Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podobno dwusprzęgłówka :E Jest to o tyle ciekawe, że jeszcze nie ma pełnej hybrydy  na dwusprzęgłówce: Toyota/Ford ma eCVT, Kia/Hyundai ma zwykłe kinetyczne sprzęgło, Renault jakieś iglicowe czy igiełkowe(?) a VW wszedłby ze swoim DSG.

Opublikowano (edytowane)

No ale GTE to był Plug-in, który działał, hmm... powiedzmy, że VW się uczył na nim.

Ja mam w Santafetce hydrokinetyka i sobie chwalę. Zmienia biegi płynnie, bez szarpnięć, dosyć miękko. Dziecku w foteliku nie przeszkadza ;-) 

Edytowane przez trepek
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Godzinę temu, galakty napisał(a):

A są jakieś dobre hybrydy bez eCVT? 

coś by sie znalazło tylko jak zwykle "dobra hybryda " dla wielu osób moze mieć inne znaczenie

Dżepetto pisze tak

 

Cytat

 

Jasne 👍 — tylko doprecyzuj proszę:
czy chodzi Ci o samochód hybrydowy bez skrzyni e-CVT (planetarnej, jak w Toyotach/Lexusach), czyli np. o hybrydę z klasycznym automatem, DSG lub manualem, czy szukasz konkretnych modeli do kupna?

Zakładając, że chodzi Ci o dobre hybrydy bez e-CVT, oto kilka popularnych i udanych przykładów:
 

🚗 Hybrydy bez e-CVT – z klasycznym automatem / DCT / DSG
 

1. Hyundai / Kia (HEV i PHEV)

Hyundai Tucson Hybrid / Plug-in Hybrid

Hyundai Santa Fe Hybrid / PHEV

Kia Sportage Hybrid / PHEV

Kia Sorento Hybrid / PHEV

🔧 Napęd: 1.6 T-GDi + silnik elektryczny, 6-biegowy klasyczny automat (nie e-CVT)
Zalety: dobra dynamika, naturalne odczucie zmiany biegów, oszczędność.
Wada: trochę większe spalanie w mieście niż Toyota HSD.

2. Mercedes-Benz C 300 e / GLC 300 e (PHEV)
🔧 Napęd: silnik benzynowy + elektryczny + 9G-Tronic automat
Bardzo płynny, mocny układ, brak wrażenia “gumowego” przyspieszania.
Drogie w serwisie.

3. BMW 330e / 530e / X3 30e / X5 45e (PHEV)
🔧 Napęd: klasyczny 8-biegowy ZF automat, silnik elektryczny w skrzyni
Świetna integracja, sportowe osiągi, brak e-CVT.
Raczej hybryda plug-in (PHEV), nie klasyczna HEV.

4. Peugeot 3008 Hybrid / Hybrid4, 508 Hybrid, Opel Grandland Hybrid
🔧 Napęd: 1.6 PureTech + 8-biegowy automat Aisin
Dobre osiągi, przyjemne prowadzenie.
Czasem nieco szarpie przy przełączaniu między napędami.

5. Ford Kuga Hybrid / PHEV, Ford Escape Hybrid (USA)
🔧 Napęd: 2.5 Duratec + elektryczny + klasyczny automat
Sprawny i niezawodny układ.
W PHEV były drobne problemy z oprogramowaniem w pierwszych rocznikach.

Kia Sportage Hybrid   6ATHEV   ekonomiczny i dynamiczny

Hyundai Tucson Hybrid   6ATHEV   naturalna praca skrzyni

BMW 330e / 530e   8ATPHEV   sportowa hybryda

Peugeot 3008 Hybrid   8ATPHEV   komfort i styl

Mercedes C300e   9ATPHEV   luksus i płynność

 

 

Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, trepek napisał(a):

Kuga ma eCVT. Babolami wali to AI.

Dokładnie tak. AI ściemnia bardzo często nawet w podstawowych kwestiach.

 

Dodam, że eCVT w kudze symuluje zmianę biegów i silnik (czy tam zespół) słychać głównie przy wciśnięciu pedału gazu w deskę. Tak to cicho się porusza nawet przy wyższych prędkościach. W środku przy 140 słychać delikatny szum powietrza (szyby wygłuszone).

 

Edytowane przez Petru23
Opublikowano (edytowane)
W dniu 16.09.2025 o 13:19, trepek napisał(a):

Podobno dwusprzęgłówka :E Jest to o tyle ciekawe, że jeszcze nie ma pełnej hybrydy  na dwusprzęgłówce: Toyota/Ford ma eCVT, Kia/Hyundai ma zwykłe kinetyczne sprzęgło, Renault jakieś iglicowe czy igiełkowe(?) a VW wszedłby ze swoim DSG.

A co złego jest w eCVT poza wyciem przy max dociśnięciu? Pytam o aspekty konstrukcyjno-użytkowe a nie czy wycie w górnym zakresie jest fajne lub nie

Edytowane przez Petru23
Opublikowano
43 minuty temu, galakty napisał(a):

Samo wycie to też w sumie nie wada tylko efekt uboczny niskiej mocy. Jak ktoś ma IS300h czy GS430h to raczej na wycie nie narzeka :D 

Zatem poza wyciem co nie tak jest z eCVT? 

Opublikowano (edytowane)
48 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Bo prawdziwi faceci to jeżdżą manualem! Najlepiej 5-biegowym żeby nie było dużo wybierania! 
 

:E 

 

 

A tak serio to nie wiem. Tylko wycie jest problemem :) 

Qrka, nie dość że mam eCVT we fordzie to mazda ma skrzynie 5b. Normalnie aż ociekam testosteronem 8:E

Edytowane przez Petru23
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, GordonLameman napisał(a):

A tak serio to nie wiem. Tylko wycie jest problemem :) 

Jest to po prostu irytujące, zwłaszcza, jak ktoś często lubi deptać. Jak ktoś jeździ jak złotówa z 40 letnim stażem, to faktycznie, może to nie drażnić, bo nawet raz na wyższe obroty silnik mu wejdzie.

 

Kumpel ma IS200T nowszego Lexusa, o ile to jest ogólnie świetny samochód (design, moc, wygoda), tak skrzynia biegów psuje cały jego odbiór.

Edytowane przez huudyy
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

To fakt. Jakaś taka nijaka jest. Gdyby nie ta symulacja to chyba bym kurwowal.

Wycie na autostradzie mi nie przeszkadza, w mieście nie butuję. Cieszę się niskim spalaniem 💰 

Edytowane przez Petru23
Opublikowano
3 godziny temu, huudyy napisał(a):

Jest to po prostu irytujące, zwłaszcza, jak ktoś często lubi deptać. Jak ktoś jeździ jak złotówa z 40 letnim stażem, to faktycznie, może to nie drażnić, bo nawet raz na wyższe obroty silnik mu wejdzie.

 

Kumpel ma IS200T i o ile to jest ogólnie świetny samochód (design, moc, wygoda), tak skrzynia biegów psuje cały jego odbiór.

is 200t ma CVT?

  • Like 1
Opublikowano
3 godziny temu, huudyy napisał(a):

Kumpel ma IS200T i o ile to jest ogólnie świetny samochód (design, moc, wygoda), tak skrzynia biegów psuje cały jego odbiór.

IS200T ma eCVT??? Nie mylisz z hybrydową wersją? Tam siedzi chyba hydrokinetyk 8 biegowy. 

 

Mi się mega podoba IS300h, wygląd, ekonomia i w razie co moc pod butem. To nie 1.8 od toyoty gdzie trzeba deptać, przy 100 km/h trzyma 1500 obrotów. 

Opublikowano
40 minut temu, galakty napisał(a):

Nie mylisz z hybrydową wersją

a mogłem pomylić, raz w życiu mnie odwoził z imprezy. Pamiętam tylko, że chciał zaszpanować przyspieszeniem, a w głowie mi utkwiło tylko wycie :E 

  • Haha 1
Opublikowano
12 godzin temu, huudyy napisał(a):

a mogłem pomylić, raz w życiu mnie odwoził z imprezy. Pamiętam tylko, że chciał zaszpanować przyspieszeniem, a w głowie mi utkwiło tylko wycie :E 

To jeśli był to IS to musiał być 300h, czyli R4 z hybrydą i eCVT. Przyspieszenie faktycznie ma niezłe bo realnie koło 8 sekund chyba jak nie mniej, ale no... wyje ;) 

 

Tylko jakby miał zwykły automat i depnął w podłogę to też by wył tylko że ze zmianą biegu. Na co dzień nikt tak nie jeździ bo mocy wystarczająco jest w niższych partiach obrotów. 

 

12 godzin temu, Gret napisał(a):

Może ma 300h 

Tak po za tym to taki lexus IS 200T został w trójce aut, które będę szukał :P

Nooo mi się strasznie ta generacja podoba... Ale 200T to jak kot napłakał, więcej 300h jest, tylko 70k za 2014 rok to boli mocno :E 

Opublikowano

@galaktyJa szukam 200t w wersji F-Sport. Ma fajniejszy grill i cyfrowe zegary. A jakby jeszcze mial te ledowe światła ala kostki lodu to już w ogóle poezja. No ale takiego znaleźć w fajnej cenie to biały kruk. Na otomoto jest chyba tylko jeden taki. 

Na minus to ze ta buda jest na rynku od 2013 roku, trochę długo długi juz. W USA miala FL i wygląda dużo świeżej. 

Opublikowano

O tym właśnie mówię, to praktycznie nie występuje na rynku :D Ale mega mi się podoba, ot taka namiastka IS-F z V8 który jest moim marzeniem :E 

 

Rocznik swoje robi... Ale z drugiej strony wolę chyba stare premium niż nowe puszki, pewnie się zmieni po założeniu rodziny ale na razie chciałbym coś pokorzystać. 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Przecież ta gra by się w 2 tygodnie znudziła jakby było tylko pve. Straciła by pewną głębię. To obecność innych graczy dodaje grze bardzo dużo nieprzewidywalności, losowości zachowania, możliwa wrogość zdecydowanie pobudza emocje. Bez pvp progres byłby sporo szybszy. Biegało by się po mapie sprawniej, szybciej bo zagrożenie sporo mniejsze. Nawet jakby oddzielić pve od pvp. To ci znudzeni pve, na pvp i tak by nie przeszli. Liczba graczy po miesiącu na pewno by spadła, a tymczasem miesiąc po premierze i dalej ilość graczy utrzymuje się z premierowego weekendu, ba nawet jest jeszcze więcej.    
    • Ja tylko myślę o zmianie jak się okazja trafi dobra a bywa różnie przy normalnych cenach na bank nic nie będę zmieniał.
    • Tak, to jest razem w 1 poscie +  to: Nie wiem na prawde jak to skomentowac. Bardzo wiarygodna postawa, taka... stala  'walk the talk', bo narazie to sam sobie przeczysz.
    • Mieć zamiar kupić kartę której jeszcze nie ma, z myślą późniejszej odsprzedaży 
    • Teraz to mnie szczerze rozbawiłeś. Trafiłeś kulą w płot tak bardzo, że aż wyszła ona drugą stroną.   1) Logika na poziomie przedszkola.   Twoje rozumowanie wygląda mniej więcej tak: Ty lubisz tradycyjną rodzinę -> W Rosji/Islamie lubią tradycyjną rodzinę -> Ty jesteś za Rosją/Islamem.   Serio? Idąc tym torem: Hitler lubił psy i budował autostrady -> Ty lubisz psy i jeździsz autostradami -> Jesteś nazistą. Rozumiesz już, jak bardzo infantylny jest to argument?   Dla twojej wiadomości – jestem ateistą i rusofobem. Brzydzę się wschodnim despotyzmem tak samo jak islamskim fanatyzmem. Ale wiesz, co jest najlepsze? To właśnie ja bronię cywilizacji łacińskiej (Zachodniej), opartej na rzymskim prawie i silnej rodzinie. To ten model zbudował potęgę Europy.   Ty natomiast promujesz model, w którym Zachód wymiera, słabnie i pogrąża się w chaosie tożsamościowym. Zgadnij, kto się z tego najbardziej cieszy? Właśnie Putin i Imamowie. Oni zacierają ręce, patrząc, jak twoja nowoczesna ideologia niszczy naszą demografię od środka. Więc jeśli ktoś tu jest pożytecznym idiotą wschodu – spójrz w lustro.   2) „Udowodniłem badaniami”. Niczego nie udowodniłeś. Rzuciłeś anegdotę o swojej mamie i kilka ogólników o tym, że „kiedyś też było źle”.   Ja podałem ci twarde fakty: Korelacja aktywizacji zawodowej ze spadkiem dzietności (dane OECD). Luka dzietności (chcą vs mają). Epidemia samotności w społeczeństwach liberalnych. To, że nazwiesz swoje opinie „badaniami”, nie sprawia, że stają się nauką.   3. Radykalizacja samotnych mężczyzn. Pytasz o źródła? Proszę bardzo!   Wystarczy spojrzeć na socjologię ruchów ekstremistycznych. Radykalizacja ZAWSZE bierze się z wykluczenia i braku perspektyw. Tradycyjny model (małżeństwo) pacyfikował mężczyzn – dawał im cel, żonę, dzieci i odpowiedzialność. Mężczyzna, który ma rodzinę na utrzymaniu, nie ma czasu na rewolucje i wojny. Twój model tworzy rzesze samotnych, sfrustrowanych facetów bez celu w życiu (inceli, o których tak piszesz). To właśnie ta grupa jest beczką prochu. Więc znowu – to twój system generuje zagrożenie, a tradycja je łagodziła.   Chciałeś mnie obrazić Rosją i Islamem, a tylko pokazałeś, że kompletnie nie rozumiesz geopolityki ani funkcji społecznych. Ja chcę, żeby Zachód przetrwał. Ty proponujesz model, przez który za 100 lat na tych ziemiach faktycznie będzie panował Islam – bo natura nie znosi próżni, a my po prostu wymrzemy.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...