Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, galakty napisał(a):

I niech zgadnę, DQ200 cierpi na zbyt niskie obroty i jeżdżąc np. po parkingu podziemnym jedziemy na drugim biegu i "półsprzęgle"? :E 

Generalnie to tak chociaż musiałbyś po nim pełzać pare km/h ale fakt, nie powinno tak być i powinno zrzucić do jedynki. Można wgrać modyfikowane oprogramowanie aby to poprawić no ale to wiadomo, dopiero po gwarancji.

1 godzinę temu, larry.bigl napisał(a):

To właściwie jaki setup TSI z DSG jest najlepszy, od powiedzmy 2017r w górę?

Pytam z ciekawości zakupowej .

DQ381 jest całkiem pancerna. Czyli 2.0 TDI albo 2.0 TSI.

Opublikowano
7 minut temu, bleidd napisał(a):

Generalnie to tak chociaż musiałbyś po nim pełzać pare km/h ale fakt, nie powinno tak być i powinno zrzucić do jedynki. Można wgrać modyfikowane oprogramowanie aby to poprawić no ale to wiadomo, dopiero po gwarancji.

DQ381 jest całkiem pancerna. Czyli 2.0 TDI albo 2.0 TSI.

Te silniki zawsze występowały tylko z tą skrzynią?

Opublikowano

Były też DQ380, DQ500. Generalnie wszystkie (no większość na pewno, nie znam z bibliotekarską dokładnością każdego przypadku) uchodzą za dobre. Chyba tylko ten DQ200 to taki chłam.

  • Thanks 1
Opublikowano
11 minut temu, bleidd napisał(a):

Generalnie to tak chociaż musiałbyś po nim pełzać pare km/h ale fakt, nie powinno tak być i powinno zrzucić do jedynki. Można wgrać modyfikowane oprogramowanie aby to poprawić no ale to wiadomo, dopiero po gwarancji.

nie można ręcznie zbić tego biegu na jedynkę? 

Opublikowano

DQ200 to nie automat tylko manual z robotem, taki sam paździerz jaki był kiedyś w PSA 1.6hdi :E Te 1.5 są też sparowane z manualem 6b, właśnie te Tiguany co mam 3 sztuki mają manuala, ale tego też nie polecam, od początku pracują jakby im ktoś wiadro gwoździ wsypał do środka, w jednym wymienili skrzynie na gwarancji, ta nowa pracuje inaczej niż stara, zamiast wiadra gwoździ to wiadro wkrętów :E a pozostałem 2 były zalewane jakimś mazutem w ASO, trochę wyciszyło ale grzechotanie i dzwonienie na niektórych biegach został do tej pory.

  • Like 1
Opublikowano
3 godziny temu, galakty napisał(a):

I niech zgadnę, DQ200 cierpi na zbyt niskie obroty i jeżdżąc np. po parkingu podziemnym jedziemy na drugim biegu i "półsprzęgle"? :E 

Ogólnie program we wszystkich DGS jest proeko i do bani bo zbyt często i przy zbyt niskich obrotach  zmienia te biegi, na szczęście jest jeszcze w niektórych tryb manual gdzie można sobie manetkami samemu pomachać. Po gwarancji robią program i wtedy jest znacznie lepiej.

2 godziny temu, bleidd napisał(a):

DQ381 jest całkiem pancerna. Czyli 2.0 TDI albo 2.0 TSI.

Teoretycznie, ale pada tam mechatronika, na szczęście wymiana(naprawa) nie jest skomplikowana. 

Ktoś wspominał o 2,0 Tsi, osiągi lepsze od 1,5, tylko co z tego skoro paliwożerny, nie warty uwagi.

2 godziny temu, larry.bigl napisał(a):

Te silniki zawsze występowały tylko z tą skrzynią?

Masz wyżej rozpiskę jakie motory z jakimi skrzyniami. 

31 minut temu, marko napisał(a):

Miałem 2 tygodnie Octavię 1.5 TSI z DSG. Więc chyba to DQ200. 

Podsumuję to tak: to były 2 tygodnie kary :E

Tiguan 1,5 Tsi ma DQ381, ale w skodach wciskali te gorszą skrzynkę.

Opublikowano
38 minut temu, marko napisał(a):

Miałem 2 tygodnie Octavię 1.5 TSI z DSG. Więc chyba to DQ200. 

Podsumuję to tak: to były 2 tygodnie kary :E

W porównaniu do X-Traila to jest kolosalna różnica. Ale to dotyczy każdej “zwykłej” spalinówki.

 

 

Ja z mojego DSG byłem zadowolony - dobrze mi się jeździło. Ale to było 2.0 TDI @190KM.

Opublikowano

To nie to. To, że reakcja na gaz wolniejsza, itd., to wiadome. Zresztą, ja już sporo aut objeżdziłem i mam jakieś porównanie. 

Tutaj miałem wrażenie, że silnik w ogóle nie dogaduje się ze skrzynią. Chcesz dynamiczniej przyspieszyć, ale bez jakiegoś rumakowania. Wciskasz gaz, nic. Wciskasz mocniej gaz, nic. Dociskacz jeszcze mocniej gaz, o skrzynią zrobiła redukcję, silnik zaczął wyć, auto zachowuje się jakbym wcisnął gaz do oporu. 

 

No i klasycznie, jak w każdym VAGu Infotainment umarł chyba z 2 razy, a Android auto to był jakiś ponury żart. Wybieram trasę na telefonie. Android auto niby coś tam przelicza, po czym pokazuje mi mapę na telefonie z zaznaczoną moją trasą, a na ekranie samochodu pokazuje to samo, ale już bez linii trasy :E

Opublikowano

W205 2.2 diesel z 7g lub 9g tronic, 15-17r, ma to jakieś fuckupy na 6 cyfrowe kwoty? Trzeba w końcu uciekać od Outlandera, zawsze mi się merce podobały, żonie pokazałem i się zachwyciła tak jak 5008 i 3008 tymi 2gen, do c5 crosstourer z 17 roku nie umię jej przekonać, tak jak do 508 i volva  8:E

Opublikowano (edytowane)

Na ryby mam w planie kupić jakieś berlingo w kiepskim stanie, byle przegląd przeszło. Nie wyobrażasz sobie jak wali w aucie gdy wracasz godzinę z ryb z mokrą kołyską i podbierakiem latem w upale. Tego smrodu nie idzie wygonić cały dzień 8:E

Edytowane przez Katystopej
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Tak czytam o tym DQ200 i mam inne wrażenia. 

1.5 150KM w połączeniu z tą skrzynią sprawdza się bardzo dobrze. Silnik zapewnia dobrą dynamikę w aucie klasy kompakt, a skrzynia DQ200 działa płynnie i szybko. Obroty na trybie komfort nie spadają poniżej 1500obr/min. Nic nie szarpie, jedzie się płynnie. 

Po 100-150kkm sprzęgła będą do wymiany i tyle.

 

DQ381 wcale nie jest lepszą skrzynią. I cieszę się że mam DQ200, a nie DQ381, która była np w Fermentorze 1.5. 

Edytowane przez Klima
Opublikowano
2 minuty temu, Klima napisał(a):

Tak czytam o tym DQ200 i mam inne wrażenia. 

1.5 150KM w połączeniu z tą skrzynią sprawdza się bardzo dobrze. Silnik zapewnia dobrą dynamikę w aucie klasy kompakt, a skrzynia DQ200 działa płynnie i szybko. Obroty na trybie komfort nie spadają poniżej 1500obr/min. Nic nie szarpie, jedzie się płynnie. 

Po 100-150kkm sprzęgła będą do wymiany i tyle.

 

DQ381 wcale nie jest lepszą skrzynią. I cieszę się że mam DQ200, a nie DQ381, która była np w Fermentorze 1.5. 

No, w nowych passatach ludzie nie są z tego zadowoleni jak mają wymiany skrzyni :) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Kolego mamy 2025 rok, gdzie nawet smartfony mają wyższą rozdzielczość, a Ty cieszysz się z 1080p   
    • Ram kupiłem w lutym w wcześniejszych grach nie było problemu dopiero z bf6 cyrki  Stery najnowsze ddu robiłem karta zero uv. Memtest5 nie pokazuje błędu. Ale pamiętam z czasów Oc Ddr4 memtest5 bez błędów a bfv się zawieszał. Składam komputery ponad 20lat i takich cyrków z PC jeszcze nie miałem gra się wiesza a dokładnie nie wiadomo od czego. Te venomy mają tragiczne opinie duzo wpisów właśnie że Expo nie działa na nich. Kupiłem pamięci bez czytania opini ponieważ wcześniej miałem patrioty 4400cl19 i chodziły jak złoto a tutaj wypuścili takie dziadostwo 
    • Cześć, Myślę nad upgrade mojego PC, chciałbym podzielić to na 2 etapy: teraz kupić CPU i MOBO, a GPU oraz PSU wymienić po premierze RTX 50 Super lub jeszcze później. Mój obecny zestaw z końca 2020r. :  CPU: AMD Ryzen 5 3600 MOBO: MSI B450-A PRO MAX GPU: Gigabyte GAMING OC GeForce RTX 3060 Ti 8 GB RAM: Corsair Vengeance DDR4 LPX 8 GB x4 PSU: Seasonic Focus GX 650W 80 Plus Gold Dyski: 2x Crucial MX500 500 Gb + Lexar NM620 1 TB M.2 + Seagate BarraCuda 1 TB 3.5" 7200 Chłodzenie: SilentiumPC Fera 3 120mm Obudowa: SilentiumPC Regnum RG6V TG ATX Do tej pory kupiłem: RAM: Patriot DDR5 Viper Venom 32GB/6000 (2x16GB) CL30 CPU: AMD Ryzen 5 9600X Mój największy problem to wybór MOBO, chciałbym żeby przyszły zestaw wystarczył na minimum kolejne 5-6 lat. Planowany budżet na płytę to około 600-700pln. Jakiego producenta i jaki konkretnie model (najlepiej ATX) polecacie?  Moją drugą niewiadomą jest czy zmiana procesora, płyty i ramu nie zwiększy zapotrzebowania na moc i czy obecny zasilacz wystarczy? 
    • Zaczałem się zastanawiać czy mi się ten Nitro z dodatkowym backplatem zmieści bo na płycie jest radiator xxl na dysk M.2 który sporo wystaje.     Sporo rolki w myszcze musiałem zużyć aby trafić na zbliżony build. Jak to często bywa, Indie na ratunek. Od 12:50 i 14:30 widać, że mieści się. Może i w Asrocku siądzie.       Bonus     
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...