Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, Qrdello napisał(a):

To i system stop-start mieć zawsze na off.

Ten start-stop to i w benzynie warto wyłączyć. Tylko jestem ciekaw jak to jest w hybrydzie - tam chyba się nie da.

Opublikowano

W miękkiej raczej prawie zawsze się nie da. Szwagier ma Bemkę 3 z 2.0d na miękkiej hybrydzie z 2021 r. to co by nie zrobił auto mu na światłach gaśnie. Chyba tylko nawiew na szybę czołową przez przycisk odszraniania wyłącza SS. Oszaleć w tym aucie można :E w dodatku to automat.

Opublikowano
3 godziny temu, Kyle napisał(a):

Ten start-stop to i w benzynie warto wyłączyć. Tylko jestem ciekaw jak to jest w hybrydzie - tam chyba się nie da.

Hybrydę się bierze po to by spalinowego używać jak najmniej. Jaki jest sens hybrydy gdy na postoju używasz benzyniaka? Skąd taki pomysł w ogóle? On się gasi na postoju i przy niskim obciążeniu jeśli bateria jest naładowana. Dodatkowo do rozruchu używa silnika elektrycznego, a nie rozrusznika.

 

Nie wiem tylko jak to się będzie miało z wtryskiem bezpośrednim, o ile się nie mylę to nowe Priusy już takie mają. 

3 godziny temu, Qrdello napisał(a):

W miękkiej raczej prawie zawsze się nie da

Miekka hybryda to nie hybryda, zacznijmy od tego :E 

Opublikowano
18 minut temu, galakty napisał(a):

Hybrydę się bierze po to by spalinowego używać jak najmniej.

Hybrydę się bierze po to by mało paliła.

18 minut temu, galakty napisał(a):

Jaki jest sens hybrydy gdy na postoju używasz benzyniaka?

Może na postoju doładowywać akumulator, a w czasie jazdy utrzymywać silnik na wolnych obrotach, co powinno bardzo zwolnić rozładowanie akumulatora.

20 minut temu, galakty napisał(a):

Miekka hybryda to nie hybryda, zacznijmy od tego :E 

Tak, a samochód elektryczny to nie samochód, a muzyka inna niż klasyczna, to nie muzyka.

Opublikowano
Godzinę temu, galakty napisał(a):

Hybrydę się bierze po to by spalinowego używać jak najmniej. Jaki jest sens hybrydy gdy na postoju używasz benzyniaka? Skąd taki pomysł w ogóle? On się gasi na postoju i przy niskim obciążeniu jeśli bateria jest naładowana. Dodatkowo do rozruchu używa silnika elektrycznego, a nie rozrusznika.

 

Nie wiem tylko jak to się będzie miało z wtryskiem bezpośrednim, o ile się nie mylę to nowe Priusy już takie mają. 

Miekka hybryda to nie hybryda, zacznijmy od tego :E 

No nie jak Toyota, a wiadomo że tylko Toyota to hybryda :hihot:

  • Like 1
Opublikowano
8 godzin temu, galakty napisał(a):

Benzyny gorzej od diesli? Czy źle to czytam.

Czysta benzyna i diesel generują mniej więcej podobne ilości CO2, wg tego wykresu.

6 godzin temu, Kyle napisał(a):

Ten start-stop to i w benzynie warto wyłączyć. Tylko jestem ciekaw jak to jest w hybrydzie - tam chyba się nie da.

Na tym polega hybryda aby ciągle i płynnie przełączać się między napędami.

3 godziny temu, galakty napisał(a):

On się gasi na postoju i przy niskim obciążeniu jeśli bateria jest naładowana.

Nie w każdej. Hyundai/Kia mają tak (co mnie zaskoczyło), że jak bateria dojdzie do ~80% naładowania to wyłącza silnik spalinowy i jedziesz ten 1km na prądzie aż dojdzie do ~50% naładowania. Dopiero przy tych 50% zaczynają te dwa napędy współgrać, płynnie się przełączać na benzynę, na elektryka, na tandem, nad podładowanie, na rekuperację itd. Ale 80% to jest dla ecu taki treshold, że ma wejść tryb elektryczny aż bateria nie zejdzie do 50%. Trochę dziwne, w Toyocie działa to trochę inaczej, no ale tak to sobie koreańczycy wymyślili.

2 godziny temu, Kyle napisał(a):

Może na postoju doładowywać akumulator,

Tylko jak energia w baterii spadnie poniżej pewnego minimum albo jak temperatura płynu chłodzącego za bardzo spadnie, to się spalinówka na postoju odpala.

2 godziny temu, Kyle napisał(a):

a w czasie jazdy utrzymywać silnik na wolnych obrotach,

To działa w skrzyniach bezstopniowych. Hybrydy z biegami tak nie mogą.

 

1 godzinę temu, Qrdello napisał(a):

No nie jak Toyota, a wiadomo że tylko Toyota to hybryda

Pełnych hybryd jest dużo więcej na rynku: Ford, Kia/Hyundai, Honda, Nissan, Renault/Dacia. Niedługo i VAG będzie taką miał.

Opublikowano
53 minuty temu, trepek napisał(a):

Czysta benzyna i diesel generują mniej więcej podobne ilości CO2

Silniki benzynowe pracują na wyższych obrotach od diesel, dlatego przepalają też więcej tlenu na CO2, dlatego tabelka tak wygląda

Opublikowano

CO2, czyli dwutlenek węgla który wydychamy, to wbrew zakłamanym eko-terrorystom nie jest problem. Problemem są wszelkie związki rakotwórcze itp. trucizny - taką tabelkę bym chciał zobaczyć.

  • Haha 1
Opublikowano
Godzinę temu, Kyle napisał(a):

CO2, czyli dwutlenek węgla który wydychamy, to wbrew zakłamanym eko-terrorystom nie jest problem. Problemem są wszelkie związki rakotwórcze itp. trucizny - taką tabelkę bym chciał zobaczyć.

CO2 jest problemem, mimo że jest go stosunkowo mało w atmosferze, to jest go 2 razy więcej od ery przemysłowej, jest gazem cieplarnianym! 

  • Upvote 1
Opublikowano
13 godzin temu, Kyle napisał(a):

Może na postoju doładowywać akumulator, a w czasie jazdy utrzymywać silnik na wolnych obrotach, co powinno bardzo zwolnić rozładowanie akumulatora.

XD 

Wydaje mi się że japońscy inżynierowie wiedzą lepiej co jest bardziej ekonomiczne i tak zrobili. Ale oczywiście Kyle znawca ma lepsze rozwiązanie, opatentuj ;) 

 

13 godzin temu, Kyle napisał(a):

Tak, a samochód elektryczny to nie samochód, a muzyka inna niż klasyczna, to nie muzyka.

Ty udajesz czy trollujesz? Serio pytam.

Mild hybrid ma malutki i śmieszny silniczek elektryczny który robi bardziej za system start-stop i ma znikomy wpływ na spalanie. Dlatego piszę że to nie jest hybryda, a że się tak nazywa to inna sprawa. Na ławce napisali dupa, a mi drzazga wlazła. 
 

10 godzin temu, trepek napisał(a):

Nie w każdej. Hyundai/Kia mają tak (co mnie zaskoczyło), że jak bateria dojdzie do ~80% naładowania to wyłącza silnik spalinowy i jedziesz ten 1km na prądzie aż dojdzie do ~50% naładowania. Dopiero przy tych 50% zaczynają te dwa napędy współgrać, płynnie się przełączać na benzynę, na elektryka, na tandem, nad podładowanie, na rekuperację itd. Ale 80% to jest dla ecu taki treshold, że ma wejść tryb elektryczny aż bateria nie zejdzie do 50%. Trochę dziwne, w Toyocie działa to trochę inaczej, no ale tak to sobie koreańczycy wymyślili.

Hybrydami od Toyoty to się sporo najeździłem, ale Kia to widziałem tylko z zewnątrz. 

Mocny ten silnik elektryczny mają? Bo Tojki przynajmniej te starsze generacje mają słaby i po prostu spalinowy musi pracować żeby to jechało. 

  • Upvote 1
Opublikowano

ehh dylematy, dylemaciki. i dlatego mamy BEV, ktory jest i rozwija sie w zdecydowanie lepszym kierunku niz wszystkie wersje spalinowe-hybrydowe-i inne owe..z jednej strony ludzie bardzo lubia sobie wszystko komplikowac, ale z dugiej, dzieki temu mamy BEV :yuppie:

 

btw. mozna marudzic, mozna czasami plesc glupoty, ale usmiech przyklejony do twarzy i tak zawsze prawde powie :D

 

 

 

Opublikowano

@galakty

 

Tak z glowy to nie wiem ile koni ma silnik elektryczny w mojej Santafetce ale jest zadziwiająco mocny i bez problemu rozpedza suva z napedem na 4 kapcie na samej elektryce. Czasami przy 130 km/h potrafi przejsc na sam prad i jechac. Inna ciekawa rzecz ze w Toyotach silnik spalinowy gasnie od razu a w Hyundaiach/Kia czesto zanim zgasnie to na 2s ecu odcina dawke prawie do zera (ale nie do zera bo pasek pokazujacy chwilowe spalanie cos tam pokazuje) i dopiero gasi. Pewnie chodzi o zmniejszenie ilosci gazow spalinowych i wyhamowanie turbiny. Sa takie rozne male smaczki w dzialaniu i nie jest to 1:1 co w Toyotach.

  • Upvote 1
Opublikowano
10 godzin temu, 8V32 PcLab napisał(a):

CO2 jest problemem, mimo że jest go stosunkowo mało w atmosferze, to jest go 2 razy więcej od ery przemysłowej, jest gazem cieplarnianym! 

No, zważywszy na to, że ludzi też jest ze dwa razy więcej więc logiczne, że i CO2 będzie więcej. 

1 godzinę temu, SuLac0 napisał(a):

ehh dylematy, dylemaciki. i dlatego mamy BEV, ktory jest i rozwija sie w zdecydowanie lepszym kierunku 

Póki co: https://tvn24.pl/biznes/moto/samochody-elektryczne-ford-motor-amerykanski-gigant-rezygnuje-z-calej-serii-modeli-w-obliczu-trudnej-sytuacji-branzy-st8803480

Kanada też https://motoryzacja.interia.pl/auta-elektryczne/news-zainwestowali-miliony-w-auta-elektryczne-teraz-groza-im-bank,nId,22464995

U nas tylko dzięki dopłatom to jeszcze jako tako funkcjonuje.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

rozwija technologicznie. na sprzedaz tez przyjdzie czas. tym bardziej aut w cenie <100k, bo inaczej EU automotive z niemcami na czele, bedzie sie moglo calkowicie zwijac i przesiadac na zaprzegi konne,  szczegolnie po ostatnich zmianach w regulacji EU ;) 

btw. US/CA to nie europa. jeszcze  ;)

Edytowane przez SuLac0
Opublikowano
2 godziny temu, galakty napisał(a):

Nie wiem czy to aż takie różnice w silnikach czy raczej napędzie, bo Toyota ma eCVT, a Hyundai "normalny" automat. 

50% wyższy moment, to robi różnicę.

Z resztą, to są totalnie dwa różne napędy. Toyota działa płynnie i aksamitnie oraz bez żadnej zwłoki. Stoisz na światłach, dodajesz gaz i jedzie jak elektryk. Ale wyje podczas przyśpieszania (najmniej wyje ES a jeździłem wszystkimi dużymi hybrydami Toyoty i Lexa, prócz RXa).

Znowu Hyundai działa jak klasyczny automat więc podczas jazdy czuć zmianę biegów. Ruszanie spod świateł też ma minimalnego laga bo musi się "zapiąć bieg". Taki urok skrzyni biegów. Z drugiej strony nie ma wycia jak dajesz pełen gaz bo przyśpiesza jak każdy automat.

 

Aczkolwiek jak był płynny ruch na autostradzie to ES potrafił przy 120/130 km/h schodzić z obrotami poniżej 2000 rpm.

Opublikowano
12 godzin temu, 8V32 PcLab napisał(a):

CO2 jest problemem, mimo że jest go stosunkowo mało w atmosferze, to jest go 2 razy więcej od ery przemysłowej, jest gazem cieplarnianym! 

CO2 to jest problem teoretyczny i polityczny, "cos tam kiedys tam za 5 miliardow pokolen", #nikogo

 

a problem @Kyle trujacych i rakotworczych zwiazkow pod nosem to jest problem teraz, osoby ktora to wlasnie wdycha

  • Like 1
Opublikowano
6 godzin temu, galakty napisał(a):

XD 

Wydaje mi się że japońscy inżynierowie wiedzą lepiej co jest bardziej ekonomiczne i tak zrobili. Ale oczywiście Kyle znawca ma lepsze rozwiązanie, opatentuj ;) 

Ludzie wyłączają Start-Stop w samochodach NIE po to, by obniżyć spalanie ;) 

6 godzin temu, galakty napisał(a):

Ty udajesz czy trollujesz? Serio pytam.

Mild hybrid ma malutki i śmieszny silniczek elektryczny który robi bardziej za system start-stop i ma znikomy wpływ na spalanie. Dlatego piszę że to nie jest hybryda, a że się tak nazywa to inna sprawa. Na ławce napisali dupa, a mi drzazga wlazła. 

Naucz się czegoś:

6 godzin temu, galakty napisał(a):

Hybrydami od Toyoty to się sporo najeździłem, ale Kia to widziałem tylko z zewnątrz. 

Mocny ten silnik elektryczny mają? Bo Tojki przynajmniej te starsze generacje mają słaby i po prostu spalinowy musi pracować żeby to jechało. 

Spalinowy silnik w hybrydzie (np. Toyoty) działa nie dla tego przy większym obciążeniu, że elektryczny jest "słaby".

Opublikowano

@galakty

Te szczegóły to podstawa budowy silnika elektrycznego :E Im więcej biegunów w silniku elektrycznym tym większy moment ale mniejsze możliwe obroty. A skoro moc to obr x moment to prosty wniosek.

 

I z tego co znalazłem to by się potwierdzało, bo Toyota ma 4 pary biegunów w generacji 4 i 5 a Hyundai 6 par biegunów.

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


×
×
  • Dodaj nową pozycję...