Skocz do zawartości

Transformacja energetyczna - OZE / fuzja jądrowa / paliwa kopalne / CO2 / ceny energii / elektromobilność


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
28 minut temu, galakty napisał(a):

Uh już widzę jak torba zostawiona na kanapie z tyłu to uruchamia :E 

A singiel lub bezdzietna para zapłaci za coś, czego nie potrzebuje.

Asystenty to samo, gdyby jeszcze w 100% działały jak trzeba...

  • Upvote 1
Opublikowano
12 minut temu, galakty napisał(a):

pytanie jak to zrobią w najtańszych modelach

Najprędzej tak samo jak i w droższych, czyli kamerka z racji, że i tak ona musi być zamontowana do monitorowania kierowcy.

Opublikowano

@Cappucino @trepek tak jak napisałem wczoraj, póki jest to wszystko w ramach tego samego hardweare, które służy również podstawowemu wyposażeniu pojazdu to ok, ale jeśli wymaga to instalacji dodatkowego hardweare już na etapie produkcji każdego auta niezależnie od wyposażenia i funkcjonalności końcowej, ale pozostaje ono nieaktywne do czasu aktywacji danej usługi, to wtedy podnosi to cenę podstawowego wariantu auta. 

Opublikowano
45 minut temu, galakty napisał(a):

Uh już widzę jak torba zostawiona na kanapie z tyłu to uruchamia :E 

torba z moim DSLR odpalała ten czujnik w Renówce na wakacjach, musiałem ją zrzucać na ziemię, bo inaczej pikało że pasażer bez pasów jedzie :E 

  • Upvote 2
Opublikowano
55 minut temu, galakty napisał(a):

Ofc że wystarczy, pytanie jak to zrobią w najtańszych modelach i jakie będą minimalne wymagania. Bo sam zapis jest baaaaardzo szeroko interpretowalny :E 

Zdradzę sekret branży moto (przynajmniej tej europejskiej) - pójdą po najtańszej linii czyli kamerka będzie ta sama we wszystkich samochodach i jeden, ten sam soft.

41 minut temu, LeBomB napisał(a):

@Cappucino @trepek tak jak napisałem wczoraj, póki jest to wszystko w ramach tego samego hardweare, które służy również podstawowemu wyposażeniu pojazdu to ok, ale jeśli wymaga to instalacji dodatkowego hardweare już na etapie produkcji każdego auta niezależnie od wyposażenia i funkcjonalności końcowej, ale pozostaje ono nieaktywne do czasu aktywacji danej usługi, to wtedy podnosi to cenę podstawowego wariantu auta. 

Dziwne, że w swoich rozważaniach nie uwzględniasz tego, że mnogość opcji wymaga tworzenia kilku wersji tego samego projektu, ogarnięcia logistyki, magazynowania, składania tego na produkcji co podnosi koszt. W czasach, jak każda opcja samochodu była niezależnym bytem, i tak większość elementów samochodu było przystosowane pod dodatkową opcję - w karoserii były dospawane wsporniki, porobione otwory z nagwintowanymi elementami (posiadacze Audi 80 B4 wiedzą o czym piszę jak chciało się dołożyć Quattro ;-) wystarczyło zerwać mastykę i otwory były pod wał i sanki), czy otwory zaślepione maskownicami. Tak się samochody projektuje, że tworzy się maksymalnie zunifikowany projekt, chociażby miałby być on na wyrost, bo przy masowej produkcji wychodzi on po prostu taniej. Idealnym przykładem są różne wersje mocowe tego samego silnika a różnica to soft.

Pamiętam, jeszcze za czasów pisania dla BMW, jak przyszedł pomysł na dodatkową funkcjonalność związaną z obróbką obrazu to wykorzystywało się do tego procesory dźwięku DSP, bo miały zapas obliczeniowy ;-) A nie dodawało się kolejnego procesora ARM czy jego szybszej wersji.

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Camis napisał(a):

Torby nie złapie, wystarczy do kamery dodać detekcję ruchu i czujkę PIR. 

Detekcja ruchu vs śpiące dziecko - kto wygra?

Czujka PIR montowana nawet w Dacia Duster i cyk podnosimy cenę :hihot: 

 

To już idzie za daleko, rozumiem asystentów hamowania, czarne skrzynki itp ale jak ktoś zostawia żywą istotę w aucie to może warto się zastanowić czy wgl prawo jazdy powinien mieć?

Edytowane przez galakty
Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, galakty napisał(a):

To już idzie za daleko

Ale to tylko kwestia developmentu. Nic nie będzie dodawanego do auta podnoszącego koszt produkcji (chociaż mogą tak się bronić czemu tak drogo, bo dodatkowe featury :E)

 

12 minut temu, galakty napisał(a):

czy wgl prawo jazdy powinien mieć?

Nie jedna osoba jest po prostu nierozgarnięta, zapominalska, czy ma inne sprawy na głowie. Co jakiś czas słyszy się o takich przypadkach. Wiele razy widziałem w lokalnych mediach. Jaki to ma związek jakim jest kierowcą? Imho żaden :) 

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano
10 minut temu, MaxaM napisał(a):

Ale to tylko kwestia developmentu. Nic nie będzie dodawanego do auta podnoszącego koszt produkcji (chociaż mogą tak się bronić czemu tak drogo, bo dodatkowe featury :E)

No proszę Cię, na pewno nie podniesie kosztu, aha :E 

 

10 minut temu, MaxaM napisał(a):

Jaki to ma związek jakim jest kierowcą? Imho żaden :) 

No może taki że jak jest tak nierozgarnięta to i zagapić na drodze się może i kogoś zabić, ale to IMHO :) 

 

 

Opublikowano (edytowane)

@trepek wiem jak się to projektuje, bo to widać choćby po różnego rodzaju elektronice, gdzie płytka drukowana jest pod różne opcje. Tylko właśnie mi chodzi o to, że tak jak budowy czy płytki drukowane masz zunifikowane, tak po prostu za bezsensowne uważam unifikowanie również wyposażenia już zamontowanego, jeżeli wymaga to instalacji dodatkowego hardweare. 

Ok, niech sobie będą mocowania na np. LiDAR, ale same mocowania. Natomiast sytuacja w której byłby on zamontowany, ale miałby być niewykorzystywany, a stanowić jedynie opcję możliwą do aktywacji w ramach dodatkowej opłaty wniesionej już po zakupie pojazdu, to dla mnie takie posunięcia są bezsensowne. Dlatego jeśli faktycznie te rozwiązania nie wymagają dodatkowego hardwearu, to ok, nie ma tematu. Jeżeli jednak wymagają to ich montaż w każdym aucie, nawet jak tego ktoś nie wykupuje od razu, a ma mieć jedynie opcję aktywacji w późniejszym czasie, jest moim zdaniem zawyżaniem ceny pierwotnej pojazdu. 

 

Edytowane przez LeBomB
Opublikowano
55 minut temu, LeBomB napisał(a):

Ok, niech sobie będą mocowania na np. LiDAR, ale same mocowania. Natomiast sytuacja w której byłby on zamontowany, ale miałby być niewykorzystywany, a stanowić jedynie opcję możliwą do aktywacji w ramach dodatkowej opłaty wniesionej już po zakupie pojazdu, to dla mnie takie posunięcia są bezsensowne.

A co pisałem o cenie wskoczenia do pakietu opcji?

Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, trepek napisał(a):

A co pisałem o cenie wskoczenia do pakietu opcji?

Ok, przykład z Audi.

Załóżmy że miałbyś Audi 80 B4 w wersji uniwersalnej, gdzie masz wbudowane quattro, ale nie możesz korzystać z quattro tylko zwykłego napędu na jedną oś dopóki go nie aktywujesz dodatkową opłatą. Zatem masz auto z quattro, którego to quattro nie używasz, bo może po prostu nie chcesz, ale to quattro tam jest. Co jest tańsze w eksploatacji i naprawach? Quattro czy zwykły napęd na jedną oś?

 

Co będzie tańsze? Zderzak i przód ze zwykłymi czujnikami czy z zamontowanym LiDAR? Tańszy będzie komputer silnika z większą ilością opcji czy mniejszą? 

To co opisałeś wcześniej rozumiem doskonale, ale w takim przypadku gdy prócz zostawionego miejsca na osprzęt, jest również zamontowany osprzęt, ale nie jest używany, to jest to wygodne i tańsze dla producenta, ale nie dla klienta. 

Edytowane przez LeBomB
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, galakty napisał(a):

No proszę Cię, na pewno nie podniesie kosztu, aha :E 

Nie podniesie kosztu, bo takie rzeczy załatwia się w budżecie R&D. To jest za mała rzecz aby ten budżet specjalnie rozszerzać. 

Co nie zmienia faktu, że cena auta mogłaby wzrosnąć, no bo 'przecież to dodatkowy feature', taka tania wymówka. Ale ceny nie wzrosną za sprawą chińczyków. Dzisiaj mi śmignęła reklama z rabatem na golfa r-line 29k zł :E

 

4 godziny temu, Camis napisał(a):

No rozumiem, ale zostawić swoje dziecko i zapomnieć?. 

W mojej okolicy zdarzyło się to przynajmniej raz gdy był skwar. Było w lokalnych mediach. Z kolei zostawienie psiaka w upalny dzień i straż miejska wybijała szyby - parę razy.

Trochę ciężko to wyobrazić ale to na pewno nie są odosobnione przypadki. Inaczej po co mieliby wymyślać taki system?

Wydaje mi się, że takie przypadki występują na zasadzie 'ja tu na chwilę do sklepu, zostawię dziecko', a nie pomyśli, że jest upał w cholerę i na dokładkę czarne auto. A z tego na chwilę robią się godziny.

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, LeBomB napisał(a):

Ok, przykład z Audi.

Załóżmy że miałbyś Audi 80 B4 w wersji uniwersalnej, gdzie masz wbudowane quattro, ale nie możesz korzystać z quattro tylko zwykłego napędu na jedną oś dopóki go nie aktywujesz dodatkową opłatą. Zatem masz auto z quattro, którego to quattro nie używasz, bo może po prostu nie chcesz, ale to quattro tam jest. Co jest tańsze w eksploatacji i naprawach? Quattro czy zwykły napęd na jedną oś?

Durny przykład. Przykładem byłoby, że masz quattro (bo wskoczyłeś w jakiś pakiet) ale płacisz abonament za możliwość aktywacji blokady dyferencjału.

Edytowane przez trepek
  • Upvote 1
Opublikowano
12 godzin temu, MaxaM napisał(a):

Dzisiaj mi śmignęła reklama z rabatem na golfa r-line 29k zł :E

 

koniec roku sie zbliza, do tego nowe limity amortyzacyjne dla DG i aut spalinowych, wiec spadek cen to nie tylko wplyw Chin.  w sumie nie ma to wiekszego znaczenia co ma na to wplyw, moga to byc i plamy na Sloncu, liczy sie efekt, czyli nizse ceny :cool:

btw. ciekawe jak zmniejszenie amortyzacji, wplynie na ceny uzywanych aut spalinowych, tych z segmentu +200k pln . :hmm:

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, SuLac0 napisał(a):

wiec spadek cen to nie tylko wplyw Chin

Teraz w cenniku VW jest nowa generacja t-roca i jest on po prostu tańszy od poprzedniej (można łatwo porównać, bo stara generacja jest wciąż w konfiguratorze mimo, że już nie przyjmują zamówień na niego). W wyższej wersji ma nawet masaż w pakiecie. Kto to widział takie rzeczy w tej klasie samochodu? Na pewno nie ma to związku z chińczykami, które mają to w standardzie :E

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano

@SuLac0 Nijak. Przy samochodzie wartości 150k zł, różnica to 12k zł po 5 latach. To są drobne. Przy 200k+ to będzie 15-20k zł. Nadal to są drobne na 5 lat. Więcej wartości samochód straci rocznikowo niż na podatkach jakaś firma straci. 

A ceny w broszurkach nie spadają z powodu amortyzacji, promocje rocznikowe dopiero wejdą. Automotive zdał sobie sprawę że muszą sprzedawać więcej samochodów i tyle. Tabelki w excelu przestają się zgadzać. 

  • Upvote 2
Opublikowano
23 minuty temu, MaxaM napisał(a):

Teraz w cenniku VW jest nowa generacja t-roca i jest on po prostu tańszy od poprzedniej (można łatwo porównać, bo stara generacja jest wciąż w konfiguratorze mimo, że już nie przyjmują zamówień na niego). W wyższej wersji ma nawet masaż w pakiecie. Kto to widział takie rzeczy w tej klasie samochodu? Na pewno nie ma to związku z chińczykami, które mają to w standardzie :E

Gdzie jest tańszy? Poprzednia generacja z najniższą ceną to wersja Life(127trys.) , w nowej podstawowa Trend którą stoi niżej od Life i kosztuje 130tys. Wersje Style poprzedniej generacji tez jest tańsza, ogólnie jak zawsze przy zmianie generacji pozmieniano wyposażenie w pakietach i tyle. Odchodząca generacja T-roc w wersji style masz na starcie silnik 150km i manual, w nowej miękką hybrydę i kaszlaka 116km. Także gdzie tam widzisz niższe ceny?

Opublikowano (edytowane)

@Cappucino

Porównaj wyposażenie w danych widełkach cenowych, co jest w pakiecie. Czy nawet wyposażenie dodatkowe, np. w starym modelu matrixy +4k, w nowym +2,2k, czy panaroma 1k tańsza.

Do tego nowy model jest wyraźne większy i tylko w miękkiej hybrydzie gdzie w poprzednim nie było mheva (aż prosi się o podbicie bazowej ceny).

Już nie wspominając, że w poprzednim Style (czyli bogaty pakiet) nie ma nawet kamerki cofania i kosztuje dodatkowe 1.5k (lol)

A na dokładkę:

image.png.a87412f699ab5094424697bd9fc76b5e.png
Ta bazowa cena już raczej pozostanie ;) 

Czy kiedykolwiek dawali rabaty na auta, które jeszcze nikt nie miał okazji nawet pomacać? Wydaje mi się, że nie, ale mogę się mylić.

Edytowane przez MaxaM
  • Upvote 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...