Skocz do zawartości

Motoryzacyjna Blabla.


Recommended Posts

14 minut temu, Gret napisał:

Racja, w ostatnich latach śniegu jak kot napłakał. Dlatego też odraczałem tą wymianę Nokianów. Rozważę też wielosezonowe, jako że robię rocznie ~5000km i to głownie po mieście to pomysł wydaje się nie głupi. 

Wielosezonowe są spoko. Rok temu ze znajomymi byliśmy w lutym na takich domkach przy wsi i dosyć mocno padało. Mega błoto na dojeździe. Kolega w zimowych mocno się zakopał, a typ pomad 20 lat autem jeździ. Ja wielosezonowych na lajcie przejechałem, a ja od niedawna prowadzę. 

Pewnie w dużej mierze miałem farta, ale to nie jest tak, że zimowe są jakoś będą znacznie lepsze w terenie. 

 

Bierz całoroczne z górnej półki i tyle. Zachwalają Goodyear Vector 4Seazons gen3, bo w ADAC wypadły dobrze. Koniec kombinowania i zmieniania opon. 

Edytowano przez michasm
  • Like 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, trepek napisał:

Przy rocznych przebiegach 5 tys km to prędzej ze starości padną niż z zużycia ;-)

Różnie bywa. Zależy od stylu jazdy. Mimo że robię 12-14k rocznie to wielosezon musiałem zmienić po dwóch latach :E 

Okazało się że opony nie lubią wysokich prędkości :E

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michasm ze zmianą to żaden problem mam domek, mam gdzie trzymać drugi komplet kół. Na spokojnie 30 minut i mam koła zmienione. 

@trepek no właśnie moje Nokiany mają mięsa bardzo dużo ale guma już twarda i zaczyna trochę pękać po bokach. Przypadek że padły od starości :D

ale podejrzewam że za ~500zł jeszcze ten komplet na allegro opchnę :D

Edytowano przez Gret
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje też są popękane przy bokach. Nigdy nie myślałem, że to od starości. Diagnosta podczas zakupu auta mówił, że to pewnie od jeżdżenia na niskim ciśnieniu. 

9 lat to sporo. W sumie dla świętego spokoju bym wymienił. Na oponach nie ma co oszczędzać. 

2 minuty temu, Gang napisał:

Z wielosezonów polecam klebery, niesamowicie ciche i dobrze trzymające na mokrym. 

Tylko Goodyear vector 4Seazons gen3 otrzymał ocenę "dobrą" w teście ADAC. Wszystkie pozostałe wielosezony otrzymały niższe oceny. W sumie świetna reklama

Ja bym się nie zastanawiał nawet chwili przed wyborem. 

Będzie odrobinę głośniej, ale jak u nas w maju potrafi walnąć przymrozek to będzie pewnie bezpieczniej. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też korci na wielosezon, niby mam warunki na trzymanie kilku zestawów ale coraz mniejszy sens widzę w tym. Przeważnie jeżdżę wieczorami albo w nocy, to i asfalt jest chłodniejszy, w innych porach wilgotniejszy. Zimy bardziej przypominają wiosnę, śniegu to może tydzień tylko leży. Raczej wielozeson by mi wystarczył.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem już w dwóch autach na wielosezon i jestem zadowolony. Ostatnio po zmianie na żony clio nawet bardzo zadowolony, bo nawet po długiej intensywnej jeździe opony nie pływają, nie robią się mniej pewne. 

Teraz we wrześniu pracę zmieniłem i mam do niej raptem 7 km prostej drogi (nie przez miasto) no to już w ogóle będę robił śmieszne przebiegi i w zasadzie chyba tylko raz w roku opony dostaną taki prawdziwy test. 

Ja polecam, na jednym siedzą vredesteiny, a na drugim aucie goodyear gen 2.

 

Swoją drogą jest już z nami @bergercs

Potrzebuję pomocy :D

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Pawelec7 napisał:

Wielosezonówki nie bardzo się nadają na upały. U mnie wciąż sezonowe. Nie ma to jak zimówki premium, napęd na 4 koła i zabawa na śniegu.

Potwierdzam. Ogólnie ekstremalne warunki są zabójcze i się szybciej ścierają. Ale złego słowa nie mogę powiedzieć o nich, korzystam z Goodyearow chyba 7-8 rok. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ktoś pisał. Nawet nie które zimówki premium na mokrym potrafią zachowywać się słabo. A w zimę najczęściej jest właśnie mokro.

https://www.tyrereviews.com/

 

Z ciekawostek w Focusie mam Fulda Kristall Control HP2 to będzie ich 5 zima i wczoraj mierzyłem bieżnik to od 6.2mm do 7.3 mm. A Focus robi tak z 20-30 tys rocznie. Tak więc raczej prędzej zacznę narzekać prędzej na stan gumy niż na ilość bieżnika.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Gret napisał:

Siema,

Moje Nokiany mimo że mają z 6mm mięsa mają też 9lat i guma już tak nie trzyma, zapadła więc decyzja na wymianę zimówek. Co polecacie? Myślałem nad Alpine 7 albo UltraGrip Permormance 3, ale też Yokohama V906 ma bardzo fajną cenę. Nie wiem czy warto dopłacać do Goodyear albo Micheline. A może coś jeszcze innego. Rozmiar 215/50/17. 


Jeśli budżet pozwoli + zakładany przebieg i nie mieszkasz w górach to wielosezon:
Wspomniane Goodyear Vector gen-3 (gen-2 dalej w sprzedaży a są dość podobne wizualnie) lub nowość Pirelli SF3:
https://allegro.pl/oferta/pirelli-cinturato-all-season-sf3-215-50r17-95-w-3pmsf-xl-15566399314

Całkiem ok, a bliżej ~2100zł za komplet to wspomniane już Kleber Quadraxer 3 lub Hankook 4S

Jeśli stricte zima to każdy odpowiednik zimowy GY / Kleber będzie ok; tak samo jak nowe Michelin A7.

Testy:
https://www.tyrereviews.com/Article/2024-Sports-Car-All-Season-Tyre-Test.htm

https://www.tyrereviews.com/Article/2024-AutoBild-All-Season-Tyre-Test.htm

Ja póki co zrobiłem ~17 tys. km w Hankook 4S2 w rozmiarze 205/55/r17 (Renault Fluence) i przeżyły ze mną już wakacje na Mazurach, jedną zimę na Śląsku...
A w tym roku dzielnie objechały ze mną w upały całe Czechy wokół Ich granic (~2650 kilometrów w 2 tyg.) jak i spontaniczny 5-dniowy wypad na wybrzeże Litwy (~2260 kilometrów) w sierpniu;

Przedniej parze daję jeszcze drugie tyle kilometrów lub 3 lata (że na rok 2028 już nowe - a używam ich od maja 2023r);
Póki co trzymają bardzo dobrze, ale tak - jak każdy wielosezon tak w upale po paruset km / paru h jazdy zaczyna odpuszczać.
Natomiast sytuacji awaryjnych jeszcze nie miałem;

 

  • Like 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Gret napisał:

Siema,

Moje Nokiany mimo że mają z 6mm mięsa mają też 9lat i guma już tak nie trzyma, zapadła więc decyzja na wymianę zimówek. Co polecacie? Myślałem nad Alpine 7 albo UltraGrip Permormance 3, ale też Yokohama V906 ma bardzo fajną cenę. Nie wiem czy warto dopłacać do Goodyear albo Micheline. A może coś jeszcze innego. Rozmiar 215/50/17. 

Wyznaję filozofię, że do opony zawsze warto dopłacać i kupować możliwie najlepszą na jaką Cię stać. Dopłacisz 500-1000 zł do kompletu i niech chociaż raz droga hamowania skróci się o metr albo niech w tej jednej sytuacji tylko troszkę lepiej utrzymają Cię w łuku niż inne i zwraca Ci się to z nawiązką. To w końcu jedyna część, która łączy samochód z nawierzchnią.

Również jestem fanem wiekosezonówek, ale do samochodów miejskich. A przynajmniej tych, które miasta nie opuszczają. Wtedy faktycznie jest to wygodne i sam tak mam. Dużo jednak jeżdżę po trasach drugim samochodem i tam sezonówki muszą być.

A żeby tylko nie teoretyzować, polecam Conti TS870P. Dobrze sprawuje się na mokrym, suchym i jest bardzo cicha. Z drugiej strony jest trochę mniej odporna na aquaplanning niż inne i ma słaby rant ochronny.

  • Like 2
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielosezon jest spoko w mieście. Poza miastem jednak wolę zestaw zima/lato. Chociaż mój ojciec w Fabii 1 miał wielosezon od kiedy ją kupił do momentu sprzedaży, 15 lat i nigdy nawet nie myślał o zmianie na dwa komplety. Średnio robił 15-20k km rocznie. Różne modele przerobił ale chyba najbardziej polubił się z Goodyear Vector 4season (takie też ja miałem u siebie w Hondzie Jazz kiedyś i też były spoko). 

1 minutę temu, larry.bigl napisał:

 

 

@Gang, dunno, PcLab mi się wykrzaczyl i nawet w dzial Moto nie mogę wejść :E

Edytowano przez larry.bigl
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...