Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, galakty napisał(a):

Teraz jasne :E 

 

O ile dobrze rozumiem to te tańsze i mniejsze modele się mega opłacają, większe jak Ioniq 5 to już chyba niezbyt. 

Ioniq5 był w świetnej cenie w ubiegłym roku. Sam byłem na testach, ale dla zony za duże i przepadła okazja za 200 zł/miesiecznie :E 

 

 

Mini Cooper wciąż w dobrej cenie:

https://samochodowy.pl/oferty/wynajem-dlugoterminowy/3521-mini-cooper-e?configurationId=4700&subject=company&recordId=35374

 

Albo Q4:

https://samochodowy.pl/oferty/wynajem-dlugoterminowy/3857-audi-q4-40-e-tron?configurationId=5368&subject=company&recordId=41704

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, Cappucino napisał(a):

Nie ma takiej potrzeby, z reguły jest na każdym wjeździe do miasta i jest bardzo widoczne.

Chłopie nie ściemniaj. Jadąc w obce rejony nie wiesz dokładnie gdzie ta stacja będzie nawet przy tym mieście o którym wspominasz. Ludzie nie chcą tankować na autostradach bo jest drożej a spora część osób tankuje tylko na wybranych stacjach bo lojalka na punkty więc zostaje szukanie stacji po nawigacji lub mapie.
 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
9 minut temu, Cappucino napisał(a):

W uproszczeniu, oddajesz im to co ci dało państwo. Drugi raz takiej dotacji nie dostaniesz.

w tym samym programie, nie, ale w innym/nowym juz tak ;) oczywiscie jak bedzie inny/nowy

Opublikowano
8 minut temu, Cappucino napisał(a):

W uproszczeniu, oddajesz im to co ci dało państwo.

Tak jest.

 

Do tego producenci mają też duże ciśnienie żeby sprzedać auta elektryczne jeśli brakuje im do targetów ograniczenia emisji CO2. Więc sezonowo mogą być bardzo duże obniżki bo bardziej opłaca im się zejść solidnie z marży (a może nawet puścić w świat ze stratą), niż płacić kary do EU. 

 

Więc leasingodawca nie dość że dostaje kasę z Twojej dotacji to jeszcze auto ma dużo taniej niż naklejka na szybie ;)

  • Upvote 1
Opublikowano
9 minut temu, DjXbeat napisał(a):

Chłopie nie ściemniaj. Jadąc w obce rejony nie wiesz dokładnie gdzie ta stacja będzie nawet przy tym mieście o którym wspominasz. 
 

No nie wiem w jakie strony się zapuszczasz, ale w Polsce jakiś orlen czy inne Bp jest zaraz na wjeździe do miasta i wysoki słup z banerem widać z daleka. Po za tym każda nawigacja pokazuje gdzie znajduje się nalewak.

Opublikowano
12 godzin temu, Kyle napisał(a):

Myślałem też o tym aucie. Fajne jest. Jednak raczej jako "drugie auto", bo w trasę kilkaset kilometrów, to chyba nie byłoby różowo (nie ma takiego zasięgu jak jakaś Tesla, więc te moje "200 kilometrów w zimie 80%->20%" nie da rady).

ps. napisz coś jak byłyby jakieś problemy z elektryką czy coś

Żona jest bardzo zadowolona.

Auto na 100% ma zasięg 360km i przy jeździe wokół komina można tyle bez problemu zrobić :) 

Opublikowano (edytowane)

Ja jeszcze dodam ze kupilem na hype tego Leafa jak benzyna byla blisko 8zl, a na greenway kW QC ponizej 2zl (bez zadnego abonamentu), bo wtedy myslalem, ze bede sobie jezdzil od ladowarki do ladowarki i pokonowal dluzsze trasy. Pierwsza moja entuzjastyczna trasa byla do Warszawy. Po drodze w Plonsku na stacji greenway przy jakims zajezdzie ~1h czekania na swoja kolejke. Druga trasa i ladowarka na orlenie nieczynna. Wtedy bardzo entuzjazm mi opadl. Teraz moze troche lepiej, bo wiecej ladowarek, ale ja zostalem przy lataniu wokol komina i ladowaniem w garazu z paneli PV. Teraz juz widze tylko w tym sens. 

 

Mysle tez powaznie o sprzedaniu tego elektryka i benzyny, i zakupu hybrydy z wiekszym akumulatorem 2w1 (PHEV). Wokol komina dalej bede przepalal nadwyzke z paneli, a w dalekie trasy klasyczna hybryda i swiety spokoj. Tankowanie benzyny w 3 minuty i ogien przez kolejne 500-600km, a trasa zaplanowana pod atrakcje turystyczne i moje widzi mi sie, a nie pod ladowarki, chociaz tutaj nie jestem na biezaco, ale jeszcze 3 lata temu byl dramat. Zalezy tez pewnie od regionu.

Edytowane przez DżonyBi
  • Upvote 1
Opublikowano
Teraz, DjXbeat napisał(a):

Żona jest bardzo zadowolona.

Auto na 100% ma zasięg 360km i przy jeździe wokół komina można tyle bez problemu zrobić :) 

Do tego elektryk jest idealny, sam pomału rozmyślam nad czym takim, ale żona swojej hondy nie chce oddać..

  • Upvote 2
Opublikowano
1 minutę temu, Cappucino napisał(a):

 Po za tym każda nawigacja pokazuje gdzie znajduje się nalewak.

Właśnie do tego zmierzam. W ciemno nie jedziesz tylko również to rozplanujesz gdzie zatankować ;) 

 

1 minutę temu, Cappucino napisał(a):

Do tego elektryk jest idealny, sam pomału rozmyślam nad czym takim, ale żona swojej hondy nie chce oddać..

U mnie sytuacja wyglądała tak że auto prawie 25lat na karku, hamulce do zrobienia, we wrześniu kończyła się ważność butli, do zrobienia rozrząd i wymiana oleju. Uznaliśmy że nie warto ładować pieniędzy i auto zezłomowaliśmy. 5k dostaliśmy z dotacji przy wynajmie ;) 

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, DjXbeat napisał(a):

Właśnie do tego zmierzam. W ciemno nie jedziesz tylko również to rozplanujesz gdzie zatankować ;) 

 

No, jakoś do tej pory znajdowałem bez żadnej nawigacji  nalewak w każdym mieście do którego wjeżdżałem. Nawet na wiochach mijanych po drodze, gdzie zawsze można dolać jak jest dobra cena i nie czekać na rezerwę.

Stacja paliw to kompleks budynków widocznych z daleka, ładowarka nie zawsze. Widziałem ostatni takie na słupach oświetleniowych(latarni ulicznej), pisałem wcześniej. W życiu bym nie przypuszczał, że tam ładowarka się znajduje. 

 

 

elektryk.jpeg

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano

Tak trochę z innej beczki, ciekawy jestem jak będzie wyglądało to wszystko za 10 czy 15 lat. Czy ładowanie w domu będzie dalej możliwe (legalne?) czy nie, w końcu w paliwie mamy masę podatków, akcyz, opłat i składek czego nie ma w prądzie (tzn. też jest mnóstwo ale nie ma opłat drogowych itp). Czy nie będzie tak, że zostaną nam tylko opcje ładowania DC na ładowarkach z nałożonymi podatkami czy nałożą opłatę drogowe (i wszystko inne z paliwa) na prąd i będziemy płacić podatek drogowy odpalając indukcje? :E Bo wiadomo, że obecny system się nie utrzyma.

Opublikowano (edytowane)
48 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Albo Q4:

 

Q4 przyjemny woz i biorac pod uwage, ze mamy tam 60kWh baterie , da sie tym "gdzies" nawet zajechac przy 110km/h 

image.png.08efd689bc1f715c71db8112c09ccd9b.png

 

 

@bleidd wystarczy, ze wprowadza podatek od przejechanych km, jak w Islandii - km mamy w CEPIK, rozliczenie roczne z ewentulanym wyrowaniem

Edytowane przez SuLac0
Opublikowano
43 minuty temu, DjXbeat napisał(a):

Chłopie nie ściemniaj. Jadąc w obce rejony nie wiesz dokładnie gdzie ta stacja będzie nawet przy tym mieście o którym wspominasz. Ludzie nie chcą tankować na autostradach bo jest drożej a spora część osób tankuje tylko na wybranych stacjach bo lojalka na punkty więc zostaje szukanie stacji po nawigacji lub mapie.
 

Jaką ty odklejkę prezentujesz to ręce opadają. Jakie szukanie, jakie planowanie - nikt normalny w spalinówce nie "planuje" trasy pod stację - spada stan paliwa na 1/4 to w ciągu najbliższych 200km sobie wjadę na jakaś stację "po drodze" i tyle. A te 200 km oznacza, że możemy np praktycznie całą Słowację przejechać z północy na południe. Normalny człowiek ma w czasie długich wyjazdów głęboko w d..ie punkty czy 10gr różnicy. Kolejny raz zamiast normalnie przekonywać do plusów elektryków to robicie z siebie sektę - a to plamy benzyny, w które można wdepnąć, to jakieś ubzdurane planowanie tankowania pod punkty, a to półgodzinne kolejki na stacjach.  

 

  • Like 3
Opublikowano
3 minuty temu, bergercs napisał(a):

Jaką ty odklejkę prezentujesz to ręce opadają. Jakie szukanie, jakie planowanie - nikt normalny w spalinówce nie "planuje" trasy pod stację - spada stan paliwa na 1/4 to w ciągu najbliższych 200km sobie wjadę na jakaś stację "po drodze" i tyle. A te 200 km oznacza, że możemy np praktycznie całą Słowację przejechać z północy na południe. Normalny człowiek ma w czasie długich wyjazdów głęboko w d..ie punkty czy 10gr różnicy. Kolejny raz zamiast normalnie przekonywać do plusów elektryków to robicie z siebie sektę - a to plamy benzyny, w które można wdepnąć, to jakieś ubzdurane planowanie tankowania pod punkty, a to półgodzinne kolejki na stacjach.  

 

Tak szczerze to biorąc pod uwagę, że korzystam z kart paliwowych to sobie mniej więcej ogarniam gdzie za granicą zatankuję na moich kartach :) 

 

W Polsce mniej bo czy Orlen czy Shell czy BP zawsze się trafi.

Opublikowano
7 minut temu, bergercs napisał(a):

...spada stan paliwa na 1/4 to w ciągu najbliższych 200km sobie wjadę na jakaś stację "po drodze" i tyle. A te 200 km oznacza, 

 

czyli kazdy BEV, ma zasieg max 300km, ale juz kazdy ICE min 800km. :hahaha:

Opublikowano
21 minut temu, SuLac0 napisał(a):

 

@bleidd wystarczy, ze wprowadza podatek od przejechanych km, jak w Islandii - km mamy w CEPIK, rozliczenie roczne z ewentulanym wyrowaniem

Albo będzie podatek od auta elektrycznego ja w Austrii.https://motoryzacja.interia.pl/auta-elektryczne/news-nowy-podatek-uderzy-w-portfele-kierowcow-wazna-moc-i-masa-au,nId,21320409

Coś będzie na pewno, bo nie da się jeździć za friko.

  • Upvote 1
Opublikowano

Standard, najbardziej "opłaca się" korzystać z takich rozwiązań kiedy jeszcze nie są powszechne.

 

Tak samo darmowe parkowanie w mieście to jest bardzo duża oszczędność ale w końcu zniknie.

 

58 minut temu, galakty napisał(a):

Jakbym brał dla siebie to chyba właśnie Ioniq5, najbardziej zbalansowany się wydaje. Tylko ta zwrotność tankowca... 

Ioniq 5 i bliźniacza EV6 to świetne modele, bardzo przestronne w środku, u mnie kobieta jest mega zadowolona a jeździmy głównie po mieście.

 

Ale największe plusy tych platform to nowoczesna architektura 800V i bardzo szybkie ładowanie, dopiero teraz europejskie modele zaczynają wypuszczać konkurencyjne modele.

 

Kto się załapał na ten rzut tanich Ioniqów na początku roku to zrobił bardzo dobry deal, kilka dni i wszystko wybrane było.

  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, Wu70 napisał(a):

 

Kto się załapał na ten rzut tanich Ioniqów na początku roku to zrobił bardzo dobry deal, kilka dni i wszystko wybrane było.

Dwa lata mina szybko, nawet się nie zorientujesz  i co dalej? Wykup nieopłacalny z tego co tu pisali.

Opublikowano
4 minuty temu, Wu70 napisał(a):

Tak samo darmowe parkowanie w mieście to jest bardzo duża oszczędność ale w końcu zniknie.

 

i bardzo dobrze. uprzywilejowania dla BEV powinny zniknac, tak BUSpasy jak i parkowanie.  
co do samego parkowania, ciekawe kiedy w koncu zaczna egzekwowac DMC, ale z tego co widze, jest to kolejny martwy przepis. i nie dotyczy on tylko BEV

Opublikowano

Przede wszystkim to powinny zniknąć dopłaty ale póki to wszystko jest to wpływa na atrakcyjność właśnie na wczesnym etapie, kiedy jeszcze wielu się boi :D

 

A co do buspasów to mam ich mało ale kilka razy już mi trafiło się wracać z centrum w godzinach szczytu gdzie pasuje jeden buspas.

 

...no przyznam że aż głupio sobie lecieć a wszyscy stoją 8:E

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Godzinka odśnieżania. Takie coś ostatnio pamiętam 1 listopada w latach 90ych
    • Dasz screena ze swoimi ustawieniami hud? Chciałbym takie ostre ładne kolorki co ty masz Chyba, że to mi telefon amoledem tak wypukla
    • Witam, proszę o pomoc w doborze podzespołów pod nowy PC, ponieważ spontanicznie... chociaż kusi od dłuższego czasu... myślę o zmianie mojego leciwego zestawu (i7-6700k, 16GB DDR4, GTX 1080) na coś nowszego, co mi może znowu posłuży lata. Spontaniczna decyzja, bo racjonalnych powodów wstrzymywałem się z tym już długo (mało czasu na granie), ale ceny RAM odlatują, a mi sie udało spontanicznie "ostatnim rzutem" kupić je jeszcze w akceptowalnej chyba cenie. Dodatkowo  "ludzie gadają", że inne rzeczy jak dyski, GPU też poleca w góre, wiec możliwe, że ostatni dzwonek na zakup czegoś w "przyzwoitych" pieniądzach.  Zestaw głównie do grania + ewentualnie zabawa w obróbka/montaż foto/wideo, ale do tego mam tez MB Pro M4 Pro z 48 GB RAM. Część rzeczy zostaje, z obecnego zestawu, bo niedawno kupowane lub jeszcze nadaje sie do użytku - obudowa, chłodzenie custom LC, wentylatory, dyski SSD M.2, itd. Obecnie używam monitora 4K MSI MAG 321UPX QD-OLED. Myślę nad poniższymi częściami: AMD Ryzen™ 7 9800X3D MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI - tutaj może coś innego jeszcze zaproponujecie  CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 (CMP64GX5M2B6000Z30) - ilość na wyrost pewnie, ale spontanicznie już kupione 5 listopada na Amazon za 1399PLN, zanim ceny juz kompletnie odleciały. Mam możliwość zwrotu do 31.01.2026, ale nawet jakby te RAMy były kiepskie, to teraz za tę cenę już raczej nic lepszego i w takiej ilości nie kupię). NZXT C1200 Gold ATX 3.1  / CORSAIR RM1000x -  wybrane z podpiętego tutaj na forum tematu z polecanymi zasilaczami. Moc zawyżona pewnie, ale lubie cisze, wiec chce żeby wentylator sie "nudził", a nie wiem jeszcze w jakie GPU bede celował. GPU - tutaj nie wiem czy czekać na modele SUPER od nV (chyba maja bys opóźnione?), czy kupować co jest, bo przez sytuacje z RAM, ceny GPU tez moga poleciec znowu ostro w górę. Patrząc na ceny chyba celowałbym w coś typu RTX 5070Ti lub Radeon  RX 9070 XT. Kompletnie nie znam obecnie rynku, wiec proszę o jakieś propozycje solidnych modeli GPU (cena/jakość, względna cisza).
    • Jasne, ten MSI Center chyba też może coś szczerze przeszkadzać, z tego co czytałem to więcej złego robi niż dobrego, z Latencymon jeszcze nie miałem okazji korzystać na obecnym zestawie. Jeżeli chodzi o ustawienia graficzne to nie robi to jakoś większej różnicy, w gierki typu Valorant/LOL/Fortnite gram na najniższych, w War Thunder testowałem na niższe było delikatnie tylko lepiej przez to że pewnie mniej shaderów musiało się doczytywać. ( tak jak mówię na ultra bez problemu mam 200+ fps tylko ten micro stutter o 2-5 fps w dół )  Sprawdzałem na locked 60 fps też są spadki np do 47. Jeżeli chodzi o blokowanie klatek to mam vsync, czyli 144 fps idealnie do monitora, gdy robię limit fps ręcznie na 144 lub 3 mniej to powstaje screen tearing i obraz się rozjeżdża, efekt taki jakby monitor był przecięty na pół przy mocniejszych ruchach myszki albo mimo że mam te stałe fps to nie ma wcale płynności obrazu. Dzięki za linki do tematów innych, czytałem już je i raczej średnio co mi pomoże patrząc że to kompletnie inny procek, chipset itd. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...