Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cóż, grze mogę podziękować za pchnięcia tego autora filmu do czegoś tak śmiesznego :E Nie wiedziałem, że takie bugi są możliwe.

Również czyta recenzje i to jest komedia,  bo poztywne mówią jaka ta gra jest słaba, a negatywne że jest dobra :E

Edit. Obejrzałem to znowu i nie śmiałem się tak od czasów parodii MGR:R :rodzinka:

 

 

Edytowane przez musichunter1x
  • Like 1
  • Haha 3
Opublikowano
18 godzin temu, Tankietka napisał(a):

Było na steamie 81% już jest 78%. Ciekawe na ile spadnie, bo, że będzie spadać dalej to oczywiste. 

Steamdb, jest bardziej dokładny :heu:

 

Ale wiecie co, jak gra stanieje do tych 50-60zł, to kupię i sam ją sprawdzę :cool:

 

OperaZrzutekranu_2025-02-23_182246_steamdb_info.png.437fae3f4cd72c62408b7e5a3bc3f510.png

  • Like 1
Opublikowano

Ja postanowiłem zacząć raz jeszcze i chyba dałem się ponieść tym wszystkim negatywnym opinią w dniu premiery. Dlatego właśnie nie czytam recenzji... W sumie zarzut o tą ''makietę'' świata i przyklejone przedmioty jak się zastanowić to w takim KCD też jakoś mega interaktywne to nie jest. Tutaj pewnie normalnie nawet większej uwagi na to bym nie zwrócił. W każdym razie latam z wielkim młotem i wspomagam się czarami. Te drugie robią wizualnie robotę! Jestem dopiero w tym pierwszym mieście ale wkręciłem się i nawet mi się podoba. Walka fajna, dynamiczna i można pokombinować zmieniając bronie w locie. Jestem ciekaw jak bardzo będą zróżnicowane lokacje w późniejszych etapach.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Polecam kanał - jedyne rzetelne medium, bez cringu i toksycznego jadu.
 



W skrócie: gra powstawała przez 6 lat i w tym czasie przeszła przez dwa restarty. Pierwszy z nich miał miejsce po około 3 latach od rozpoczęcia prac w 2018 roku, kiedy to zmieniono kierunek rozwoju gry i usunięto multiplayer. Nie dziwie się więc, że są pewne braki.

Edytowane przez Jaycob
  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano

"Dno", a na Steam średnia ocen wpadających od graczy każdego dnia nadal utrzymuje się powyżej 70%. Nudnawy średniak im wyszedł i tyle. A czy osiągnie targety sprzedażowe zakładane przez MS, to inna sprawa.

 

Screenshot2025-02-25090651.thumb.png.654dff1065c0a9bd1d7a5d93c025ad8e.png

 

 

  • Upvote 2
Opublikowano
5 minut temu, some1 napisał(a):

"Dno", a na Steam średnia ocen wpadających od graczy każdego dnia nadal utrzymuje się powyżej 70%. Nudnawy średniak im wyszedł i tyle. A czy osiągnie targety sprzedażowe zakładane przez MS, to inna sprawa.

 

Screenshot2025-02-25090651.thumb.png.654dff1065c0a9bd1d7a5d93c025ad8e.png

 

 

Ale na YT, żeby złowić kliki musisz zrobić krzykliwy tytuł i już ludzie, którzy nie ogarniaja rzeczywistości klikają i podniecają się click-baitem :) 

 

Ta gra wygląda jak absolutny przeciętniak, który do mnie zupełnie nie przemawia settingiem, ani niczym innym.

Opublikowano

Steamowe recki są dość zero-jedynkowe, podoba się albo nie. Ja lubię RPGi i w takim Avowed mogę się nawet nieźle bawić - nie oceniłbym wtedy gry negatywnie, ale grze jest bardzo daleko to dobrego RPG. I cały ambaras o to co zrobiły branżowe media - te nagłówki o tym, że czekał na taką grę 14 lat, że to gra roku czy najlepszy RPG. Gracze się wkurzyli i przełożyli wajchę w drugą stronę i teraz już tylko po niej jadą, dla kontrastu względem dziennikarzy growych. A kliki, sensacyjne materiały - że to się sprzedaje najlepiej, to jest druga sprawa.

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
15 minut temu, bleidd napisał(a):

Gracze się wkurzyli i przełożyli wajchę w drugą stronę i teraz już tylko po niej jadą, dla kontrastu względem dziennikarzy growych.

Właśnie gracze to po niej jakoś szczególnie nie jadą, mimo tych wszystkich nagrzanych youtuberów. 70% pozytywnych ocen na Steam, nawet userscore na metacritic jest 7.0 (Xbox) i 5.1 (PC), więc ciężko mówić o review bombing. To nie jest porażka tej klasy co Redfall od Arkane.

 

 

  • Upvote 1
Opublikowano
Godzinę temu, some1 napisał(a):

Właśnie gracze to po niej jakoś szczególnie nie jadą, mimo tych wszystkich nagrzanych youtuberów. 70% pozytywnych ocen na Steam, nawet userscore na metacritic jest 7.0 (Xbox) i 5.1 (PC), więc ciężko mówić o review bombing. To nie jest porażka tej klasy co Redfall od Arkane.

 

 

Fallout New Vegas też to nie jest i nigdy się nawet nie zbliży do tego arcydzieła, albo do Fallout 1 i 2. Tamtych ludzi co tworzyli te arcydzieła już tam nie ma.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, some1 napisał(a):

Właśnie gracze to po niej jakoś szczególnie nie jadą, mimo tych wszystkich nagrzanych youtuberów. 70% pozytywnych ocen na Steam, nawet userscore na metacritic jest 7.0 (Xbox) i 5.1 (PC), więc ciężko mówić o review bombing. To nie jest porażka tej klasy co Redfall od Arkane.

A ile tych graczy? I nie. Nie GamePass.

 

Stalker i Starfield były w GP, a jakie liczby na Steam'ie zrobiły?

 

avoided.jpg

stalker.jpg

starfield.jpg

 

Ok. Bugthesda jest większym studiem i ma o wiele popularniejsze franczyzy.

 

Ale Stalker? To jest poziom popularności poniżej New Vegas chociażby.

Edytowane przez crush
  • Like 1
Opublikowano
19 minut temu, crush napisał(a):

 

Stalker i Starfield były w GP, a jakie liczby na Steam'ie zrobiły?

Czego oczekujesz, drugiego Obliviona? :) Poprzednie hiciory Obsidianu:

 

Screenshot2025-02-25161655.thumb.png.026e4f56bd14662cbe5ddec33ca2d858.png

Screenshot2025-02-25161631.thumb.png.fc1f7dc165ce92f4809e46b1e343c567.png

 

Pillars of Eternity to nie jest marka, która przyciąga tłumy. Mam wrażenie, że Stalker jest dużo bardziej rozpoznawalny.

Opublikowano
4 godziny temu, some1 napisał(a):

Pillars of Eternity to nie jest marka, która przyciąga tłumy. Mam wrażenie, że Stalker jest dużo bardziej rozpoznawalny

Baldur's Gate to marka która była martwa od 20 lat. A te 20 lat temu też była głównie dla nerdów. Ten typ gier to dalej jest stosunkowa nisza bo teraz wszystko musi być action, gdzie nawet Final Fantasy w tej kwestii się poddało.

Larian to również nie jest EA, R*, Ubi czy Bethesda. Przed sukcesem BG3 porównania rozmiarem i sukcesami do Obsidian są IMO jak najbardziej na miejscu.

A jednak dało się odnieść gigantyczny sukces rewitalizując martwą od 20 lat franczyzę, w niezbyt popularnej obecnie konwencji rozgrywki.

 

Pillarsy 1 miały peak na Steamie w wysokości 42 000 graczy. Deadfire 23 000. Obie zostały ciepło przyjęte.

To 19 000 Twoim zdaniem nie jest dramatem?

Opublikowano
48 minut temu, crush napisał(a):

Przed sukcesem BG3 porównania rozmiarem i sukcesami do Obsidian są IMO jak najbardziej na miejscu.

A jednak dało się odnieść gigantyczny sukces rewitalizując martwą od 20 lat franczyzę, w niezbyt popularnej obecnie konwencji rozgrywki.

Tutaj pozwolę się nie zgodzić, Divinity: Original Sin 2, które wyszło rok przed Deadfire pozgarniało sporo nagród/wyróżnień i zdobyło uznanie graczy. Peak na steamie 93k vs niecałe 23k Deadfire. 

image.png.040019bd727f839806daaaaa04a24da7.png

Do wyjścia BG3 to był cRPG, po który sięgali ludzie nie mający styczności z tym gatunkiem i jak komuś nie przeszkadzała turowa walka (w tym momencie już chyba sztandarowy punkt Lariana) to prawie wszyscy byli zadowoleni. I w przeciwieństwie do Deadfire bardzo mocno i długo trzymało cenę.

  • Like 1
Opublikowano
Godzinę temu, crush napisał(a):

Baldur's Gate to marka która była martwa od 20 lat. A te 20 lat temu też była głównie dla nerdów.

Przecież za Baldur's Gate stoi cała marka D&D. Największy RPG na świecie. Miałeś od premiery BG inne tytuły w tym uniwersum (jak Neverwinter Nights), miałeś też remastery od Beamdoga, które sprzedały się w kilku milionach kopii każdy. Więc nie, BG to nie jest seria którą nagle ktoś wyciągnął z piwnicy po 20 latach zapomnienia.

 

W porównaniu z tym całe uniwersum Pillars of Eternity to raptem dwie gry, do tego reprezentujące inny gatunek niż Avowed. Skoro Avowed zrobiło 19 tyś na Steamie i jest dramatem, to jak nazwiesz wynik Deadfire? Dramat + 20%? :E

 

Tak czy inaczej, w temacie sprzedaży mamy póki co bardzo szczątkowe informacje i raczej nigdy się nie dowiemy czy gra osiągnęła zakładane zyski, chyba, że jakiś insider coś chlapnie. Microsoft mocno promuje grę na swoim podwórku, w Xbox app banner Avowed wisi na głównej stronie, do tego wszystkie kluczykownie w dobrych cenach, pudełka i lokalni dystrybutorzy to klucze do Microsoft Store albo Battle.net, a nie na Steam. Tych kopii w statystykach Steama nie zobaczysz.

 

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
4 minuty temu, some1 napisał(a):

Przecież za Baldur's Gate stoi cała marka D&D. Największy RPG na świecie.

Nie te czasy. Na rynku cRPG to już nie taka potęga jak za czasów BG.

 

5 minut temu, some1 napisał(a):

Miałeś od premiery BG inne tytuły w tym uniwersum (jak Neverwinter Nights), miałeś też remastery od Beamdoga, które sprzedały się w kilku milionach kopii każdy. Więc nie, BG to nie jest seria którą nagle ktoś wyciągnął z piwnicy po 20 latach zapomnienia.

No proszę Cię. Neverwinter Nights 2 wyszło 19 lat temu. Jakie gry na tym systemie odniosły duży sukces od tego czasu? Ile ich wyszło? A jak nie patrzeć na sam system D&D tylko na najpopularniejsze uniwersum, czyli Forgotten Realms to w ogóle martwy temat.

 

Sprzedały się raczej głównie wśród starych fanów. Tu raczej nie ma co mówić o rezurekcji marki przez Beamdog.

I tu ponownie rodzi się pytanie - dlaczego Avowed nie przyciąga ani wyjadaczy, ani nowych?

 

12 minut temu, some1 napisał(a):

W porównaniu z tym całe uniwersum Pillars of Eternity to raptem dwie gry, do tego reprezentujące inny gatunek niż Avowed. Skoro Avowed zrobiło 19 tyś na Steamie i jest dramatem, to jak nazwiesz wynik Deadfire? Dramat + 20%? :E

Uniwersum BG to też 2 gry i to dwudziesto letnie. Bo nie oszukujmy się, że trzon graczy BG3 to fani D&D.

 

Tyle, że gatunek Avowed to powinien być w dzisiejszych czasach plus. Bo tak, PoE to już w ogóle nisza niszy.

 

17 minut temu, some1 napisał(a):

Tak czy inaczej, w temacie sprzedaży mamy póki co bardzo szczątkowe informacje i raczej nigdy się nie dowiemy czy gra osiągnęła zakładane zyski, chyba, że jakiś insider coś chlapnie. Microsoft mocno promuje grę na swoim podwórku, w Xbox app banner Avowed wisi na głównej stronie, do tego wszystkie kluczykownie w dobrych cenach, pudełka i lokalni dystrybutorzy to klucze do Microsoft Store albo Battle.net, a nie na Steam. Tych kopii w statystykach Steama nie zobaczysz.

Będzie wiadomo. W tej branży jak się ktoś nie chwali to oznacza, że nie ma czym.

Opublikowano
9 minut temu, crush napisał(a):

I tu ponownie rodzi się pytanie - dlaczego Avowed nie przyciąga ani wyjadaczy, ani nowych?

A czemu Deadfire nie przyciągnął? Albo Outer Wilds? To "klapy" tego samego kalibru, według liczby graczy na steam.

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, some1 napisał(a):

A czemu Deadfire nie przyciągnął? Albo Outer Wilds? To "klapy" tego samego kalibru, według liczby graczy na steam.

Outer Wilds to był słabiak z problemami bardzo podobnymi do Avowed.

 

Deadfire wydaje mi się, że właśnie przyciągnął starych. Ba. Oni chyba nawet nie celowali w nowsze generacje.

 

Avowed i Outer Wilds w teorii teorii były u podstaw bardziej "zoomer friendly", więc powinny gnieść takie Deadfire.

Tylko co z tego skoro całe "mięso" tych gier jest nijakie?

Edytowane przez crush
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Czy to prawda że od 1 stycznia 2026 roku będą zmiany gramatyki języka polskiego. Czy to znaczy że niewspierane wersje Microsofta Office będą niektóre prawidłowe napisane wyrazy według nowej gramatyki od 1 stycznia 2026 roku podkreślały na czerwono i nieprawidłowo napisane według nowej gramatyki od 1 stycznia 2026 roku będzie niewspierany Microsoft Office uznawał na prawidłowe. Czy słownik Microsoft Office 2024 zostanie zaktualizowany czy dopiero następna Microsofta Office 2024? Czy gdyby Microsoft Office wydał nową wersję słownika do pakietu Microsoft Office zgodny z nową gramatyką od 1 stycznia 2026 roku to czy taki plik ze słownika z nową gramatyką dałoby się podmienić do starego komputera z zainstalowanym Microsoftem Office 2010? Czy polski interfejs programów będzie zawierał błędy według nowej gramatyki języka polskiego? Czy Microsoft zaktualizuje interfejs Windowsa 10 LTSC który nadal ten Windows będzie wspierany do 2032 roku i czy zaktualizuje interfejs Windowsa 11 w wersji Home/Pro/LTSC czy tylko interfejs Windowsa 12 będzie uwzględniał nową gramatykę. Czy zwykłe programy od 1 stycznia 2026 roku automatycznie będą mieć polski interfejs zgodny z nową gramatyką czy minie dopiero kilka lat zanim producenci się na to zdecydują. Czy zmiany w polskiej gramatyce są duże czy małe i dlaczego językoznawcy nie zrobili wszystkiego co mogli żeby ich uniknąć? Po co robić zmiany jak wiadomo że po zmianach będzie tylko zamieszanie. To tak jakby wszyscy świadomie głosowali na polityka co publicznie by się chwalił że zadłuży i sprzeda całą Polskę obcym kapitałom. To każdy głupi przecież wie że będzie źle. Dlaczego nie było głosowania czy Polacy się zgodzą na inną gramatykę. To są złośliwe wybryki językoznawców. Zadaniem językoznawców jest nauka społeczeństwa poprawnej gramatyki i wytłumaczenie bardzo zawiłych kwestii gramatycznej i zmiana gramatyki to jest porażka językoznawców tak samo jak dla policjantów i sędziów jak niewinny siedzi w więzieniu. Za te zmiany od 1 stycznia 2026 roku powinni stracić prace wszyscy językoznawcy że nie zrobili co w ich mocy żeby zapobiec zmiany w języku polskim. Czy te zmiany będą na długo czy co roku będzie inna gramatyka. Wytłumaczcie mi o co chodzi od kilku lat z gramatyką że męskie zawody szczególnie w polityce są je na siłę przekształcać na kobiece zawody gdy taki zawód ma kobieta na przykład profesorka i sędzina i polityczka i dlaczego akurat teraz chcą zmieniać gramatykę. Tyle z tego pożytku jak ze zmiany czasu co pół roku że jest tylko niepotrzebne trucie dupy.  
    • Panowie- takie pytanie: - zasilacz starego typu, dostępne 2 wyjścia 8-pin po stronie zasilacza i dwa kable PCI-E PSU->GPU: każdy z dwoma wtyczkami 6+2-pin, łącznie na wyjściu 4 wtyczki 6+2-pin - GPU z wtyczką 12VHPWR - dołączony adapter 3x8-pin -> 12VHPWR I teraz czytam że w takiej sytuacji należy podłączyć do adaptera pierwszy kabel 1x8-pin (PSU) -> 1x6+2-pin (w adapter), a drugi kabel 1x8-pin (PSU) -> 2x6+2-pin (w pozostałe dwie wtyczki adaptera; wszystkie 3 wtyczki w adapterze muszą być wypełnione). Na końcu oczywiście 12VHPWR z adaptera -> 12VHPWR w GPU.   I tak niby powinno działać, ale na youtube spotkałem się z opinią że nigdy nie należy podłączać 1x8-pin (PSU) -> 2x6+2-pin (adapter), bo grozi to spaleniem karty. I że albo trzeba mieć zasilacz nowego typu, albo zasilacz starego typu z 3 wyjściami 8-pin po stronie zasilacza, albo zakupić dedykowany adapter 2x8-pin -> 12VHPWR i podłączyć nim kartę dwoma osobnymi kablami. Jak to wygląda w praktyce?  
    • Z jakiegoś powodu ktoś go wyrzucił. Zrób to samo.
    • W oleole odnalazła się paleta referencyjnych rx 6950 xt. Jest jeszcze 18 sztuk w cenie 2099 zł.   Cena chyba akceptowalna jak za nową kartę z gwarancją na 3 lata.    W ich outlecie karta od 1911 zł.
    • W xcom taniej masz lepszy zasilacz https://www.x-kom.pl/p/1098313-zasilacz-do-komputera-msi-mpg-a850g-pcie50-850w-80-plus-gold-atx-31.html  + wersja karty dość przepłacona a żadnej rewelacji nie ma jeżeli chodzi o eagle.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...