Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 godzin temu, Gret napisał(a):

a Audi A4 2.0 150 DSG? To ta sama skrzynia co w 1.5TSI? 

Mega nijakie. Kiedyś pisałem o moich odczuciach. Miałem takie na parę tygodni jako zastępcze. W cenie takiego Audi dość słabo wyposażonego można mieć naprawdę mocno doposażonego DS'a, Talismana, Mazde 6 w full opcji.

51 minut temu, SuLac0 napisał(a):

 jestes pewien? najlepsze rozwiaznie, to skorzystac z programu "naszEauto". min 30.000zl to zawsze cos, a wtedy juz mozesz myslec o BEV w tym budzecie. gdzies mi mignelo np peugeot e2008 za ok 150zl/mies na 2lata,  w tym programie. potem mozesz sie zastanowic, czy zostawiasz, czy "kladziesz" reszte kasy. 

ogolnie imo kupowanie spalinowej uzywki za 100k w tym segmecie, przy obecnych ofertach nowych BEV z salonu, to slaby pomysl. :hmm:

Mhm i na ile salon wyceni po załóżmy 3 latach tą resztę kasy? Na otomoto będą takie jak twoje egzemplarze za 50 000 zł. Salon Ci zawoła 70 000 zł.

Opublikowano

to na ile wyceni, masz juz w umowie ;) mozna zakladac, ze te same auta, z tego samego rocznika, wyposazenia itd itp, beda tansze na oto, ale mozna tez, biorac pod uwage, ze za te 2 lata dealerzy beda mieli place zawalone "zwrotami", zakladac, ze bedzie zupelnie inaczej, bo dealrzy beda chcieli sie pozbyc finansowo zamortyzowanych czesciowo juz aut.  ale to za dwa lata. imo ogolnie wrozenie co sie wydarzy za te dwa lata

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, SuLac0 napisał(a):

to na ile wyceni, masz juz w umowie ;) 

I jest to sporo więcej niż jak byś miał kupić auto.

Corsa E, którą żona wynajęła na 2-lata kosztuje 119tys zł a po wynajmie, wpłaceniu 49tys zł wykupne w umowie 90tyś zł czyli łącznie 139tys zl + 360zł wynajem na 24 miesiące :E
To są umowy z bardzo tanim najmem ale nie opłacalne do wykupu ;) 

 

Edytowane przez DjXbeat
  • Upvote 2
Opublikowano

oczywiscie, ze nie na takich warunkach :). ale jak wspomnialem, moze sie to zmienic za te 2 lat, jak dilerow zaleje fala zakonczonych umow i skonczy im sie miejsce na placach ;) bo przyznasz, ze obecna sytuacja jest dosc specyficzna

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, SuLac0 napisał(a):

 jestes pewien? najlepsze rozwiaznie, to skorzystac z programu "naszEauto". min 30.000zl to zawsze cos, a wtedy juz mozesz myslec o BEV w tym budzecie. gdzies mi mignelo np peugeot e2008 za ok 150zl/mies na 2lata,  w tym programie. potem mozesz sie zastanowic, czy zostawiasz, czy "kladziesz" reszte kasy. 

ogolnie imo kupowanie spalinowej uzywki za 100k w tym segmecie, przy obecnych ofertach nowych BEV z salonu, to slaby pomysl. :hmm:

fajna opcja o ile ma miejsce na ładowanie auta. W sumie budżet i potrzeby jak pisane pod (używana) Teslę 3.

Edytowane przez huudyy
  • Upvote 1
Opublikowano
2 minuty temu, SuLac0 napisał(a):

oczywiscie, ze nie na takich warunkach :). ale jak wspomnialem, moze sie to zmienic za te 2 lat, jak dilerow zaleje fala zakonczonych umow i skonczy im sie miejsce na placach ;) bo przyznasz, ze obecna sytuacja jest dosc specyficzna

Nie zmienią ceny :) 

 

 

Opublikowano

dlatego zapowiada sie ciekawie. stellantis i renault maja lub za chwile beda mieli fabryki "odnawiajace" BEV, wiec pojawienie sie wersji "refurbished", nie bedzie czyms zaskakujacym. Tesla juz ma w swojej ofercie takie auta i klientow im nie brakuje. wiec aktualne umowy na pewno nie na obecnych warunkach, ale kto wie co bedzie za 2 lata :hmm:

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, SuLac0 napisał(a):

dlatego zapowiada sie ciekawie. stellantis i renault maja lub za chwile beda mieli fabryki "odnawiajace" BEV, wiec pojawienie sie wersji "refurbished", nie bedzie czyms zaskakujacym. Tesla juz ma w swojej ofercie takie auta i klientow im nie brakuje. wiec aktualne umowy na pewno nie na obecnych warunkach, ale kto wie co bedzie za 2 lata :hmm:

Ale spójrz na Otomoto na te 2008 EV. Wisi tam jeszcze nowa sztuka z 2023. Pare sztuk za 74 tys. z przebiegiem <50 000 km. Jak ktoś robi 5 000 km rocznie tak jak autor tematu to diesel i EV czy auto nowe z salonu, którego główną zaletą jest to, że można zjechać silnik/skrzynię jeszcze na gwarancji średnio ma sens.

 

Na koncerty Pitbulla też chętnych nie brakuje, a czy jego muzyka jest dobra to można polemizować.

 

Godzinę temu, DjXbeat napisał(a):

I jest to sporo więcej niż jak byś miał kupić auto.

Corsa E, którą żona wynajęła na 2-lata kosztuje 119tys zł a po wynajmie, wpłaceniu 49tys zł wykupne w umowie 90tyś zł czyli łącznie 139tys zl + 360zł wynajem na 24 miesiące :E
To są umowy z bardzo tanim najmem ale nie opłacalne do wykupu ;) 

 

Osz kurde. 147 tys. za Corsę :E

 

 

Co do tematu to ja bym brał jakieś auto w okolicach 80 tys. Można dorać Talismana, mazde 6 czy coś podobnego mocno wyposażonego. Zostawiłbym resztę na koncie oszczędnościowym bo niestety ale w nowych autach czy to Skoda czy Kia zawsze może wyskoczyć jakaś naprawa za >5 tysięcy. Znajomemu padł elektryczny ręczny w SantaFe i wzięli 6 koła za wymianę.

Edytowane przez KiloKush
Opublikowano
17 minut temu, KiloKush napisał(a):

Osz kurde. 147 tys. za Corsę :E

 

niby tak, ale -30k i tak wychodzi taniej niz zblizona konfiguracyjnie np. Fabia, na ktora w zadnej opcji 30k nie dostaniesz :E

image.png.95309baa446edd406877d20476f2fe62.png

 

o A3 nie pisze ;) 

wiec mozna sie smiac z cen i nie dowierzac, ale "taki mamy klimat" obecnie w automotive

  • Sad 1
  • Upvote 1
Opublikowano
10 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

"naszEauto". min 30.000zl

a to w ogole inny temat niz uzywki i tu jeszcze bardziej warto wejsc, przy takich przebiegach bierzesz oferte na 10k/rok + dotacja i jezdzisz za te 50-300zl / miesiac nowka przez 2 lata

Opublikowano (edytowane)
W dniu 5.09.2025 o 07:23, trepek napisał(a):

@Gret

 

A może Ford Kuga a'ka prosiak dla ubogich w wersji hybrydowej? Kuga

Wolnossące 2.5, niewyjące eCVT (w przeciwieństwie do Toyot) więc nie da się zajechać skrzyni na krótkich odcinkach.

 

Tutaj w najszybszej wersji (czerwonej :E ): czerwona Kuga

jesli chodzi o fordy z ecvt to podobno poszli po taniosci i są problemy z łożyskami w stosunku do toyot

jesli chodzi o głośnosc jazdy z ecvt w fordach  w stosunku do toyoty to ciekawe bo jak zapytałem dżepetto to dostałem taką odpowiedź

 

Ford e-CVT (Escape/Fusion/Kuga Hybrid)

Ford stosuje bardzo podobne rozwiązanie (Powersplit od Aisin). Charakter pracy jest niemal identyczny – też pojawia się dźwięk przy mocniejszym przyspieszaniu.

Użytkownicy Forda zwracają jednak uwagę, że jednostki spalinowe Forda są głośniejsze niż Toyoty, a izolacja akustyczna bywa słabsza. W efekcie całkowity poziom hałasu w kabinie często jest wyższy.

Na forach można znaleźć opinie, że „Ford hybrid e-CVT działa dobrze, ale przy przyspieszaniu jest bardziej hałaśliwy niż Toyota” – nie sama skrzynia, tylko połączenie jej z silnikiem i wygłuszeniem kabiny.

czesto wystepuje też stukanie z którym nie radzą sobie w różnych ASO

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=317312
 

jesli szukasz mało awaryjnego auta które nie wygląda jak bieda wozidło i ma 5-6 lat i chcesz rozumiem go troche pouzywać to ja na twoim miejscu dołozyłbym ze 20 tys i kupił to:

A7DYp6g.jpeg

przykładowa aukcja (prosze sie nie sugerować)
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/lexus-es-ID6HwFGs.html

Edytowane przez Oldman
  • Like 1
Opublikowano
W dniu 4.09.2025 o 21:01, Gret napisał(a):

Cześć,

 

Na ten moment faworytem jest wcześniej wspomniana Mazda 3. 2.0 150 lub 180.  

 

Co myślcie? :D

 

Nie wiem jak 3, ale 6 ma bardzo fajne zawieszenie - sztywne, przyjemne w prowadzeniu. Natomiast fotele to dla mnie dramat - po godzinie jazdy nawalały mnie plecy (z Renówek - Laguna/Scenic/Clio po całym dniu jazdy wysiadam bez żadnego fizycznego zmęczenia/bóli. Oprócz Renat BMW i Ford jak dla mnie najlepsze fotele), więc warto pod tym względem zapoznać się z autem. Kiepskie wyciszenie powyżej 120km/h (w 6 przy 130km/h było ze 2 razy głośniej niż w Renacie przy 180km/h)  raczej w jeździe "wokół komina" raczej nie będzie przeszkadzało.

 

Z Renówek:

kombi

hatchback

takim mi się dobrze jeździło ale z 190 konnym 2.0dci - nie wiem, jak w tej budzie ten benzyniak daje radę.

 

Ktoś tam wcześniej wrzucił Insignię B — omijajcie to szerokim łukiem, do tych paździerzy jest tragiczny dostęp do części, a te które są dostępne to w jakichś chorych cenach.

Od Insignii tańsze w używaniu będzie nawet to :E

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, bergercs napisał(a):

Nie wiem jak 3, ale 6 ma bardzo fajne zawieszenie - sztywne, przyjemne w prowadzeniu. Natomiast fotele to dla mnie dramat - po godzinie jazdy nawalały mnie plecy (z Renówek - Laguna/Scenic/Clio po całym dniu jazdy wysiadam bez żadnego fizycznego zmęczenia/bóli. Oprócz Renat BMW i Ford jak dla mnie najlepsze fotele), więc warto pod tym względem zapoznać się z autem. Kiepskie wyciszenie powyżej 120km/h (w 6 przy 130km/h było ze 2 razy głośniej niż w Renacie przy 180km/h)  raczej w jeździe "wokół komina" raczej nie będzie przeszkadzało.

 

Z Renówek:

kombi

hatchback

takim mi się dobrze jeździło ale z 190 konnym 2.0dci - nie wiem, jak w tej budzie ten benzyniak daje radę.

 

Ktoś tam wcześniej wrzucił Insignię B — omijajcie to szerokim łukiem, do tych paździerzy jest tragiczny dostęp do części, a te które są dostępne to w jakichś chorych cenach.

Od Insignii tańsze w używaniu będzie nawet to :E

Z renówek to w grę wchodzi jedynie megane GT 205. Tylko boję się tego automatu. 

Z mazd chyba jednak brałbym pod uwagę tylko 3 i to raczej 180km w manualu. 

Doszedłem do wniosku żeby wydawać tyle kasy to żeby te auto jakoś też znacznie lepiej jechały od Laguny. W innym przypadku zmiana to byłby tylko lepszy wygląd, nic więcej bym nie dostał. Bo moja trójka nie sprawia mi żadnych problemów i podejrzewam że nie będzie sprawiać przez dłuższy czas jak te 5 letnie auta. 

 

No i też wszystko zależy ile bym dostał za Lagunę bo jak będzie to 15tyś to nie ma mowy że za tyle ją sprzedam. 

 

@Oldman z Lexusów patrzyłem na ISa ale jednak nie chcę się pakować w "premium". 

 

@bergercs z tym wyciszeniem to piszesz o 6 po drugim FL po 2019 roku? 

Edytowane przez Gret
Opublikowano
11 minut temu, Gret napisał(a):

Bo moja trójka nie sprawia mi żadnych problemów i podejrzewam że nie będzie sprawiać przez dłuższy czas jak te 5 letnie auta.

To w sumie jest sens zmieniać? :E Żeby nie było, że zamienił stryjek siekierkę na kijek

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, huudyy napisał(a):

To w sumie jest sens zmieniać? :E Żeby nie było, że zamienił stryjek siekierkę na kijek

No właśnie :D Renault zrobiło za dobre auto :P

Jedyne co mnie drażni czasami to że to auto to taczka zawieszeniowo i że środek jest spasowany bardzo słabo. 

Edytowane przez Gret
Opublikowano
Teraz, Gret napisał(a):

No właśnie :D Renault zrobiło za dobre auto :P

sam nosiłem się ze zmianą mojego Audi po 5 latach, ale gdy zrobiłem w nim turbo, to stwierdziłem, że ma u mnie dożywocie (albo do momentu jak posiadanie diesla stanie się zbyt uciążliwe) - kaska za to poszła na lepsze jakościowe materiały do chaty.

 

Ot wybory :E

Teraz, Oldman napisał(a):

to moze napisz z jakich powodów "nie chcesz sie pakować w premium"

koszta serwisu?

  • Like 1
Opublikowano

@Oldman wyższe przebiegi i roczniki przy zakupie. no i jakaś wewnętrzna obawa przed serwisem, jak coś klęknie grubszego to będzie to odpowiednio kosztować

No jak by to miało być premium to C klasa mi się jednak bardziej podoba. 

Opublikowano
38 minut temu, Gret napisał(a):

 

 

z tym wyciszeniem to piszesz o 6 po drugim FL po 2019 roku? 

2021 albo 2022 (2.0 Skyactiv w automacie, około 30tys k przebiegu). Plus masa wk..jących elementów - tapicerka jak szmata od podłogi, zamykanie tylnej klapy jak drzwi w Żuku, gó..ny Android auto. Im więcej tym się jeździło, tym bardziej znikał pierwszy zachwyt (wygląd zewnętrzny, deska rozdzielcza /"skóra" plus aluminium/, właściwości jezdne - to się "widzi" na początku/.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Skoro kupiłeś WOLED to wiedziałeś na co się piszesz 
    • Teraz to już nie wiem czy trollujesz, czy serio masz taki dziwny gust lub jego brak.  Widzę Cię głównie w tematach generycznych, przemysłowo produkowanych gier, z checklistą zamiast pasji oraz outsourcingu zamiast chętnych, stałych pracowników. Te "wizytówki" były robione przez AI, często w ogóle nie pasując do gry. Firma nie podała w opisie Steam że użyli AI, więc chyba każdy może dostać zwrot, nawet po wielu godzinach i ponad 2 tygodniach, bo były takie przypadki.   Zajrzałem ponownie do tematu, bo król parodii zrobił film.  
    • Zgadza się. 5060ti powinna mieć najwyżej 12GB, za to 5070 już 16GB. Wtedy miałoby to sens. A tak muszę się posiłkować DLSS + ewentualnie FG  Jednak różnica pomiędzy 3060ti 8GB a 5060ti 16GB jest spora. Może te 16GB Vram wystarczy do Rubina w 2027 roku  
    • Przy okazji przedstawiania planu pokojowego sekretarz amerykańskiej armii Dan Driscoll przekazał stronie ukraińskiej, że stoi w obliczu "nieuniknionej porażki" - donosi stacja NBC News. Zdaniem Amerykanina sytuacja Ukrainy oznacza, że nie może ona dyktować warunków, a dalsza zwłoka jeszcze bardziej osłabia jej pozycję. W opinii Kijowa pierwotna propozycja USA oznacza de facto kapitulację wobec Kremla. Sekretarz armii USA Dan Driscoll wygłosił serię ponurych prognoz dotyczących sytuacji na froncie i nalegał na przyjęcie wstępnej wersji amerykańskiego planu pokojowego podczas niedawnej wizyty w Kijowie - informuje stacja NBC News, powołując się na dwa źródła zaznajomione z przebiegiem spotkania. Według informatorów Driscoll poinformował ukraińskich urzędników, że sytuacja ukraińskiej armii pogarsza się: Rosjanie zwiększają tempo nalotów, dysponują praktycznie nieograniczonymi zasobami i mogą prowadzić długotrwałą wojnę bez utraty impetu. Podkreślił, że dalsza zwłoka jeszcze bardziej osłabi pozycję Kijowa. Delegacja USA ostrzegała również, że Stany Zjednoczone nie są już w stanie zapewnić Ukrainie niezbędnej liczby środków obrony powietrznej i amunicji.   Jedno ze źródeł twierdzi, że komunikat Driscolla po przedstawieniu planu pokojowego był jasny.    "Generalnie przesłanie było takie: Przegrywacie i musicie zaakceptować ofertę" - czytamy.   Stacja opisuje, że strona ukraińska uprzejmie odmówiła podpisania pierwotnej wersji dokumentu, który w Kijowie uznany został za de facto kapitulację wobec Kremla.   Według NBC News sytuacja ta była kolejnym przejawem głębokiego podziału w ekipie Donalda Trumpa co do sposobu zakończenia wojny w Ukrainie.   Obóz skupiony wokół wiceprezydenta USA J.D. Vance'a i specjalnego wysłannika Steve'a Witkoffa uważa, że to Kijów utrudnia osiągnięcie pokoju i nalega na wywieranie presji i wymuszanie kompromisów ze strony Ukrainy.   Tymczasem obóz sekretarza stanu USA Marco Rubio winą obarcza Rosję i twierdzi, że Moskwa ustąpi dopiero pod presją sankcji i twardej postawy Zachodu.   Sam Donald Trump - jak podaje stacja - często "waha się" pomiędzy tymi dwoma podejściami. https://wydarzenia.interia.pl/ukraina-rosja/news-przegrywacie-naciskal-na-ukraine-w-usa-narasta-konflikt,nId,22460388
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...