Wu70 739 Opublikowano 28 Czerwca Opublikowano 28 Czerwca (edytowane) Xiaomi ruszyło z zamówieniami na YU7: - w pierwszą godzinę 290 000 preorderów. https://www.mi.com/global/discover/article?id=5174 Ładowanie nawet 5.2C, 10-80% w 12minut, spore baterie 96.3kWh i 101.7kWh, wyposażenie z najbardziej premium europejskich modeli Generalnie generacyjna przepaść względem EU a to firma od telefonów i odkurzaczy A po drugiej stronie Tesla zrealizowała pierwszy w pełni autonomiczny przejazd (dostarczenie auta do klienta) bez kierowcy, bez pracownika na fotelu pasażera i bez zdalnego sterowania. https://www.businessinsider.com/tesla-first-fully-autonomous-car-delivered-texas-owner-2025-6 Edytowane 28 Czerwca przez Wu70 1
DjXbeat 488 Opublikowano 5 Lipca Opublikowano 5 Lipca (edytowane) Nawet fajnie się tą Corsa jeździ. Trasa 145km przejechana w 1h 40min. Większość ekspresówka 120km/h. Dziwnie wylicza średnią prędkość bo liczy czas postoju do średniej wartości i wychodzą głupoty Generalnie zużycie energii jest bardzo zbliżone do Tesli czyli bardzo dobre! Niestety autko ma też swoje minusy i tu na główny plan wysuwa się ładowarka pokładowa AC. Niby jest 7.4kW ale jedno fazowa czyli 230V x 32A = 7.36kW. Ja mam w domu ładowarkę z siły 3 fazową, która daje 230V x 16A x 3fazy = 11kW. Tesla ma 3 fazowa ładowarkę więc ładuje pełną mocą 11kW natomiat Corsa ma jedno fazowa więc idzie tylko 230V x 16A = 3.68kW Edytowane 5 Lipca przez DjXbeat
duniek 255 Opublikowano 14 Lipca Opublikowano 14 Lipca ładowarka zewn DC - CCS 20kW (50A) test ładowania tesli 3 LR (2018) 20-72% z sieci jak na foto - pobrałem 34,95kWh auto (apka scanmytesla) zaraportowało 31,1kWh (auto raportuje 32kWh ale tylko dlatego ze zaokrągla w góre) straty wychodza 3,8kWh ładowalem prądem DC 40A(39A realnie) wiec 80% mocy ładowarki 1
trepek 1 351 Opublikowano 21 Lipca Opublikowano 21 Lipca Taka ciekawostka, znajomy od 8 lat ma Teslę X. Przejechał nią już 180 tys km, degradacja baterii wynosi niecałe 10% (ok 7-8%).
dannykay 620 Opublikowano 21 Lipca Opublikowano 21 Lipca Degradację można podejrzeć z menu samochodu?
trepek 1 351 Opublikowano 21 Lipca Opublikowano 21 Lipca A nie wiem, znajomy powiedział mi jaki zasięg mu pokazuje po nabiciu baterii do 100%. Raczej mówi prawdę a bateria nie jest jakimś trupem bo przyjechał do mnie tym samochodem ze Szwajcarii ;-)
SuLac0 354 Opublikowano 21 Lipca Autor Opublikowano 21 Lipca ogolnie nie, bo to nie ma nic wspolnego z rzeczywista pojemnoscia baterii. Zbyt duzo zmiennych, aby "dzielic" sie ta informacja z uzytkownikiem. wystaczy dosc zamieszania z wskazaniem zasiegu, wiec nie ma co dokladac kolejnej zmiennej najlepszy test, to naladowac do "odciecia" i zweryfikowac. ewentualnie OBD, ale to tez potrafi przeklamac
Seeba03 125 Opublikowano 21 Lipca Opublikowano 21 Lipca Piekło zamarzło, mój ojciec chce elektryka Szukałem mu Tavascana, ale przeznaczone pod najem dla osób fizycznych zostały same kiepsko wyposażone wersje do wyrwania w rozsądnych pieniądzach, a później już rata rośnie wykładniczo przy wersji VZ. Obecna oferta finansowania kończy się wraz z końcem miesiąca, więc trzeba by złapać "cokolwiek" lub liczyć na jej przedłużenie i polować na poblokowane sztuki u importera. W VW nic nie ma w rozsądnych pieniądzach, na Skodzie Elroq jeszcze może by się złapał w przewidzianym budżecie. Może wiecie czy inne koncerny mają jakieś fajne oferty? Najem 2-3 lata dla osoby fizycznej z limitem kilometrów 20-25tyś. rocznie.
Wu70 739 Opublikowano 21 Lipca Opublikowano 21 Lipca Najlepsze deale będą pewnie na koniec roku jak zaczną rabatować 2025. Tu możesz zerknąć zeby szybko ocenić co jak się kalkuluje aktualnie: https://samochodowy.pl/wynajem-dlugoterminowy?subject=company&fuelTypes=5&sortBy=cheapest&catalogPriceMax=2250000&installmentPrice=0&initialPaymentPercentLimit=0&page=1 5 godzin temu, dannykay napisał(a): Degradację można podejrzeć z menu samochodu? Na domowe warunki to wystarczy ocena po zasięgu ale jak ktoś chce to można odpalić test z menu: https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/en_us/GUID-B9807218-7291-4F68-9AFF-7C525CF498F3.html
galakty 3 318 Opublikowano 22 Lipca Opublikowano 22 Lipca Bez wyjęcia baterii i pomiarów to sobie można
Wu70 739 Opublikowano 22 Lipca Opublikowano 22 Lipca Nie ma żadnej potrzeby wyjmowania baterii BMSy wszystko wiedzą (bo są ..podłączone do baterii) i takie pełne testy to jest właśnie pełne naładowanie baterii i sprawdzenie ile weszło. W przypadku Tesli można to zrobić z menu, w przypadku producentów drugiej kategorii na ogół potrzebny jest dostęp przez obd2
SuLac0 354 Opublikowano 23 Lipca Autor Opublikowano 23 Lipca 21 godzin temu, Wu70 napisał(a): ...w przypadku producentów drugiej kategorii na ogół potrzebny jest dostęp przez obd2 troche dziwnie to brzmi test SOH w przypadku tesli tez nie jest idealny. trwa godzinami, bo najpiew nastepuje rozladowanie, a potem ponowne naladowanie do 100%. ogolnie nie jest on wskazany do robienia zbyt czesto, bo wymusza ponowna rekalibracje BMS. jak auto na sprzedaz, to ok, bo kazdy jezdzi inaczej, ale jak tylko dla "bo che wiedziec", to jednak wole wpiac sie po OBD i odczytac, jak w kazydm "normalnym" aucie
galakty 3 318 Opublikowano 23 Lipca Opublikowano 23 Lipca 22 godziny temu, Wu70 napisał(a): Nie ma żadnej potrzeby wyjmowania baterii BMSy wszystko wiedzą (bo są ..podłączone do baterii) i takie pełne testy to jest właśnie pełne naładowanie baterii i sprawdzenie ile weszło. W przypadku Tesli można to zrobić z menu, w przypadku producentów drugiej kategorii na ogół potrzebny jest dostęp przez obd2 A każda marka ma dostęp do takich danych? Jeśli tak to ok, tak samo telefony się sprawdza, miernik pomiędzy ładowarkę i telefon i patrzymy ile prądu weszło.
Wu70 739 Opublikowano 23 Lipca Opublikowano 23 Lipca Przez obd2 raczej każda, Tesla wiadomo poziom wyżej to nie musisz nic podpinać. 1 godzinę temu, SuLac0 napisał(a): troche dziwnie to brzmi test SOH w przypadku tesli tez nie jest idealny. trwa godzinami Świat jest dziwny To jest właśnie idealny pełny test i dlatego długo trwa, nie ma sensu robić pełnego testu baterii co tydzień ale raz w roku? Super funkcjonalność i wszystko wiesz jak jesteś ciekawy bez żadnego podłączania kabli i szukania co i jak.
SuLac0 354 Opublikowano 23 Lipca Autor Opublikowano 23 Lipca ilosc kWh mozemy odczytac z poziomu ladowarki. po drodze mamy jakies straty/klima/kondycjonowanie, aby na koncu miec realna ilosc energii jaka trafila do samej baterii. jezeli wiemy jaka jest/powinna byc pojemnosc baterii z spec, nie bylo nic mieszane z BMS, to jestem w stanie w przyblizeniu okreslic stan baterii po jej naladowaniu, najlepiej do pelna i wskazaniu zasiegu przez system. szczegolnie jezeli moge odczytac srednie zuzycie z ostanich kilkudziesieciu/set km. tak wiec nie jest mi potrzebna zadna skomplikowana procedura trwajaca godziny, podlaczanie dongla i odpalania aplikacji na telefonie, wystarczy mi podstawowa wiedza i kalkulator dla mnie procedura zweryfikowania BEV i okreslenia jego stanu jest zdecydowanie latwiejsza niz w przypadku uzywanego ICE
Wu70 739 Opublikowano 23 Lipca Opublikowano 23 Lipca W przybliżeniu to można ocenić i po rzuceniu okiem na zasięg co wystarczy dla wiekszosci użytkowników elektryków ale zupełnie nie o to chodzi co kto potrzebuje. Metoda realnego i dokładnego testu pojemności baterii jest znana od dawna na długo przed popularyzacją BEV. Jak ktoś chce sobie ocenić prawdziwą degradację po roku czy trzech to właśnie takimi narzędziami to zrobi, jak ktoś chce dalej przybliżać to może dalej przybliżać. 10 minut temu, SuLac0 napisał(a): dla mnie procedura zweryfikowania BEV i okreslenia jego stanu jest zdecydowanie latwiejsza niz w przypadku uzywanego ICE A to akurat prawda.
SuLac0 354 Opublikowano 23 Lipca Autor Opublikowano 23 Lipca ogolnie imo temat baterii w BEV jest mocno nakrecony. wrecz clikbaitowy jak pozary BEV. od lat widac, ze degradacja baterii postepuje znacznie wolniej niz pesymisci to widza. sama gwarancja min 8 lat na jej pojemnosc powinna dac tutaj do myslenia. zaden prodcuent nie bedzie sie przeciez podkladal, szczegolnie w przypadku jednego z najdrozszych elementow w BEV. wystarczy chwile pomyslec. wiec caly czas powtarzem - bateria w BEV, to jest podzespol, ktorego nalezy sie najmniej obawiac. waznejszy jest tutaj caly pozostaly osprzet.
Totek 781 Opublikowano 23 Lipca Opublikowano 23 Lipca (edytowane) https://ithardware.pl/aktualnosci/samochody_elektryczne_choroba_lokomocyjna-43642.html Jak to wygląda u was?? Często mam pasażera który mocno odczuwa dyskomfort w zwykłym aucie, ciekawe jak by to było w elektryku. Edytowane 23 Lipca przez Totek
galakty 3 318 Opublikowano 23 Lipca Opublikowano 23 Lipca 2 godziny temu, SuLac0 napisał(a): ogolnie imo temat baterii w BEV jest mocno nakrecony. wrecz clikbaitowy jak pozary BEV. od lat widac, ze degradacja baterii postepuje znacznie wolniej niz pesymisci to widza. sama gwarancja min 8 lat na jej pojemnosc powinna dac tutaj do myslenia. zaden prodcuent nie bedzie sie przeciez podkladal, szczegolnie w przypadku jednego z najdrozszych elementow w BEV. wystarczy chwile pomyslec. wiec caly czas powtarzem - bateria w BEV, to jest podzespol, ktorego nalezy sie najmniej obawiac. waznejszy jest tutaj caly pozostaly osprzet. Elektryki to przyszłość, mniej awarii, mniejsze skomplikowanie, tylko niech ogarną zasięg/ładowanie i infrastrukturę, bo póki co to mrzonka żeby każdy jeździł EV.
Cappucino 222 Opublikowano 23 Lipca Opublikowano 23 Lipca (edytowane) 1 godzinę temu, Totek napisał(a): https://ithardware.pl/aktualnosci/samochody_elektryczne_choroba_lokomocyjna-43642.html Jak to wygląda u was?? Często mam pasażera który mocno odczuwa dyskomfort w zwykłym aucie, ciekawe jak by to było w elektryku. Mało który pismak zwraca na to uwagę, ale od dawna mówi o tym J.Balkan z motodziennika. Nie we wszystkich autach to występuje ale jednak jest. https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-mercedesy-eqa-i-eqb-jak-pochodnie-niemieckie-elektryki-do-se,nId,22165335 Cytat Zamiast wymienić wadliwe ogniwa w bateriach, niemiecki producent proponuje zmianę oprogramowania skutkującą wydłużeniem czasu ładowania. Edytowane 23 Lipca przez Cappucino
marko 714 Opublikowano 23 Lipca Opublikowano 23 Lipca 3 godziny temu, Totek napisał(a): https://ithardware.pl/aktualnosci/samochody_elektryczne_choroba_lokomocyjna-43642.html Jak to wygląda u was?? Często mam pasażera który mocno odczuwa dyskomfort w zwykłym aucie, ciekawe jak by to było w elektryku. Nie ma efektu "zbierania się" auta, czyli słyszysz wzrost obrotów, mózg podświadomie wie, co wydarzy się za chwilę. Moja żona dostrzegła to na pierwszej jeździe próbnej. Do tego ilość i dostępność momentu obrotowego - nie musisz deptać auta, a i tak trochę wciska w fotel, bez ostrzeżenia
Totek 781 Opublikowano 23 Lipca Opublikowano 23 Lipca W sumie temat mnie zaciekawił, sam mam podobnie podczas zabawy driftówą. Kiedy ja prowadzę niczego nie odczuwam, kiedy jadę jako pasażer, to po kilku chwilach mam mocno wyprany żołądek a jednak choroby lokomocyjnej w sumie nie mam. Może to kiepski przykład ale doświadczenia z BEVami to tylko autobusy miejskie, choć i tu rekuperację dosyć się odczuwa. Właściwie to możnaby odzyskiwanie energii ustawić na najniższy poziom i wtedy ulżyć tym ze słabszym żołądkiem.
trepek 1 351 Opublikowano 24 Lipca Opublikowano 24 Lipca To wszystko zależy do jakiego typu samochodu człowiek przywykł od najmłodszych lat. Mam obserwację na swojej córce - od początku swojego życia podróżowała hybrydą więc za bardzo nie zna co to wibracje silnika czy przełączanie biegów. Spała jak mops. Jak przez jakiś czas jeździłem dieslem od rodziców to wogóle nie chciała spać w foteliku. Cały czas markotna i pobudzona. Wsadziłem ją do nowego samochodu hybrydowego i znowu śpi jak mops. Przypadek? Nie wiem, taka obserwacja.
galakty 3 318 Opublikowano 24 Lipca Opublikowano 24 Lipca Największy problem to brak dźwięku i duży moment, ale to da się załatwić softem oraz nauką jazdy - jak sie depta do końca podłogi tak samo jak w wolnossącym 1.0 całe życie to co się dziwić że niedobrze się robi skoro używasz 150-200 Nm, a nie 60 Nm Rekuperacja to też nieduży problem, ustawić mniejszą i tyle. Chociaż dla mnie one-pedal jest super.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się