Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
22 minuty temu, galakty napisał(a):

No bez jaj, na części do VW czekasz 4 msc w ASO bo wyrwało wahacz przy wpadnięciu do rowu? Mhm jasne. 

https://www.facebook.com/groups/993145328433258/posts/1406444600436660/

 

nie ma co generalizowac. jak zle trafisz z serwisem, ubezpieczycielem itd bez znaczenia skad jest auto. bedziesz czekal. faktem jest, ze jak masz czesc na mag, to idzie szybciej. pod warunkim, ze ja masz i nie musisz jej zamawiac ... z chin :E

Opublikowano
7 minut temu, SuLac0 napisał(a):

https://www.facebook.com/groups/993145328433258/posts/1406444600436660/

 

nie ma co generalizowac. jak zle trafisz z serwisem, ubezpieczycielem itd bez znaczenia skad jest auto. bedziesz czekal. faktem jest, ze jak masz czesc na mag, to idzie szybciej. pod warunkim, ze ja masz i nie musisz jej zamawiac ... z chin :E

Akumulator 48V nie jest jednak tak popularnym elementem do wymiany jak zwykła część eksploatacyjna jak zawieszenie/hamulce.

Jako przykład podam przypadek szwagra, który w nowym Focusie dostał strzała w bok i samochód naprawiał w ASO. Wszystkie podzespoły i części były dostępne praktycznie w ciągu paru dni jak elementy zawieszenia, karoserii, próg, słupek B itd. Poza jednym elementem, na który czekało się bodajże 2 miesiące. Tym elementem był materiał przedniego fotela, który został rozerwany od poduszki powietrznej.

Więc jak w chińskich samochodach brakuje tak oczywistych części jak elementy zawieszenia to co będzie w przypadku tych bardziej egzotycznych? Dojdzie do wypadku/stłuczki, odda się samochód na naprawę bezgotówkową do ASO a ASO powie, że jakiś element blacharski, blaszka czy wiązka będzie za rok/dwa albo nigdy i co wtedy? Leasing trzeba spłacać, samochodu nie ma. W sensie samochód jest, tylko czeka na skompletowanie.

  • Upvote 1
Opublikowano

Ciekawy temat widzę, ociera się trochę (albo i bardzo) o politykę/geopolitykę i ruchy UE.

 

Bez politycznego wsparcia chińczycy przejmą branżę, technologicznie nic ich już nie ogranicza a w przypadku elektryków to my gonimy.

Stanie się to co w każdej innej branży gdzie wszedł chińczyk, zrobi lepiej i taniej, zmonopolizuje, później zarobi.

 

 

 

Dostępność części czy serwisu to są wszystko etapy przejściowe, będziemy narzekać na dłuższe czekanie ale nic to nie zmieni bo przyjdzie czas kiedy już nie będzie się dłużej czekać ;)

 

Czarno to widzę, obecnie UE nie ma kart do walki, z agresywnego ruchu w sprawie nexperii szybko się wycofali jak chińczyk pogroził. 

Opublikowano
Godzinę temu, Petru23 napisał(a):

Odwrotnie. Zostało tylko logo na maskownicy (z drzwi zniknęło) a w środku siedzą zwykle fomoco czy tam Motorcraft. Już rozbierali boczki kugi i wrzucali fotki

Jeździsz Kugą a nie wiesz. Głośniki z systemu B&O w Kudze mają napis... FoMoCo, czyli OEM Forda.

Zestaw B&O z 2020r: https://allegro.pl/oferta/ford-kuga-mk3-b-o-glosnik-wzmacniacz-subwoofer-12058139032?reco_id=acd21072-c6ba-11f0-a6a9-e6fc4624c450&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017

Opublikowano
11 minut temu, Wu70 napisał(a):

Bez politycznego wsparcia chińczycy przejmą branżę

Bez europejskiego dodaj, bo wsparcie polityczne to akurat Chińczycy mają :E 

Dopłaty i prawie zerowe marże, to jak mają europejscy konkurować? No nie da się. 

Opublikowano

Oczywiście chodziło o europejskie wsparcie/ochronę rynku 8:E

 

Coś w tym kierunku było robione, jakieś mini cła + większe dla tych marek którym wyszła pomoc państwa w dochodzeniu.

 

No ale wiadomo cło 10% to śmiech.

Opublikowano (edytowane)

@trepek

Wiem to od kiedy zamówiłem kuge. Znalazłem info na brytyjskim forum na początku roku. Już gdzieś o tym pisałem

 

Przedlift w st z normalnym graniem brzmiał wystarczająco dobrze, biorąc pod uwagę brak suba. Tu gra nie gorzej + sub ale jest baaaardzo wrażliwy na jakość sygnału źródła. Zazwyczaj przeciętnie, ale jak się trafi dobra jakość tidal lub YT po bt albo z dab a nawet FM to aż zadziwia, jak dobrze to gra i na chwilę można uwierzyć, że to faktycznie w pełni B&O. No ale...

 

Ale efekt psuje wykończenie i trzeszczenie 

Edytowane przez Petru23
Opublikowano
Teraz, trepek napisał(a):

@Petru23

To pokaż, że kiedyś były inne głośniki :)

Na forum gdzie znalazłem foto pisano, że stosowano we wcześniejszych generacjach głośniki z lepszych materiałów, wyższej jakość o szerszym paśmie. Przestano w okolicach pandemia, czyli w nowej Kudze. 

Nie umiem znaleźć źródła ponownie, szukałem kilak razy. 

Trafiłem też na testy fabrycznego audio premium sprzed ilus lat.

 

W drugą stronę, czy masz potwierdzenie, że nie było innych głośników stosowanych? ;)

Opublikowano
1 godzinę temu, Petru23 napisał(a):

Testowy egz 2024 znacznie różni się od egz wyprodukowanych po połowie 2025 pod kątem jakości wykonania i wyposażenia. Brak asystenta parkowania (po prostu sobie zniknął bez informowania, foldery go wyszczególniają), brak głośników b&o (tylko logo na podszybiu), jakość spasowania zła.

2 minuty temu, Petru23 napisał(a):

Na forum gdzie znalazłem foto pisano, że stosowano we wcześniejszych generacjach głośniki z lepszych materiałów, wyższej jakość o szerszym paśmie. Przestano w okolicach pandemia, czyli w nowej Kudze. 

Zdecyduj się, czy chodzi Ci o zmiany modelowe 2024 a 2025 czy zmiany przed pandemią/po pandemii.

Jak już zdecydujesz się to daj mi znać jakiego czasookresu się trzymamy i jakiej generacji Kugi. Skaczesz po datach i generacjach jak Schreiberowa po męskich członkach, nie nadążam.

  • Haha 2
  • Upvote 1
Opublikowano
22 godziny temu, GordonLameman napisał(a):

No i KIA pracowała na swoją dobrą opinię jakieś 20 lat. 

A nie 2-3 lata i setki tysięcy złotych na głup-influencerów w necie :) 

Dokładnie, pisałem o agresywnej polityce marketingowej chinoli. Jeszcze jedna uwaga jak ktoś porównuje debiut chińskich aut do koreańskich czy japońskich. Koreańskie koncerny te liczące są...dwa, właściwie jeden bo to ten sam holding, japońskich liczących się jest...w sumie jeden, Toyota, mazda to nisza, podobnie jak honda która miała zamiar wycofać się z UE, w Polsce salony znikają a jak będzie niewiadomo. Nissan na skraju bankructwa, dalej szuka partnera, reszta to tło. A tu nagle wjeżdża cały desant chińskich no name, nie ma szans, by choćby połowa przetrwała na rynku. Tu nie ma miejsca na tyle marek. Klienci w europie są przyzwyczajeni do lokalnych koncernów i raczej mały procent przesiądzie się na chińskie auta. Te ostatnie to głownie klient który do tej pory kupował używane auta.

23 godziny temu, Grexons napisał(a):

Zdecydowanie tak nie powinno być ale to niestety znak czasu.

Sam bardzo jestem ciekaw czy właśnie kolejne lata przyniosą zmianę postrzegania chińczyków czy zostaną na tym samym poziomie że to tylko "chińczyk".

Będzie jak z smatrfonami, ludzie dalej wolą ajfona czy samsunga. Na rynku wtórnym łatwiej opchnąć te pierwsze czy chińczyka?

  • Upvote 2
Opublikowano
Teraz, trepek napisał(a):

Zdecyduj się, czy chodzi Ci o zmiany modelowe 2024 a 2025 czy zmiany przed pandemią/po pandemii.

Jak już zdecydujesz się to daj mi znać jakiego czasookresu się trzymamy i jakiej generacji Kugi. Skaczesz po datach i generacjach jak Schreiberowa po męskich członkach, nie nadążam.

Miałem ma myśli logo z głośników a tylko na podszybiu. Wcieło "logo z".

Nie zauważyłem 

Opublikowano
23 godziny temu, Grexons napisał(a):

Przecież każde DSG to zautomatyzowany manual z sprzęgłem i dwumasą nie ważne czy to DQ200 DQ250 czy Dq500.

Nie, to zautomatyzowany manual z dwoma sprzęgłami.

22 godziny temu, Petru23 napisał(a):

Volvo zostało wykupione przez Chińczyków / MG zostało wykupione przez Chińczyków. 

Tylko, że Volvo zostało sprzedane jako w pełni prosperująca firma produkująca samochody z kilkudziesięcioletnim bagażem doświadczeń, natomiast w przypadku MG Chińczycy kupili dwie literki, napis na klapie. 

Opublikowano
23 minuty temu, trepek napisał(a):

Akumulator 48V nie jest jednak tak popularnym elementem do wymiany jak zwykła część eksploatacyjna jak zawieszenie/hamulce.

 

oczywiscie, ze nie jest. nie to, ze jakos nie widze problemu z chinczykami, ale nie ma co generalizowac, ze dotyczy on tylko ich. szczegolnie wlasnie w przypadku gdzie europejski automotive staje sie bardziej chinski niz europejski. wiadomo, czysto-chinskie marki maja teraz wiekszy problem logistyczny, bo dopiero sie "rozkladaja z majdanem" . bardziej chodzi tutaj o panujacy hejt i dezinformacje. jakies, takie nakrecanie sie, ze moze byc juz tylko gorzej. akurat w to watpie, mimo, ze jak bede bral nowe auto, marki chinskie-koreanskie-dalekiego wschodu, beda trzecim-czwartym wyborem. jezeli w ogole. brac chinczyka, to europejskiego ;) 

Opublikowano
Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Będzie jak z smatrfonami, ludzie dalej wolą ajfona czy samsunga. Na rynku wtórnym łatwiej opchnąć te pierwsze czy chińczyka?

Te pierwsze bo Chińczyki tracą aktualizacje po 6 msc od premiery... A Samsung przez 2-3 lata wypuszcza nowe wersje Andka + łatki są na 5 lat chyba. Xiaomi po 6 msc już zwłoka 2-3 msc w łatkach xD 

  • Upvote 1
Opublikowano
2 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Nie, to zautomatyzowany manual z dwoma sprzęgłami.

 

Żle napisałem, ale chyba każdy choć trochę sie interesujący wie że tam są dwa sprzęgła :) aktualnie mam DQ200 i jedna wymianę sprzęgieł za sobą i jakoś to działa. W poprzednim samochodzie miałem DQ250 po programie i 480NM w benzynie i to było zacne połączenie :)

2 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Będzie jak z smatrfonami, ludzie dalej wolą ajfona czy samsunga. Na rynku wtórnym łatwiej opchnąć te pierwsze czy chińczyka?

Ja to chyba jestem jednak pro chińczyk bo wprawdzie aktualnie mam Motorole, ale właśnie jedzie do mnie oppo find x9 pro czyli chińczyk z krwi i kości. Jakoś bardziej pasuje mi ten rozwój jako całość (nie mówiąc o baterii gdzie S26ultra ma mieć nadal 5000mah) niż taka stagnacja choćby Korei.

Opublikowano
16 minut temu, Grexons napisał(a):

Żle napisałem, ale chyba każdy choć trochę sie interesujący wie że tam są dwa sprzęgła :) aktualnie mam DQ200 i jedna wymianę sprzęgieł za sobą

Ta skrzynia ma fabrycznie za mało oleju, zaleca się zalanie dużo większą ilością niż deklaruje producent i powinna dłużej śmigać. 

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, trepek napisał(a):

Więc jak w chińskich samochodach brakuje tak oczywistych części jak elementy zawieszenia to co będzie w przypadku tych bardziej egzotycznych?

Tata mój kilka miesięcy temu pojechał służbowym ZSem na serwis olejowy, poprosił również o wymianę wycieraczek bo one u nasz szybko się niszczą na budowach, powiedzieli że wycieraczki płyną, będą do 2msc, trzeba było kupić zamienniki na allegro :E

Edytowane przez Katystopej
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Ta skrzynia ma fabrycznie za mało oleju, zaleca się zalanie dużo większą ilością niż deklaruje producent i powinna dłużej śmigać. 

Przy suchym sprzęgle? :E 

 

Tam przede wszystkim program trzeba robić, jak to od 10 km/h jedzie na półsprzęgle i 2 biegu to jak mają sprzęgła nie siadać. Jełopy z VW. 

No ale to już pochodna "ekologii".

Edytowane przez galakty

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Co za debilne porownanie 
    • #Warzone sezon 1. Będzie osłabiony sbmm, podobnie jak w BO7 Częstszy balans broni. Zmiany kategorii i balansu perków. NERF Aim Assist Nowe tryby czasowe (LTM): Amped BR (tylko weekendy) oraz High Octane BR Rebirth Island: zimowe odświeżenie (Sezon 02)    
    • Tak, teraz widzę. Myślałem że to ta sprawa o której suchy pisał. Wybacz  
    • Dokładnie, ale to dalej bardzo dobre karciochy, więc można sobie na nich jeszcze siedzieć. Ja myślałem o 5070TiS, ale chyba można zapomnieć. Teraz mi chodzi po głowie, czy może nie kupić jakiejś 5070Ti/5080 na wszelki wypadek, bardziej bym się skłaniał ku 5070Ti. Niby jeszcze mi 12GB pamięci nie brakło, ale jak ma coś pójść nie tak i ceny pójść znacząco w górę Szkoda mi tylko wymieniać kartę dla samej pamięci i tylko 25% wydajniejszą, bo fanu z tego nie będzie  Troche tak, zwłaszcza jak Ty siedzisz dość długo na jednej karcie. Ale to jest patologia w wykonaniu nvidii co oni wyprawiają z tą pamięcią. 5060Ti, która jest w rasterze 25% wydajniejsza od 5 letniej 3060Ti ma tyle samo pamięci co 5080, gdzie 5080 z miejsca powinna mieć 24GB. Już nie mówiąc o 4060Ti 16GB i 4070Ti 12GB.
    • Wkleiłem @DaveCam Nawet cytowany @Jardier zachował się prawie tak samo niekonkretnie. Mam ci wyszukać wszystkich żeby zaspokoić twoje ego ? Chyba obaj nie wypełzliśmy spod jutubowego kamienia.   Wkleiłem linki twórców, którzy uważam że coś wnoszą, testują głębiej James Baldwin, @GamersMuscle     Zaraz zaraz, ja narzekam ? Narzekają wszyscy których nadzieje nie zostały spełnione. A potwierdzeniem tego punktu widzenia mają być jutubowe opinie. No to punktuję co to za osobistości będące autorytetami.   Jak jeżdżą w kółko w ukochany iRacing ... dobrze. Jak przejechali się w PMR i zjechali go od góry do dołu ... też dobrze. Jak zwracam uwagę, że to nie ma żadnego znaczenia ... już nie dobrze.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...