Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Więc w ciągu 5-lat spodziewajmy się wysypu BEV, których rynek wtórny za bardzo nie będzie chciał kupić. Przede wszystkim ze wględu na chorą utratę wartości, ale też obawy o stan baterii, gdzie będzie to serwisował, itd. Można dyskutować, co jest mitem a co prawdą, ale zwykły szarak nie zainwestuje kilkudziesięciu tys. zł w coś, do czego nie ma jakiejkolwiek pewności. 

Stan baterii można oczywiście sprawdzić, ale człowiek musi nadal mieć w głowie, że to auto ma teraz powiedzmy 5lat, pojeździ tym ze 4 lata i zagadką jest, w jakim stanie będzie 9-letnia bateria i za ile da radę sprzedać to auto.

 

Więc uważam, że jak mają być dopłaty, to powinny być przy umowach długoterminowych, żeby to z perspektywy finansującego miało to jakieś uzasadnienie. Bo tak to sprowadza się do dofinansowywania zabawek dla bogatych.  

Edytowane przez marko
Opublikowano (edytowane)

"problemem" jezeli chdzi o baterie, sa auta 8+ letnie, bo w mlodszych masz gwarancje. chyba, ze limit km przekroczysz.  wiec to nie jest taka niewiadoma. kupuje uzywane BEV, jade do autoryzowanego serwisu, weryfikuje jego stan i mozemy rozmawiac dalej. dla mnie rozwizanie zdecydowanie lepsze, niz kupowanie uzywanego ICE

 

szkoda, ze dotacje, ktore i tak trzeba wydac, bo pochodza z progamow unijnych, nie mozna bylo chociaz w czesci przeznaczyc na uzywane BEV. oczywiscie na te uzywane, ktore nie byly wczeniej objete zadnym programem/dofinansowaniem.

Edytowane przez SuLac0
Opublikowano
50 minut temu, marko napisał(a):

"o mam autko za 4stówki! wezmę, pojeżdżę 2 lata. a potem to już mnie to nie obchodzi"

Dlatego podoba mi się ten głupi program :D

 

Nie wiem czego oczekujesz "potem to już mnie to nie obchodzi", ludzie mają się przywiązywać do tych samochodów czy co? Ludzie jak kupują nowe spalinowe w leasingach to też je szybko zmieniają ;)

 

46 minut temu, SuLac0 napisał(a):

wiekszym problemem byl tutaj brak BEV w cenach ponizej 100k PLN bo takimi wiekszosc "kowalskich" jest zainteresowana.

Tu miałeś nówkę za 19400 z dotacją (59k bez):

https://www.pepper.pl/promocje/dacia-spring-electric-45-e45-samochod-elektryczny-971757

 

az sie zdziwilem w komentarzach ale niektorzy naprawdę to kupują (specyfikacja to totalna masakra)

Opublikowano

idealne wozidelko po miescie/wiosce. na zakupy, dzieciaki ogarnac :) w nocy ladowanie z gniazdka i kazdego dnia zasieg na te min ~120km. czego chciec wiecej,. wsiadasz, wlaczasz i jedziesz. jakie ma znaczenie, ze rozpedza sie 19s ;)

 

 

Opublikowano
2 godziny temu, Wu70 napisał(a):

Firmy od leasingów nic nie tracą/odbijają bo wartość rezydualna jest właśnie bardzo niska z tych powodów tylko cały deal polega na tym że to producent daje ogromne przeceny na modele z wyprzedaży rocznej więc dotacja pokrywa praktycznie całą utratę wartości.

Ja nie twierdzę, że firmy leasingowe na tym tracą, to byłaby ostatnia rzecz o które bym je posądzał :D

Raczej chodzi mi o to, że taka sytuacja jest nie do utrzymania na dłuższą metę chyba, że nadal będziemy pompować balonik z podatków. Póki co z jednej strony mamy dotacje na zakup elektryka a z drugiej jest  presja na producentach, żeby nakręcać sprzedaż, bo jeśli nie osiągną rocznych targetów, to dostaną kary za nadmierną emisję CO2. Stąd mega obniżki zwłaszcza pod koniec roku.  

Opublikowano
48 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Rozumiem, że dla Ciebie komfort jazdy nie ma znaczenia? 
 

trudno oczekiwac klimy w autku z 45 konnym silniczkiem, ktore ledwo samo sie napedza ;) ale juz za te ok 40k+wspomniana dotacja, masz full wypasik nowe elektryczne wozidelko :E

 

Cytat

Może to jest odpowiedź na rozbieżne zdania co do BEV :E 

a chetnie poznam. szczegolnie jezeli masz zdanie wyrobione na podstawie wlasnych doswiadczen, a nie na podstawie clikbaitowych filmikow, wtedy odpusc, bo niczego konstruktywnego do tematu to nie wniesie. :gordon:

Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, SuLac0 napisał(a):

trudno oczekiwac klimy w autku z 45 konnym silniczkiem, ktore ledwo samo sie napedza ;) ale juz za te ok 40k+wspomniana dotacja, masz full wypasik nowe elektryczne wozidelko :E

 

a chetnie poznam. szczegolnie jezeli masz zdanie wyrobione na podstawie wlasnych doswiadczen, a nie na podstawie clikbaitowych filmikow, wtedy odpusc, bo niczego konstruktywnego do tematu to nie wniesie. :gordon:

Jeździłem trochę BEV, bo testowałem różne opcje :) 

 

Nie zdecydowałem się na BEV, bo nie chciałem zmieniać jeszcze moich przyzwyczajeń w podróży, czyli dłuższego stawania w miejscach w ktorych niekoniecznie mi się to podoba.  Wybrałem coś pośredniego - auto z napędem całkowicie elektrycznym, ale pod maską mam też generator dla niego :) 

Edytowane przez GordonLameman
  • Upvote 1
Opublikowano

z ladowarkami jest tak, ze tak dlugo jak z nich nie korzystamy, tak dlugo ich nie widzimy ;) potem nagle percepcja sie zmienia. a przyzwyczajenia trudno zmienic i faktem jest, ze zona/dzieci bardzo szybko je weryfikuja ;)

Opublikowano

Jak dla mnie elektryki mają największy sens w autach o dobrych osiągach. Wszystko co ma <4s do setki jest drogie w utrzymaniu i naprawach. BMW serii M i tak nikt nie chce posiadać po okresie gwarancji. Te auta ludzie biorą najchętniej w najem albo leasing z opcją oddania dealerowi. Jeśli ma się użytkować auto 2-5 lat to trwałość baterii mało kogo obchodzi. To będzie zmartwienie kolejnego właściciela albo dealera. BMW M5 traci na wartości 5-9 tys zł miesięcznie. W tej kasie można mieć nie jednego elektryka, który na co dzień dostarczy podobnych wrażeń.

Opublikowano

Tak szczerze, to tak na szybko licząc,  ten Ioniq 5 za te 5 stów brutto, wyszedł by mi na plus w porównaniu do passata, gdyby moja żona tym jeździła do pracy :E Uwzględniając oczywiście te 5 stów/msc w kalkulacjach i ładowanie z gniazdka bez foto :E

Opublikowano (edytowane)

Uruchomił mi się kalkulator. Poprawcie jak coś źle policzyłem. Za 1,6mld zł zrobią prezenty ~50tys. osobom, które się tym pobawią w leasingach, a potem po prostu oddadzą. Dofinansowanie zwiększy udział BEV na polskich drogach o... 3 promile. Krótkoterminowo, bo jak wcześniej pisałem, ktoś to potem musi kupić. Czy kupi, to jest bardzo dobre pytanie. Średnia utrata wartości po 5-latach: ICE 39%, Hybrid 37%, BEV 49% (dane z rynku USA). Najważniejszym pytaniem pozostaje, czy po 1. BEV klient ponownie pójdzie i weźmie następne BEV bez dopłat. Bo to powinno być celem, a nie szybkie poprawienie statystyk. 

 

No jakby nie patrzeć, zabawka dla bogatych. Nawet jeśli 5stów miesięcznie za auto brzmi śmiesznie.

 

Kolejna ciekawa sprawa ze wczoraj, że USA wycofują się z porozumienia paryskiego. Może to też mocno wpłynąć na kolejne decyzje producentów samochodów.

Edytowane przez marko
  • Upvote 2
Opublikowano
Godzinę temu, dannykay napisał(a):

ten Ioniq 5 za te 5 stów brutto, wyszedł by mi na plus w porównaniu do passata

470 brutto a to jeszcze obniża podatki to w zasadzie ciężko wyjść na minus :D w sumie nawet prywatnie to fajna oferta

 

Tego jest więcej ale ten ioniq 5 to top1 oferta jaką widziałem bo to 77kWh

 

Tutaj Opel co też był ostatnio:

 

https://samochodowy.pl/oferty/wynajem-dlugoterminowy/2873-opel-mokka-e

Opublikowano

Nie dla psa kiełbasa :P

 

Musisz niestety pozostać przy niehigienicznym tankowaniu. Ew. kup sobie gumiaki, żebyś przypadkiem nie wdepnął w jakąś plamę przed dystrybutorem ;)

 

Sprawdziłem, jak to wygląda z ładowarkami w takich Bieszczadach. Ot, zwykły urlop. No to jak właściciel domku nie ma wallboxa, to pozostaje dogadywać się czy można podłączyć auto przedłużaczem do zwykłego gniazdka. Bo ładowarek publicznych to garstka.

Opublikowano (edytowane)

Ja się zastanawiam nad drugim autem jako elektrykiem za jakiś czas. Zima gorzej bo panele nic nie generują praktycznie. Ale okres wiosna-wczesna jesień miałbym jazdę niemal za darmo.

 

Ale tylko i wyłącznie jako drugie auto.. Nigdy jako podstawowy wóz. 

 

Inna kwestią jaka mnie nurtuje to to, że można zauważyć jakiś ruch cenowy w dół miejscami nowych aut. A używki? Ceny w opór podbite ile się da. I wtedy człowiek sobie zadaje pytanie czy jest sens kupować kilkuletnie auto za 70-90k czy nie lepiej kupić coś półkę albo dwie niżej ale nowe..

Edytowane przez larry.bigl
  • Upvote 1
Opublikowano
43 minuty temu, dannykay napisał(a):

Źle do tego podchodzicie. Większość z nas ma kilka samochodów w domu. Dla mnie byłoby to super rozwiązanie na drugi samochód właśnie.

to już ustaliliśmy. Drugie autko wokół komina jak najbardziej.

40 minut temu, Arczevski napisał(a):

Właśnie dokładnie jako drugie auto bym to traktował ale i tak nie widzę tego, że jadę 20km czy potrzebuję czy nie, żeby podładować.

to akurat jest problem, że o ile w  (dużych) miastach jako taka infrastruktura istnieje, tak mieszkaj kawałek poza i jak nie masz własnej ładowarki, to jesteś zgubiony.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Godzinka odśnieżania. Takie coś ostatnio pamiętam 1 listopada w latach 90ych
    • Dasz screena ze swoimi ustawieniami hud? Chciałbym takie ostre ładne kolorki co ty masz Chyba, że to mi telefon amoledem tak wypukla
    • Witam, proszę o pomoc w doborze podzespołów pod nowy PC, ponieważ spontanicznie... chociaż kusi od dłuższego czasu... myślę o zmianie mojego leciwego zestawu (i7-6700k, 16GB DDR4, GTX 1080) na coś nowszego, co mi może znowu posłuży lata. Spontaniczna decyzja, bo racjonalnych powodów wstrzymywałem się z tym już długo (mało czasu na granie), ale ceny RAM odlatują, a mi sie udało spontanicznie "ostatnim rzutem" kupić je jeszcze w akceptowalnej chyba cenie. Dodatkowo  "ludzie gadają", że inne rzeczy jak dyski, GPU też poleca w góre, wiec możliwe, że ostatni dzwonek na zakup czegoś w "przyzwoitych" pieniądzach.  Zestaw głównie do grania + ewentualnie zabawa w obróbka/montaż foto/wideo, ale do tego mam tez MB Pro M4 Pro z 48 GB RAM. Część rzeczy zostaje, z obecnego zestawu, bo niedawno kupowane lub jeszcze nadaje sie do użytku - obudowa, chłodzenie custom LC, wentylatory, dyski SSD M.2, itd. Obecnie używam monitora 4K MSI MAG 321UPX QD-OLED. Myślę nad poniższymi częściami: AMD Ryzen™ 7 9800X3D MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI - tutaj może coś innego jeszcze zaproponujecie  CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 (CMP64GX5M2B6000Z30) - ilość na wyrost pewnie, ale spontanicznie już kupione 5 listopada na Amazon za 1399PLN, zanim ceny juz kompletnie odleciały. Mam możliwość zwrotu do 31.01.2026, ale nawet jakby te RAMy były kiepskie, to teraz za tę cenę już raczej nic lepszego i w takiej ilości nie kupię). NZXT C1200 Gold ATX 3.1  / CORSAIR RM1000x -  wybrane z podpiętego tutaj na forum tematu z polecanymi zasilaczami. Moc zawyżona pewnie, ale lubie cisze, wiec chce żeby wentylator sie "nudził", a nie wiem jeszcze w jakie GPU bede celował. GPU - tutaj nie wiem czy czekać na modele SUPER od nV (chyba maja bys opóźnione?), czy kupować co jest, bo przez sytuacje z RAM, ceny GPU tez moga poleciec znowu ostro w górę. Patrząc na ceny chyba celowałbym w coś typu RTX 5070Ti lub Radeon  RX 9070 XT. Kompletnie nie znam obecnie rynku, wiec proszę o jakieś propozycje solidnych modeli GPU (cena/jakość, względna cisza).
    • Jasne, ten MSI Center chyba też może coś szczerze przeszkadzać, z tego co czytałem to więcej złego robi niż dobrego, z Latencymon jeszcze nie miałem okazji korzystać na obecnym zestawie. Jeżeli chodzi o ustawienia graficzne to nie robi to jakoś większej różnicy, w gierki typu Valorant/LOL/Fortnite gram na najniższych, w War Thunder testowałem na niższe było delikatnie tylko lepiej przez to że pewnie mniej shaderów musiało się doczytywać. ( tak jak mówię na ultra bez problemu mam 200+ fps tylko ten micro stutter o 2-5 fps w dół )  Sprawdzałem na locked 60 fps też są spadki np do 47. Jeżeli chodzi o blokowanie klatek to mam vsync, czyli 144 fps idealnie do monitora, gdy robię limit fps ręcznie na 144 lub 3 mniej to powstaje screen tearing i obraz się rozjeżdża, efekt taki jakby monitor był przecięty na pół przy mocniejszych ruchach myszki albo mimo że mam te stałe fps to nie ma wcale płynności obrazu. Dzięki za linki do tematów innych, czytałem już je i raczej średnio co mi pomoże patrząc że to kompletnie inny procek, chipset itd. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...