózg podświadomie wie, co wydarzy się za chwilę. Moja żona dostrzegła to na pierwszej jeździe próbnej. 

 

Do tego ilość i dostępność momentu obrotowego - nie musisz deptać auta, a i tak trochę wciska w fotel, bez ostrzeżenia 

Opublikowano

W sumie temat mnie zaciekawił, sam mam podobnie podczas zabawy driftówą. Kiedy ja prowadzę niczego nie odczuwam, kiedy jadę jako pasażer, to po kilku chwilach mam mocno wyprany żołądek a jednak choroby lokomocyjnej w sumie nie mam. Może to kiepski przykład ale doświadczenia z BEVami to tylko autobusy miejskie, choć i tu rekuperację dosyć się odczuwa. 

 

Właściwie to możnaby odzyskiwanie energii ustawić na najniższy poziom i wtedy ulżyć tym ze słabszym żołądkiem. 

Opublikowano

To wszystko zależy do jakiego typu samochodu człowiek przywykł od najmłodszych lat.

Mam obserwację na swojej córce - od początku swojego życia podróżowała hybrydą więc za bardzo nie zna co to wibracje silnika czy przełączanie biegów. Spała jak mops. Jak przez jakiś czas jeździłem dieslem od rodziców to wogóle nie chciała spać w foteliku. Cały czas markotna i pobudzona. Wsadziłem ją do nowego samochodu hybrydowego i znowu śpi jak mops. Przypadek? Nie wiem, taka obserwacja.

Opublikowano

Największy problem to brak dźwięku i duży moment, ale to da się załatwić softem oraz nauką jazdy - jak sie depta do końca podłogi tak samo jak w wolnossącym 1.0 całe życie to co się dziwić że niedobrze się robi skoro używasz 150-200 Nm, a nie 60 Nm :E 

 

Rekuperacja to też nieduży problem, ustawić mniejszą i tyle. Chociaż dla mnie one-pedal jest super. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Godzinka odśnieżania. Takie coś ostatnio pamiętam 1 listopada w latach 90ych
    • Dasz screena ze swoimi ustawieniami hud? Chciałbym takie ostre ładne kolorki co ty masz Chyba, że to mi telefon amoledem tak wypukla
    • Witam, proszę o pomoc w doborze podzespołów pod nowy PC, ponieważ spontanicznie... chociaż kusi od dłuższego czasu... myślę o zmianie mojego leciwego zestawu (i7-6700k, 16GB DDR4, GTX 1080) na coś nowszego, co mi może znowu posłuży lata. Spontaniczna decyzja, bo racjonalnych powodów wstrzymywałem się z tym już długo (mało czasu na granie), ale ceny RAM odlatują, a mi sie udało spontanicznie "ostatnim rzutem" kupić je jeszcze w akceptowalnej chyba cenie. Dodatkowo  "ludzie gadają", że inne rzeczy jak dyski, GPU też poleca w góre, wiec możliwe, że ostatni dzwonek na zakup czegoś w "przyzwoitych" pieniądzach.  Zestaw głównie do grania + ewentualnie zabawa w obróbka/montaż foto/wideo, ale do tego mam tez MB Pro M4 Pro z 48 GB RAM. Część rzeczy zostaje, z obecnego zestawu, bo niedawno kupowane lub jeszcze nadaje sie do użytku - obudowa, chłodzenie custom LC, wentylatory, dyski SSD M.2, itd. Obecnie używam monitora 4K MSI MAG 321UPX QD-OLED. Myślę nad poniższymi częściami: AMD Ryzen™ 7 9800X3D MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI - tutaj może coś innego jeszcze zaproponujecie  CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 (CMP64GX5M2B6000Z30) - ilość na wyrost pewnie, ale spontanicznie już kupione 5 listopada na Amazon za 1399PLN, zanim ceny juz kompletnie odleciały. Mam możliwość zwrotu do 31.01.2026, ale nawet jakby te RAMy były kiepskie, to teraz za tę cenę już raczej nic lepszego i w takiej ilości nie kupię). NZXT C1200 Gold ATX 3.1  / CORSAIR RM1000x -  wybrane z podpiętego tutaj na forum tematu z polecanymi zasilaczami. Moc zawyżona pewnie, ale lubie cisze, wiec chce żeby wentylator sie "nudził", a nie wiem jeszcze w jakie GPU bede celował. GPU - tutaj nie wiem czy czekać na modele SUPER od nV (chyba maja bys opóźnione?), czy kupować co jest, bo przez sytuacje z RAM, ceny GPU tez moga poleciec znowu ostro w górę. Patrząc na ceny chyba celowałbym w coś typu RTX 5070Ti lub Radeon  RX 9070 XT. Kompletnie nie znam obecnie rynku, wiec proszę o jakieś propozycje solidnych modeli GPU (cena/jakość, względna cisza).
    • Jasne, ten MSI Center chyba też może coś szczerze przeszkadzać, z tego co czytałem to więcej złego robi niż dobrego, z Latencymon jeszcze nie miałem okazji korzystać na obecnym zestawie. Jeżeli chodzi o ustawienia graficzne to nie robi to jakoś większej różnicy, w gierki typu Valorant/LOL/Fortnite gram na najniższych, w War Thunder testowałem na niższe było delikatnie tylko lepiej przez to że pewnie mniej shaderów musiało się doczytywać. ( tak jak mówię na ultra bez problemu mam 200+ fps tylko ten micro stutter o 2-5 fps w dół )  Sprawdzałem na locked 60 fps też są spadki np do 47. Jeżeli chodzi o blokowanie klatek to mam vsync, czyli 144 fps idealnie do monitora, gdy robię limit fps ręcznie na 144 lub 3 mniej to powstaje screen tearing i obraz się rozjeżdża, efekt taki jakby monitor był przecięty na pół przy mocniejszych ruchach myszki albo mimo że mam te stałe fps to nie ma wcale płynności obrazu. Dzięki za linki do tematów innych, czytałem już je i raczej średnio co mi pomoże patrząc że to kompletnie inny procek, chipset itd. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...