Skocz do zawartości

Transformacja energetyczna - OZE / fuzja jądrowa / paliwa kopalne / CO2 / ceny energii / elektromobilność


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@tgolik

Rozumiem, że takie koszta tylko w salonach marek zachodnich, ale w salonach marek chińskich, które transportują auta aż z Chin, już nie? ;) 

Chińczyki mają 7 lat gwarancji bez wyłączeń. VW daje w standardzie tylko 2 lata, a za więcej się dopłaca. Więc o jakich Ty kosztach mówisz?

Edytowane przez MaxaM
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Cóż. Oglądając trochę materiałów jak mechanicy się przyglądają wykonaniu tych aut, to wysuwają spójny wniosek - jeśli zachodnia motoryzacja się nie ogarnie, to zostanie zmieciona z rynku.

Chińskie samochody są z reguły lepiej wykonane i wykonane prosto. Do tego lepsze materiały wykończeniowe i duża różnica w cenie, w szczególności z bogatym wyposażeniem.

 

Jaki tego efekt? Ludzie kupują portfelem. W klasie premium to oszczędności powyżej 100k zł. Rok temu ciężko było zobaczyć Chińczyka na drodze. Teraz widuję je codziennie. 

Zajrzymy do statystyk sprzedaży. W pierwszym półroczu Chińczycy osiągnęli 6.5% rynku prawie przeganiając VW.

To co będzie za parę lat?

 

 

 

Edytowane przez MaxaM
  • Upvote 1
Opublikowano

to schemat znany z wielu branz, chinczycy nieudolnie kopiuja a od pewnego momentu zaczynaja oferowac lepsze produkty bo europejczyk patrzyl tylko na dojenie marzy az bylo za pozno, to samo zaczyna byc z samochodami,

obecnie obserwujemy desperackie obnizki cen europejskich producentow ale to niewiele da na dluzsza mete

 

a w przypadku podkategorii elektrykow to sa juz daleko przed europejskimi producentami

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, MaxaM napisał(a):

 

Chińskie samochody są z reguły lepiej wykonane i wykonane prosto. Do tego lepsze materiały wykończeniowe 

To, że coś wygląda ładniej nie oznacza, że jest wykonane z lepszych materiałów. Zagrywka na kupowanie oczami. Część aut owszem, posiada lepsze materiały, ale te tańsze niekoniecznie. To też Balkan podkreślał w swoich materiałach w motodzienniku. Multimedia i obsługa tego to często męczarnia, nawet systemy działają często jak chcą w tych tanich autach. Koncerny europejskie niestety poszły w kicz i tandetę, piano bleki i ledy rządzom, fani disco polo zachwyceni.:rotfl2:

3 godziny temu, MaxaM napisał(a):

 

Chińczyki mają 7 lat gwarancji bez wyłączeń. VW daje w standardzie tylko 2 lata, 

Co ci po tych siedmiu latach, jak np. firma po dwóch-trzech latach się zawinie z polskiego czy europejskiego rynku? Ile z tych chińskich marek przetrwa? Gdzie kupisz wtedy podstawowe części jak nawet zamienników nie ma? Komu potem odsprzedaż takie auto?

2 godziny temu, MaxaM napisał(a):

 W pierwszym półroczu Chińczycy osiągnęli 6.5% rynku prawie przeganiając VW.

W europie VW pierwsze 5 miesięcy 11%, skoda 6% Audi 5%Seat/cupra 3%, więc grupa vag zgarnęła 25% rynku. O czym piszesz?

https://www.samar.pl/rynek-w-liczbach/ranking-marek-w-europie-2025

Edytowane przez Cappucino
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, Cappucino napisał(a):

To, że coś wygląda ładniej nie oznacza, że jest wykonane z lepszych materiałów. Zagrywka na kupowanie oczami.

Siedziałeś ostatnio w jakimś nowym samochodzie? Co może być gorszego od tandetnego plastiku gdzie nie spojrzysz :E Chińczycy przynajmniej starają się minimalizować plastik i używać miękkich materiałów.

To ta część 'oczami'. To czego nie widać, to mechanicy chwalą. Multimedia tak, ponoć różnie wypadają. Ale patrząc jak Chińczycy pędzą, parę updatów softu i będzie śmigać.

 

44 minuty temu, Cappucino napisał(a):

firma po dwóch-trzech latach się zawinie z polskiego czy europejskiego rynku? Ile z tych chińskich marek przetrwa?

Jak na razie na naszym rynku mamy same duże znane marki w Chinach. Bym się nie obawiał o ich zniknięcie. Przypominam, że na dniach otwierają pierwsze fabryki w Europie więc wchodzą do nas na poważnie. Tak się obchodzi cła ;) 

 

44 minuty temu, Cappucino napisał(a):

W europie VW pierwsze 5 miesięcy

Te dane były dla Polski. Nie sprawdzałem dla Europy. Mimo wszystko, nie uważasz, że w zasadzie w rok zdobyć 6.5% rynku to dużo?

 

44 minuty temu, Cappucino napisał(a):

Te dane są niekompletne. Brakuje tam chińczyków sprzedawanych chociażby u nas i jest jedynie SAIC Motor

 

Od stycznia do lipca 2025 roku w Polsce zarejestrowano już 7 644 samochody MG, co oznacza wzrost aż o 105,6% w stosunku do analogicznego okresu w 2024 roku (3 717 rejestracji). Udział MG w rynku nowych samochodów osobowych wzrósł do 2,28%, a marka zajmuje obecnie 14. miejsce w klasyfikacji ogólnej od początku roku, awansując o 7 pozycji rok do roku. Wzrost względem czerwca 2025 roku wyniósł aż 64,0%, co dodatkowo potwierdza siłę pozytywnego trendu.

 

U nas właśnie sprzedaż MG, Omoda, Jaecoo, BAIC, BYD mocno odpaliła w tym roku.

https://www.mgmotor.pl/informacje-prasowe/kolejny-rekord-mg-lipiec-z-imponujacym-wzrostem

 

 

Jestem ciekawy jak to wszystko się potoczy. 

Jedno jest pewne. Po latach w końcu coś się zaczęło ciekawego dziać w motoryzacji :D 

Edytowane przez MaxaM
  • Like 2
Opublikowano
5 godzin temu, MaxaM napisał(a):

@Camis

Ostatnio wpadł mi w rękę cennik VW z 2020 roku i aż oniemiałem jakie były ceny. Obecnie podobne konfiguracje mają ceny o około 40-50% wyższe.

Także ciekawe czemu nowe samochody sprzedają się źle, ciekawe... nie wspominając jeszcze jak w nowych autach tną koszta na jakości.

Od chyba miesiąca czy dwóch ceny samochodów wracają do normy, są mega obniżki o 20-30k zł w różnych konfiguracjach, chyba jednego Golfa widziałem za -35k zł, bo konkurencja chińska im zęby wybija mimo cła. 

Opublikowano
3 godziny temu, MaxaM napisał(a):

Rok temu ciężko było zobaczyć Chińczyka na drodze. Teraz widuję je codziennie. 

U mnie w rodzinie zaraz będą 3 Chińczyki Jaecoo 7 i Omoda 5 i 9 %-) Na osiedlu w obrębie 3 bloków też już jest kilka Chińczyków, w robocie u wujasa też większość kupuje Chińczyki albo się dopiero przymierza jak zobaczyli jak to wygląda i ile kosztuje w porównaniu z markami zachodnimi. 

 

 

 

  • Upvote 1
Opublikowano

U mnie też będzie Chińczyk, w listopadzie bądź grudniu. Z kolei znajomy jakoś nie jest przekonany co do marketingowych zasięgów i mocy, zwłaszcza że moc znacząco podobno spada z upływem poziomu baterii, a tam siedzi słaby silnik z reguły. 
 

Co do samej energii to Chińczycy idą w tor w elektrowniach atomowych i będą skalować do większych reaktorów. A Niemcy znaleźli lit. Ciekawie się robi. 

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, TheMr. napisał(a):

Od chyba miesiąca czy dwóch ceny samochodów wracają do normy, są mega obniżki o 20-30k zł w różnych konfiguracjach, chyba jednego Golfa widziałem za -35k zł, bo konkurencja chińska im zęby wybija mimo cła. 

A najlepsze w tym jest to, że jeszcze mają gdzie spadać, w szczególności wersje z bogatym wyposażeniem :E

Mało tego, analitycy twierdzą, że chińskie też mają jeszcze spory margines i tylko czekają na rozwój sytuacji :E

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano (edytowane)

No właśnie są obniżki bo pojawiła się konkurencja z Chin i skończyło się dojenie frajerów. Zamiast skupić się na tym by coś zmienić to ciągle widzę dyskusję jak zwalczać Chińczyków. Ma być drogo i frajer ma kupić. 

Edytowane przez lokiju
  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano
16 godzin temu, MaxaM napisał(a):

Siedziałeś ostatnio w jakimś nowym samochodzie? 

Innych nie kupuje. Zanim to zrobię przetestuje wiele marek, także chińskie. I nigdy nie wtopie kasy w towar o nieznanej utracie wartości, w towar, który nie wiem czy odsprzedam i do którego nie mam części zamiennych dostępnych od ręki oraz zamienników.

Cytat

Te dane były dla Polski. Nie sprawdzałem dla Europy. Mimo wszystko, nie uważasz, że w zasadzie w rok zdobyć 6.5% rynku to dużo?

Rynek europejski jest chyba ważniejszy niż nasz skromny lokalny rynek. 

Cytat

Te dane są niekompletne. Brakuje tam chińczyków sprzedawanych chociażby u nas i jest jedynie SAIC Motor

Jakie niekompletne? Reszta to margines póki co bo było by to odnotowane przez Samar.

Cytat

co oznacza wzrost aż o 105,6% w stosunku do analogicznego okresu w 2024 r

No rewelacyjny wynik, szczególnie jak się startuje od zera. 

Chińskie auta kupują głównie ludzie, którzy do tej pory kupowali auta używane, reszta jest raczej przyzwyczajona do swoich marek. Czas pokaże jak to się rozwinie w przyszłości. Na weryfikacje potrzeba kilku lat.

Cytat

Od stycznia do lipca 2025 roku w Polsce zarejestrowano już 7 644 samochody MG

Toyota w 6 miesięcy prawie 46 tys.

 

17 godzin temu, MaxaM napisał(a):

Jestem ciekawy jak to wszystko się potoczy. 

Jedno jest pewne. Po latach w końcu coś się zaczęło ciekawego dziać w motoryzacji :D 

Też jestem ciekaw i uważam, że chiński desant zrobił dużo dobrego dla europejskich klientów.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.10.2025 o 09:11, Cappucino napisał(a):

I nigdy nie wtopie kasy w towar o nieznanej utracie wartości

Jeśli spojrzeć na klasę premium, to zobacz ile zachodnie marki tracą po paru latach.

Teraz załóż pesymistyczny scenariusz, że Chińczyk straci znacznie więcej procentowo. To w złotówkach wciąż będzie mniej jeśli auto na start było tańsze grubo o ponad 100k zł ;)

 

W dniu 2.10.2025 o 09:11, Cappucino napisał(a):

do którego nie mam części zamiennych dostępnych od ręki

Z doniesień na razie słychać, że nie ma problemu z częściami. Nawet nie lecą z Chin, tylko z europejskich magazynów.

 

W dniu 2.10.2025 o 09:11, Cappucino napisał(a):

Jakie niekompletne? Reszta to margines póki co bo było by to odnotowane przez Samar.

Cytat

To co na tej liście robi np. Jaguar ze sprzedażą niespełna 3k? Gdzie w Polsce samych MG, Omod czy Jaecoo sprzedało się więcej od niego? W samej Polsce, a gdzie reszta Europy? Na szybkiego sprawdziłem, w samych Niemczech sprzedało się więcej MG niż u nas.

 

W dniu 2.10.2025 o 09:11, Cappucino napisał(a):

Toyota w 6 miesięcy prawie 46 tys.

Prawie 8k sprzedanych aut przez markę, która rok temu prawie dla wszystkich była nieznana, to rewelacyjny wynik. Do tego Omoda i Jaecoo są zaraz za MG. Weź teraz łączną sprzedaż wszystkich chińskich aut i porównaj liczby. Naprawdę uważasz, że np. taka Toyota nie ma czego się bać? Już teraz straciła parę tysięcy klientów :E

 

Piszesz tak jakby chińczyki były na rynku szeroko dostępne od 10 lat i mówił, że słabo się sprzedają :E Jak dopiero teraz odpalili ekspansję na Europę.

 

Chińskie marki samochodów odnotowały spektakularny wzrost sprzedaży w Polsce w pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku:

Łączna liczba zarejestrowanych chińskich aut: ponad 16 500 sztuk, co oznacza ponad czterokrotny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2024 roku

 

 

 

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano
2 minuty temu, MaxaM napisał(a):

Jeśli spojrzeć na klasę premium, to zobacz ile zachodnie marki tracą po paru latach.

Wysoka utrata wartości aut klasy premium dotyczy wszystkich marek, także chińskich, a w tych ostatnich będzie za pewnie jeszcze wyższa. Brak prestiżu wypracowanego przez lata.

Cytat

Z doniesień na razie słychać, że nie ma problemu z częściami. Nawet nie lecą z Chin, tylko z europejskich magazynów.

Kup gdzieś części karoseryjne, ile razy były publikacje o czekaniu miesiącami po lekkiej stłuczce.

Pisałem też o zamiennikach, części w serwisach kosztują krocie, więc tanio kupujesz, drogo serwisujesz.

Cytat

To co na tej liście robi np. Jaguar ze sprzedażą niespełna 3k?

Marka niszowa  na wymarciu która po zmianie władzy nie wie w którą stronę iść, nie wiem po co to poruszałeś?

13 minut temu, MaxaM napisał(a):

Chińskie marki samochodów odnotowały spektakularny wzrost sprzedaży w Polsce w pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku:

Łączna liczba zarejestrowanych chińskich aut: ponad 16 500 sztuk, co oznacza ponad czterokrotny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2024 roku

No fajny wynik, taki manipulacyjny zważywszy, że startowali od zera. Jeśli w 2023 nie sprzedali nic albo kilka sztuk a rok później 4 tys. sztuk to mieli jeszcze lepszy wynik procentowo, więc ten z tego roku to raczej spory spadek.:E

Opublikowano

Jaguar niszowy bo gospodarka UK jest w kiepskim stanie. Wyszli z UE i musieli oddać cały europejski rynek innym. Strzelili sobie w kolano tą decyzją. Tesco też już nigdzie nie ma.

 

Co do motoryzacji to niestety toczy ją podobny rak jak polskie górnictwo i chodzi mi głownie o niemiecką motoryzację. Związki, układy, układziki, wysokie ceny aut, nietrafione decyzje i bardzo wysokie koszta serwisowania aut premium.

Chiny grają agresywnie i chcą przejąć rynek do tego coraz więcej ludzi przekonuje się do elektryków. Gdyby tylko spadły ceny baterii bo ceny PV są obecnie w Polsce śmiesznie niskie jeżeli dasz radę zrobić samemu no to jeździsz prawie za darmo. Niestety firmy OZE to oszust na oszuście dlatego napisałem o robieniu samemu.

Zlikwidowano PV z programu czyste powietrze i nagle ceny poleciały mocno w dół.

Ludzie kupują chyba głownie nissan leaf na dotacje to wychodzi około 70k zł z gwarancją na baterię 8 lat i jeżdżą i eksploatują za grosze.

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, Cappucino napisał(a):

Wysoka utrata wartości aut klasy premium dotyczy wszystkich marek, także chińskich, a w tych ostatnich będzie za pewnie jeszcze wyższa. Brak prestiżu wypracowanego przez lata.

Cytat

 

Tak patrzą chyba tylko osoby co chcą się pochwalić drogim autem. Dla typowej osoby liczy się jedynie o ile portfel będzie lżejszy po kupnie i sprzedaży. Jeśli auto na start było tańsze o 100-150k, to w którym przypadku więcej stracisz? :E

 

21 minut temu, Cappucino napisał(a):

Pisałem też o zamiennikach, części w serwisach kosztują krocie, więc tanio kupujesz, drogo serwisujesz.

Cytat

A po co Ci teraz rynek części zamiennych? Rynek ma całe 7 lat na przygotowanie się. A może naprawiasz te swoje nowe auta na częściach zamiennych zamiast na gwarancji? :E

 

21 minut temu, Cappucino napisał(a):

nie wiem po co to poruszałeś?

Aha, czyli dawać markę na wymarciu z nikłą sprzedażą jest ok, ale rosnące chińskie marki ze znacznie większą sprzedażą, to już plankton i nie warto dawać ich do statystyk :E

Edytowane przez MaxaM
  • Like 1
Opublikowano
10 minut temu, MaxaM napisał(a):

Jeśli auto na start było tańsze o 100-150k, to w którym przypadku więcej stracisz? :E

Przecież normalny samochód kosztuje 80-120 tys. To jak Chińczyk może być tańszy o 150 tys?

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, tgolik napisał(a):

Przecież normalny samochód kosztuje 80-120 tys.

Maluchy przestały być sprzedawane w 2000 roku :E
Zwykły Golf z wyposażeniem dobija do 200k zł, a Passat 250k :E

A teraz sprawdź do jakich cen dobijają samochody premium.

Edytowane przez MaxaM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


×
×
  • Dodaj nową pozycję...