Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Właśnie zagrałem w demo, Jest w tym sporo souls-like'a (walka na wyczekanie, reset mobków po powrocie do obozu itp.), ale da się z tym żyć - są automatyczne check-pointy przed ważnymi momentami (super, że o tym pomyśleli), jest łatwiejszy poziom trudności, nie tracimy zebranych fantów...

 

Ale nie o tym chciałem... Wow, jak ta gra jest doskonale zoptymalizowana na tle wszystkich crapów z ostatnich dwóch-trzech lat! :O

Póki co z ostrożności sprawdziłem Medium z DLSS Balanced no i GPU praktycznie cały czas siedzi na 1200 Mhz, w menu i podczas przerywników karta nie wchodzi na najwyższe obroty, tylko zużycie/taktowanie, zgodnie z logiką, jeszcze spada. Jestem w szoku!

 

Całej reszty chwalić nie będę, bo inni już wszystko dawno opisali, także po ograniu pełniaka na konsoli. Tak powinny wyglądać i działać dopracowane tytuły AAA.

 

Edit: oho, widzę jakąś niezłą dyskusję we wcześniejszych postach, czyżby irańska policja obyczajowa uciekła z ostrzeliwanego Teheranu na ITHardware? :E 

19 godzin temu, Jaycob napisał(a):

Serio, zawsze mnie bawi to oskarżanie, że ktoś kupuje Stellar Blade tylko po to, żeby sobie pofapać i żeby sobie popatrzeć na cyfrowe pośladki. :E  W czasach, gdzie w kilka sekund można wejść na żółtą albo czerwoną stronę i mieć cimcirimci - góra-dół w 4K, bez płacenia ~300zł. 

No, ale jeszcze parę miesięcy i albo nie będzie stron wcale w ramach buntu (patrz Francja) - przynajmniej nie bez VPN - albo będą tylko po wcześniejszej autoryzacji unijną aplikacją... Panie, wtedy to dopiero się zacznie na Nexusie! :E 

Edytowane przez Zas
  • Like 2
  • Haha 3
Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, Element Wojny napisał(a):

Wycofuję się, bo wiem że i tak się nikt ze mną tutaj nie zgodzi (wiadomo że dolna partia ciała prawie zawsze wygrywa walkę na argumenty xD), życzę miłej zabawy, wracam do Clair. 

To jest świetny przykład - wyrzućmy z Clair całą dopieszczoną, wycyzelowaną warstwę artystyczną, całe to kolorowe, "europejskie anime" i pięknych bohaterów... i co nam zostanie? ;)

 

Zgodzisz się z tym? Bo jeśli patrzysz w ten sposób na SB, to dokładnie tak samo powinieneś patrzeć na Clair - warstwa graficzna i muzyczna tam też "robią robotę" i przyciągają graczy.

 

Powiesz, że w tamtym przypadku chodzi o coś więcej, o całościowe wrażenie i klimat? W tym wypadku też - po prostu Azjaci nie boją się tworzyć słodkich, pięknych, idealnych bohaterów, tak męskich (no, pewnie nie dla każdego wielkooki, długowłosy anime-twink będzie wystarczająco męski :)) jak i kobiecych.

 

Oczywiście, że wizerunek bohaterki to część tożsamości gry. Ale IMHO kompletnym nieporozumieniem jest sugerowanie, że chodzi o czysty erotyzm i że autorzy posunęli się za daleko.

 

Pamięta ktoś jeszcze, jaka była imba o redesign Nero w DMC? Gracze chcą, żeby bohater był "jakiś", żeby był fajny (a tutaj dodatkowo miał już swój utrwalony, ikoniczny wizerunek - bo przecież ten nowy sam w sobie prezentował się dobrze i już na początku gry pojawiał się w scence na waleta :E) i nie wiem, co w tym złego. Czy powinniśmy sugerować, że bez fajnych bohaterów i bohaterek bezwartościowe byłyby takie gry jak Clair Obscure, A Plague Tale, Nier, DMC, Remember Me, nowe Tomb Raidery czy Deus Exy? Z pewnością przynajmniej niektóre zapisałaby się wtedy w naszej świadomości inaczej, mogłaby zostać nieco inaczej odebrane - tylko czy należy im z tego powodu czynić zarzuty? 

 

A czy mamy tutaj do czynienia z wulgarnością? W modach może i tak, w grze - przynajmniej w demie - to tylko azjatycka estetyka, z którą chyba każdy gracz powinien być zaznajomiony od dziecka. OK, można ogólnie nie kupować tego podejścia i tej specyficznej estetyki, ale ona nie występuje tylko w SB, więc to nie tak, że to autorzy gry specjalnie szczują cycem. Pół azjatyckiej kultury szczuje cycem. :E 

16 godzin temu, JeRRyF3D napisał(a):

Nawiasem. Co myślicie o taj grze? Serio pytam.
Bardzo przypomina SB, a jednak przeszła bez echa.

To indyk, bez nakładów na marketing. Promowany początkowo jako gra akcji, po wypuszczeniu pierwszego dema okazał się kolejnym irytującym souls-likie'em. Przed premierą dodano jednak poziomy trudności i naprawdę mocno poprawiono wydajność. Na Steam nadal jest chyba dostępne drugie demo (pokazuje trochę mniej niż pierwsze). Ponieważ uproszczono walkę, mam grę na liście życzeń.  Nie wiem, czy polecałbym zakup za pełną cenę, ale dla mnie to nadal soulsy, nie wiem też jak z długością, pierwszy na liście walkthrough na YT pokazuje zaledwie sześć godzin.

 

Myślę, że goła bohaterka w niczym by tutaj nie pomogła.

No i system walki faktycznie jest biedny w porównaniu ze SB, o animacjach i płynności już nie wspominając. 

 

Ogólnie to jednak inna liga, trochę jakby porównywać Fiata 500 do Ferrari. Chociaż Fiat 500 to bardzo sympatyczne miejskie autko.

Edytowane przez Zas
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
53 minuty temu, Zas napisał(a):

To jest świetny przykład - wyrzućmy z Clair całą dopieszczoną, wycyzelowaną warstwę artystyczną, całe to kolorowe, "europejskie anime" i pięknych bohaterów... i co nam zostanie? ;)

Pierwszorzędna fabuła z mocnymi zwrotami akcji i świetnie napisane postacie. 

 

A tutaj co zostanie? Bo z tego co nawet tutaj pisano, co najwyżej kalka Automaty bez większej głębi.

Edytowane przez Element Wojny
Opublikowano

OK, historia na pewno. Pytanie, czy sprzedaliby grę w podobnej ilości egzemplarzy samą historią, z grafiką na poziomie... dajmy na to "Inkwizytora"? Dalej by się na YT klikało? Obawiam się, że już niekoniecznie. I w sumie nie ma w tym nic złego. W anime waifu też co do zasady nie.

Opublikowano
29 minut temu, Element Wojny napisał(a):

Pierwszorzędna fabuła z mocnymi zwrotami akcji i świetnie napisane postacie. 

 

A tutaj co zostanie? Bo z tego co nawet tutaj pisano, co najwyżej kalka Automaty bez większej głębi.

Podsumowując. Gra nie dla Ciebie bo uniki i kontry mają tu jeszcze większe znaczenie niż w Clair. Tu jest więcej elememntów soulslaikowych.

Możesz wykreślić z listy:E

Opublikowano (edytowane)
36 minut temu, Zas napisał(a):

OK, historia na pewno. Pytanie, czy sprzedaliby grę w podobnej ilości egzemplarzy samą historią, z grafiką na poziomie... dajmy na to "Inkwizytora"? Dalej by się na YT klikało? Obawiam się, że już niekoniecznie. I w sumie nie ma w tym nic złego. W anime waifu też co do zasady nie.

Złe porównanie.

 

Clair - jedna z niewielu gier wydanych w ostatnich latach, ma w końcu NORMALNE kobiety - czytaj - nieubrzydzane dla zasady, czyli aby nie były zbyt kobiece czy nie daj Panie ATRAKCYJNE - ale nie robi tego nachalnie. Kobiety w tej grze po prostu są kobietami - są ładne, atrakcyjne, wrażliwe, romantyczne, miłe itd. I to mi się podoba. Stellar ma wybitnie atrakcyjną główną bohaterkę, i z tego co widziałem postacie poboczne też, ale robi to po prostu nachalnie, a momentami wręcz prawie wulgarnie. I w tym cała różnica. 

 

Nie jestem przeciwko ładnym kobietom w grach. Ba, uwielbiam je. Od lat jestem fanem gejmingowych romansów w grach, i mam bardzo dużą tolerancję dla azjatyckich twórców i ich pomysłów. Ale nawet mnie drażnią pewne motywy w Stellarze. Troszeczkę zaburza to moje poczucie dobrego smaku. Ale to nawet nie przez sam fakt, że główną bohaterkę można ubrać jak pracownicę nocnego klubu, bo oczywiście to w co ją ubierzesz, to jest Twój wybór - ale przez to, że twórcy zadbali, żeby właśnie w taki sposób tą grę promować. Dupą. I to mi się bardzo nie podoba. Jedna z moich ulubionych gier ever - Xenoblade Chronicles 2 - ma ten sam problem. Ja bardzo kocham fabułę i postacie w tej grze, to tak samo mocno bardzo drażnią mnie te ciągłe najazdy kamery na prawie odsłonięty tyłek albo piersi obu bohaterek, kompletnie bez żadnego sensownego powodu. Nie było tego ani w XC1 ani w XC3, nie mam pojęcia co za zfapowany łeb postanowił to wrzucić akurat w XC2. Jest to chyba jedyna gra, w której szukam dodatkowych ciuchów tylko po to, żeby UBRAĆ główne bohaterki. 

23 minuty temu, ODIN85 napisał(a):

Podsumowując. Gra nie dla Ciebie bo uniki i kontry mają tu jeszcze większe znaczenie niż w Clair. Tu jest więcej elememntów soulslaikowych.

Możesz wykreślić z listy:E

No to skoro tak, to chyba zgodzę się z kolegą. Nie wszystko jest dla wszystkich :) 

Nie będę Wam też zaburzał dyskusji w temacie podziwiania kobiecych atrybutów, bo po jaką cholerę? Bawcie się dobrze. 

Edytowane przez Element Wojny
Opublikowano

Nie ma co marudzić na te kobiety w grach, mogło być gorzej jak np szariat i noszenie hidżabu. :E choć jak wiemy niektórzy próbują innej drogi, czyli je obrzydzają do tego stopnia, że wyglądają "dziwnie", nienaturalnie. 

  • Upvote 1
Opublikowano

Doszedłem do bossa w demie i ze smutkiem stwierdzam, że bez trybu fabularnego nie dałbym w SB rady, souls-lighty też nie dla mnie :E. Tak do połowy to jeszcze mu życie zjadałem, ale często jego ataki były dla mnie nieczytelne i za Chiny nie wiedziałem, jak unikać błyskawic. Za to na fabularnym padł za pierwszym razem z użyciem tylko jednego potka. :E 


Takie "asysty" powinna dostawać każda gra! (nie no, gdyby walka była dla mnie bardziej czytelna, to pewnie blokami, kontrami itp. dałoby się go poskładać i na normalu, ale słaby kontrast plus mój coraz gorszy wzrok robią swoje).

  • Upvote 1
Opublikowano
30 minut temu, Zas napisał(a):

Doszedłem do bossa w demie i ze smutkiem stwierdzam, że bez trybu fabularnego nie dałbym w SB rady, souls-lighty też nie dla mnie :E. Tak do połowy to jeszcze mu życie zjadałem, ale często jego ataki były dla mnie nieczytelne i za Chiny nie wiedziałem, jak unikać błyskawic. Za to na fabularnym padł za pierwszym razem z użyciem tylko jednego potka. :E 

Po tym jak Odin napisał, że ta gra to taki souls-like, poczytałem trochę na redditach, i rzeczywiście tak właśnie jest. Oczywiście to nie jest taki poziom jak w grach od From Software, ale tutaj trzeba umieć grać. Dobrze że jest taki właśnie tryb fabularny, bo inaczej nawet fani podziwiania mega zgrabnych tyłków by odpali. 

Opublikowano
26 minut temu, Element Wojny napisał(a):

Po tym jak Odin napisał, że ta gra to taki souls-like, poczytałem trochę na redditach, i rzeczywiście tak właśnie jest. Oczywiście to nie jest taki poziom jak w grach od From Software, ale tutaj trzeba umieć grać. Dobrze że jest taki właśnie tryb fabularny, bo inaczej nawet fani podziwiania mega zgrabnych tyłków by odpali. 

No niby tak ale jak ulepszysz swoją postać i broń to wcale nie jest ciezko bez przesady.

Opublikowano
17 godzin temu, ODIN85 napisał(a):

Podsumowując. Gra nie dla Ciebie bo uniki i kontry mają tu jeszcze większe znaczenie niż w Clair. Tu jest więcej elememntów soulslaikowych.

Możesz wykreślić z listy:E

Nie do końca prawda. Tak jest tylko na początku.

Skille potrafią przerywać ataki bossów. Jak się dobrze zrobi build to na ataki skillami nie zabraknie energii do robienia tego przez całą walkę.

Można zrobić też build całkowicie na range.

 

SB ma sporo z soulslike ale mniej więcej od połowy gry daje też możliwości na obchodzenie tych mechanik jeśli się nie chce skupiać cały czas na parowaniu. 

Opublikowano (edytowane)

Wiem. Każdy boss pada za pierwszym razem. Miałem dość jego narzekania:E

 

Aż boli że nie ma teraz wyższego stopnia trudności. Mogłem nie czyścić mapy jak to mam zwyczaju bo jest teraz mega łatwo.  Większe wyzwanie stanowią jedynie te etapy bez miecza przez elementy platformowe.

Edytowane przez ODIN85
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, ODIN85 napisał(a):

Wiem ale w innych tematach ciekawie piszesz;)

Cóż, nie mogę pisać że czarne jest białe albo że bigos jest niesmaczny tylko dlatego, żeby ktoś się ze mną zgodził. Piszę jak jest. 

Ale jak najbardziej rozumiem, że jestem w swojej opinii odosobniony, dlatego nie zamierzam Wam tu dłużej mącić. Bawcie się dobrze ;) 

Edytowane przez Element Wojny
Opublikowano

Doszedłem już do bossa który był wyzwaniem pod koniec dema (taki dodatkowy, gdzie z menu można było odpalić walkę z nim).

 

Niestety ale tak jak pisze @ODIN85 gierka zrobiła się już za łatwa. Wszystkie walki za 1 razem robię. A to jeszcze nawet nie koniec rozwoju postaci, bo odblokowują się kolejne drzewka rozszerzające zakres naszych ruchów :E

 

Jeszcze fajna muzyczka. Ten moment z 1:23 super.

 

 

 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

To ja mam inne wspomnienia. Na najwyższym poziomie (hard) gra potrafiła solidnie przywalić - nie raz wracałem do tej samej walki, szczególnie pod koniec i przy niektórych opcjonalnych bossach.

Edytowane przez Jaycob
Opublikowano

Jaki poziom będzie najlepszy dla mnie,  osoby która z souls lightami miała do czynienia tyle co prawie nic, zawsze te  walki wydawały mi się zbyt trudne, rozumiem że można bossa przechodzić po 6  razy , ale kiedyś mnie bardzo zniechęciło przechodzenie go po 15 razie w tego typu grze. Już nie pamiętam tytułu. Poziom fabularny czy ten średni? Grę kupiłem bo jednak wizualnie są to moje klimaty, nie ma rycerzy i średniowiecza ;)

Opublikowano
1 godzinę temu, Jaycob napisał(a):

To ja mam inne wspomnienia. Na najwyższym poziomie (hard) gra potrafiła solidnie przywalić - nie raz wracałem do tej samej walki, szczególnie pod koniec i przy niektórych opcjonalnych bossach.

Nie ma harda. Jest fabuła i normal.

Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, eciepecie napisał(a):

Jaki poziom będzie najlepszy dla mnie,  osoby która z souls lightami miała do czynienia tyle co prawie nic, zawsze te  walki wydawały mi się zbyt trudne, rozumiem że można bossa przechodzić po 6  razy , ale kiedyś mnie bardzo zniechęciło przechodzenie go po 15 razie w tego typu grze. Już nie pamiętam tytułu. Poziom fabularny czy ten średni? Grę kupiłem bo jednak wizualnie są to moje klimaty, nie ma rycerzy i średniowiecza ;)

Normal jak będziesz czyścił mapę.

3 minuty temu, Keller napisał(a):

Oszukiwać to my, a nie nas, że chodzi o rycerzy ;) 

 

fabularny na 90% jak nie dajesz rady z kombinacjami 

Mam trzeciego głównego bossa i wystarczy stać i spamować blok.

Edytowane przez ODIN85
  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...