Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 minut temu, SuLac0 napisał(a):

wiekszosc posiadaczy BEV ma dokladnie takie samo podejscie. no ale jak widac na przykladzie marko, niektorzy tylko czekaja na takie "dramy", aby zaczac nap w "beben antyBEV"

Może i tak, ale jednak u bananowców jakoś takie zachowania są częstsze. 

  • Upvote 2
Opublikowano
18 minut temu, huudyy napisał(a):

A co to za oblężona twierdza? 

 

Śmiejemy się po prostu z bardzo polskich przywar.

"To jest ta prostota obsługi?

Sobie paralizator zapakujcie do auta, bo może się przydać"

 

powaznie? typowe polskie przywary? chyba dot autora tego typu wpisow. ale spokojnie kolejny nadchodzi. nie mam problemu z ironia, tylko, ze tutaj utarlo sie tak, ze do niej maja prawo tylko "wybrani"

Opublikowano
13 minut temu, SuLac0 napisał(a):

powaznie? typowe polskie przywary

Wybacz, ale komitet kolejkowy do stacji ładowania jest żenująco śmieszny, zwlaszcza jak spojrzysz na oburzonych w komentarzach, gdy ktoś im się 'wepchnął' XD 

  • Upvote 1
Opublikowano

oczywsice, ze jest :) gdyby to bylo gdzies blizej mnie, juz bym tam byl. na oba BEV z paroma % w baterii :D i odpalil jakis stream na caly czas ich ladowania :lol2: ale nie w tym tutaj rzecz. chodzi o wykorzystywanie takich chorych sytuacji, w zlosliwych komentarzach pod adresem innych. ironia ironia, ale imo to jez zwykly trolling

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, galakty napisał(a):

Może i tak, ale jednak u bananowców jakoś takie zachowania są częstsze. 

Bananowców czyli u kogo ? 
Tu rodzaj auta nie ma znaczenia a zwyczajnie mentalność ludzka.

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano

Ale oburzenie :E

 

Co ciekawe niektórzy zrozumieli, a ci, po których się spodziewałem, się obruszyli...

 

Tak, paralizator, żeby Was tam nie pobili, jak wbijecie się w kolejkę :P Paralizator do samoobrony jest legalny. 

Opublikowano

Mniejsze baterie czyli będzie się dało wpakować większą pojemność. Zacznie to mieć sens dla coraz większej ilości osób.

 

Używki pewnie dalej spalinowe, ale nowe? Sam bym się teraz zastanowił czy nie brać Tesli z dopłatą... 

Opublikowano

ze wzrostem pojemnosci, idzie tez czas ladowania, szybkosc, a to wymaga tez odpowiedniej infrastruktury. imo pojemnosc baterii juz jest wystarczajaca, teraz pozostaje to zoptymalizowac, czyt zmniejszyc wage, zwiekszyc srednia predkosc ladowania. efektem bedzie jescze lepszy zasieg na kazde 10min ladowania z moca ponizej 200kW. i na tym powinni sie skupic, a nie na setkach kWh pojemnosci, ladowanych 1000kW. nie w transporcie osobowym

  • Upvote 1
Opublikowano

W telefonach rozwiązali to tak, że masz 2 baterie i czas ładowania się nie wydłużył, ciekawe czy tu by się dało. 

 

Masz rację, infrastruktura potrzebna. U siebie mam blisko Lidla (10 minut pieszo) więc mogę pojechać na zakupy, podłączyć i nawet wrócić do domu na kawę i niech się ładuje. Pojadę do rodziców na odludzie i zero ładowarek w pobliżu, w święta galerie zamknięte, zostaje ładowanie gdzieś na stacji albo po drodze, ale mając 200 km drogi to ja nie muszę diesla tankować przy dwóch pełnych trasach. Także musiałbym mieć zasięg zimą co najmniej 400km, co realnie przy obniżeniu sprawności przy mrozach i grzaniu pewnie musiałoby być 550-600km. 

 

I dlatego elektryki prędko nie przejmą całego rynku, używane spalinowce będą cały czas najlepsze. Już teraz masz kolejki i zapisy do ładowarek, wyobraź sobie co będzie jak co drugie auto będzie elektryczne... 

Opublikowano

w e-trone mamy cos zblizonego 

 

2024Q6etron-12-1024x697.thumb.webp.29ee6f53124202ecc96c06cc6eab7b27.webp

tylko, ze komplikuje to uklad i zwieksza ryzyko awarii, a nie o to chodzi

 

co do zasiegu, juz o tym pisalismy. znalezienie obecnie BEV majacego zima te 400km zasiegu w 10-90% baterii,  to nie jest juz problem, tylko ze wlasnie o to chodzi. jezeli bede mogl auto naladowac na 200km w 10min, na DC <200kW, czyli wiekszosci jakie mamy,  do czego mi duza pojemnosc baterii :)

 

 

Opublikowano
7 godzin temu, galakty napisał(a):

Także musiałbym mieć zasięg zimą co najmniej 400km, co realnie przy obniżeniu sprawności przy mrozach i grzaniu pewnie musiałoby być 550-600km. 

Zimą przy -5C robiłem trasę do Duszniki Zdrój czyli 420km w jedną stronę. Gdybym na autostradzie zwolnił zamiast gnać 140km/h to przejechał bym całą trasę bez postoju. Finalnie na trasie uzupełniłem 9% baterii czyli jakieś 4-5min i dojechałem na 5%. 
W drodze powrotnej warunki pogodowe nie pozwalały jechać szybciej niż 110km/h bo padał mocny, marznący śnieg ruszając na 100% dojechałem na 2% do domu bez ładowania. 
Wiadomo, że jak bym gnał to brakło by tych 5-10% ale nie zawsze się tak da zimą.

3 godziny temu, bleidd napisał(a):

Które auta mają 500km zasięgu w zimie przy prędkości autostradowej?

Pytanie czy warunki zimowe pozwalają osiągnąć taką prędkość ;) 

Opublikowano
3 godziny temu, bleidd napisał(a):

+ nie za miliony monet. Co z tego, że będzie się dało, skoro taki EQS kosztuje pół bańki :P

A to samo przez się rozumie :E W tej samej cenie co benzyniak i bez żadnych dopłat. Dopiero wtedy możemy rozmawiać o rozpowszechnieniu elektryków. Obecnie to raczej dodatek, a nie zamiennik. Znajomy kupił ostatnio jakąś Skodę elektryczną (nie interesowałem się jaki model bo nie dość że elektryk to Skoda xD ) ale i tak ma starego diesla w domu :E 

 

2 minuty temu, DjXbeat napisał(a):

Gdybym na autostradzie zwolnił zamiast gnać 140km/h

Eeeee 140 km/h to dopuszczalna prędkość na autostradach, a nie gnanie. Ja rozumiem że elektryk nie daje rady, ale nazywajmy rzeczy po imieniu, to normalna prędkość przelotowa... 

 

2 minuty temu, DjXbeat napisał(a):

dojechałem na 2% do domu

Mi nigdy nie zapaliła się rezerwa, jakbym miał wierzyć że dojadę na 2%, no sorry ale to jakieś kuriozum jest. Niewolnictwo i wieczne planowanie jazdy, a nie jazda. Jako drugie auto luz, jako podstawowe to żart. 

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Godzinka odśnieżania. Takie coś ostatnio pamiętam 1 listopada w latach 90ych
    • Dasz screena ze swoimi ustawieniami hud? Chciałbym takie ostre ładne kolorki co ty masz Chyba, że to mi telefon amoledem tak wypukla
    • Witam, proszę o pomoc w doborze podzespołów pod nowy PC, ponieważ spontanicznie... chociaż kusi od dłuższego czasu... myślę o zmianie mojego leciwego zestawu (i7-6700k, 16GB DDR4, GTX 1080) na coś nowszego, co mi może znowu posłuży lata. Spontaniczna decyzja, bo racjonalnych powodów wstrzymywałem się z tym już długo (mało czasu na granie), ale ceny RAM odlatują, a mi sie udało spontanicznie "ostatnim rzutem" kupić je jeszcze w akceptowalnej chyba cenie. Dodatkowo  "ludzie gadają", że inne rzeczy jak dyski, GPU też poleca w góre, wiec możliwe, że ostatni dzwonek na zakup czegoś w "przyzwoitych" pieniądzach.  Zestaw głównie do grania + ewentualnie zabawa w obróbka/montaż foto/wideo, ale do tego mam tez MB Pro M4 Pro z 48 GB RAM. Część rzeczy zostaje, z obecnego zestawu, bo niedawno kupowane lub jeszcze nadaje sie do użytku - obudowa, chłodzenie custom LC, wentylatory, dyski SSD M.2, itd. Obecnie używam monitora 4K MSI MAG 321UPX QD-OLED. Myślę nad poniższymi częściami: AMD Ryzen™ 7 9800X3D MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI - tutaj może coś innego jeszcze zaproponujecie  CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 (CMP64GX5M2B6000Z30) - ilość na wyrost pewnie, ale spontanicznie już kupione 5 listopada na Amazon za 1399PLN, zanim ceny juz kompletnie odleciały. Mam możliwość zwrotu do 31.01.2026, ale nawet jakby te RAMy były kiepskie, to teraz za tę cenę już raczej nic lepszego i w takiej ilości nie kupię). NZXT C1200 Gold ATX 3.1  / CORSAIR RM1000x -  wybrane z podpiętego tutaj na forum tematu z polecanymi zasilaczami. Moc zawyżona pewnie, ale lubie cisze, wiec chce żeby wentylator sie "nudził", a nie wiem jeszcze w jakie GPU bede celował. GPU - tutaj nie wiem czy czekać na modele SUPER od nV (chyba maja bys opóźnione?), czy kupować co jest, bo przez sytuacje z RAM, ceny GPU tez moga poleciec znowu ostro w górę. Patrząc na ceny chyba celowałbym w coś typu RTX 5070Ti lub Radeon  RX 9070 XT. Kompletnie nie znam obecnie rynku, wiec proszę o jakieś propozycje solidnych modeli GPU (cena/jakość, względna cisza).
    • Jasne, ten MSI Center chyba też może coś szczerze przeszkadzać, z tego co czytałem to więcej złego robi niż dobrego, z Latencymon jeszcze nie miałem okazji korzystać na obecnym zestawie. Jeżeli chodzi o ustawienia graficzne to nie robi to jakoś większej różnicy, w gierki typu Valorant/LOL/Fortnite gram na najniższych, w War Thunder testowałem na niższe było delikatnie tylko lepiej przez to że pewnie mniej shaderów musiało się doczytywać. ( tak jak mówię na ultra bez problemu mam 200+ fps tylko ten micro stutter o 2-5 fps w dół )  Sprawdzałem na locked 60 fps też są spadki np do 47. Jeżeli chodzi o blokowanie klatek to mam vsync, czyli 144 fps idealnie do monitora, gdy robię limit fps ręcznie na 144 lub 3 mniej to powstaje screen tearing i obraz się rozjeżdża, efekt taki jakby monitor był przecięty na pół przy mocniejszych ruchach myszki albo mimo że mam te stałe fps to nie ma wcale płynności obrazu. Dzięki za linki do tematów innych, czytałem już je i raczej średnio co mi pomoże patrząc że to kompletnie inny procek, chipset itd. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...