galakty 3 322 Opublikowano 16 Września Opublikowano 16 Września No ciekawe, może wyjść że pod kątem ekonomicznym to Toyota się schowa, a wszystkie inne wady pewnie nie będą istnieć. Noooo chyba że też w eCVT pójdą
trepek 1 353 Opublikowano 16 Września Opublikowano 16 Września Podobno dwusprzęgłówka Jest to o tyle ciekawe, że jeszcze nie ma pełnej hybrydy na dwusprzęgłówce: Toyota/Ford ma eCVT, Kia/Hyundai ma zwykłe kinetyczne sprzęgło, Renault jakieś iglicowe czy igiełkowe(?) a VW wszedłby ze swoim DSG.
galakty 3 322 Opublikowano 16 Września Opublikowano 16 Września GTE ma DSG, oby pełna hybryda też miała i niech to przepychają. Rzygam tymi eCVT wciskanymi wszędzie, niech będzie jakiś wybór
trepek 1 353 Opublikowano 16 Września Opublikowano 16 Września (edytowane) No ale GTE to był Plug-in, który działał, hmm... powiedzmy, że VW się uczył na nim. Ja mam w Santafetce hydrokinetyka i sobie chwalę. Zmienia biegi płynnie, bez szarpnięć, dosyć miękko. Dziecku w foteliku nie przeszkadza ;-) Edytowane 16 Września przez trepek
jarux 42 Opublikowano 6 Października Opublikowano 6 Października @Gret odnośnie meganki IV wczoraj miałem okazję porównać "miękkość" zwykłej z 1.3 z GT - zwykła jest o wiele miększa i mam wrażenie, że GT niżej stoi. Niestety nie zmierzyłem. 1
Oldman 465 Opublikowano 6 Października Opublikowano 6 Października W dniu 16.09.2025 o 16:52, galakty napisał(a): Rzygam tymi eCVT wciskanymi wszędzie, niech będzie jakiś wybór wciskanymi wszędzie? co masz na mysli?
galakty 3 322 Opublikowano 6 Października Opublikowano 6 Października A są jakieś dobre hybrydy bez eCVT?
Oldman 465 Opublikowano 6 Października Opublikowano 6 Października Godzinę temu, galakty napisał(a): A są jakieś dobre hybrydy bez eCVT? coś by sie znalazło tylko jak zwykle "dobra hybryda " dla wielu osób moze mieć inne znaczenie Dżepetto pisze tak Cytat Jasne 👍 — tylko doprecyzuj proszę: czy chodzi Ci o samochód hybrydowy bez skrzyni e-CVT (planetarnej, jak w Toyotach/Lexusach), czyli np. o hybrydę z klasycznym automatem, DSG lub manualem, czy szukasz konkretnych modeli do kupna? Zakładając, że chodzi Ci o dobre hybrydy bez e-CVT, oto kilka popularnych i udanych przykładów: 🚗 Hybrydy bez e-CVT – z klasycznym automatem / DCT / DSG 1. Hyundai / Kia (HEV i PHEV) Hyundai Tucson Hybrid / Plug-in Hybrid Hyundai Santa Fe Hybrid / PHEV Kia Sportage Hybrid / PHEV Kia Sorento Hybrid / PHEV 🔧 Napęd: 1.6 T-GDi + silnik elektryczny, 6-biegowy klasyczny automat (nie e-CVT) ✅ Zalety: dobra dynamika, naturalne odczucie zmiany biegów, oszczędność. ❌ Wada: trochę większe spalanie w mieście niż Toyota HSD. 2. Mercedes-Benz C 300 e / GLC 300 e (PHEV) 🔧 Napęd: silnik benzynowy + elektryczny + 9G-Tronic automat ✅ Bardzo płynny, mocny układ, brak wrażenia “gumowego” przyspieszania. ❌ Drogie w serwisie. 3. BMW 330e / 530e / X3 30e / X5 45e (PHEV) 🔧 Napęd: klasyczny 8-biegowy ZF automat, silnik elektryczny w skrzyni ✅ Świetna integracja, sportowe osiągi, brak e-CVT. ❌ Raczej hybryda plug-in (PHEV), nie klasyczna HEV. 4. Peugeot 3008 Hybrid / Hybrid4, 508 Hybrid, Opel Grandland Hybrid 🔧 Napęd: 1.6 PureTech + 8-biegowy automat Aisin ✅ Dobre osiągi, przyjemne prowadzenie. ❌ Czasem nieco szarpie przy przełączaniu między napędami. 5. Ford Kuga Hybrid / PHEV, Ford Escape Hybrid (USA) 🔧 Napęd: 2.5 Duratec + elektryczny + klasyczny automat ✅ Sprawny i niezawodny układ. ❌ W PHEV były drobne problemy z oprogramowaniem w pierwszych rocznikach. Kia Sportage Hybrid 6ATHEV ekonomiczny i dynamiczny Hyundai Tucson Hybrid 6ATHEV naturalna praca skrzyni BMW 330e / 530e 8ATPHEV sportowa hybryda Peugeot 3008 Hybrid 8ATPHEV komfort i styl Mercedes C300e 9ATPHEV luksus i płynność
trepek 1 353 Opublikowano 6 Października Opublikowano 6 Października Kuga ma eCVT. Babolami wali to AI.
Petru23 251 Opublikowano 7 Października Opublikowano 7 Października (edytowane) 19 godzin temu, trepek napisał(a): Kuga ma eCVT. Babolami wali to AI. Dokładnie tak. AI ściemnia bardzo często nawet w podstawowych kwestiach. Dodam, że eCVT w kudze symuluje zmianę biegów i silnik (czy tam zespół) słychać głównie przy wciśnięciu pedału gazu w deskę. Tak to cicho się porusza nawet przy wyższych prędkościach. W środku przy 140 słychać delikatny szum powietrza (szyby wygłuszone). Edytowane 7 Października przez Petru23
Grolshek 517 Opublikowano 7 Października Opublikowano 7 Października 23 godziny temu, galakty napisał(a): A są jakieś dobre hybrydy bez eCVT? Kia Sportage. Ma sześciobiegowego hydrokinetyka. 1
Petru23 251 Opublikowano 7 Października Opublikowano 7 Października (edytowane) W dniu 16.09.2025 o 13:19, trepek napisał(a): Podobno dwusprzęgłówka Jest to o tyle ciekawe, że jeszcze nie ma pełnej hybrydy na dwusprzęgłówce: Toyota/Ford ma eCVT, Kia/Hyundai ma zwykłe kinetyczne sprzęgło, Renault jakieś iglicowe czy igiełkowe(?) a VW wszedłby ze swoim DSG. A co złego jest w eCVT poza wyciem przy max dociśnięciu? Pytam o aspekty konstrukcyjno-użytkowe a nie czy wycie w górnym zakresie jest fajne lub nie Edytowane 7 Października przez Petru23
galakty 3 322 Opublikowano 7 Października Opublikowano 7 Października Samo wycie to też w sumie nie wada tylko efekt uboczny niskiej mocy. Jak ktoś ma IS300h czy GS430h to raczej na wycie nie narzeka
Petru23 251 Opublikowano 7 Października Opublikowano 7 Października 43 minuty temu, galakty napisał(a): Samo wycie to też w sumie nie wada tylko efekt uboczny niskiej mocy. Jak ktoś ma IS300h czy GS430h to raczej na wycie nie narzeka Zatem poza wyciem co nie tak jest z eCVT?
GordonLameman 8 449 Opublikowano 7 Października Opublikowano 7 Października 6 minut temu, Petru23 napisał(a): Zatem poza wyciem co nie tak jest z eCVT? Bo prawdziwi faceci to jeżdżą manualem! Najlepiej 5-biegowym żeby nie było dużo wybierania! A tak serio to nie wiem. Tylko wycie jest problemem
Petru23 251 Opublikowano 7 Października Opublikowano 7 Października (edytowane) 48 minut temu, GordonLameman napisał(a): Bo prawdziwi faceci to jeżdżą manualem! Najlepiej 5-biegowym żeby nie było dużo wybierania! A tak serio to nie wiem. Tylko wycie jest problemem Qrka, nie dość że mam eCVT we fordzie to mazda ma skrzynie 5b. Normalnie aż ociekam testosteronem Edytowane 7 Października przez Petru23
huudyy 2 842 Opublikowano 7 Października Opublikowano 7 Października (edytowane) 4 godziny temu, GordonLameman napisał(a): A tak serio to nie wiem. Tylko wycie jest problemem Jest to po prostu irytujące, zwłaszcza, jak ktoś często lubi deptać. Jak ktoś jeździ jak złotówa z 40 letnim stażem, to faktycznie, może to nie drażnić, bo nawet raz na wyższe obroty silnik mu wejdzie. Kumpel ma IS200T nowszego Lexusa, o ile to jest ogólnie świetny samochód (design, moc, wygoda), tak skrzynia biegów psuje cały jego odbiór. Edytowane 7 Października przez huudyy 1
Petru23 251 Opublikowano 7 Października Opublikowano 7 Października (edytowane) To fakt. Jakaś taka nijaka jest. Gdyby nie ta symulacja to chyba bym kurwowal. Wycie na autostradzie mi nie przeszkadza, w mieście nie butuję. Cieszę się niskim spalaniem 💰 Edytowane 7 Października przez Petru23
Gret 555 Opublikowano 7 Października Autor Opublikowano 7 Października 3 godziny temu, huudyy napisał(a): Jest to po prostu irytujące, zwłaszcza, jak ktoś często lubi deptać. Jak ktoś jeździ jak złotówa z 40 letnim stażem, to faktycznie, może to nie drażnić, bo nawet raz na wyższe obroty silnik mu wejdzie. Kumpel ma IS200T i o ile to jest ogólnie świetny samochód (design, moc, wygoda), tak skrzynia biegów psuje cały jego odbiór. is 200t ma CVT? 1
galakty 3 322 Opublikowano 7 Października Opublikowano 7 Października 3 godziny temu, huudyy napisał(a): Kumpel ma IS200T i o ile to jest ogólnie świetny samochód (design, moc, wygoda), tak skrzynia biegów psuje cały jego odbiór. IS200T ma eCVT??? Nie mylisz z hybrydową wersją? Tam siedzi chyba hydrokinetyk 8 biegowy. Mi się mega podoba IS300h, wygląd, ekonomia i w razie co moc pod butem. To nie 1.8 od toyoty gdzie trzeba deptać, przy 100 km/h trzyma 1500 obrotów.
huudyy 2 842 Opublikowano 7 Października Opublikowano 7 Października 40 minut temu, galakty napisał(a): Nie mylisz z hybrydową wersją a mogłem pomylić, raz w życiu mnie odwoził z imprezy. Pamiętam tylko, że chciał zaszpanować przyspieszeniem, a w głowie mi utkwiło tylko wycie 1
Gret 555 Opublikowano 7 Października Autor Opublikowano 7 Października Może ma 300h Tak po za tym to taki lexus IS 200T został w trójce aut, które będę szukał
galakty 3 322 Opublikowano 8 Października Opublikowano 8 Października 12 godzin temu, huudyy napisał(a): a mogłem pomylić, raz w życiu mnie odwoził z imprezy. Pamiętam tylko, że chciał zaszpanować przyspieszeniem, a w głowie mi utkwiło tylko wycie To jeśli był to IS to musiał być 300h, czyli R4 z hybrydą i eCVT. Przyspieszenie faktycznie ma niezłe bo realnie koło 8 sekund chyba jak nie mniej, ale no... wyje Tylko jakby miał zwykły automat i depnął w podłogę to też by wył tylko że ze zmianą biegu. Na co dzień nikt tak nie jeździ bo mocy wystarczająco jest w niższych partiach obrotów. 12 godzin temu, Gret napisał(a): Może ma 300h Tak po za tym to taki lexus IS 200T został w trójce aut, które będę szukał Nooo mi się strasznie ta generacja podoba... Ale 200T to jak kot napłakał, więcej 300h jest, tylko 70k za 2014 rok to boli mocno
Gret 555 Opublikowano 8 Października Autor Opublikowano 8 Października @galaktyJa szukam 200t w wersji F-Sport. Ma fajniejszy grill i cyfrowe zegary. A jakby jeszcze mial te ledowe światła ala kostki lodu to już w ogóle poezja. No ale takiego znaleźć w fajnej cenie to biały kruk. Na otomoto jest chyba tylko jeden taki. Na minus to ze ta buda jest na rynku od 2013 roku, trochę długo długi juz. W USA miala FL i wygląda dużo świeżej.
galakty 3 322 Opublikowano 8 Października Opublikowano 8 Października O tym właśnie mówię, to praktycznie nie występuje na rynku Ale mega mi się podoba, ot taka namiastka IS-F z V8 który jest moim marzeniem Rocznik swoje robi... Ale z drugiej strony wolę chyba stare premium niż nowe puszki, pewnie się zmieni po założeniu rodziny ale na razie chciałbym coś pokorzystać. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się