Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Takie 2.4 wolnossące powinno trafić do hybrydy Renault Espace/Rafale zamiast ich malutkiego 1.2T. Wtedy byłyby to samochody prawie idealne.

Z resztą Renault pokazało, że potrafi w hybrydy z wolnossącymi jednostkami w Dacii. Szczególnie ta w Bigsterze oparta o większy wolnossący silnik (1.8L) jest oszczędniejsza niż w Dusterze (1.6L).

Opublikowano (edytowane)

Za jakieś 2 lata będę szukał kolejnego auta i taki Outlander wchodziłby w rachubę, ale... tam nawet nie wejdą dwa e-bike'i na hak, ewentualnie przy wyjętych bateriach. Przyczepa kempingowa? Też słabo. Tu już pomijam, że trzeba mieć B+E albo B96, bo aktualnie przy każdym większym aucie łatwo przekracza się 3,5tony z przyczepą. 

 

W sumie jak DMC auta wynosi 2,6t i max DMC przyczepy z hamulcem to 1,6t, to chyba to liczyli w kierunku 4250kg :hmm:

Edytowane przez marko
Opublikowano
30 minut temu, marko napisał(a):

 W sumie jak DMC auta wynosi 2,6t i max DMC przyczepy z hamulcem to 1,6t, to chyba to liczyli w kierunku 4250kg :hmm:

kat. B - zespół pojazdów 4250kg gdzie auto 3500kg + przyczepa lekka 750kg

kat. B kod 96 - zespół pojazdów 4250kg gdzie przyczepa ma więcej jak 750kg

kat. B+E - zespół pojazdów 7000kg gdzie auto ma 3500kg i przyczepa 3500kg

 

Dodatkowo każdy zespół pojazdów powyżej 3500kg obowiązkowo etoll.

Opublikowano
6 godzin temu, trepek napisał(a):

Takie 2.4 wolnossące powinno trafić do hybrydy Renault Espace/Rafale zamiast ich malutkiego 1.2T. Wtedy byłyby to samochody prawie idealne.

Z resztą Renault pokazało, że potrafi w hybrydy z wolnossącymi jednostkami w Dacii. Szczególnie ta w Bigsterze oparta o większy wolnossący silnik (1.8L) jest oszczędniejsza niż w Dusterze (1.6L).

Szkoda tylko, że tani Bigster przestaje być taki tani z tym silnikiem.

Myślałem , że ten tańszy jak ma 140 kucy to chociaż też coś sensownego będzie a tam 1,2 litra 3 cylindry :E

Opublikowano
7 minut temu, michaelius33 napisał(a):

Szkoda tylko, że tani Bigster przestaje być taki tani z tym silnikiem.

Katalogowo 140 koła z praktycznie max wypasem, włącznie z namiotem i boxem dachowym. Konfigurowałem pod siebie i się mocno zdziwiłem bo cena fajna, a w salonie na pewno parę tysi do urwania.

Opublikowano

Bigster wyposażony pod korek za 131 tys: Bigster Journey

Jak za taki wóz i taki napęd cena bardzo dobra.

Ceny katalogowe to są ostatnio ceny wyjściowe, z których można mocno zejść (przez konkurencję z Chin). Daleko szukać, cena katalogowa Kugi, jaką zamówiłem to 241 tys, cena po upustach 186 tys. Zamawiałem w styczniu tego roku, w czasie gdzie "podobno" ceny miały iść w górę o 20% w stosunku do grudnia 2024 a w rzeczywistości w styczniu było taniej niż w grudniu bo w salonach hulał tylko wiatr :p 

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, marko napisał(a):

Za jakieś 2 lata będę szukał kolejnego auta i taki Outlander wchodziłby w rachubę, ale... tam nawet nie wejdą dwa e-bike'i na hak, ewentualnie przy wyjętych bateriach. Przyczepa kempingowa? Też słabo. Tu już pomijam, że trzeba mieć B+E albo B96, bo aktualnie przy każdym większym aucie łatwo przekracza się 3,5tony z przyczepą. 

 

W sumie jak DMC auta wynosi 2,6t i max DMC przyczepy z hamulcem to 1,6t, to chyba to liczyli w kierunku 4250kg :hmm:

Obadaj Rextona, ma 3,5t dmc dla przyczepy. Też można w wynajem i wcale drogo nie wychodzi ;) 

Coś na zasadzie leasing opcje też mają (leasing bez konieczności wykupu, praktycznie jak najem).

 

https://kgm-auto.pl/modele/rexton

 

 

Edytowane przez Petru23
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Renault Symbioz i Captur dostały hybrydę z Daci Bigster. IMHO bardzo dobry krok bo jest to udana i oszczędna konstrukcja (patrząc po testach Bigstera). Ciekawe, w Bigsterze ta jednostka ma 157KM a w Renault 160KM.

BTW.

Nowe Mistubishi Grandis też pewnie dostanie tą jednostkę.

 

BTW 2.

Ciekawe jaką hybrydę zaprezentuje VW w swoim najnowszych T-Rocu. Ma to być pierwsza pełna hybryda HEV oparta o 1.5 TSI.

Edytowane przez trepek
Opublikowano (edytowane)

Bigster jest serio spoko, brakuje tylko roletek na tylnich szybach to bylby mega rodzinnym samochodem.

 

Btw.

Chinska jakosc: 

IMG_0599.jpeg

 

Nawet nie trzeba szukać aby znaleźć więcej kwiatków:

image.thumb.png.01b6f279e83ee0bf155d2a3d85c0939d.png

Edytowane przez trepek
  • Haha 1
  • Sad 1
Opublikowano

Jak szukałem auta to dołączyłem na FB do grup o tych autach. Citroen C5 odpadł bo co drugi post był o awarii elektroniki albo zawieszenia. Na grupie Saab 9-3 były posty głównie jak podnieść moc i o odklejajacych się tylnych kloszach lamp.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, trepek napisał(a):

Bigster jest serio spoko, brakuje tylko roletek na tylnich szybach to bylby mega rodzinnym samochodem.

 

Btw.

Chinska jakosc: 

IMG_0599.jpeg

 

Nawet nie trzeba szukać aby znaleźć więcej kwiatków:

image.thumb.png.01b6f279e83ee0bf155d2a3d85c0939d.png

 

Miałem tak w Kudze, niekiedy szyby przednie same w dół szły na max bez możliwości zastopowania. Dopiero jak cała zeszła to ręcznie, trzymając cały czas przycisk można było zamknąć szyby. Działo się tak przy próbie domknięcia uchylonej przedniej szyby. 

Uwielbiałem to podczas np jazdy autostrada w zimie lub w deszczu 8:E

 

Edytowane przez Petru23
  • Haha 1
Opublikowano

to też obiektywnie trzeba podejść, bo ogolnie jak ktos jest zadowolony to siedzi cicho, a jak nie to narzeka. 

 

jak opinie w necie, prawie kazdy niezadowolony zostawia opinie, a pewnie 1 z 10 chwali. 

 

mi w mercedesie, czasami umiera lewa szyba i nie mozna jej podniesc ;) 3 razy moduł był wymieniany i 2 razy wiązka. 

Opublikowano
39 minut temu, Gang napisał(a):

to też obiektywnie trzeba podejść, bo ogolnie jak ktos jest zadowolony to siedzi cicho, a jak nie to narzeka. 

 

jak opinie w necie, prawie kazdy niezadowolony zostawia opinie, a pewnie 1 z 10 chwali. 

 

mi w mercedesie, czasami umiera lewa szyba i nie mozna jej podniesc ;) 3 razy moduł był wymieniany i 2 razy wiązka. 

A to pewnie styk w przycisku ;)

Opublikowano (edytowane)

No. Blaszka podtrzymująca klocki rysowała tarczę. Jak czytam co wyprawia się np. w nowych Passatach czy BMW, to jednak uznam tę blaszkę za drobiazg. Koledze 4 razy już wymieniali EGR :E

Edytowane przez marko
Opublikowano
16 minut temu, marko napisał(a):

Jak czytam co wyprawia się np. w nowych Passatach (…)

To teraz zagadka - jaki jest „nieoficjalny rekord świata” w ilości zapisanych błędów w sterownikach Passata B9? ;)

  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
    • Czy dałoby się w laptopie HP 530 8HTF12864HDY-667E1 Mobile Intel Calistoga-GME i945GME wymienić 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz na 2-rdzeniowy procesor Intel Pentium Dual-Core T4200. Znalazłem zapusty laptop PP33L z popękanym i zepsutym monitorem i uszkodzoną płytą główną i 2-rdzeniowym procesorem Intel Pentium Dual-Core T4200 ale mam sprawny laptop HP 530 ale ma tylko 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz i chciałbym ten procesor wymienić na 2-rdzeniowy. Oryginalnie ten laptop miał 1 GB pamięci RAM i wymieniłem RAM na 4 GB. Jaki system operacyjny najlepiej pasowałby do tego laptopa HP 530. Nie wiem jaki model ma płyta głowna z Laptopa PP33L dlatego że nie dało się tego laptopa uruchomić żeby sprawdzić w BIOSie albo w systemie. Spisałem jakieś liczby z płyty głownej tego laptopa CN-OP-132H-48643-8CB-0220-A00 DP/N OP132H BPB8C0020 002219 DA8B70-LanID GX D-VOA 94V-0 2-1 0842 E0EC 909G8222E M47 REV :  D DA0FM7MB8D0 PWB T012G REV : A00 Weźcie pod uwagę że zero to moze być duża litera o i odwrotnie.
    • To jest jak Yin Yang, każda zła rzecz rodzi pierwiastek dobra. Tutaj tym ziarnem dobra jest ta recenzja wyżej, no i Kamil, który ma znowu naściel lat i cieszy się jak dziecko z jakiś tam skórek i podwójnego XP 
    • prędzej 5800x bo ceny na ali pewnie identyko ceny a 5800x z tego co pamietam mocniejszy jest nawet o kilka procent. kilka dni temu tu dostałem taką porade a ja byłem w szoku że ktoś jest w stanie taką kwote dać 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...