Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja mam kable z Kaufland juz z 10 lat ;)

jak będziesz kupował to na łączeniu widać czy miedź w środku ma normalną grubość. 

 

btw. jak lubicie parkside to ostatnio w kaufie bez promocji trafiają sie mega okazje. 

 

laser krzyżowy parkside kupiłem za 39.99

zakrętarke za 119. 

 

to wychodzi taniej niz w Lidlu na promkach. 

Opublikowano

To może oświeć mnie czy ta firma co wymieniłeś cokolwiek dobrego produkuje i które to są narzędzia. Nie ukrywam, że jako laik się nie znam, ale stopniowo sobie wyposażam garaż we wsystkie żelastwa majsterkowicza. Nawet na na stepny rok się szykuje z amatorską renowacją felg aluminowych, co by pojedyncze przetarcia na rantach zniwelować i pomalować samemu.

Opublikowano

ja mam prawie wszystko z parkside ;)

może nie sa to najlżejsze narzędzia ale działają ok. 

 

nawet jak cos zajechałem to z gwarancją nigdy nie było problemu. 

 

grzechotka przetrwała rozkręcanie sanek w Focusie za pomocą 2metrowej rury ;)

 

jedyne co szit to klucze oczkowe z grzechotką w środku i klucz teleskopowy do kół (połamałem dwa) za pierwszym razem wymiana na nowy, za drugim zwrot kasy. wiec ja zadowolony. 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, Krzysiak napisał(a):

Ja mam zasadę, że zawsze 2 razy w roku podłączam aku pod prostownik (wiosna i jesień), przed zimą zmieniam zawsze filtr paliwa, do tego auto ma być sprawne (świece żarowe, układ paliwowy). Mimo że klekot nawet po dłuższym postoju nie zawiódł nigdy.

 

Sam aku (varta) w C5 ma już 6 lat, w 307 ponad 5 lat (bosch).

 

W zeszłym roku jak jakoś mrozy przywaliły, to C5 po podgrzaniu z kopa zagadał...połowie ulicy odpalałem auta z kabli :E 

To nie jest trochę zbyteczne, z tym podłączaniem pod prostownik o ile regularnie się odpala auto? Moje kałdi stoi dzielnie na mrozie od lat i nie licząc jednej zimy gdy aku całkowicie siadło (miało ~12 lat), tak od 5 lat ani razu nie miałem problemu żeby tdi nie zagadał od góra drugiego obrotu. Zdarzało się go nie ruszać nawet i przez tydzień, nic, zero problemów. Swoją drogą 3 lata temu jak robiłem generalkę, to wyszło że 1/4 świece żarowe są sprawne :E i tak palił skubany.

Edytowane przez huudyy
Opublikowano

Zależy od przebiegów jakie się robi - sami producenci zalecają co 3 lub 6 miesięcy podładować akumulator.

Jeśli są robione długie trasy to nie ma sensu podpinać pod prostownik, jeśli sporo krótkich to tak (u mnie dzisiaj podpiąłem w Pierdku - samochód używany do jazdy miejskiej - odpalenie, jazda 4 km do przedszkola z młodą, odpalenie jazda 2 km do firmy, odpalenie jazda 2,5 km do domu, plus jeszcze stanięcie np pod paczkomatem lub sklepem - masakra dla  akumulatora). Kiedyś wyliczano, że jedno uruchomienie  samochodu na zimno to energia, której odzyskanie to konieczność jazdy 15 minut: wiadomo, że obecnie są wydajniejsze alternatory, samochód potrzebuje mniej energii do startu itd, ale wciąż nie jest to zdrowe dla akumulatora.

Opublikowano

Ja jakby podliczyć to wyszło by, że z 10 razy w roku podładuję, jak mi się przypomni to od jesieni do wiosny raz na 2-3 tygodnie po prostu podłączę prostownik w garażu i zostawiam do następnego dnia. Może bym tego nawet nie musiał robić bo auto garażowane i akumulator po dupie nie dostaje, długiego stania na mrozie nie zna. 

 

Póki co bosch s5 piąty rok się trzyma bezproblemowo. Ale dla garażowanego auta to raczej żaden wyczyn. Nie wiem czy mu bardziej nie szkodzi lato, jak są upały i wstawię nagrzane auto do garażu gdzie mam skrajny garaż, od rana do zachodu wali słońce, strop to lany beton to po godzinie temperatura w środku podchodzi pod 40 stopni..

Opublikowano (edytowane)

Pytaniem z tych głupich - jak rozpoznać oponę zimową od wielosezonowej? 
Byłem w sklepie i oba rodzaje opon (opisane) wyglądały niemal tak samo. 
Wydawało mi się że opona wielosezonowa ma środek 2/3 opony zimową, a 1/3 boczne ma typowe poziome wycięcia jak letnia - a tutaj wielosezonowa tak samo wygląda. 

Potem pomyślałem że zimówka będzie miała oznaczenie M+ S wraz z płatkiem śniegu w „górze z trzema szczytami” - błąd, na wielosezonowych takie same logo… 

 

Na necie pisze że mają dopisek allweather, all seson, ale tego też nie było na tej oponie. 
 

W sklepie mam opisane, ale jak będę miał dwa pojazdy z zimowymi i wielosezonowymi - to jak je rozpoznać? :E 

Edytowane przez kanon7
Opublikowano

Jeśli sam model opony / napis na oponie nie sugeruje 'all-season' - to zostaje tylko telefon w rękę i wyszukiwarka...
Ew. zostaje usilne patrzenie na bieżnik: typowa zima ma więcej nacięć bieżnika, również w 'falę':
 

image.thumb.png.0f0d06ea583354542103597053e7afea.png

Na przykładzie Kleber HP3 / Quadraxer 3

Dodatkowo, np. w USA poza All Season masz opony All Weather - względem AS nie mają oznaczeń M+S / 3PMSF (3 korony i śnieżynka) więc w myśl przepisów nie są uznawane za opony zimowe.
(czyt. w krajach gdzie w danym okresie czasu / miejscu wymagana jest zimówka taka opona oznacza mandat)

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, Kowal_ napisał(a):

Gordon, to Ty?!

Oczywiście, @bergercs już mnie zweryfikował :)

Ale motoryzacyjnie to u mnie dalej nic ciekawego. Myślę nad jakimś weekendowym wózkiem, ale dopiero co sprzedałem drugie auto (żony) bo nikt tym nie jeździł (to ostatniej generacji B-Klasa) i pewnie nieprędko coś kupię, skoro dzieciak mi się szykuje :E

6 minut temu, Katystopej napisał(a):

Gordon zmartwychwstał 8:E

 

Do kompletu brakuje jeszcze tego od wind, PiotreQ i będzie Lab sprzed 10 lat :lol2:

PiotreQ dalej będzie pisał, że jego felgi są warte tyle co auta? xD

 

 

 

Z takich osiągnięć życiowych, które gdzieś tam miałem po drodze to trafiłem na YT na profil "bandyta z kamerką". Wyprzedziłem auto na zjeździe na autostradę, bo kolo sobie telefon przeglądał. Głupio mi trochę, ale no stało się :E

Edytowane przez GordonLameman
  • Like 1
Opublikowano
10 godzin temu, GordonLameman napisał(a):

skoro dzieciak mi się szykuje

Gratki :) Kiedy planowany termin przyjścia? U mnie przełom lutego/marca. Też się rozglądam za nowym samochodem bo jak ostatnio kupiłem wózek (2 w 1) i jak go zapakowałem do bagażnika to wypełnił mi całą dostępną przestrzeń. Także tak...

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, trepek napisał(a):

Gratki :) Kiedy planowany termin przyjścia? U mnie przełom lutego/marca. Też się rozglądam za nowym samochodem bo jak ostatnio kupiłem wózek (2 w 1) i jak go zapakowałem do bagażnika to wypełnił mi całą dostępną przestrzeń. Także tak...

Dzięki! Tobie też gratuluję :)

 

Jeszcze kupa czas - czerwiec.
Auto wymienione wcześniej z myślą o dzieciakach (trafiło się przypadkiem - 7 osobowe). :)

Edytowane przez GordonLameman
  • Like 1
Opublikowano

@GordonLameman

Dzięki :)

Widziałem w innym temacie Twojego Nissana, też o nim myślałem i w sumie dalej myślę. Aczkolwiek potrzebowałbym czegoś aby raz na jakiś czas coś ciągnąć na haku więc nie wiem czy nie pójdę w diesla. Ostatnio rozglądam się za ostatnimi nowymi modelami Tiguana Allspace w salonach, może coś uda się wyhaczyć w dobrej cenie.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, trepek napisał(a):

@GordonLameman

Dzięki :)

Widziałem w innym temacie Twojego Nissana, też o nim myślałem i w sumie dalej myślę. Aczkolwiek potrzebowałbym czegoś aby raz na jakiś czas coś ciągnąć na haku więc nie wiem czy nie pójdę w diesla. Ostatnio rozglądam się za ostatnimi nowymi modelami Tiguana Allspace w salonach, może coś uda się wyhaczyć w dobrej cenie.

Moja żona mi Tiguana zawetowała z uwagi na to, że słabo wypadł w EURO NCAP :E
Tzn. dostał 5 gwiazdek, ale ogólne wyniki były najsłabsze z aut za którymi się rozglądaliśmy. 

 

 

Wiem, że ludzie ciągną przyczepy tymi X-Trailami, ale diesel do tego faktycznie nadawałby się bardziej. Kodiaq nie jest złym wyborem, ale tam trochę z ceną jest namieszane jakbyś chciał full opcję :)

Edytowane przez GordonLameman
Opublikowano

Dlatego żonę wysyła się na wakacje kiedy trzeba kupić auto. Kobieta zawsze wybierze ładne auto, ale już nie koniecznie dobre. A skody niestety były i nadal są brzydszymi braćmi VW, technicznie to prawie to samo. Ale to akurat powszechna wiedzą wśród kierowców. Choć ta różnica już się zaciera.

Opublikowano (edytowane)

Siedziałem w nowym Kodiaqu i mocno się nad nim też zastanawiam jednak jakość wykonania jest jak to w Skodzie... No i nowy Kodiaq to świeżynka, w której multimedia i asystenci mocno szwankują. I to samo pewnie będzie się działo w nowym Tiguanie, Tayronie, Terramarze etc. Bo to ta sama platforma.

W sobotę jadę oglądać Allspace. Wcześniej jechałem w nim jako pasażer z tyłu i zrobił lepsze wrażenie niż nowy Kodiaq. Zobaczymy jak z przodu wygląda ;-) 

 

EDIT:

Ja wiem, że Tiguan Allspace to typowy Volkswagen. Jak chodzi o urok zewnętrzny to w skali od 0 do 10 ma tak -3 ;-) Zobaczymy, jestem elastyczny.

Edytowane przez trepek
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...