Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

235/45 r18

koła mają średnicę mniejszą od org. wymiaru, felgi waga jak 17" org. bo te są mniej napakowane, opony lżejsze od org. , nie zauważyłem pogorszenia osiągów 

6 minut temu, Krzysiak napisał(a):

Całkiem fajny silnik, brat go ma w cla, tyle że 163KM i pozytywnie mnie zaskoczył.

w cla jest trochę inny, inna powłoka cylindrów i inny osprzęt, sam chciałem wgrać soft z motorka 150kucy , jaki jest w daćkach, byłem tu w nl w serwisie tuningu ,pooglądali, pogadali i stwierdzili ze w 150km wersji jest inny osprzęt, więc 1:1 wgranie nie wejdzie, zaproponowali boxa na 155kucy/290 niutów (z pomiarem na hamowni), ale na razie odmówiłem, nie przekonują mnie boxy 

ogólnie silnik daje radę, wiadomo, jak się go pałuje to łyka paliwka, na autostradzie przy prędkościach 100-110 z boxem i 2 rosłymi chłopami + bagaż, 7,2 litra mierzone na dystrybutorze, przy 130 już bierze 8,8-9/100km

raz dla zabawy jechałem za autobusem 2 dł. auta , ze stałą prędkością ok 100km to po 100 kilometrach wyszło 5,2 litra średniego 

ale miałem dość, znałem rozkład każdej ryski na tyle autobusu %-)

Edytowane przez SylwesterI.
Opublikowano
30 minut temu, Klima napisał(a):

2 tygodnie temu zapodałem na auto. Nie mam dużego doświadczenia z wojskami, ale ten uważam za dobry produkt. 

Ulewa przez całe Czechy, Austrię i Słowenię, teraz słońce, a jak się pochlapie to dalej kropelki spływają. 

Ja od dłuższego czasu ten stosuje. I jestem bardzo zadowolony :) 

Opublikowano
Godzinę temu, SylwesterI. napisał(a):

235/45 r18

 

 

Jak to wpływa na komfort? Ja mam 225/45 R17 w Saabie i trochę czuć już ten niski profil. Ostatnio widzialem XC90 na jakiejś chyba największej fabrycznej feldze i tam profil też był bardzo niski. Jak jeździłem służbowym X6 340i czy nawet Kia Sportage z dość niskim profilem to komfort był słaby. Dla mnie największa zaleta SUVa to większy profil na którym progi, krawężniki i dziury są mniej wyczuwalne. 

Opublikowano (edytowane)

Ja latam na 235/40R19 i jest ogólnie ok...choć fakt że dziury lepiej omijać, ten rok był mało łaskawy dla mnie w tej kwestii, bo przez jadących z przeciwka którzy nagle odbili do osi jezdni, przez co musiałem przybrać pobocza jedna chyba w czerwcu skończyła się prostowaniem felgi a druga dziś pęknięciem opony.

Edytowane przez Krzysiak
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, KiloKush napisał(a):

 

Jak to wpływa na komfort? Ja mam 225/45 R17 w Saabie i trochę czuć już ten niski profil. Ostatnio widzialem XC90 na jakiejś chyba największej fabrycznej feldze i tam profil też był bardzo niski. Jak jeździłem służbowym X6 340i czy nawet Kia Sportage z dość niskim profilem to komfort był słaby. Dla mnie największa zaleta SUVa to większy profil na którym progi, krawężniki i dziury są mniej wyczuwalne. 

Trzepie mocniej, tu nie ma nawet co polemizować, gumy na wysokość jest 2cm mniej pomiędzy felgą a podłożem, w porównaniu do org. 17-tek, z tym ze w nl drogi są w dobrym stanie, przynajmniej w mojej okolicy, za to co chwila progi zwalniające.

Ale auto jeździ pewniej w zakrętach i chyba buja się mniej, takie mam odczucia.

Dustek generalnie ładniej wybiera nierówności, jest wysoki, ma fajny kąt natarcia.

Przykładowo do pracy jeździmy na zmianę w 3 auta: dustkiem, paserati b8 i golfem vii, tamte auta w środku to wiadomo mercedesy w porównaniu do dustka, ale w 3 (z 300-350kg żywca) jak jedziemy, to na progach muszą zwalniać, baaardzo mocno, gdzie ja tylko gaz odpuszczam, na rondach jest tak, że na środku jest klombik potem okrąg o 2m szerokości od klombiku z 2-3cm krawężnikiem, chłopaki przed rondem po heblach i w kółeczko, ja jadę prawie prosto, byle klombik ominąć (oczywiście jak jest pusto). Wymijanie na wąskich drogach, u mnie niestraszne zjechać na pobocze, w osobówkach heble i ostrożne wymijanie.

Potem wyskakujemy na autostradę, to wiadomo wageny odlatują, generalnie droga do pracy to samo, ale na dustku płynniej, ani tak nie przyśpiesza, ani nie trzeba hamować.

Edytowane przez SylwesterI.
  • Haha 1
Opublikowano

Ibiza mojej mamy została kupiona na oryginalnych kołach 17" z oponami 215/40R17. Plan był by kupić inne felgi i opony 185/60R15. Ostatnio mama stwierdziła, że w sumie to dobrze się jej jeździ na 17", bo auto się jej pewniej prowadzi i ładniej wygląda. No i zostaje 17. :)

 

Wpadną tylko opony całoroczne w minimalnie innym rozmiarze 205/40R17. Raz, że auto ma powalającą moc 86 KM, dwa, że wychodzi ~100 zł mniej na oponie, przy różnicy średnic kół tylko 8 mm.

Opublikowano
2 minuty temu, SylwesterI. napisał(a):

A czemu chcesz kupić mamie węższe opony, zamiast tej samej szerokości ?

Osobiście uważam, że 205 ogarnie te mocarne 86 KM i masę Ibizy. Sama guma ma więcej do gadania niż tylko rozmiar.

  • Upvote 1
Opublikowano

Oczywiście, ja bym wolał jednak ten sam rozmiar przynajmniej.

Choć widziałem na otomoto jak kształtują się ceny opon i te najpopularniejsze rozmiary rzeczywiście potrafią być droższe do rozmiaru o 5mm szerszego/węższego, a mniej popularnego.

Jak dla siebie kupowałem to różnica potrafiła sięgać prawie 200zł na 1 laczku. 

Opublikowano
12 minut temu, TheMr. napisał(a):

Co do opon, Michelin cross climate 2 na mokrym nadają się do kibla. Mam nadzieję że poprawili to w cross climate 3. Trzeba było Goodyeara brać :E 

 

Wada wielu zimówek nawet z górnej półki. A w zimę przecież częściej jest mokro niż śnieg bo i tak sypią solą 

Opublikowano (edytowane)

Ja na zimę poszedłem w niehomologowane :E Jakoś uznałem, że 225/50R17 na ciężkiej krowie będą lepsze niż 215/55R17... cena nie miała znaczenia bo ~10zł na oponie drożej na korzyść szerszych.

Edytowane przez Krzysiak
  • Upvote 1
Opublikowano

W Ibizie głównym czynnikiem za węższą opona jest niska masa auta, niewielka moc i przede wszystkim spora oszczędność na oponie (100 zł mniej na sztuce). A różnica w wysokości ścianki bocznej to zaledwie 4 mm, wartość pomijalna. 

  • Upvote 1
Opublikowano
W dniu 6.09.2025 o 10:09, TheMr. napisał(a):

Co do opon, Michelin cross climate 2 na mokrym nadają się do kibla. Mam nadzieję że poprawili to w cross climate 3. Trzeba było Goodyeara brać :E 

 

Powiem Ci jak popada mocniej. Wziąłem Crossclimate 3 Sport do mojej Kijanki.

Opublikowano (edytowane)

W końcu je odebrałem, znaczy się swoje 4 kółka :)

 

Sesja i odpowiedni wątek jutro

 

2,5 FHEV ST Line X. Opony oczywiście wielosezon Goodyear Vector 4season

IMG_20250912_145308892~2.jpg

 

A i nie firmowe dostane od szefa. Tym razem moje, własne (ale na moją firmę :E )

 

Edytowane przez Petru23
  • Like 2
  • Upvote 1
Opublikowano

Tydzień temu kupiłem Megane 4 1.3tce w automacie w takiej w miarę podstawowej wersji ( ale ma to co potrzeba), a dziś  sprzedałem lagune ( na dawcę paru części)

  • Like 3
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Wczoraj sobie przywiozłem od Jaruxa felgi na zimę. Od razu odhaczyliśmy mini spot z Grzesiem i Hetmanem w słynnym garażu w którym robione są pomniki (stara gwardia motolaba wie o co chodzi) 😎

 

 

IMG_20250915_091931023_HDR_AE.jpg

Teraz umyć, wrzucić opony i zima może przychodzić.

Edytowane przez Krzysiak
  • Like 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Skoro kupiłeś WOLED to wiedziałeś na co się piszesz 
    • Teraz to już nie wiem czy trollujesz, czy serio masz taki dziwny gust lub jego brak.  Widzę Cię głównie w tematach generycznych, przemysłowo produkowanych gier, z checklistą zamiast pasji oraz outsourcingu zamiast chętnych, stałych pracowników. Te "wizytówki" były robione przez AI, często w ogóle nie pasując do gry. Firma nie podała w opisie Steam że użyli AI, więc chyba każdy może dostać zwrot, nawet po wielu godzinach i ponad 2 tygodniach, bo były takie przypadki.   Zajrzałem ponownie do tematu, bo król parodii zrobił film.  
    • Zgadza się. 5060ti powinna mieć najwyżej 12GB, za to 5070 już 16GB. Wtedy miałoby to sens. A tak muszę się posiłkować DLSS + ewentualnie FG  Jednak różnica pomiędzy 3060ti 8GB a 5060ti 16GB jest spora. Może te 16GB Vram wystarczy do Rubina w 2027 roku  
    • Przy okazji przedstawiania planu pokojowego sekretarz amerykańskiej armii Dan Driscoll przekazał stronie ukraińskiej, że stoi w obliczu "nieuniknionej porażki" - donosi stacja NBC News. Zdaniem Amerykanina sytuacja Ukrainy oznacza, że nie może ona dyktować warunków, a dalsza zwłoka jeszcze bardziej osłabia jej pozycję. W opinii Kijowa pierwotna propozycja USA oznacza de facto kapitulację wobec Kremla. Sekretarz armii USA Dan Driscoll wygłosił serię ponurych prognoz dotyczących sytuacji na froncie i nalegał na przyjęcie wstępnej wersji amerykańskiego planu pokojowego podczas niedawnej wizyty w Kijowie - informuje stacja NBC News, powołując się na dwa źródła zaznajomione z przebiegiem spotkania. Według informatorów Driscoll poinformował ukraińskich urzędników, że sytuacja ukraińskiej armii pogarsza się: Rosjanie zwiększają tempo nalotów, dysponują praktycznie nieograniczonymi zasobami i mogą prowadzić długotrwałą wojnę bez utraty impetu. Podkreślił, że dalsza zwłoka jeszcze bardziej osłabi pozycję Kijowa. Delegacja USA ostrzegała również, że Stany Zjednoczone nie są już w stanie zapewnić Ukrainie niezbędnej liczby środków obrony powietrznej i amunicji.   Jedno ze źródeł twierdzi, że komunikat Driscolla po przedstawieniu planu pokojowego był jasny.    "Generalnie przesłanie było takie: Przegrywacie i musicie zaakceptować ofertę" - czytamy.   Stacja opisuje, że strona ukraińska uprzejmie odmówiła podpisania pierwotnej wersji dokumentu, który w Kijowie uznany został za de facto kapitulację wobec Kremla.   Według NBC News sytuacja ta była kolejnym przejawem głębokiego podziału w ekipie Donalda Trumpa co do sposobu zakończenia wojny w Ukrainie.   Obóz skupiony wokół wiceprezydenta USA J.D. Vance'a i specjalnego wysłannika Steve'a Witkoffa uważa, że to Kijów utrudnia osiągnięcie pokoju i nalega na wywieranie presji i wymuszanie kompromisów ze strony Ukrainy.   Tymczasem obóz sekretarza stanu USA Marco Rubio winą obarcza Rosję i twierdzi, że Moskwa ustąpi dopiero pod presją sankcji i twardej postawy Zachodu.   Sam Donald Trump - jak podaje stacja - często "waha się" pomiędzy tymi dwoma podejściami. https://wydarzenia.interia.pl/ukraina-rosja/news-przegrywacie-naciskal-na-ukraine-w-usa-narasta-konflikt,nId,22460388
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...