Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z dedykacją dla kolegi @cruzier krótki poradnik jak w łopatologiczny sposób prawidłowo zrobić UV

1. Ściągamy program MSI Afterburner w wersji 4.6.6 (beta 5) z tego linka: https://download.msi.com/uti_exe/vga/MSIAfterburnerInstaller466Beta5.zip
2. Instalujemy program
3. Odpalamy program, klikamy ikonę koła zębatego dzięki czemu wchodzimy do właściwości programu.
4. We właściwościach zaznaczamy te 4 opcje:
1(waciwoci).thumb.png.2e9fd057814b2de8d4b31f1bf5d27d1a.png

i klikamy "Zastosuj"

5. Ściągamy teraz program który posłuży nam jako obciążenie karty graficznej.
Jest tego od groma, tutaj każdy ma swojego faworyta.
Na nasze potrzeby wystarczy lekko przestarzały ale darmowy Unigine Heaven Benchmark 4.0 do pobrania z tego linka: https://assets.unigine.com/d/Unigine_Heaven-4.0.exe
Instalujemy ten program.

6. Odpalamy Unigine Heaven Benchmark 4.0 i ustawiamy opcje jak poniżej i klikamy "Run". Bardzo ważne: APLIKACJA MA DZIAŁAĆ W TLE PRZEZ CAŁY CZAS!

2(heaven).png.c0cdd9ce1a43777f4b8787befc992672.png

7. Powinien odpalić się nam benchmark w tle który obciąży kartę na ~100%. Wracamy do programu MSI Afterburner i odczytujemy do jakiej wartości boostuje nam zegar rdzenia karty graficznej.
W moim przypadku jest to 2805MHz. Zależnie od modelu karty ta wartość może być różna ale bardzo ważne aby ją sobie zanotować, bo to wierzchołek góry lodowej.

3(stockABboosti).thumb.png.86b0adce13b92e7c9ec03c24fbd80cc4.png

8. Żeby zrobić dobre UV najpierw badamy możliwości OC danego egzemplarza karty. Stety lub niestety istnieje tzw. "loteria krzemowa" dlatego nie da się podać komuś uniwersalnych wartości które sobie wklepie - jednemu trafi się egzemplarz dziadowski który dostanie zadyszki przy niewielkim podkręceniu, drugiemu trafi się selekt który pójdzie o wysokie wartości.

9. Aby zrobić OC rdzenia karty po prostu zmieniamy wartość "Core Clock (MHz)" na +ileś.
Np. w przypadku RTX 5070ti ogólnie przyjęte jest, że przyzwoite egzemplarze robią +400MHz do ok. +550MHz, gorsze poniżej +400MHz
Na potrzeby tego poradnika przyjmijmy jako bezpieczną bazę właśnie +400MHz czyli wklepujemy "Core Clock (MHz)" wartość +400 i zatwierdzamy "ptaszkiem".

4(ABOC).thumb.png.0fa45fb4ed83564b763594911dd582e2.png

10. Sprawdzamy czy program nam się nie wykrzaczy, nie pojawią się graficzne artefakty itp.
Wartość +400 jest dosyć bezpieczna i zadziała dla 99% z was. Na tym etapie możemy iść dalej, jednak jak ktoś chce znaleźć bardziej wyśrubowane ustawienie to próbuje coraz wyższych wartości np. 420, 440, 460 itd.
Jeżeli pojawią się jakieś niestabilności to wracamy o 20-30MHz mniej i powinno być ok.
Zakładam dla uproszczenia poradnika, że 400MHz to nasza wartość która jest stabilna.

11. Docelowo chcemy zrobić UV, wiemy, że fabryczny zegar rdzenia boostuje nam do 2805MHz i że rdzeń możemy podkręcić o 400MHz - to bardzo ważne elementy naszej układanki.

12. Resetujemy ustawienia MSI Afterburnera klikająć przycisk "Reset" jak poniżej
5(ABRESET).thumb.png.ea781f2c0d72f6b958ae397ed60831e4.png
Dzięki temu "Core Clock" zresetuje nam się na +0 MHz

13. Klikamy na przycisk "Curve Editor"
6(ABCURVEEDITOR).png.ff5ca67c42d072eb8dc7788c58f48f01.png

 

14. Odpala nam się edytor krzywej który wyglądać będzie tak, albo podobnie:
7(ABCURVEEDITORCD).png.76689ddb9a648d035a815c7448dcafb1.png

15. Teraz wiedząc, że nasz zegar boosta to 2805MHz, a rdzeń da się bezpiecznie podkręcić o +400MHz szukamy na krzywej punktu, który po podniesieniu do góry o +400MHz da 2805MHz.
Czyli lecąc prostą matematyką 2805 - 400 = 2405. Szukamy w takim razie punktu najbliżej wartości 2405. W moim przypadku jest to 2415MHz.
Klikamy raz lewym przyciskiem myszy na ten punkt.
8(ABCURVEEDITORCD2).png.afab8e59fb053142b3579639e431d2cc.png

16. Trzymając przycisk "Shift" podnosimy całą krzywą o 400MHz do góry z takim rezultatem:
9(ABCURVEEDITORCD3).png.77714552acb25b639cce75b3158c3749.png

17. W tym przypadku punktem szczytowym stał się 2816MHz @ 895mV więc chcemy aby dokładnie do tej wartości maksymalnie boostował zegar rdzenia, z maksymalnie takim napięciem.
Aby tak się stało przytrzymujemy "SHIFT" i zaznaczamy wszystkie punkty na prawo od tego punktu czyli tak (pojawi się szara poświata - ważne aby dobrze wycelować ;) ):
10(ABCURVEEDITORCD4).png.ec9f3bee2fc21faaeb798a8c49da93d4.png

18. Następnie puszczamy przycisk SHIFT, klikamy na JAKIKOLWIEK punkt na szarej poświacie i ciągniemy go do dołu (obojętnie jak daleko, byleby wszystkie punkty były niżej od naszego docelowego).
Wyglądać to będzie mniej-więcej tak:
11(ABCURVEEDITORCD5).png.f430cb0bb079930138db23c9fad522ea.png

19. Klikamy w głównym oknie MSI Afterburner przycisk "ptaszka", krzywa nam się powinna wypłaszczyć jak poniżej:
12(ABCURVEEDITORCD6).thumb.png.44b6a6da678baaa2d7abc1462e7e387a.png

20. Gratulacje! Dokonałeś UV - Twoja karta graficzna ma wydajność przynajmniej taką jak fabryczna przy niższym poborze mocy oraz lepszej kulturze pracy i niższej temperaturze. Teraz zapisz koniecznie ten profil klikając po kolei:
      1. Kłódkę
      2. Dyskietkę
      3. Jedynkę
13(FINA).png.63c13209689c40c03b6d73c276a7d557.png

Dzięki tym zabiegom zapiszesz profil. Upewnij się też, że znaczek windowsa świeci się na niebiesko (zaznaczone zielonym kółkiem) - jeżeli nie, to wystarczy raz na niego kliknąć.

Przetestuj ustawienie kilka dni w różnych programach, grach, benchmarkach itp. Jeżeli będzie wszystko stabilnie, zostaw - jeżeli pojawią się niestabilności, proces powtórz zakładając niższe podwyższenie krzywej o 20-30MHz (np. zamiast +400MHz to +380Mhz).
Jeżeli już przetestujesz ustawienia i są stabilne jak beton, możesz uzyskać dodatkową wydajność podkręcając pamięci. Wystarczy podnieść suwak "Memory Clock" i testować stabilność - w większości przypadków powinno zadziałać "Memory Clock" +2000MHz (limit tej wersji programu Afterburner).
Jeżeli wartość +2000MHz będzie stabilna jak skała, można w programie odblokować wartość +3000MHz wedle tego poradnika (ang): https://www.kitguru.net/components/graphic-cards/joao-silva/msi-afterburner-bypass-allows-you-to-overclock-gddr7-memory-on-rtx-50-gpus/

Podsumowując - metoda undervoltingu którą podałem jest najprostsza z możliwych, jest skuteczna oraz nie powiela błędu na którym wykładają się różni youtuberzy - undervolting dzięki podniesieniu całej krzywej jest po całości! Nie tak jak niektórzy omyłkowo robią overvolting (obniżając krzywą) lub zostawiając krzywą w swoim położeniu nie robią undervoltingu tzw. niższych stanów przed boostem.

Poradnik może zawierać jakieś buble (?) które przeoczyłem. Śmiało piszcie.
Mam nadzieję, że komuś pomoże, bo UV kart zielonych jest dla kogoś nieobytego po prostu nieintuicyjne... wręcz irytujące ;)

  • Like 5
  • Thanks 3
  • Upvote 5
Opublikowano
41 minut temu, Lameismyname napisał(a):

Podsumowując - metoda undervoltingu którą podałem jest najprostsza z możliwych, jest skuteczna oraz nie powiela błędu na którym wykładają się różni youtuberzy - undervolting dzięki podniesieniu całej krzywej jest po całości! Nie tak jak niektórzy omyłkowo robią overvolting (obniżając krzywą) lub zostawiając krzywą w swoim położeniu nie robią undervoltingu tzw. niższych stanów przed boostem.

Według mnie właśnie ta metoda jest gorsza tzn. podkręcasz stany energooszczędne karty... Po co zwiększasz taktowanie np dla 0,8v?

Podnoszę tylko pewny użyteczny zakres np 10 pkt od docelowego a reszty nie ruszam ( nie pamiętam ile trzeba podnieść aby nie wpływało na taktowanie)

 

Ad.4 to do uv nic z tego nie jest potrzebne. Trzeba tylko kliknąć aby przy załadowaniu systemu uruchamiał nasz profil uv. Chyba, że czegoś nie zrozumiałem.

  • Confused 1
  • Upvote 2
Opublikowano
15 minut temu, jankooo napisał(a):

Według mnie właśnie ta metoda jest gorsza tzn. podkręcasz stany energooszczędne karty... Po co zwiększasz taktowanie np dla 0,8v?

Źle to interpretujesz. Jeżeli mam przykładowo 1000MHz @ 1000mV i podnoszę krzywą, dzięki czemu jest 1100MHz @ 1000mV, a przez to 1000MHz @ 900mV to prawidłowo jest rozumować, że dla 1000MHz obniżyłem napięcie o 100mV.
Dlatego ta metoda jest najlepsza, jest prawdziwym undervoltingiem, a Twoim tokiem rozumowania lub podobnym ludzie omyłkowo robią overvolting lub niższe stany mają w stocku.
Ja bym powyższą metodę nazwał "True Undervoltingiem".
 

17 minut temu, Karro napisał(a):

Tylko po co?dajesz PL 75 % i robisz oc i masz to samo tylko szybciej

Teoretycznie jest to sposób ale też trzeba poświęcić chwilę aby się wstrzelić w ustawienie, które zachowa wydajność stock (nie mniej, nie więcej).
W sumie ciekawi mnie jakby Twoim sposobem to zrobić i moim (dopieszczonym), tak aby porównać rezultaty 1 do 1.

Moim zdaniem najlepsze combo to zrobić moim sposobem UV, dopieścić do 20-30MHz aby był racjonalny zapas stabilności, a Power Limit dać w kosmos wysoko (ile karta ma bezpiecznie możliwość) co byłoby pomocne w skrajnych scenariuszach gdzie karta jednak mimo UV potrzebuje skokowo więcej "papu". 

Taki jest mój punkt widzenia. Co człowiek to opinia ;)

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

@Karro Moim zdaniem podział linii 12V na 4 i 2 to był chyba najgorsza powielana bzdura która ciągnęła się latami. Kuriozum jak człowiek miał zapas mocy ale przez podział linii nie mógł poprawnie spiąć swojego sprzętu ;)

A co do (pseudo)poradnika, poprawności jego i mojego toku rozumowania, wezwijmy jakiegoś szpeca.
Kolego @tomcug odniósł byś się do moich wypocin?

Edytowane przez Lameismyname
Opublikowano
6 godzin temu, Lameismyname napisał(a):

Źle to interpretujesz. Jeżeli mam przykładowo 1000MHz @ 1000mV i podnoszę krzywą, dzięki czemu jest 1100MHz @ 1000mV, a przez to 1000MHz @ 900mV to prawidłowo jest rozumować, że dla 1000MHz obniżyłem napięcie o 100mV.
Dlatego ta metoda jest najlepsza, jest prawdziwym undervoltingiem, a Twoim tokiem rozumowania lub podobnym ludzie omyłkowo robią overvolting lub niższe stany mają w stocku.

Rozumiem o czym piszesz ale to takie "odwracanie kota ogonem" bo w tym hipotetycznym przypadku wcześniej karta miała dla 0,9V taktowanie 900MHz czyli ok zrobiłeś uv karty, ale dla tego stanu energetycznego zrobiłeś OC rdzenia o 100Mhz. Niby jesteśmy w tym samym punkcie roboczym karty ale...

Według mnie to niepotrzebne podkręcanie stanów niskiego obciążenia. W idle będziesz miał więcej MHz z undervolting'iem niż bez a przecież nie o to nam chodzi i jest to nam zbędne

Opublikowano
6 godzin temu, sideband napisał(a):

Piszesz, że nie ma prostszego UV ;) A jest ustawiasz tylko dany takt na danym napięciu i blokujesz przez L. Nic nie trzeba kombinować czy prostować.

No i masz UV w najwyższym punkcie (booscie przy tym 2805MHz),  a wszędzie niżej jest stock.

 

17 minut temu, jankooo napisał(a):

Rozumiem o czym piszesz ale to takie "odwracanie kota ogonem" bo w tym hipotetycznym przypadku wcześniej karta miała dla 0,9V taktowanie 900MHz czyli ok zrobiłeś uv karty, ale dla tego stanu energetycznego zrobiłeś OC rdzenia o 100Mhz. Niby jesteśmy w tym samym punkcie roboczym karty ale...

Według mnie to niepotrzebne podkręcanie stanów niskiego obciążenia. W idle będziesz miał więcej MHz z undervolting'iem niż bez a przecież nie o to nam chodzi i jest to nam zbędne

Nie wydaje mi się abyś miał rację.

Załóżmy, że punktem startowym krzywej byłoby 100MHz @ 800mV. Podnosząc krzywą będzie większe taktowanie ale napięcie to samo, a to napięcie nam stanowi o poborze. Ew. można dorobić dodatkowy punkt startowy żeby miał jak najniższe napięcie i taktowanie chociaż nie wiem czy coś to realnie nam zmieni. 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Lameismyname napisał(a):

19. Klikamy w głównym oknie MSI Afterburner przycisk "ptaszka", krzywa nam się powinna wypłaszczyć jak poniżej:

Krzywą możemy też wyplaszczyć klikając schift + enter.

 

Dodał bym jeszcze instrukcję co trzeba poklikać aby wyświetlić na OSD interesujące nas parametry.

 

Dodał bym też punkt aby przed UV sprawdzić ile karta siorbie przed UV - prawdopodobnie będzie dobijać do PW oraz czy po naszej zabawie nie dobija do PL i ogólnie ile zyskujemy oszczędności na poborze.

7 godzin temu, Karro napisał(a):

Tylko po co?dajesz PL 75 % i robisz oc i masz to samo tylko szybciej

Po jednym wpisie już wiem kogo porad nie brać pod uwagę. Szkoda, że nie można sobie zaznaczyć takiego użytkownika na przyszłość ;-)

 

 

 

 

Edytowane przez Kabor
Opublikowano
50 minut temu, Lameismyname napisał(a):

a to napięcie nam stanowi o poborze

Częstotliwość również ma wpływ na pobór. W mniejszym stopniu ale również.

Możesz to sam łatwo sprawdzić- ustaw przy tym samym napięciu dajmy o 100-200 MHz niższe taktowanie i zobaczysz od razu różnice pod obciążeniem tzn. pobór/temperatura.

Opublikowano
4 godziny temu, Lameismyname napisał(a):

No i masz UV w najwyższym punkcie (booscie przy tym 2805MHz),  a wszędzie niżej jest stock.

 

Nie wydaje mi się abyś miał rację.

Załóżmy, że punktem startowym krzywej byłoby 100MHz @ 800mV. Podnosząc krzywą będzie większe taktowanie ale napięcie to samo, a to napięcie nam stanowi o poborze. Ew. można dorobić dodatkowy punkt startowy żeby miał jak najniższe napięcie i taktowanie chociaż nie wiem czy coś to realnie nam zmieni. 

Nie ma to żadnego znaczenia ;) Mogę nawet ustalić konkretny takt i napięcie bez ruszania krzywej to też napiszesz, że to źle.

Dobrze, że AF obcina krzywą od 700mv bo byś ciągnął zbędnie od 450mV gdzie od tego pułapu zaczyna się tablica.

Opublikowano
14 godzin temu, Lameismyname napisał(a):

Teoretycznie jest to sposób ale też trzeba poświęcić chwilę aby się wstrzelić w ustawienie, które zachowa wydajność stock (nie mniej, nie więcej).
W sumie ciekawi mnie jakby Twoim sposobem to zrobić i moim (dopieszczonym), tak aby porównać rezultaty 1 do 1.
 

To już było gdzieś testowane w necie - wynik twoją metodą jest ciut lepszy.

 

Natomiast warto pamiętać, że przy metodzie na krzywą Power Limit zostaje ten sam, więc jak gra naprawdę dociśnie GPU do możemy do niego dobić.

 

Pod tym względem ograniczenie PL i zwiększenie taktowań karty jest o tyle lepsze że jak dasz 250 zamiast 320 to karta tych 250W nie przebije. Istotne dla egzemplarzy z naprawdę gównianym chłodzeniem.

7 godzin temu, Lameismyname napisał(a):

a to napięcie nam stanowi o poborze.

Jak dobrze pamiętam wykłady na PW to pobór rośnie liniowo z częstotliwością pracy tranzystora i kwadratem napięcia

Opublikowano
Godzinę temu, Lameismyname napisał(a):

Opinia jest jak dupa - każdy ma swoją.

Ja uważam, że proces UV moją metoda jest zgodny z rzemiosłem i mam nadzieję, iż się komuś przyda 😉

To już sobie sam dopowiedziałeś nie ma lepszej ani gorszej metody UV. Są różne ;)

Opublikowano
3 godziny temu, michaelius33 napisał(a):

Jak dobrze pamiętam wykłady na PW to pobór rośnie liniowo z częstotliwością pracy tranzystora i kwadratem napięcia

Ale czy rdzeń jest tranzystorem?

2 godziny temu, sideband napisał(a):

To już sobie sam dopowiedziałeś nie ma lepszej ani gorszej metody UV. Są różne ;)

To chyba jest jak z polityką - każdy ma inne preferencje i nie można naukowo stwierdzić "jedynie słusznego wyboru".
Ja lepszej metody nie znam, bo bym ją pewnie zastosował.
Z drugiej strony analogicznie do podkręcania ramu czy undervoltowania procka - można teoretycznie szukać ustawienia "na żyletki" ale nakład czasu do efektu końcowego, niewiele lepiej "dopieszczonego" chyba nie jest warty świeczki.
Nie ma też co włosa na czworo dzielić.

Dla mnie główny błąd to obniżanie krzywej lub zostawienie jej w stocku, w stanach poniżej boosta, bo to wtedy nie można mówić o prawdziwym undervoltingu, skoro występuje też w najgorszym wypadku overvolting po drodze.

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, Lameismyname napisał(a):

13. Klikamy na przycisk "Curve Editor"

Dodam coś od siebie. W niektórych innych skórkach programu nie ma tego przycisku. Wówczas należy nacisnąć Ctrl + F.

 

Jeśli przechodzi stabilnie benchmark, nie oznacza to, że w każdej grze będzie stabilnie. Aby nie było "na żyletki", od stabilnej wartości w benchmarku odejmuję 30 Mhz (w przypadku RTX 30X0).

Edytowane przez wamak
  • Like 1
Opublikowano

@Lameismyname pięknie dziękuję - o coś takiego mi chodziło. 👍 Jak zwykle włożyłeś w to całe swoje ❤️.

Dziś jestem mega zaginiony z moją 5-cio miesięczną kobietką 😍. Jutro na spokojnie coś sobie dokładniej poczytam. 

Tak tylko zapytam... Czy podniesienie taktowania pamięci jest bezpieczne i nie spowoduje w jakiś sposób uszkodzenia tego elementu ? Pozdrawiam.

  • Like 1
Opublikowano

@cruzier Myślę, że to stary mit wielokrotnie obalony jeżeli chodzi o podkręcanie VRAM - jeżeli nie podnosisz mu napięcia ani wynikiem nie są jego wyższe temperatury to nie ma negatywnego wpływu na jego żywotność. Oczywiście w scenariuszu gdy VRAM chodzi na 100% stabilnym ustawieniu. Paradoksalnie jak zrobisz UV rdzenia czego wynikiem jest ogólnie niższy pobór karty i niższe temperatury to ma swój pozytywny wpływ na żywotność VRAM dodatkowo. W skrócie nie ma się czego bać ;)

Inna kwestia - VRAM w RTX 5xxx kręci się ładnie, więc żal tych darmowych FPS.
A aby nie było placebo zawsze gpu można wymienić pół roku przed końcem gwary ;)

Opublikowano (edytowane)

@jankooo Jeżeli dla Liptona podniesienie krzywej to jak mówi "overclocking", to obniżenie krzywej jest "undervoltingiem" czyli zupełnie odwrotnie jak jest w rzeczywistości.
Na chłopski rozum... jak karta normalnie ma 1000MHz @ 1000mV, 2000MHz @ 1100mV i 3000MHz @ 1200mV (liczby z czapy dla przykładu), a po podniesieniu krzywej o +100 dostajemy odpowiednio 1100MHz @ 1000mV, 2100MHz @ 1100mV i 3100MHz @ 1200mV, co przełoży się na 1000MHz @ 900mV, 2000MHz @ 1000mV i 3000MHz @ 1100mV to o jakim overclockingu mówimy?

Tu chyba podstawa matematyki z osiami X i Y się kłania.
Podnosząc/opuszczając oś Y wpływamy na częstotliwość.
Jedynie OC pojawiłoby się teoretycznie w punkcie początkowym z lewej strony, tj taktowanie zaczynało by się od niego, więc podniesienie krzywej dałoby np. o 100MHz wyższy punkt startowy/podstawowy do którego m.in. karta by "opadała" w idle, jednak jak wiemy tak nie jest.

Edytowane przez Lameismyname
Opublikowano

Napisz ktos do ktorego z producentow w supporcie, ze chcielibyscie ten sam bios co macie ale z ograniczonym V np na 900mv, lub 850 całą zabawa z krzywa odpada dasz +500mhz i wsio. Moze akurat ktorys z producentow odpisze i nawet zapoda taki bios. W koncu nie jest to bios zwiekszajacy napiecie a zmniejszajacy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Dokładnie, ale to dalej bardzo dobre karciochy, więc można sobie na nich jeszcze siedzieć. Ja myślałem o 5070TiS, ale chyba można zapomnieć. Teraz mi chodzi po głowie, czy może nie kupić jakiejś 5070Ti/5080 na wszelki wypadek, bardziej bym się skłaniał ku 5070Ti. Niby jeszcze mi 12GB pamięci nie brakło, ale jak ma coś pójść nie tak i ceny pójść znacząco w górę Szkoda mi tylko wymieniać kartę dla samej pamięci i tylko 25% wydajniejszą, bo fanu z tego nie będzie  Troche tak, zwłaszcza jak Ty siedzisz dość długo na jednej karcie. Ale to jest patologia w wykonaniu nvidii co oni wyprawiają z tą pamięcią. 5060Ti, która jest w rasterze 25% wydajniejsza od 5 letniej 3060Ti ma tyle samo pamięci co 5080, gdzie 5080 z miejsca powinna mieć 24GB. Już nie mówiąc o 4060Ti 16GB i 4070Ti 12GB.
    • Wkleiłem @DaveCam Nawet cytowany @Jardier zachował się prawie tak samo niekonkretnie. Mam ci wyszukać wszystkich żeby zaspokoić twoje ego ? Chyba obaj nie wypełzliśmy spod jutubowego kamienia.   Wkleiłem linki twórców, którzy uważam że coś wnoszą, testują głębiej James Baldwin, @GamersMuscle
    • Możesz pokazać kto tak robi ze mówi: mi też się nie podoba i że jest to bełkot? Bo tylko widzę narzekanie że ten i tamten narzeka i bełkocze ale bez jakiś konkretów, że narracja jest taka i wszystkich jakby się zmówili co mają mówić. Trochę to wygląda jak? Bełkot
    • Przeciez roznica miedzy 9700x a 9800xd to 75-100mhz   W grach roznica jest zadna miedzy odkreconym cpu, a limitem ppt 88W  To co najwyzej w cine bedziesz mial wiecej ptk i to tyle   Jakie napieice i vid podczs testu raportuje ?  Nie wiem jak bardzo by musiala byc spartolona gra zebys mial drop z 250 na 120 fps tak wiec wymyslac torche abstrakcyjne scenariusze  I to by byla tylko i wylacznie wina gry a nie slabego cpu. Jak widac na ciebie placebo dobrze dziala ale to najwazniejsze ze dziala   W codzie na skreconym ppt i prilu bez kaganca nie ma zadnej roznicy w testach  Wiem bo testowalem   Jak jakis wbity limit nie dziala tzn ze jest problem z plyta/bios. Ja nie mam problemu z limitami, co  wklepie tak jest wiec moze sprawdz inny bios lub czy faktycznie zapisujesz ustawienia. Pusc cb23 i pokaz ile wypluje ptk przy takim poborze, jestem ciekaw.
    • piłeś nie pisz albo idź już spać i patrz co cytowałem https://brd24.pl/spoleczenstwo/pijany-biznesmen-w-darlowie-sedzia-nie-zabrala-mu-nawet-prawa-jazdy-umorzenie/
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...