Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
26 minut temu, Krzysiak napisał(a):

Mam kilku klientów, którzy kupują nowe w salonie i po 7-10 latach sprzedają...z przelotem 10-20k km. Auta nie stoją na serwisie, tylko w garażu :E 

 

 

Mój były sąsiad wyjeżdża z garażu tylko po to by umyć auto...czyste auto :E 

Poproszę ich numer telefonu, może w końcu coś kupię, a nie tylko napychać będę kabzę prezesowi banku :E 

  • Haha 3
Opublikowano
18 minut temu, trepek napisał(a):

Dla mnie to totalnie nieopłacalne aby w takim wypadku brać diesla... ale kto bogatemu zabroni :E 

On kupił diesla po to, by inny nie mógł używać i smrodzić.

 

Tak samo z piwem. Im więcej Ty wypijesz, tym mniej jakieś dziecko będzie mogło. 

  • Haha 5
Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, trepek napisał(a):

Tak szczerze, to kto kupuje drogiego diesla w salonie aby nie trzaskać nim kilometrów? To jak szukanie dziewicy w burdelu :E

No niby można ale po co?

Chyba, że ktoś wybrał diesla by ciągnąć przyczepę kempingową. To tak, ma to sens.

Tutaj by mi się zaświeciła czerwona lampka czy czasem niski przebieg w dieslu nie wynika z faktu, że samochód więcej na serwisie stał niż jeździł.

11 minut temu, Kyle napisał(a):

133000 przebiegu w 2 lata - nie chcę być monotonny, ale: "ciekawe co ile był zmieniany olej" :doping:

Tak źle, tak niedobrze ;)

 

U mnie,w prywatnym też "dużo", a jeżdżę dwoma na zmianę.

Za ostatnie ~18 miesięcy:
06.05.2024 -> 156 033 km
05.05.2025 -> 183 049 km
03.12.2025 -> 199 500 km

Edytowane przez wallec
Opublikowano (edytowane)
W dniu 1.12.2025 o 20:46, Krzysiak napisał(a):

@KiloKushteraz ludziom się trochę zmieniło z tymi magicznymi 200tys. Większość aut na pierwszej w kraju od handlarzy które robię mają przekroczoną tę barierę.

Czy przypadkiem nie jest tak, że DPF wytrzymuje gdzieś do okolic 200 tysięcy kilometrów? (może stąd to przeświadczenie)

- oczywiście dalej mowa, że może to być i więcej i mniej, ale ... może często bywa, że przy ~200 000 DPF pada, skoro tak powiedział.

Edytowane przez Kyle
Opublikowano

Temat dpf/fap/scr nie jest prosty. Jeżeli ktoś nie czuje motoryzacji to nie powinien sobie robić problemów. Niektóre dizle robią spokojnie po 500000km i nic im nie jest, ale jest szereg warunków. 200000km to w ogóle przebieg przy którym wszystko może się posypać, więc dpf też.  

Dochodzi jeszcze czynnik ludzki : nieprzestrzeganie abecadła dizlowskiego, zapominanie o adblue/eloys, nieznajomość historii własnego auta itp. Długo by pisać. 

 

A zorientowani kupują i robią około 400000km bez większych wymian. A dpf się myje profesjonalnie za ~1000zł z gwarancją na kolejne 200000km.

Opublikowano
37 minut temu, NotQuite napisał(a):

A dpf się myje profesjonalnie za ~1000zł z gwarancją na kolejne 200000km.

Tylko teraz pytanie jak często trzeba by myć, gdyby ktoś tylko jeździł "po mieście"/na krótkich odcinkach (pytanie hipotetyczne, bo do takiej eksploatacji zakup turbo diesla to moim zdaniem nieoptymalny wybór, więc raczej większość tak użytkujących raczej wybierze inne rozwiązanie niż trubo diesel).

Opublikowano
6 godzin temu, NotQuite napisał(a):

A dpf się myje profesjonalnie za ~1000zł z gwarancją na kolejne 200000km.

Bzdura totalna. Jak masz niedomagający układ zasilania paliwem czyli kolokwialnie mówiąc leją Ci wtryski ale o tym nie wiesz to będziesz filtr zapychał co kilkaset/kilka tysięcy kilometrów. ŻADEN zakład od czyszczenia filtra cząstek stałych (celowo nie piszę dpf czy fap bo to jest to samo) nie da Ci gwarancji na używaną część gdy nie znają stanu silnika, a jeśli któryś przyjmie taki filtr do czyszczenia na gwarancji to są debilami.

 

 

Więc...

6 godzin temu, NotQuite napisał(a):

...Jeżeli ktoś nie czuje motoryzacji to nie powinien...

zabierać głosu bo z niewiedzy może palnąć głupotę.

 

Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, KiloKush napisał(a):

10 stron a ja dałej nie wiem co polecacie :E

Na początku wątku masz polecenia, później odloty ;)

Wydaje mi się, że wszystkie propozycje już padły.

Edytowane przez Petru23
Opublikowano (edytowane)

@KatystopejU mnie w mieście dają. Szybki przegląd stron internetowych też wypluwa firmy, które oferują usługę z gwarancją, nawet bez limitu km. Sprawność auta z refuły jest w oświadczeniu gwarancyjnym warunkiem realizacji tegoż, więc oi o tym wiedzą. Dlatego dają, a jak leją wtryski to nie ich sprawa. To tak jakbyś mówił, że żadna firma nie da gwarancji na wymianę rozrządu bez koła pasowego w zestawie - albo sztywno wymagają zestawu OEM pomimo tego, że im dajesz ten sam co szedł na pierwszy montaż. Są takie co nie dają i takie co dają. Na tym polega istota gwarancji właśnie.

Poza tym Kyle nie dał w opisie wymiany w zw. z awarią tylko przy użytkowaniu typowo miejskim.

@KiloKushZa to w moim osiołku jest wpis w książce wymiana dpf przy 40 cośtam tysięcy. Pokrywa się z odczytem licznika km z apki, więc coś musiało się z nim dziać.

Edytowane przez NotQuite
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 11.12.2025 o 21:20, NotQuite napisał(a):

@KatystopejU mnie w mieście dają. Szybki przegląd stron internetowych też wypluwa firmy, które oferują usługę z gwarancją, nawet bez limitu km. Sprawność auta z refuły jest w oświadczeniu gwarancyjnym warunkiem realizacji tegoż, więc oi o tym wiedzą. Dlatego dają, a jak leją wtryski to nie ich sprawa. To tak jakbyś mówił, że żadna firma nie da gwarancji na wymianę rozrządu bez koła pasowego w zestawie - albo sztywno wymagają zestawu OEM pomimo tego, że im dajesz ten sam co szedł na pierwszy montaż. Są takie co nie dają i takie co dają. Na tym polega istota gwarancji właśnie.

Poza tym Kyle nie dał w opisie wymiany w zw. z awarią tylko przy użytkowaniu typowo miejskim.

@KiloKushZa to w moim osiołku jest wpis w książce wymiana dpf przy 40 cośtam tysięcy. Pokrywa się z odczytem licznika km z apki, więc coś musiało się z nim dziać.

Tylko przy gwarancji na rozrząd jest o wiele łatwiej z rozgraniczeniem odpowiedzialności. Przy filtrach nie wiem się co musiałoby się stać zeby uznali takową gwarancję. Chyba tylko fizyczne uszkodzenie filtra wynikające z procesu czyszczenia/regeneracji.  Cała reszta to bedzie z winy użytkownika/samochodu - zbyt częste przerywanie wypalania bądź ogólnie awaria jednostki napędowej lub jej osprzętu.

Edytowane przez jarux
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...