AndrzejTrg 2 850 Opublikowano Wtorek o 23:17 Opublikowano Wtorek o 23:17 3 minuty temu, jankooo napisał(a): 2.Proponowanie grania w piraty jako alternatywa jest rozwiązaniem dla głupców. Przy dzisiejszej fantazji hackerów i popularności różnego szkodliwego oprogramowania ściąganie piratów to proszenie się o kłopoty. Od bardzo dawna nie zagrałem w piracką kopię a czy kod do mojej gry nabyty np. na g2A pochodzi potencjalnie z legalnego lub nie żródła to jest inna para kaloszy. Kolego, jak się jest debilem to nawet ściągając legalne oprogramowanie można trafić na syf i wiedz że piraty są bardziej czystsze niż niektóre legalne oprogramowania tam nie masz ukrytych ptaszków do zainstalowania tony niechcianego badziewia itp. I nie bronię piractwa, ale "porządne" trackery na żaden badziew sobie nie pozwolą, to tak odnośnie syfu w piratach. I nawet teraz mając wyłączonego defendera i nie posiadając antyvira mogę ściągnąć pirata bez jakiejkolwiek obawy. 1
Pawelek6 272 Opublikowano Środa o 10:37 Autor Opublikowano Środa o 10:37 (edytowane) Tak dodam, że w erze pudełek z płytami, nie raz używało się cracka po to aby nie żonglować płytami co chwilę, by gra startowała bez niej. Czyli człowiek kupił sobie legalnie oryginał aby następnie go scrackować. I tak jak wyżej, nie ma co bronić pirata, ale to nie znaczy, że zawiera wirusy, wręcz przeciwnie, często jest mniej badziewia różnego typu, które legalnemu użytkownikowi tylko uprzykrza życie. Bywały w końcu takie sytuacje, że piraci mogli grać, a posiadacze oryginalnych kopii gry nie, bo coś się sypało i trzeba było czekać na patcha. Edytowane Środa o 10:38 przez Pawelek6 3
hubio 1 232 Opublikowano Środa o 12:36 Opublikowano Środa o 12:36 Ja się tylko zastanawiam cały czas skąd te kluczykowanie biorą te klucze? Jestem sam zainteresowany bo chciałbym legalnie wejść w ten bizness. Pomijam oczywiście patologie w stylu kradzionych kart. Szukałem więc znalazłem info, że kupują np. w innych krajach i sprzedają w innych czerpiąc profity z różnic cen no i że kupują bezpośrednio albo pakiety. Ale gdzie niby są te bundle? No i jak bezpośrednio? Są działy sprzedaży np w Activision co sprzedają po 1000 kluczyków poza steam? Dużo jest tych kluczykowni, ale skąd oni mają te klucze to dla mnie zagadka.
jankooo 301 Opublikowano Środa o 15:24 Opublikowano Środa o 15:24 4 godziny temu, Pawelek6 napisał(a): ale to nie znaczy, że zawiera wirusy, wręcz przeciwnie, często jest mniej badziewia różnego typu, które legalnemu użytkownikowi tylko uprzykrza życie Np brak zabezpieczenia przeciw piraceniu... Jakbyś tego nie tlumaczył to zwykłe złodziejstwo a w tym świecie tylko w filmach zlodzieje maja honor. Jak tylko znajdą sposób to spróbują oskubać. Zresztą nawet gdyby bylo totalnie odwrotnie to nic to nie zmienia
bleidd 589 Opublikowano Środa o 16:42 Opublikowano Środa o 16:42 17 godzin temu, VRman napisał(a): G2A jest z Polski? WTF? Ale szok. No jak dla kogo Współzałożyciel G2A założył ZEN.com, z resztą obie firmy współpracują dość blisko ze sobą (choć teraz już mniej niż kiedyś).
bleidd 589 Opublikowano Środa o 16:45 Opublikowano Środa o 16:45 19 godzin temu, Kadajo napisał(a): W miarę się zgadza, dużo uproszczeń i skrótów ale na potrzeby szybkiego materiału na YT można wybaczyć, chociaż 90% filmu to opis tego jak G2A działało kiedyś a nie obecnie.
Pawelek6 272 Opublikowano Środa o 19:25 Autor Opublikowano Środa o 19:25 3 godziny temu, jankooo napisał(a): Np brak zabezpieczenia przeciw piraceniu... Jakbyś tego nie tlumaczył to zwykłe złodziejstwo a w tym świecie tylko w filmach zlodzieje maja honor. Jak tylko znajdą sposób to spróbują oskubać. Zresztą nawet gdyby bylo totalnie odwrotnie to nic to nie zmienia Nie bronię piracenia. Jednakże pamiętam okres jak rynek u nas w kraju rozwijał się. Ludzie nawet nie wiedzieli co to jest "pirat". Znajomy coś miał na płycie, to się normalnie pożyczało. Czy np. bazary, sam na takowych kupowałem kartridże (choć mówiłem wtedy dyskietki) do Pegasusa. Czy to było legitne? Nikomu nawet przez myśl takie pytanie nie przeszło. To były inne czasy. Zazwyczaj to była nawet jedyna forma aby cokolwiek dostać u nas. Baaa... w ten sposób jakoś rynek w ogóle się rozkręcił, ponieważ ludzie kojarzyli już pewne marki. Natomiast problemów z zabezpieczeniami, które powodowały problemy u osób z oryginalnymi kopiami również nie brakowało. Złodziejstwo jest w sumie dzisiaj nawet jakby zalegalizowane. Kupujesz pełny produkt AAA za ponad 300zł i co? Czekasz pół roku na łatki aż naprawią grę. Dokładasz kolejne $$$ do mikrotransakcji i innych DLC zapowiedzianych o zgrozo jeszcze przed premierą podstawki. Jeszcze oczywiście po czasie mogą wyłączyć tryby sieciowe albo w ogóle grę ci wywalić z konta. A Windows? Kupujesz licencję i dostajesz reklamy w płatnym systemie i strach przed każdą aktualizacją obecnie czy coś znowu nie przestanie działać. Tak samo streamingi dzisiejsze filmów czy muzyki. Na początku to było fajne jak był np. tylko Netflix i Spotify. W jednym miejscu wszystko, ale inni zechcieli zarabiać i teraz jest multum platform i płacenie kilku abonamentów, bo jedno jest tu, drugie tam itd. No i oczywiście problem zniknięcia z biblioteki jak najbardziej możliwy. To nie jest twoje, ty tylko wypożyczasz to co jest w danej chwili. Jakiś czas temu gdzieś był artykuł, że piracenie filmów znowu rośnie, gdzie około 10 lat temu zaczęło maleć. Właśnie dlatego, ludzi nie stać na płacenie po kilka abonamentów. Branża rozrywkowa sama się zakopuje obecnie. Te korporacje rozrosły się do tak niebotycznych rozmiarów, że mają w poważaniu klienta. Dla nich liczy się tylko zarobek. Jak coś czasem zrobią "miłego", to tylko po to aby przykryć inny problem. Kij ma dwa końce pamiętaj. 1
VRman 2 821 Opublikowano Czwartek o 19:15 Opublikowano Czwartek o 19:15 (edytowane) 4 godziny temu, j4z napisał(a): Nie wierzę im już wcale. Zobaczymy co młodziak z jutuba o tym powie. Jak on pochwali optymalizację to OK. PS. +30% by cieszyło, ale potrzeba +200%, żebym nie uważał tego silnika za kompletnego raka i badziew. Edytowane Czwartek o 19:15 przez VRman 2
musichunter1x 1 385 Opublikowano Czwartek o 22:36 Opublikowano Czwartek o 22:36 (edytowane) Może wtajemniczeni więcej z tego wyciągną. W skrócie jest to film o "bit bit bit, awdwwsegfgesd, bit bit". Postępy w emulacji PS3 interesują mnie bardziej niż jakieś postępy UE5 i zaczynam już nieco rozumieć ten bełkot instrukcji. Edytowane Czwartek o 22:38 przez musichunter1x 1
VRman 2 821 Opublikowano Czwartek o 23:35 Opublikowano Czwartek o 23:35 Mnie też o milion razy bardziej interesują postępy w emulacji, ale nie rozumiem i nie chcę rozumieć takich rzeczy. Jak coś rozumiesz, to pisz co i jak mocno przyspieszyło. Marzy mi się zero spadków w GOW 3:A i 120fps w GT6, które to mnie ominęło na konsoli, ale póki co na 9800x3d ledwo trzyma 60 a to i tak nawet nie zawsze (na szczęście dropy raczej poza gameplayem, powtórki itp)
musichunter1x 1 385 Opublikowano Czwartek o 23:42 Opublikowano Czwartek o 23:42 3 minuty temu, VRman napisał(a): ale nie rozumiem i nie chcę rozumieć takich rzeczy. Jak coś rozumiesz, to pisz co i jak mocno przyspieszyło. Po prostu używają bardziej skomplikowanych instrukcji, aby wykonać to samo w mniejszej ilości ruchów, a skomplikowana część to jak działają te instrukcje i jak to łączy się. Mem z 14:02 dobrze to podsumowuje. Zaczynam trochę łapać co tam robi, ale w sumie nie wiem po co. Grunt że uzyskuje potrzebny wynik przy sprawniejszym przerzuceniu bitów.
galakty 3 588 Opublikowano Piątek o 08:05 Opublikowano Piątek o 08:05 Kiedyś by mi się chciało zagłębić i zrozumieć, ale po studiach jak nie trzeba to już się nie męczę
VRman 2 821 Opublikowano Piątek o 11:49 Opublikowano Piątek o 11:49 Ark i tak było "ciężkie", ale przeszli na Unreal Engine. Efektem tego jest wydajność na 9800x3d i 5080 odpowiadająca mniej więcej Ryzenowy 1700+gtx 1060. Rozmowa u developera: - szefie, ale na high-endowych PC już lecimy z 900p + MFG, żeby było powyżej 30fps. Konsole tego nie udźwigną! - udźwigną, udźwigną, zrobicie port jak pierwszego Ark na Switcha - ale to wyglądało ochydnie i nikt tego nie chciał! - no to... https://store.epicgames.com/en-US/news/sci-fi-dino-taming-survival-game-ark-2-eyes-a-2028-release-with-a-little-or-a-lot-of-vin-diesel Przesunięte na PS6 i pora na CSa Potęga cudownego Unreal Engine!
jankooo 301 Opublikowano Piątek o 16:54 Opublikowano Piątek o 16:54 5 godzin temu, VRman napisał(a): Przesunięte na PS6 i pora na CSa Pracują nad ASA. W bólach ale rozwijają tą grę i na q1 2026 jest w planach najnowsza wersja unreal. Jak to ogarną to może wrócę na kolejne 1k godzin
Gothic 125 Opublikowano Piątek o 22:16 Opublikowano Piątek o 22:16 2 godziny temu, Reddzik napisał(a): To były czasy. I jeszcze ten Gothic w dużym, grubym kartonie z kartami i naszyjnikiem za śmieszne z dzisiejszej perspektywy mniej niż 100 zł. Chociaż ja to podbijam i daje czerwiec 2000 roku: 1
NotQuite 93 Opublikowano 14 godzin temu Opublikowano 14 godzin temu W dniu 17.12.2025 o 20:25, Pawelek6 napisał(a): Nie bronię piracenia. Jednakże pamiętam okres jak rynek u nas w kraju rozwijał się. Ludzie nawet nie wiedzieli co to jest "pirat". Znajomy coś miał na płycie, to się normalnie pożyczało. Czy np. bazary, sam na takowych kupowałem kartridże (choć mówiłem wtedy dyskietki) do Pegasusa. Czy to było legitne? Nikomu nawet przez myśl takie pytanie nie przeszło. To były inne czasy. Zazwyczaj to była nawet jedyna forma aby cokolwiek dostać u nas. Baaa... w ten sposób jakoś rynek w ogóle się rozkręcił, ponieważ ludzie kojarzyli już pewne marki. Natomiast problemów z zabezpieczeniami, które powodowały problemy u osób z oryginalnymi kopiami również nie brakowało. Do drugiej połowy lat 90. nie było w Polsce w ogóle przepisów chroniących w sposób - nazwijmy to bezpośredni - własności intelektualnej w postaci programów komputerowych, więc to w zasadzie było legalne. Nawet organy ścigania miały olbrzymi problem z podciągnięciem sprzedaży "piratów" pod paragraf dopóki nie wprowadono sformułowania w nowym kk w 1998r.
galakty 3 588 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Najlepsze czasy dla mnie to właśnie kafejki i lan party Oraz początku internetu w domu, stary YT, granie przez Hamachi, prywatne ligi CS/Call of Duty. Mało człowiek miał i czerpał garściami, dziś ma wszystko a i tak czegoś brakuje. 1
Sidr 144 Opublikowano 1 godzinę temu Opublikowano 1 godzinę temu 42 minuty temu, galakty napisał(a): Najlepsze czasy dla mnie to właśnie kafejki i lan party Oraz początku internetu w domu, stary YT, granie przez Hamachi, prywatne ligi CS/Call of Duty. Mało człowiek miał i czerpał garściami, dziś ma wszystko a i tak czegoś brakuje. Stare czasy. Wynajmowało się z kolegami na nocke kafejke i cięło do ranaw Starcrafta 2. Do tego skrzynia piwka i inne rzeczy. 1
galakty 3 588 Opublikowano 1 godzinę temu Opublikowano 1 godzinę temu U mnie Herosi i CS głównie, nawet turniej w szkole był organizowany
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się