Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
28 minut temu, galakty napisał(a):

Gdzieś na X mignęło mi jak koleś zamontował sobie gniazdko w hali garażowej, na drugi dzień zgłoszenia do wspólnoty że kradnie prąd. Takie to mamy społeczeństwo. 

trochę nie dziwię się temu co podpierdzielił, po pierwsze skąd miał wiedzieć, po drugie lepiej zainterweniować niż potem bulić.

 

U nas sąsiad w piwnicy trzymal pralkę (miał zrobioną komórkę ze starej pralni) więc wodę i prąd miał za darmo (a raczej ze spółdzielni) - sporo wody w Wiśle uplynęło, zanim administracja kazała mu zwinąć ten majdan.

  • Upvote 1
Opublikowano
3 minuty temu, SuLac0 napisał(a):

jak beda sie tam ladowac. obecnie orlen robi wszystko, aby omijac ich ladowarki - od cen, poprzez wlasne aplikacje i metody platnosci.

To racja ale z czasem bedą musieli zejść z ceny. 
Ja mam 300m do ładowarki i ani razu nawet na nią nie spojrzałem :E 

 

IMG_6210.png

Opublikowano (edytowane)

Tak, najpierw pobiorą z góry za prąd, a potem wybudują. Z pewnością.

Kilka lat temu byla afera, nie powstawaly nowe stacje na autostradach, bo poprzez obowiązek stawiania ladowarek nikomu się to nie spinalo. Elektryfikacja na silę: dotacje itd...

Edytowane przez bergercs
Opublikowano

Orlen ma strategię na wieczne promocje, całe wakacje było -25%, październik -25%,  maj -35%, grudzień -25% (ale na najszybszych DC).

 

Bazowy cennik jest fatalny i przez kilka miesięcy w roku są nieużywalni a kilka jest ok, zależy co się wylosowało :wariat:

Opublikowano
1 minutę temu, bergercs napisał(a):

Tak, najpierw pobiorą z góry za prąd, a potem wybudują. Z pewnością.

Przecież w każdą inwestycję najpierw trzeba zainwestować i to dotyczy praktycznie wszystkich gałęzi przemysłu. Zwrot następuje w kolejnych latach użytkowania i tu rodzi się pytanie jak szybko ten zwrot nastąpi biorąc pod uwagę wysoką cenę za kWh, która jednak odstrasza klientów. 

Opublikowano

Nawet jeśli ceny nie będą super atrakcyjne, to popchną branżę do przodu, ktoś musi. 

 

A nie że UE zakaże spalinówek, a my nawet ładować nie będziemy gdzie mieli, to trzeba zrobić za czasu... 

Opublikowano
Teraz, galakty napisał(a):

A nie że UE zakaże spalinówek, a my nawet ładować nie będziemy gdzie mieli, to trzeba zrobić za czasu... 

Problemów jest więcej, bo nasze prawo - szczególnie podatkowe jest sto lat za Rumunią :E 

 

Jeśli firma ma farmę fotowoltaiczną i udostępnia samochody służbowe z użytkiem prywatnym swoim pracownikom to teoretycznie może być uznana za wytwórcę energii elektrycznej i płacić akcyzę od każdego MWh :E 

  • Confused 1
  • Sad 1
Opublikowano
Godzinę temu, galakty napisał(a):

Gdzieś na X mignęło mi jak koleś zamontował sobie gniazdko w hali garażowej, na drugi dzień zgłoszenia do wspólnoty że kradnie prąd. Takie to mamy społeczeństwo. 

A kto za ten prąd płacił? 

Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, Wu70 napisał(a):

Orlen ma strategię na wieczne promocje, całe wakacje było -25%, październik -25%,  maj -35%, grudzień -25% (ale na najszybszych DC).

Ja bym zaryzykował stwierdzenie, że w Polsce jest taka moda na wieczne promocje. Nieważne, gdzie człowiek nie pójdzie, bez karty klienta jest traktowany jako człowiek drugiej kategorii.

12 minut temu, galakty napisał(a):

A nie że UE zakaże spalinówek, a my nawet ładować nie będziemy gdzie mieli, to trzeba zrobić za czasu... 

Mnie zastanawia inna sprawa. Jeśli to gdzieś na MOPie, pośrodku niczego, to kto będzie dbał o to? Bo póki co jak tak patrzę, to wszystko piękne świeżo po wybudowaniu, a potem ni ma piniendzy na utrzymanie tego i wszystko zapuszczone. owszem, tam gdzie ruch to się dba, ale jest wiele miejsc, gdzie... no średnio jest 

8 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Problemów jest więcej, bo nasze prawo - szczególnie podatkowe jest sto lat za Rumunią :E 

Polska to taki gospodarczy fenomen i czasem mam wrażenie, że ten fenomen polega na tym, że ludzie kombinują, a prawo jest na tyle upośledzone, że nie potrafi złapać za rękę. A może nie chce?

Edytowane przez marko
Opublikowano
4 minuty temu, GordonLameman napisał(a):

 

Jeśli firma ma farmę fotowoltaiczną i udostępnia samochody służbowe z użytkiem prywatnym swoim pracownikom to teoretycznie może być uznana za wytwórcę energii elektrycznej i płacić akcyzę od każdego MWh :E 

niom. swego czasu jedna z firm energ, weryfikowala, czy pod adresem w umowie dla taryf G, przypadkiem ktos nie ma zarejestrowanej firmy. potem wysylali pismo o zmianie na taryfe firmowa - z G na C :D czyli miales JDG, z adresem dzialalnosci, tam gdzie mieszkasz i pyk, taryfa fimowa :D panstwo z tasmy, kartonu i trytytek... 

  • Haha 1
Opublikowano
6 minut temu, Cappucino napisał(a):

A kto za ten prąd płacił? 

Nikt bo gniazdko wisiało jedną dobę, ale chyba właściciel, może jego mama? 

 

5 minut temu, marko napisał(a):

Mnie zastanawia inna sprawa. Jeśli to gdzieś na MOPie, pośrodku niczego, to kto będzie dbał o to? Bo póki co jak tak patrzę, to wszystko piękne świeżo po wybudowaniu, a potem ni ma piniendzy na utrzymanie tego i wszystko zapuszczone. owszem, tam gdzie ruch to się dba, ale jest wiele miejsc, gdzie... no średnio jest 

Jeśli stacja będzie Orlenu to Orlen. I nie wiem czy to będzie na MOP bez stacji benzynowej, czy jednak dokładka do niej (nie interesowałem się tym). 

Jak dla mnie przynajmniej trasa Poz-Bdg jest bardzo zadbana. 

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, bergercs napisał(a):

Kilka lat temu byla afera, nie powstawaly nowe stacje na autostradach, bo poprzez obowiązek stawiania ladowarek nikomu się to nie spinalo.

Kilka lat temu jedynym obowiązkiem jakie miały stacje benzynowe przy trasach było odpowiednie przyłącze energetyczne pod infrastrukturę ładowania. Stacje benzynowe nie miały obowiązku budowania stacji ładowania a miały obowiązek pod taką ładowarkę zapewnić odpowiednie przyłącze np. 2x22kW. W Polsce ponad 90% stacji benzynowych ma przyłącze 50-100kW, które w zupełności wystarcza by spełnić ten wymóg. Mój znajomy od 2001 roku prowadzi stacje benzynową i już w tamtych latach miał przyłącze 50kW.

 

4 godziny temu, marko napisał(a):

Ja bym zaryzykował stwierdzenie, że w Polsce jest taka moda na wieczne promocje. Nieważne, gdzie człowiek nie pójdzie, bez karty klienta jest traktowany jako człowiek drugiej kategorii.

Dzisiaj jadę obok Orlenu i widzę ON - 6.37zł/litr a na przeciwko konkurencyjna stacja, która kupuje paliwa od Orlenu i ON - 6.03zł/litr :E 

4 godziny temu, marko napisał(a):

Mnie zastanawia inna sprawa. Jeśli to gdzieś na MOPie, pośrodku niczego, to kto będzie dbał o to? Bo póki co jak tak patrzę, to wszystko piękne świeżo po wybudowaniu, a potem ni ma piniendzy na utrzymanie tego i wszystko zapuszczone. owszem, tam gdzie ruch to się dba, ale jest wiele miejsc, gdzie... no średnio jest 

Na MOPie już od dawna są ładowarki GreenWay, Elocity czy EKOen i jakoś nie ma z tym problemów. Zarządca dba o swój obiekt a prywatny inwestor, który postawił ładowarkę o obszar wokół swojej inwestycji ewentualnie rozlicza się z zarządcą i cały teren sprząta właściciel MOP. Tam gdzie mały ruch raczej nikt nie będzie budował sieci ładowania ;) 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
3 godziny temu, 8V32 PcLab napisał(a):

W listopadzie, zarejestrowano 10% elektryków 

Hybryd 6%

Dieseli 6,5% ogółem zarejestrowanych

... a reszta to benzyny? (w praktyce obecnie to głównie turbo-benzyny)

 

Te 10% elektryków, to i tak więcej niż się spodziewałem, natomiast 6% hybryd - zadziwiająco mało.

Opublikowano

Kyle, nie mogę znaleźć takiej tabelki ale raczej na to wychodzi że reszta to benzyna( w sumie obecnie mało kto chce diesela), dane przepisałem z TV. Tu tabelka z ilościami zarejestrowanych elektryków za 2025 

Rejestracje-listopad-2025-1024x576.jpg

Opublikowano
21 minut temu, 8V32 PcLab napisał(a):

( w sumie obecnie mało kto chce diesela),

 

8 minut temu, bergercs napisał(a):

Raczej sporo osób by chciało,

Sądzę, że większość osób raczej nie robi dłuższych tras na co dzień, a diesle, szczególnie współczesne, są do długich tras stworzone. Z drugiej strony dzisiejsze turbo-benzyny z GPF to przypominają kłopotliwością na krótkich trasach turbo-diesle z GPF.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Co do 5070Ti to najlepszy z tych co wymieniłeś będzie asus prime, gigabyte głośny, ventus to najgorszy model ze wszystkich 5070ti jeżeli chodzi o chłodzenie, w morelach masz zotaca solid za 3500: https://www.morele.net/karta-graficzna-zotac-gaming-geforce-rtx-5070-ti-solid-sff-16gb-gddr7-dlss4-zt-b50710d3-10p-15351178/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=20545970617&gad_source=1&gad_campaignid=17349112298&gbraid=0AAAAAD9DjeG-5vwRZsp5bwbbZlqyj9a2q
    • Nareszcie jest mój Opus Magnum... 21:9 5K2K OLED 165Hz 39" Trzeba czekać na testy.
    • Natasha jakoś nie wróciła do tej pory Chciałbym tylko zauważyć ze Robert Downey Jr. to aktor, a nie Tony Stark   Osobiście uważam ze wkręcenie go w role Victor'a Von Doom jest dosyć ciekawym konceptem i jestem bardzo ciekawy jak to rozegrają. To właśnie powinno być esencja multiversa. Sam Victor Von Doom to arcywróg Fantastycznej czwórki. Z tego co pamiętam to Fantastyczna czwórka nie pochodzi z Ziemi 616, a więc Victor Von Doom może sobie wyglądać jak Tony Stark, bo czemu nie, pamiętajmy ze on tylko dla nas będzie wyglądał jak Tony Stark. I właśnie to może być siłą tego rozwiązania, bo widzowi będzie trudno ogarnąć, że "Tony Stark" jest nagle zły. Tak jak w GOTG vol.3 mamy Gamore ale to nie jest Gamora która była zakochana w Star Lordzie co nadaje im ciekawą dynamikę.   Cały multivesre właśnie miał się opierać na konceptach "What If..." i bardzo kiepsko to zostało wykorzystane, praktycznie wcale. I to nie jest tak ze ktoś właśnie wraca, bo żadna z tych postaci nie jest ta która zginęła. Na tym to właśnie ma polegać. Oni tylko wyglądają jak te postacie, ale dzięki temu, że jest multiverse można nagle z nimi zrobić coś zupełnie innego, zrobić z nich złoczyńców, bohaterów. Kompletnie kogoś innego niż byli w wersji którą znaliśmy pierwotnie, czyli z Ziemi 616.
    • 1060 też spoko wybór. Zawsze to generacja do przodu . A jak zmienisz proca jak panowie wyżej piszą to już będzie wystarczająco ok.
    • W końcu przypomnieli sobie o oryginałach, ale szkoda że nie dali czegoś z The Darkside Chronicles / Code Veronica... Z drugiej strony mniej osób w to grało, a ten rail shooter dostał niesamowitą ścieżkę dźwiękową jak na ten gatunek, więc niewiele pozostaje do adaptacji dla orkiestry. Dla mnie to był remake Code Veronica, albo ReTaste.   Utwory w spoilerze:   Poza tym Koshi Nakanishi jest "reżyserem" RE9, wcześniej odpowiadając za RE7, który jest całkiem dobry mechanicznie oraz pod względem projektu poziomu trudności. Z trailerów widać, że Leon może używać broni przeciwników, więc wypełnią jedną z luk w RE4R. Na dodatek ruchy Leona trochę przypominają RE6 i wrogowie lepiej reagują na strzały, ale to pewnie przez niski poziom trudności i znowu zepsują to wyższe poziomy... Takie mechaniki wymagają pewnej konsystencji oraz pozostałych okoliczności...
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...