Skocz do zawartości

Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Byłem biedniejszy to przelatałem dwa sezony zimy na letnich. Nie polecam nikomu, szczególnie jak jedziesz 60 w śniegu i tir cię wyprzedza na krajówce :hihot: Już lepiej na zimówkach cały rok latać. 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

4season spisują się doskonale. Czyli jednak wielosezonowe nadają się na śnieg ;) pada k temp -1, -2 w zależności w którym miejscu auto się znajduje.

 

IMG_20251123_190701075.thumb.jpg.c1c9097c248c8be9ca3fb86c9b79d170.jpg

 

 

Pod oblodzoną niedużą górkę doskonała przyczepność 

IMG_20251123_190540470.thumb.jpg.d4349012657a8d28310f8c68dc28faa4.jpg

Edytowane przez Petru23
  • Haha 2
Opublikowano
17 minut temu, Petru23 napisał(a):

4season spisują się doskonale. Czyli jednak wielosezonowe nadają się na śnieg ;) pada k temp -1, -2 w zależności w którym miejscu auto się znajduje.

 

IMG_20251123_190701075.thumb.jpg.c1c9097c248c8be9ca3fb86c9b79d170.jpg

 

 

Pod oblodzoną niedużą górkę doskonała przyczepność 

IMG_20251123_190540470.thumb.jpg.d4349012657a8d28310f8c68dc28faa4.jpg

To tera tylko w góry i do tego jeszcze z przyczepą kempingową i pokażesz klasę ☺️

Opublikowano (edytowane)

Petru23, sam jestem użytkownikiem AllSeason...
Ale wklejając foty lekko obsypanej topniejącym śniegiem drogi osiedlowej, celem podkreślenia zajebistości AS w zimę to ten... nie tędy droga;
Jeśli AS miałby mieć problem w takich warunkach to powinni zabronić homologowania ich jako zimówki wymaganymi prawem oznaczeniami 3p/M+S...

Co do Pirelli SF3 - wciąż czekam na solidną zimę, śnieg i warunki do wykazania się, natomiast po dalszych kilometrach i póki co do -5'C na suchym / +2-3'C na mokrym uznaje je za w pełni jezdne i bezpieczne;
Co nie powoduje u mnie większych owacji, bo w takich warunkach to i na porządnej / świeżej letniej oponie można przejechać bez problemów.

Na mokrej nawierzchni odczuwam, że są jeszcze pewniejsze vs Hankook 4S2, nie tylko w zakrętach ale nawet kwestia jazdy na wprost i wjechania w stojącą wodę na jezdni.
Jeśli poradzą sobie co najmniej tak jak Hankook 4S w lutym br. w czeskich górach to będę kontent.
Zdobywania Tatr od nich nie wymagam, a i tak część dróg górskich w zimę wymaga zakładania łańcuchów.

Natomiast - jak już pisałem - jeśli jednak zamierzamy nabić km na jednym komplecie to wciąż rozważałbym Conti AS ew sprawdzone Goodyear AS gen3;
Mniejsza ilość bieżnika, miękka konstrukcja i mimo rotowania opon między osiami nie daję im więcej niż 40tys km. na komplecie. (do poziomu jaki ja uznaję za bezpieczny, niekoniecznie jest to przepisowe 1.6mm).
Zobaczymy z czasem (i po moich wypadach letnich) jak z trwałością gumy i gubieniem bieżnika vs Hankook.

@MadDog
W tym rozmiarze za dużego wyboru nie ma, także ode mnie głos na Conti AllSeason;
Goodyear w starszej wersji G2 (też całkiem ok, ale Conti są świeższą konstrukcją).
Dunlop również stary model, Nokiany nie będą lepsze, a różnica Hankook vs Conti jest niewielka.

 

Edytowane przez serwal4
  • Like 2
  • Upvote 2
Opublikowano
3 minuty temu, serwal4 napisał(a):

Petru23, sam jestem użytkownikiem AllSeason...
Ale wklejając foty lekko obsypanej topniejącym śniegiem drogi osiedlowej, celem podkreślenia zajebistości AS w zimę to ten... nie tędy droga;
Jeśli AS miałby mieć problem w takich warunkach to powinni zabronić homologowania ich jako zimówki wymaganymi prawem oznaczeniami 3p/M+S...
 

bez kitu :D

na letnich by tam pojechał :E

  • Upvote 2
Opublikowano
30 minut temu, trepek napisał(a):

I jak sie sprawdzaja u kolegi? Kusza w Michelinach niskie opory toczenia i cisza.

W tej chwili to Pirelli, Vectory, Micheliny i Conti to topka. Decydują niuanse: cena, stabilność na mokrym, im dalej jazda od miast to na śniegu. Ja mam Nokiany i są głośne, jeżdżą świetnie, za rok biorę Pirelli: cisza i trzymanie na mokrym.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, trepek napisał(a):

Michelin CrossClimate 2 do Suva, polecacie? Niby opinie ma dobre ale sam nie wiem...

Nie polecam. 

 

1 godzinę temu, serwal4 napisał(a):

Petru23, sam jestem użytkownikiem AllSeason...
Ale wklejając foty lekko obsypanej topniejącym śniegiem drogi osiedlowej, celem podkreślenia zajebistości AS w zimę to ten... nie tędy droga;
Jeśli AS miałby mieć problem w takich warunkach to powinni zabronić homologowania ich jako zimówki wymaganymi prawem oznaczeniami 3p/M+S...
 

Zdjęcia są po to, bo przy Yokohama musiałem udowadniać, że śnieg to śnieg. Nauczony doświadczeniem i wami, daje fotki. Spod bloku, bo inaczej jest na osiedlowej a inaczej na krajowej. 

I nie topniejący a marznący... No ale ważne jak wybrzmi, prawda? Przy -2 śnieg topnieje przecież.

 

Miałem przedlifta na sezonowych, te same trasy zawsze. Porównanie mam.

 

2 godziny temu, kwiatek.pl napisał(a):

To tera tylko w góry i do tego jeszcze z przyczepą kempingową i pokażesz klasę ☺️

To są Góry Świętokrzyskie a jeżdżę głównie na podkarpackie ;) 

 

Edytowane przez Petru23
Opublikowano (edytowane)

Przejrzałem dziesiątki testów + różne opinie i nagrania w internecie (szczególnie jak się dane opony mają się po sezonie/dwóch). Ktoś miał kontakt z marką BFGoodrich? Mają jakieś wtopy?

 

Testy BFGoodrich Advantage SUV All-Season pokazują, że jest to całkiem spoko opcja. Ot taki średniak, cena średnia, zachowanie średnie. Plus, że bardzo cicha i o niskich oporach toczenia, co dla mnie ważne.

Edytowane przez trepek
Opublikowano (edytowane)

BFGoodrich zawsze miałem za dobre opony, raczej z półki takiej średnio-wyższej typu Vredestein chociaż głównie ta marka mi się kojarzy z oponami stricte terenowymi, podobnie jak Cooper

Edytowane przez lesiu155
  • Like 1
Opublikowano

BFGoodrich / Kleber jeżdziły/jeżdżą zimowe na aucie Mamy, Znajomy ma Klebery wielosezon na Lagunie mk2 (która zimę widzi tylko w mieście, max wyjazd to była Zawoja w połowie listopada bez śniegu i z -3'c nad ranem);
Każda z tych opon sprawdza się i są faktycznie ciche. Ot dobry i sprawdzony średniak (zarówno zimowe jak i wielosezon).

Bieżniki wspólne, testy sugerują jednak siakieś różnice w obrębie mieszanki; Wciąż jednak wyniki ok.

Opublikowano
2 godziny temu, galakty napisał(a):

W tych warunkach co nasz trollik wrzucił to dobra letnia by podjechała :E 

Miło mi , że się zgadzamy :)

 Ale że tak od razu, że ja Twój ? ;)

2 godziny temu, lesiu155 napisał(a):

BFGoodrich zawsze miałem za dobre opony, raczej z półki takiej średnio-wyższej typu Vredestein chociaż głównie ta marka mi się kojarzy z oponami stricte terenowymi, podobnie jak Cooper

Akurat MT BFG to nie jest zbyt wysoka klasa , no może poza ceną... 

Opublikowano

Hmm... Muszę się jutro przyjrzeć, jakie opony ma sąsiadka na swojej X3 plugin, ale dzisiaj na naszym parkingu, na krótko bo krótko, ale gubiła trakcję. Nyska za to niewzruszona. Stawiam, że elektronika w Nissanie dzięki wyłącznie silnikom elektrycznym, jako przeniesieniu napędu, ma lepszą kontrolę nad kołami. 

  • Upvote 1
Opublikowano
7 godzin temu, trepek napisał(a):

Testy BFGoodrich Advantage SUV All-Season pokazują, że jest to całkiem spoko opcja. Ot taki średniak, cena średnia, zachowanie średnie. Plus, że bardzo cicha i o niskich oporach toczenia, co dla mnie ważne.

Nie są ekspertami od opon całorocznych. Ale po teście o którym piszesz widzę, że ta konkretna opona jest w zasadzie identyczna z Maxxis Premitra AS AP3, którą mam w tym samym bieżniku w aucie osobowym. Też radzi sobie w każdych warunkach i potwierdzam że jest cicha i zbytnio nie pływa. Jak znajdziesz w cenie sporo niższej niż premium, to można brać. 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Ja już tylko na wielosezonie latam, jak ktoś od czasu do czasu wyjedzie z miasta, a 90% jeździ po mieście, szczególnie u mnie w Gdańsku, gdzie większość roku jest kilka stopni na +, śnieg jest sporadycznie.

Nie musze już kół przekładać, dla mnie większa wygoda i oszczędność czasu. A to co kto uważa o mojej opinii mam w :dupa:.

W skrajnych warunkach też przetestowałem, trochę skilla jazdy i nie ma problemu.

Mnie wybór opon wielosezonowych w 100% zadowala, ale szanuje też wybór dwóch kompletów jak ktoś dużo jeździ. 

A no mój rydwan ma tylko ABS także wszystko w nodze i rękach kierowcy :P

Edytowane przez ShaDow_Pro
  • Upvote 1
Opublikowano
Godzinę temu, NotQuite napisał(a):

Nie są ekspertami od opon całorocznych. Ale po teście o którym piszesz widzę, że ta konkretna opona jest w zasadzie identyczna z Maxxis Premitra AS AP3, którą mam w tym samym bieżniku w aucie osobowym. Też radzi sobie w każdych warunkach i potwierdzam że jest cicha i zbytnio nie pływa. Jak znajdziesz w cenie sporo niższej niż premium, to można brać. 

Różnica cenowa jest, bo BFy są za 2 klocki za komplet a premiumy to 2700-3000 w takim rozmiarze jak potrzebuję. Kolejna sprawa to też nie wszystkie modele są oferowane w moim rozmiarze (235/55 r19). Z tego co rozeznałem się, to Micheliny CC2 dobre ale jest loteria z trwałością (CC3 w moim rozmiarze nie ma), Goodyeary podobnie, potrafi się sypać po roku (ale mniej). Continentale głośne w uj (i podobno twarde), Pirelli wydaje się oponą idealną (tylko dla suva nie jest Scorpio tylko Cintuaro i też nie wiadomo, czy nie wprowadzili jakiś zmian w stosunku co do gum testowanych, bo wszędzie tylko Scorpio i Scorpio testują) ale przy Pirelli chodzi opinia, że najszybciej się zdzierają bo po 20-30 tys (może to też kwestia, że jak guma dobrze klei to nie ma łatwo na samochodach i stąd też szybsze zużycie), no i opory toczenia nie najniższe. No i jest sobie taki BFGoodrich, w testach w różnych warunkach 2-3-4 miejsce, cicha, komfortowa, najniższe opory toczenia...

Mętlik w głowie straszny. Prześpię się jeszcze z dzień/dwa z tematem i jak nic lepszego się nie wyklaruje to chyba się skuszę.

Opublikowano (edytowane)

Ja mam zasadę, że przynajmniej 1 auto w domu (są 3) musi mieć typowo sezonowe gumy, żeby w razie "w" zimą nie zastanawiać się czy jechanie w góry na wielosezonie nie jest strzałem w stopę. Zawsze wychodzi, że to moje ma 2 komplety kół, choć w tym roku C5 też jeszcze ma bo miał dość świeże letnie i zimowe gdy go przekazywałem żonie, ale gry któreś zjedzie pewnie wpadną wielosezonowe. 307 pojutrze dostaje kolejny komplet wielosezonu (po 4 latach jazdy na poprzednich), niestety 4mm według wielu wystarczające, przy obecnej pogodzie wystarczające nie jest :D 

 

 

Samo wrzucanie ledwie przypruszonej śniegiem drogi żeby udowodnić fakt, że wielosezon daje radę... :rotfl2:

Edytowane przez Krzysiak
  • Upvote 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @tekkno nie należy brać informacji z 1 źródła, ale nie należy też odrzucać wszystkich i uważać się za jedynego najmadrzejszego.  Nie wiem jaki jest problem z transferem masy w tej grze, być może masz rację, być może on - Nie działa trailbraking? Nie chce mi się w to wierzyć, bo takie coś to fizyka NFSa i Burnouta, a nie simcade i sima.  Co do ludzi oglądających streamy to zjawisko znane od czasu wynalezienia pierwszego TV, ludzie oglądają, nic nowego. Jeżeli chcesz wiedzieć dlaczego poczytaj książki o psychologii. Dlaczego wolą oglądać, niż grać? Z tego samego powodu, dlaczego oglądają TV, a nie czytają książki - granie wymaga zaangażowania, umiejętności, minimum wysiłku - oglądanie żadnego z powyższych.   
    • ile komplet zimówek średniej klasy do tego audi kosztuje? 5k? 
    • Kiedy Aliexpress wjedzie za mocno   20251126_182210.mp4    
    • https://ithardware.pl/aktualnosci/rtx_60_premiera_karta_nvidia_amd-46890.html   Jak myślicie, jednak 5000 Super faktycznie może nie być jak, już chodzą plotki, że premiera następnej generacji może być opóźniona. 
    • Ustawiasz tak samo, ale 9800 nie specjalnie się skaluje z zegarem, poza oczywiście niektórymi przypadkami, jak załadowanie shaderów i siatki dużej mapy. Natomiast zyski z ustawienia są inne, szczególnie 7800. Tego faktycznie można nie ruszać. 14600k czy 9700 też można - specjalnie wolałbym tego nie rozciągać - jest to trochę marnotrastwo.  W moim przypadku jest miodzio przy 120, w innym może być i 100.  88 jest bezpieczne - absolutnie nie optymalne. Poza tym wystarczy otymizer dać na 30 i już masz po optymalnych ustawieniach AMD. Jak puścisz wszystko z płyty, to zobaczysz i 1.45v, co jest bezpieczne dla stabilności i znowu niekoniecznie optymalne. Tylko zegar zależy od napięcia i temperatury, temperatura od napięcia i optymalne sztywne ustawienie dla jednej sztuki będzie 1.25 dla drugiej 1.35. Co znowu ni jak się ma do AMD które stworzyło i ustawiło - ręczne ustawienia o ile są sensowne zawsze będą lepsze od fabrycznych, bo one muszą uwzględniać najgorsze kawałki krzemu i margines bezpieczeństwa, żeby zawsze było stabilnie… i nie wiedzą jakie włożysz chłodzenie.  88 W też pewnie ok, ale skoro domyślnie te procesory mają 65w, to 88 jest po to, żeby zrobić jakąś różnicę (w skrócie - wiadomo pbo itp). 120 vs 88 nie będzie w żaden sposób porównywalne do różnicy jaką masz 65 vs 88, ale będzie jeszcze sensowna i dla mnie widoczna przy dropach fps - dla wielu osób nie zrobi różnicy, tak jak dla mnie średni 250 - na monitorze 240hz nie widzę specjalnie różnicy czy to jest 180 czy 240, ale drop z 250 na 120 już tak. Moje ustawienia są o tyle fajne, że to właśnie minimalizują… i nie działa to tak samo na 88W. Na zdjęciu sprzed chwili masz 166w przy średnim 158 - maksymalnie widziałem 169, najczęściej jest to 164-168 w przy średnim 155-160. To jest bez sensu i właśnie coś mi się wydaje, że ustawianie ręczne limitów nic tu nie daje 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...