Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
35 minut temu, galakty napisał(a):

2.0 TDI też się zacierały przez wadliwą pompę oleju, ale jakoś nikt nie neguje tego silnika i jeździ tego mnóstwo po drogach. Zachwalana Toyota ma ostatnio problemy z pompą cieczy i kosztuje krocie, też jakoś nikt nie płacze po forach. 

 

A z tymi katalizatorami to sam nie wiem ile w tym prawdy. Masz jakieś udokumentowane przypadki?

Znajdź sobie kanał RommieRen - masę filmów robili z tymi silnikami (sam zresztą wrzucałem). 

A co do 2.0TDI - no super, powiedz to tym, którzy musieli wywalić kilkanaście tysi na remont. A jeżdżą te,w których ludzie wymieniali razem z rozrządem zabierak pompy, a nie, że "jakoś to będzie".

Opublikowano
2 godziny temu, bergercs napisał(a):

Znajdź sobie kanał RommieRen - masę filmów robili z tymi silnikami (sam zresztą wrzucałem). 

Z zatartymi nowymi silnikami z aliexpress? :E

Jak tutaj:

 

Też czytałem o tym. Temat rozdmuchany, Rommie go pompuje bo ma panaceum na ten problem w postaci własnego softu.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, galakty napisał(a):

Ano właśnie, kwestia agresywności. Ja nigdy z tych asystentów nie korzystałem bo nie miałem, lubię prowadzić auta i się skupiać na drodze. Kolega miał w VAGu tych asystentów to jak mu raz auto zahamowało na esce bo obok gość zjeżdżał na ślimaka.... odechciało mi się :E 

 

Natomiast do jazdy w korku to bym chętnie oddał całe sterowanie komputerowi i niech mnie do roboty wiezie. Żadna radość i tu wystarczy najtańsze badziewne auto, a nie nowe BMW 7 :E 

Wczoraj toczę się do świateł w ciągu aut i pacjent przede mną zarzucił z jakiegoś powodu kotwice. Miałem przestrzeń do wyhamowania spokojnego ale ford uznał, że też musi się zakotwiczyć i stanął w miejscu dzwoniąc wszystkimi alarmami. Córka obtarcie od pasa przy szyi, młody narzekał że brzuch go zabolał od pasa. Ja też odczułem hamowanie. Jak dla mnie reakcja totalnie zbędna, gdzie przy rozluźnionych dzieciach (np sięgający syn po coś do organizera na fotelu mógł uderzyć głową o oparcie fotela)

Wyłączyłem asystenty.

 

Ale znów na trasie nie raz asystenci ratowali mnie w sytuacjach różnych właśnie dzięki swojej agresywności.  Nie wyłączam. Właśnie taką sytuacja jak wskazałeś. Auto minzwolnilo przy zjeździe znacznie i to mnie uratowało. Auto włączające się na pas zepchnęło inne, będące tuż przede mną na prawym pasie. Gdyby nie asystent to walnalby mnie w bok.

Tyle, że miałem kilka takich sytuacji i zawsze staram się bardzo zachowawczo dojeżdżać do zjazdów na autostradę, tak samo jak dojazd do wzniesienia i potencjalny idiota wyprzedzający pod górkę. 

 

Ale dochodzimy do sytuacji, gdzie tracimy czujność bo podświadomie liczymy na asystentów, nie godzimy się z brakiem pełnej kontroli itp. np dziś jadąc do roboty korzystałem z autopilota, który jednak wymaga trzymania na kierownicy rąk mimo, że sam nią kręci. Odczucie wiecznej walki z systemami, nie ten tor jazdy jaki chcemy obrać (trzyma zawsze po środku jezdni). Wyłączyłem. Na autostradzie znów ogrzewanie korzystam z full asysty dostosowując styl jazdy do auta a nie wykorzystując auto pod swój styl. 

 

Ciężko jednoznacznie do tego podejść.

Edytowane przez Petru23
Opublikowano
13 minut temu, SuLac0 napisał(a):

@galakty a masz jakies ciekawe filmiki PL na wymiane silnika w BEV, baterii, ogolnie "osprzetu"? takie, ze klient po gwarancji sam kupuje i daje do montazu i wraca, ze nadal nie dziala? chetnie poogladam :E

Teraz nie chce mi się szukać, ale była afera z Audi bodajże, gdzie lał się płyn i ubijał silnik który miał być bezawaryjny ;) 

 

Tylko mi chodziło w tym poście bardziej ogólnie, zasięg, ładowanie itp - rozdmuchane problemy, ale katalizator w TGDI to już wielki problem i auto na śmietnik :hihot: 

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, dannykay napisał(a):

Tyczy się to tych ~~2022 rok? Cel to samochód z przebiegiem do 50k km. Zakup na 3 lata i zwrot bez wykupu

Jedyna znana mi akcja serwisowa dotyczy Kia Soul z lat 2012-2016 związana z aktualizacją softu z powodu przegrzewania się katalizatora.

Edytowane przez trepek
Opublikowano
2 godziny temu, trepek napisał(a):

Też czytałem o tym. Temat rozdmuchany, Rommie go pompuje bo ma panaceum na ten problem w postaci własnego softu.

Akurat tymi silnikami zajmował się sporo wcześniej niż wpadł na pomysł softu.

Natomiast wielokrotnie pisałem, jeśli KIA/HYUNDAI to 1.6 lub 1.7CRDI - bardzo udane motory. Z problematycznymi benzyniakami sam osobiście się spotkałem. Żeby śmieszniej - wczoraj było o pozwie  zbiorowym ws 1.2 tCE, to tutaj macie listę model K/Hi, których właściciele zdecydowali się na taki krok w USA:
2012-2020 Hyundai Elantra
2009-2018 Hyundai Genesis Coupe
2019-2021 Hyundai Kona
2020-2021 Hyundai Palisade
2010-2012 i 2015-2021 Hyundai Santa Fe
2009-2010 i 2015-2021 Hyundai Sonata
2011-2021 Hyundai Sonata Hybrydowy
2010-2013 i 2015-2021 Hyundai Tucson
2011-2021 Hyundai Veloster
2020-2021 Hyundai Miejsce
2010-2021 Kia Forte
2017-2020 Kia Niro
2011-2020 Kia Optima i Optima Hybrid
2012-2021 Kia Rio
2011-2020 Kia Sorento
2012-2021 Kia Dusza
2011-2020 Kia Sportage
2018-2021 Kia Stinger
2022 Kia K5

Wszystko benzyniaki z wadą olejową.

Opublikowano

Niestety wszystkie skrzynie DCT/DSG i inne odnogi dwusprzęgłowek nie są idealne i nie będą.

Dodatkowo producenci na celu mają jedynie obniżenie emisji/spalania, a kulturę pracy mają w nosie.

Pracuję w różnych ASO prawie 15 lat, od 2 lat w marce która ma DCT w ofercie. Ja prdl....

Wcześniej miałem do czynienia ze zwykłymi hydro i cvt i praktycznie żadnych problemów.

A DCT, co chwilę że szarpie, że za późno zmienia, za wcześnie itd itp rzygać się chce.

Ze skrzynia hydro to jeszcze Mazda ma jakieś resztki z tego co pamiętam.

 

Opublikowano

ZFy chyba też niezłe były. 

 

Ogólnie dwusprzęgłówki dzisiaj to żart, to nie te same DSG co były na początku - szybkie skrzynie do frajdy. Dzisiaj to zamulacze które przy 10 km/h wrzucają drugi bieg i jadą na półsprzęgle... 

Opublikowano

ZF to właśnie 8HP.

DSG są dalej zajebiste ale dopiero po odmuleniu programem. :P 

Ja ogólnie z TSI/TFSI jestem wyleczony bo się coobcia naoglądałem i remontów za 30-40k :D ale z drugiej strony te silniki są z mega potencjałem.

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, Kyle napisał(a):

Jakieś programowe wymuszenie szybszego przełączania biegów?

dokładnie tak 

w sumie to późniejszego przełączania żeby nie zamulać na 1k obrotow :P 

Edytowane przez Gret

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


×
×
  • Dodaj nową pozycję...