Skocz do zawartości

Exodus - Sci-Fi action adventure RPG od Archetype Entertainment


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 26.11.2024 o 03:30, Vulc napisał(a):

Dlatego trzeba stawiać sobie cele ambitne, ale możliwe do realizacji. Tutaj chyba projekt przerósł dostępne fundusze, choć nie podano zbyt wielu szczegółów prócz typowych dla takich sytuacji ogólników. Szkoda.

 

Niestety Exodus to projekt jeszcze bardziej ambitny, masywny, a co za tym idzie, trudniejszy w finansowaniu. Za wcześnie na czarne chmury, ale faktycznie pozostaje trzymać kciuki, że uda się to dowieźć do końca. Zwłaszcza że na Mass Effecta niekoniecznie można już liczyć.

Tak zwany feature creap to jedno z największych zagrożeń przy tworzeniu gier. Można bardzo łatwo wpaść w pułapkę dodawania kolejnych bajerów bez końca.

 

Tu potrzebny jest producent z jajami, który powie nie w odpowiednim momencie bo inaczej nigdy projekt się nie skończy.

 

Exodus finansuje WOTC - oni mają głębokie kieszenie na promocje pewnych rzeczy :E

Opublikowano

Zrobili by jakaś mała grę, nawet 2D lub izometryczną, która nawet mogłaby być wprowadzeniem do świata w większym tytule i potem wzięli się za coś większego :P  A tak to brakuje pary wszystkim po kolei...
"Feature creap" to zabił Sliksong, gdzie mają nielimitowane fundusze. Zaraz okaże się, że HL3 wyjdzie przed tym.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ma być dzisiaj jakiś stream (18-19 naszego czasu, na kanale CohhCarnage) z Q&A w wykonaniu Jamesa Ohlena i Chada Robertsona oraz pełnym gameplay trailerem. Dodatkowo pojawi się Tim Miller, odpowiedzialny za serię "Secret Level" dla Amazon Prime Video, z której premierę będzie miał (również dzisiaj) odcinek "EXODUS: Odyssey". Gameplay teaser trailer:

 

  • Like 3
Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, Jaycob napisał(a):

Nie na oficjalnym kanale na YT? Tylko trzeba wchodzić na tw jakiegoś influ i nabijać mu wyświetlenia? 

https://www.exodusgame.com/en-US/news/new-exodus-gameplay-trailer-sneak-peek

Takie podali informacje. Nie znam tego kanału, więc się nie wypowiem, ale mogliby przynajmniej co-streama zrobić

Edytowane przez tuhmunud
Opublikowano (edytowane)

Wygląda jak dopakowana Andromeda.

 

"Nasza gra stylem będzie podobna do Mass Effect albo Dragon Age... Origins"

 

James Ohlen nie chciał prawie nic mówić o fabule, bo "scenarzyści go ukrzyżują". 

 

Będzie kreator postaci, będą wybory, będą romanse, będzie wolność co jak chcemy robić. Zamierzają wykorzystać wszystko to, czego nauczyli się w Bioware i innych studiach. 

 

Na każdą misję ruszasz z 2 kompanami, każdy kompan ma być wielką indywidualnością, mogą się lubić, mogą się nienawidzić, co będzie miało przełożenie na ich zachowanie i dialogi. Jak pozostawisz kompana, i nie zabierzesz go ze sobą, wracając po niego kolejny raz on może być... starszy niż był, ze względu na ten motyw z dylatacją czasu :D 

 

Kładą nacisk na wybory - epickie, duże i małe, wybory mają mieć znaczenie. Ma to być typowa space-opera z dobrą fabułą. Jeśli kochacie Mass Effecta, pokochacie naszą grę. 

 

 

Edytowane przez Element Wojny
  • Like 2
Opublikowano

Widać, że budują całe uniwersum wokół tej gry, wystarczy wejść na ich stronę https://www.exodusgame.com/en-US

 

Będąc szczerym, to wygląda dla mnie trochę jak Andromeda, na którą wszyscy czekaliśmy, a której nigdy nie dostaliśmy. 

 

Nic o fabule, co jest zrozumiałe, zapewne ich as w rękawie. Gameplay póki co ok, ale wiadomo że gra jest obecnie w najlepszym wypadku w fazie alpha w wielu elementach. 

Opublikowano

Ja wiem, sporo mechanik pokazali, nawet jeśli w bardzo krótkich ujęciach. Wrażenia jak najbardziej pozytywne, choć nie jestem do końca przekonany do designu niektórych przeciwników. Dialogów usłyszeliśmy za mało, żeby cokolwiek ocenić. Miejscówki robią dobre wrażenie. Całość na kolana nie rzuca, ale definitywnie warto obserwować.

  • Upvote 1
Opublikowano

Obejrzałem odcinek poświęcony grze z serii Secret Level na Prime Video - nic szczególnego. Mam delikatne obawy, że wątek upływu czasu może być przedstawiony w powierzchowny sposób, bo to generalnie nie jest łatwy temat. Zobaczymy, może zostanie to poruszone w kolejnych materiałach.

Opublikowano
18 minut temu, Vulc napisał(a):

Mam delikatne obawy, że wątek upływu czasu może być przedstawiony w powierzchowny sposób, bo to generalnie nie jest łatwy temat. Zobaczymy, może zostanie to poruszone w kolejnych materiałach.

Jako że fabułę pisze Drew Karpyshyn, o jakość fabuły nie mam obaw. Może nie będzie to coś mega odkrywczego, ale z pewnością będzie to solidne sci-fi. 

  • Like 1
Opublikowano
50 minut temu, JeanPepin napisał(a):

Czekam mocno, ale te misie mnie lekko rozbawiły :E

Taa, także mnie rozbawiło to. Średnio pasują mi do tego klimatu jakieś niedźwiedzie w pancerzach. :E Te conept-arty i pierwsze zapowiedzi przedstawiały ciekawe obce rasy, a tutaj jakieś zwierzaki. :hmm:

Opublikowano

U mnie to samo, ten niedźwiedź ze zbroją totalnie nie pasuje do klimatu tej gry, ale reszta naprawdę świetnie się zapowiada. To pre-alpha, więc do premiery pewnie jeszcze z 2 lata, więc może być tylko lepiej. 3mam za nich kciuki bo to nowe guano od Naughty Dog totalnie już skreśliłem.

Brakowało właśnie czegoś na wzór Mass Effect:cool:

Opublikowano

Akurat że będą "awakened" zwierzęta (z poziomem inteligencji równym mniej-więcej ludzkiemu było wiadomo już wcześniej)

 

Czy ktoś z oglądających Q&A widział może zadane pytanie czy będzie można grać jako Daemon? Tytuł artykułu moim zdaniem to sugeruje, ale nie jestem pewny :)

Opublikowano (edytowane)
31 minut temu, azgan napisał(a):

Ej a oni nie anulowali tej gry 🤔😅?

Nie. Ale tyle tych studiów byłych pracowników BioWare, które robią 'nowego Mass Effecta', że faktycznie można się pomylić.

Edytowane przez Lypton
  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
    • https://www.neonet.pl/karty-graficzne/gigabyte-geforce-rtx-5090-windforce-oc-32gb-gddr7-dlss4-gv-n5090wf3oc-32gd.html   9699
    • Tak jest w każdym teście CPU, nawet tych, które przysyła Intel, a nie AMD, także tutaj kulą w płot W każdym razie, co proponujesz? Zignorować w ogóle istnienie TDP i do głównych wykresów podawać typowe ustawienia automatyczne (czyli w przypadku Intela rzeczywiście będzie to 181/250 W), a obniżone limity do zestawienia zbiorczego? Ja jestem otwarty na każdą propozycję, ale musisz mieć świadomość, że to nie jest do końca tak, że to są zawsze limity, jakie masz, kiedy nie wchodzisz do BIOS-u. Bo są płyty np. B760, które fabrycznie ustawiają PL1 125 W i tylko PL2 181-253 W. A PL2 niczego do wydajności nie wnosi, po minucie spadnie w grze pobór do 125 W i już tak zostanie do końca rozgrywki.
    • I teraz pomyśl, że ten GTX 970 za 1500 zł był praktycznie na równi z GTX 780 Ti 3GB, który dwa lata wcześniej debiutował w kwocie 2849 zł.  Jednocześnie 970-tka była 50% szybsza od 770-tki.   Teraz o takich przyrostach można tylko pomarzyć. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...