kapcer 75 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października (edytowane) 18 minut temu, larry.bigl napisał(a): Niestety nie ma nic z DOT 2025 z tego co widze.. https://www.24opony.pl/opony,1,185039,4543656/hankook-winter-i-cept-evo3-w330-225-40-r18-92-v-xl-fr.html Zamawiałem kiedyś z tego sklepu. Wszystko w porządku. https://www.sklepopon.com/opona-zimowa/hankook-winter-i-cept-evo-3-w330-225-40-r18-92-v-xlfr-132872#3066429 Sklepopon też ma na stanie z DOT2025. Przez te kilka stron SPAMu zapomniałem, że szukasz 245/45R17. Edytowane 3 Października przez kapcer
larry.bigl 453 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 15 godzin temu, serwal4 napisał(a): Z tej dwójki chyba kierowałbym się ku Nokianom, zwłaszcza że kwestia jakości opon (spękania itd.) po zmianie fabryk to już raczej pieśń przeszłości. Kwestia profilu użytkowania, testy (zaiste) wykazują że Falken lepiej sprawdzi się w klimacie 'angielskim'; Nokiany za to będą przodować na śniegu i lodzie. Z preferujących suche i/lub mokre drogi względem alpejskiego śniegu to ew. jeszcze Hankook Winter i cept evo3; Nokiany miałem na C klasie wcześniej ale model WR D4 i były naprawdę świetne. Chyba pójdę i tym razem w Nokiany pewnie zamówię niedługo i zmienię. 1
Gret 555 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października A nokiany w ostatnich latach nie zeszly na psy i po 2 latach potrafiły popękać jak jakies 10letnie opony?
GordonLameman 8 449 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października Ktoś w tym wątku wczoraj/przedwczoraj pisał o tym, że nastąpiła zmiana fabryki i tych problemów już nie ma. @serwal4 To byłeś Ty? W tym spamie o przewagach dustera nad wszystkim trudno coś znaleźć
marko 714 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 2 godziny temu, HappyLittleGamer napisał(a): Ja też raczej szybko nie wrócę do letnich+zimówek. Teraz będę jezdził 4ty zimowy sezon na Michelin CrossClimate SUV (to podobno jest wersja CrossClimate 1+). Przejechały już ponad 50000km. Ciekawe co to będzie. W tamtym roku raz na wsi jechałem tyłem na bardzo stromy śliski podjazd w pełnym śniegu i bez żadnych problemów było. Poza tym to po mieście śmigam, ale też jeżdżę na narty tylko że w Polsce a tu wszędzie jest odśnieżone więc zimówka mija się z celem. Tylko raz musiałem podłożyć tarkę pod koła aby wyjechać z śniego/błota. Ja w poprzednim aucie miałem 2 komplety opon sezonowych, premium. Po 6 latach wyrzuciłem 8 opon: letnie miały jeszcze 5 milimetrów, zimowe 7 (!) ale zachowywały się już beznadziejnie. Miejsca na to w domu nie miałem, więc wymiana + magazynowanie -> 260€ rocznie. Ni huhu, wleciał wielosezon z Continentala. Pierwszy rok jak najbardziej ok, na mokrym było ciut gorzej, ale bez przesady. Potem sprzedałem auto i wziąłem kolejne, na dzień dobry wleciały Micheliny CC. Przede mną trzecia zima, póki co absolutnie nie żałuję. 1
SylwesterI. 865 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października (edytowane) Pytanie czy auto trzymasz w garażu, jak nie ma upałów albo śnieżyc Edytowane 3 Października przez SylwesterI.
MadDog 303 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października Po zakupie Stingera miałem do wymiany kapcie bo były zużyte z przodu i miały boczne uszkodzenie. Nadmieniam, że cale życie jeździłem na dwóch kompletach i zawsze były to opony z segmentu premium. W moim ostatnim aucie czyli Skodzie Octavii 3 miałem założone Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6. O ile w lecie spisywały się doskonale to w deszczu były kapryśne - zwłaszcza przy startowaniu koła często buksowały. Nie raz mi ciśnienie skakało do góry jak chciałem szybko wyjechać a auto stoi w miejscu a z boku leci na mnie ciężarówka. Na zimę miałem komplet Pirelli (nie pamiętam jaki model). Do Stingera postanowiłem założyć tegoroczną nowość z wielosezonówek czyli Michelin Crossclimate 3 Sport. Po pierwsze podyktowane było to względami ekonomicznymi bo musiałbym w przeciągu 2-3 miesięcy kupić nowy komplet opon letnich i opon zimowych. Koszt dwóch kompletów opon premium do Stingera to 5000-6000 zł. Po drugie byłem po prostu ciekawy jak takie wielosezony będą się spisywać we wszystkich warunkach. Do tego znudziło mi się już chyba żąglowanie co kilka miesięcy kołami. Nadmieniam również, że w góry w zimie nie jeżdżę a moim mieście śnieg to pobożne życzenie w ziemie I kurde muszę przyznać, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony na tą chwilę. Oczywiście w śniegu jeszcze nie testowane bo go nie mamy. Ale na suchym spisują się doskonale na tą chwilę. W poprzedni weekend zaliczona trasa do Szklarskiej Poręby przez "Kapelę". Opony świetnie sobie radziły w górskich zakrętach. Było dosyć ciepło bo ok 20 stopni także nie wiem jak będzie przy 30 stopniach i więcej. Deszczu za wiele też nie było w ostatnim czasie ale w te dni auto sprawnie startowało ze stopu i nie było żadnego buksowania kół. No ale pewnie duża też w tym zasługa napędu Stingera (AWD). Zobaczymy jak będą się dalej spisywać w okresie jesienno-zimowym. Generalnie każdy ma swoje zasady i swój rozum. Czy to będą wielosezony czy letnie+zimowe to obie opcje będą dobre. Dla kogoś, kto nie jeździ zimą w góry to wielosezonówki w zupełności wystarczą. Najważniejsze, żeby na letnich oponach nie jeździć zimą lub gdy już temperatura spada w okolice 5 i mniej stopni. Mieszanki opon letnich nie są przystosowane do takich temperatur. 1 2
TheMr. 2 606 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października Czytałem że CC3 poprawił sporo w deszczu względem CC2. Według producenta 20% lepsze wyniki, jednocześnie zachowując właściwości zimą, albo nawet je ulepszając. Musiałbym się do testów dogrzebać.
MadDog 303 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października Zwykłą CC3 to bym sobie odpuścił - no chyba, że ktoś dużo jeździ po śniegu. Jak już brać to wersję Sport https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/Michelin-CrossClimate-3-and-3-Sport-VS-Rivals.htm
HappyLittleGamer 190 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października Już od jakiegoś czasu wygrywały Pirelli SF3. Jak ktoś nie ma dostępnego CC3 Sport to ten Pirelli jest najlepszą drugą opcją. Potem już się robi ciasno w rankingach i wszystko jedno.
TheMr. 2 606 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października (edytowane) Niestety ale CC3 Sport nie ma na 17 ani na 16 calach. CC3 jest na 16, ale nie w moim wymiarze Edytowane 3 Października przez TheMr.
MadDog 303 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października Faktycznie CC3 Sport startują od 18 cali. W Stingerze standardowo 19stki są montowane więc wleciały Sporty. Pirelli Cinturato All Season SF3 albo Continental AllSeasonContact 2 to dobra alternatywa dla CC3 Sport. Zajęły odpowiednio 1 i 2 miejsce w teście AutoBilda. CC3S na 3 miejscu. https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/2025-AutoBild-All-Season-Tyre-Test.htm 1
TheMr. 2 606 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października (edytowane) AllSeason bardziej pod lato, mokro. CC2 nawet, lepiej spisują się w śniegu jednak. A że jednak w PL mamy trochę śniegu, nawet czasami to wybrałem CC2. Być może następnym razem kupię AllSeason3 jak wyjdą. W sumie następnym razem to już raczej będę miał samochód na 18 Edytowane 3 Października przez TheMr.
serwal4 162 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 5 godzin temu, GordonLameman napisał(a): Ktoś w tym wątku wczoraj/przedwczoraj pisał o tym, że nastąpiła zmiana fabryki i tych problemów już nie ma. @serwal4 To byłeś Ty? W tym spamie o przewagach dustera nad wszystkim trudno coś znaleźć Z racji "3-dniowej" operacji specjalnej Nokian wycofał się z Rosji (w 2023 sprzedał ostatnie aktywa) + od bieżącego roku ruszyła w pełni fabryka w Rumunii, której to otwarcie nastąpiło we wrześniu 2024r. Także na dzień dzisiejszy Nokian deklaruje produkcje opon albo w Noki / Finlandia albo właśnie w Oradei / Rumunia. (pomijam amerykańską fabrykę w Dayton, ona zaopatruje tylko rynek amerykański). Ergo na 99% przy zakupie opon produkcji w bieżącym 2025r nie trafimy na pozostałości po produkcji w Rosji (i teoretycznie Chinach); A jak kojarzę to właśnie problem z pękaniem opon / bieżnika dotyczył głównie opon produkowanych w Rosji / na dalekim wschodzie. I były to 1. modele po legendarnych zimowych D3/D4 itd. Zaznaczam, że jest to wiedza własna, zebrana - nie profesjonalna bo zawodowo kompletnie nie jestem związany z motoryzacją li ogumieniem. 1
serwal4 162 Opublikowano 4 Października Opublikowano 4 Października (edytowane) Fotki stanu bieżnika przedniej opony po 2 latach i 5msc od założenia vel ~31 tys. km; Ważący ~1.5 tony ze mną i płynami Fluence z 2.0 16v 140KM pod maską. Hankook 4S2, produkcji Chiny, z 2022r (kupione jako nowy komplet), montowana w maju 2023r. Rozmiar 205/55 r17 XL. Ciśnienie p/t 2.5 / 2.4. Po zakupie robiona zbieżność, w kwietniu 2024r wymieniane całe wahacze przód + łączniki + końcówki drążków + kolejna zbieżność; Auto obecnie ~105 tys. km, fabryczne amortyzatory / sprężyny / reszta zawieszenia i ukł. kierowniczego. Opony nie były rotowane przód/tył. Od założenia cały czas na jednym miejscu. Większość przebiegu w okresie późna wiosna -> wrzesień w tym urlopy po ~2.6 - 1.5tys. km w max 13 dni + pomniejsze wyjazdy po 400 - 800km włącznie z dniami +30'C; Czasem auto robiło krótki dystans w ciągu dnia (poniżej 600km) ale było praktycznie w ruchu od rana do popołudnia (i to w temp. +30'c w powietrzu) Unikam dróg płatnych, a na urlopach autostrady i ekspresówki ograniczam do minimum; Także drogi do 4 kategorii włącznie i/lub tam gdzie asfalt po prostu się skończył / nigdy go nie było to norma. Jazda raczej zachowawcza bo zawieszenie/ukł. kier. w Fluence na szaleństwa nie pozwala. Natomiast często wybieram max kręte drogi, nawet jeśli wg. gps nakładam drogi I tak - dalej będę uznawał wielosezon za dobre rozwiązanie w zadanych warunkach (czyli przewijające się głównie miasto/dobrej jakości drogi, bez szaleństw, brak regularnych wypadów w srogie góry). Albo po prostu co 2-3 lata wymieniamy komplet na świeży. Edytowane 4 Października przez serwal4 1 2
HappyLittleGamer 190 Opublikowano 5 Października Opublikowano 5 Października @serwal4, troszkę się rozpadają. Zastanawiam się czy warto brać klasę średnią opon. Niby płacisz 70% więcej ceny za Micheliny, ale jednak moje po 3.5 roku i 2x wiekszym przebiegu (ponad 50k) nie rozpadają się. A też mam auto 1500kg, i też nie rotowałem ani razu opon Tylko reguluję ciśnienie 2-3 razy w roku aby było dobre. Ja to chcę na Miśkach pojezdzić z 5-6 lat chyba że wcześniej mnie zabiją 1
SylwesterI. 865 Opublikowano 5 Października Opublikowano 5 Października (edytowane) Całoroczne opony zawsze trzeba wybierać premium. Zmieniać najlepiej max co 70-80k km Edytowane 5 Października przez SylwesterI. 1
galakty 3 322 Opublikowano 5 Października Opublikowano 5 Października U mnie po 4 latach i jakiś 30kkm Klebery wyglądają 100x lepiej :F 1
larry.bigl 453 Opublikowano 6 Października Opublikowano 6 Października Poszło zamówienie na Snowproofy. Szkoda, że musza być w takim rozmiarze bo wyszło jakies 800PLN drożej niż 225/50/17
kapcer 75 Opublikowano 6 Października Opublikowano 6 Października Nie wiem jakie auto, ale jak tam nie ma 250+ KM do przeniesienia to bym brał bez zastanowienia 225/50R17.
larry.bigl 453 Opublikowano 6 Października Opublikowano 6 Października (edytowane) Felgi mam 8,5J. Auto 224KM (W211 kombi). NIe jestem zwolennikiem innych niż fabrycznych rozmiarów A w tym setupie który mam (sportowe zawieszenie) fabrycznie wyjechał na 245/45/17 i takich się trzymam). Edytowane 6 Października przez larry.bigl
kapcer 75 Opublikowano 6 Października Opublikowano 6 Października Felga szeroka bardzo. W takiej sytuacji rozumiem.
NotQuite 80 Opublikowano 6 Października Opublikowano 6 Października W dniu 5.10.2025 o 10:33, HappyLittleGamer napisał(a): @serwal4, troszkę się rozpadają. Zastanawiam się czy warto brać klasę średnią opon. Niby płacisz 70% więcej ceny za Micheliny, ale jednak moje po 3.5 roku i 2x wiekszym przebiegu (ponad 50k) nie rozpadają się. A też mam auto 1500kg, i też nie rotowałem ani razu opon Tylko reguluję ciśnienie 2-3 razy w roku aby było dobre. Ja to chcę na Miśkach pojezdzić z 5-6 lat chyba że wcześniej mnie zabiją To są Hankooki - normalka że tak się dzieje i na to się godzisz jak je kupujesz. Są lepsze opony. A w klasie średniej masz jszcze z 6 marek/modeli wartych uwagi. Faktycznie premiumy robią większe przebiegi, ale to nie oznacza że guma przy 70kkm będzie taka sama jak przy 40kkm (typowy przebieg średnioklasowej allseason). Jak nie zrobisz 70kkm przez 5-6 lat to po co przepłacać za taką mieszankę.
Seeba03 125 Opublikowano 8 Października Opublikowano 8 Października W dniu 6.10.2025 o 13:54, larry.bigl napisał(a): Poszło zamówienie na Snowproofy. Szkoda, że musza być w takim rozmiarze bo wyszło jakies 800PLN drożej niż 225/50/17 Nokian cały czas ma problem z szybko parciejącą gumą Szukałem jakiś opon zimowych 245/40R19 do Formentora ojca i te wychodziły naprawdę korzystnie cenowo, ale finalnie padło na Falken Eurowinter HS02 PRO.
larry.bigl 453 Opublikowano 8 Października Opublikowano 8 Października 19 minut temu, Seeba03 napisał(a): Nokian cały czas ma problem z szybko parciejącą gumą Szukałem jakiś opon zimowych 245/40R19 do Formentora ojca i te wychodziły naprawdę korzystnie cenowo, ale finalnie padło na Falken Eurowinter HS02 PRO. ZObaczymy, mam nadzieje, że się nie przejade na nich. A szczerze w tym rozmiarze nic ciekawego nie było ewentualnie zejść na niższą klasę albo dołożyć kolejne 180 od opony do innego premium.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się