Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@Fenrir_14 a no piszczą pod obciążeniem ale mi to nie przeszkadza. Gram na słuchawkach zawsze.

Montaż problematyczny i wymaga odpowiedniej obudowy aby to pomieścić.

Obecnie mam odwrócone wentylatory niż fabrycznie montowane. Tam po ciemnej stronie są 3xT30 które cały czas pracują.

Jak pompka ruszy to błyskawicznie zbija temp.

Jeden wielki minus że zastosowali niestandardowe złącze fabrycznych wentylatorów.

 

2d1FE98.jpg

 

 

  • Like 2
Opublikowano
4 godziny temu, Pitt_34 napisał(a):

Zrobiłem UV mojej karty 0,9/3000 i realnie w grach pokazuje taktowania 2900, w poprzedniej karcie tak nie miałem (RTX 4080) czy to norma , że zaniża taktowania w serii 5xxx ? Czy coś mnie ominęło ? 

U mnie też tak jest przy uv ustawione 0,850v taktowanie rdzenia 2800mhz a realnie 2760mhz,ale temp w grach 58 do max 61 stopni pobór z 360w na 280w mi to odpowiada no i ciszej chłodzenie i odnoszę wrażenie że cewki jakby przycichły w czasie gier.

  • Thanks 1
Opublikowano
2 godziny temu, lukadd napisał(a):

Czyli zostajesz przy 4090?

 

Tak skończyłem z tym struclem robionym po ciemku ;) Chciałbym spotkać majstrów z NV bym zapytał o parę kwestii co autor miał na myśli jak. Bo wygląda jakby jakiś majster z AMD wkroczył do szeregów :lol2:

Opublikowano
35 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Od razu widać, że wiesz do czego służą fora 😎

Temat poruszany setki razy. Następnym razem użyj wyszukiwania. 

 

Zamykam. 

Opublikowano
1 godzinę temu, DżonyBi napisał(a):

stock - zegar efektywny, który widze cały czas, a nie jakies chwilowy peak

 

Cyberpunk = 2835-2850

Indiana Jones = 2850-2865

Avowed - 2865-2880

Wukong - 2880-2895

 

 

To u mnie jest +/- 2750

Opublikowano
1 godzinę temu, lukadd napisał(a):

Druga sprawa możecie poprosić @tomcug aby wam wrzucił save z miejsca pomiarowego z Szczurów 2.

Ma bardzo dobrą miejscówkę, możecie sobie sprawdzać i mieć porównanie do innych użytkowników w tej samej grze i tej samej miejscówce.

Wszystko jest na forum ;)

 

  • Thanks 1
Opublikowano
6 godzin temu, DżonyBi napisał(a):

Potrzebne Wam na pulpicie te 240 czy 360Hz?

Ja tak, myszka pięknie chodzi w 240Hz.

 

Czyli nie ma co zmieniać 3090 na 5090 bo nie ogarnie pulpitu? Szkoda, już miałem kupić 

Opublikowano (edytowane)

Sprawdziłem jeszcze z DSR do 4k (2.25x) jak ktoś tu pisał. W 240Hz TUF nie wydaje żadnych dźwięków cewek na pulpicie. Przesuwałem okna, odpalałem wideo itp, ale nic.
Inno3d było słychać bez DSR.

 

Domyślnie mam takie ustawienie:
image.png.c7df8cd22d409911cb5ebf494c6e73eb.png

Edytowane przez sovas
Opublikowano
4 minuty temu, sovas napisał(a):

Sprawdziłem jeszcze z DSR do 4k (2.25x) jak ktoś tu pisał. W 240Hz TUF nie wydaje żadnych dźwięków cewek na pulpicie. Przesuwałem okna, odpalałem wideo itp, ale nic.
Inno3d było słychać bez DSR.

 

Domyślnie miałem takie ustawienie:
image.png.c7df8cd22d409911cb5ebf494c6e73eb.png

No to loteriada cewkowa :/

Opublikowano
9 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

@sovas No czyli to pokazuje jedynie jak jebitny jest rozstrzał. Cóż, poświęcę się w imię nauki. Będę wymieniać Astrala aż trafię albo aż wyjdzie 6090 :) Zobaczymy ile trzeba przerobić. 

 

Chyba, że nagle wskoczy jakiś Suprim albo nie wiem 🙃

Karma dopomina sie, zebys kupil Gainwarda :E

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Faflucy napisał(a):

To u mnie jest +/- 2750

W ktorej? No u mnie dosc wysoko boostuje na default ogolnie.

 

Do zainteresowanych odnosnie mojej krzywej, to w wukongu tez uzyskuje stabilne i efektywne 2805@920mV i to nie jest jakis max, a pierwsza szybsza krzywa, i tak sie wkrecilem, ze jeszcze sie pobawie dzis wieczorem, zobacze wlasnie co tam jeszcze moge wykrecic i jutro przesle swoja krzywa UV.

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano
7 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

@Kadajo Ale mi nie brakuje 4090. Izi :) Jak zauważyłeś jestem konsekwentny w drodze do celu. I czy sprawdzę tych Astrali 5 czy 25, nie psuje mi to humoru ogólnie. Więcej Wy na ten temat marudzicie niż ja :) Teraz brałem z Techlord to nawet im maila napisałem z informacją, że miałem już i wyły cewkami i, że jest duża szansa, że im zrobię zwrot. Więc jak jest to dla nich jakiś problem to nie będę u nich brać, bo to chyba nie za duży sklep. Zadzwonili, że luzik, mam brać, testować i jak będzie wyć to  odsyłać, bo wiedzą jak wygląda sytuacja z cewkami.

 

A Wy tu płaczecie o wielkie sklepy typu X-kom, że im źle bo zwrot dostają.

Hmmm... a jakiś sklep nie oferuje opcji przetestowania przed wysyłką? Zaznaczyłbyś "pod kątem piszczących cewek", dopłaciłbyś 200zł i miałbyś z bani.

Opublikowano
4 minuty temu, Lameismyname napisał(a):

 i miałbyś z bani.

nie,nie on musi to zrobić osobiście, nawet jak będzie musiał 25 kart sprawdzić, kasy nie wyda, sprzęt do używania jest, a odesłanie gpu co 2 tygodnie to poświęcenie, na które jest gotów się zdobyć

  • Haha 1
Opublikowano
6 godzin temu, DżonyBi napisał(a):

 

8 minuta. Zamiast podnosic caly wykres to mozna zrobic rotacje. Wydaje sie najbardziej rozsadny sposob, bo po co gniesc gpu przy najnizszych napieciach.

 

Ja u siebie zrobilem mix: najpierw rotacja i potem jeszcze podnioslem caly, ale juz wykres inaczej wyglada. Moim zdaniem lepiej.

Nie wiem po co on zaznacza w tej metodzie całą krzywą shiftem skoro gdy używasz ctrl do rotacji to i tak zawsze używa te same punkty tzn. początki krzywej. Nie ma znaczenia co zaznaczyliśmy shiftem. Ta metoda była by dobra gdybym np. mógł rotować ale np od 0,8V tak by nie ruszać nic poniżej.

Metoda podnoszenia całej krzywej i wygładzania wykresu za pożądaną częstotliwością to najprostsza ale z uwagi na jeszcze większą ingerencję w stany energooszczędne karty wydaje się być najgorszą (chociaż ja z niej dłuższy czas korzystałem i nie zauważyłem niestabilności).  

Z uwagi na powyższe Według mnie metoda @sovas jest najlepsza bo nie zwiększasz taktowań tam gdzie nie potrzebujesz czyli innymi słowy nie robisz OC dla energooszczędnych stanów karty...

Ja np. tak zrobiłem, że do 0,825V jest fabryka a dopiero reszta w górę aż do 0,925V. Wklejam mój przykładowy profil gdzie w grach mam powyżej 2900MHz dla najbardziej obciążających gierek a bliżej 2950 dla tych lżejszych.

krzywa uv 0,925V forum.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • A od kiedy graniczymy z Federacją Rosyjską ?  Nie mato jak zlot pelikanów tutaj... ale lubię do kawki przejrzeć te wypociny 
    • Sygnatura wszystko przyjmie. Nie byłeś, nie widziałeś  Równie dobrze może siedzieć na jedynym słusznym i mocarnym 1050ti tocząc nierówną walkę z siłami czerwonych   Czasem się zastanawiam czy tacy ludzie jak on nie piszą takich rzeczy dla beki aby wbić szpilę i "pobudzić" rozmówców i mieć z tego niezły śmiech.
    • Skoro ostatnio przeglądałem tą kwestię to podzielę się wnioskami... Do handheldów wchodzą lepsze ekrany IPS na LTPS - lepsza jasność, kolory, GTG... Ponoć trwałość jest teoretycznie gorsza. W telefonach od jakiegoś czasu są obecne, ponieważ ich technologia wykonania zużywa mniej prądu i ma same zalety, poza kosztami i trwałością. Nie wiem jak z monitorami, kiedyś był problem z większymi matrycami oraz uzyskiem.  RG476h właśnie ma LTPS 120hz, 1280 x 960 i Valve mogłoby odświeżyć Steam Deck LCD podobnym panelem + bebechy z OLEDa lub chociaż zmieniona rewizja płyty względem starego LCD, ale nadal 7nm.   GammaOS ponoć znacznie uprzyjemnia korzystanie z retro konsolek, a niedawno zrobili wersję dla układu T820, więc RG476h akurat skorzystał, mimo świeżej premiery. Inne konsole to m.in. seria rg406, rg556, RG cube i Slide..., może jest coś jeszcze. Przy cenie promocyjnej ~650 zł za 476 tracą sens. System również rozwiązuje problemy z nierównym odświeżaniem ekrany, ponieważ standardowo jest trochę ponad 60 / 120hz po przecinku, ale może producent naprawił to w aktualizacji rg476h.   Konsolki emulujące wszystko z PS2 / Gamecube bez problemu mogą kosztować tyle co używany Steam Deck LCD, więc mają niewiele sensu... Szczególni gdy emulator PS2 na androida jest porzucony, będąc w gorszym stanie niż ten x86. T820 radzi sobie z tymi konsolami, ale nie ze wszystkim grami. Ponoć działa trochę lepiej na GammaOS. Do gier 2D lub prostych 3D raczej nie ma sensu brać czegoś ponad T820, chyba że pojawi się Steam dla ARM. Dla emulacji Switcha, można kupić używanego Switch Lite.  Ewentualnie dla 16:9 można kupić Retroid Pocket 5, ale za ~1000 zł. Można uprzeć się na AYANEO z ryzenem... Ale znowu Steam Deck LCD jest już niedaleko tych cen, a brakuje mu tylko lepszego ekranu. Modyfikacja Deck HD jest już lepsza, ale to nadal "stary" ips, bez ltps.   Koniec końców uznałem, że na takie głupotki nie chcę wydawać więcej, a kompromisy trochę nieodpowiadają mi, poza RG476h, gdzie wolę poczekać na więcej opinii użytkowników. Kupiłem używanego Gamesir G8 oraz Samsung a55 na zablokowanej sieci. Wyszło mniej niż RG406h, ale rozmiar jest dość szeroki, a Samsung jeszcze jedzie.
    • Uwielbiam jak inni wiedzą lepiej jak mam swoje pieniądze wydawać.
    • Nikt normalny nie rozbiera nowego GPU ale ja jak postanowiłem w nowej Inno3d 5070ti dnia pierwszego położyć PTMa na rdzeń zauważyłem, że wszystkie cewki były fabrycznie zalane jakąś żywicą do okoła (kolor przezroczysto-mleczny). Wątpię aby mi się to przewidziało, chociaż robiłem to po nocy zmęczony jak koń po westernie. Może to tutaj tkwi cała magia... a może nie. Tak czy srak nie znam przypadku głośnych cewek w Inno3d co traktuję jako wartość dodaną. No i zawsze jest dupochron w postaci 14 dniowego zwrotu jakby rzeczywiście miało się mega pecha. A tak na marginesie, uwielbiam prosty industrialny styl, więc akurat design Inno3d mnie urzeka. To taki Glock wśród GPU  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...