Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 godzin temu, Kyle napisał(a):

"Auto na krótkie dystanse" to bym celował w wolnossący silnik benzynowy, a nie turbo.

Nie do końca. Silnik z turbo, a zwłaszcza z turbo chłodzony płynem chłodniczym szybciej złapie optymalną temperaturę pracy od NA.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, jarux napisał(a):

Nie do końca. Silnik z turbo, a zwłaszcza z turbo chłodzony płynem chłodniczym szybciej złapie optymalną temperaturę pracy od NA.

... a co z nagarem na zaworach i zapiekającą się turbo-sprężarką? Możesz dać link do źródła twierdzącego o szybszym łapaniu optymalnej temperatury pracy przy silnikach turbo?

4 godziny temu, Petru23 napisał(a):

@Kyle no to dajesz ale tak, aby nie powtarzać już propozycji, które padły w tym wątku ;) takie, coby spełniało wymagania i miało wolnossaka bez turbo 

Może Chery Tiggo 4 Hybrid? Honda HR-V?

Edytowane przez Kyle
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, Kyle napisał(a):

... a co z nagarem na zaworach i zapiekającą się turbo-sprężarką? Możesz dać link do źródła twierdzącego o szybszym łapaniu optymalnej temperatury pracy przy silnikach turbo?

Nagar będziesz miał przy każdym silniku z bezpośrednim wtryskiem, a co do zapiekania turbo to zapytajmy Greta jak jego 2.0t zniosło jego styl jazdy ;). Chyba mylisz pojęcia bo jazda na nierozgrzanym silniku nie oznacza muskania gazu tylko unikanie mocnych obciążeń silnika. 

Co do dogrzewania to osobiste obserwacje, zwłaszcza wskaźnika temperatury gdy turbo zaczyna dmuchać. W planach ( :E ) jest sniffer/datalogger cana to będę mógł potwierdzić to wykresami. 

Edytowane przez jarux
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, jarux napisał(a):

Nagar będziesz miał przy każdym silniku z bezpośrednim wtryskiem

Przy silnikach turbo + użytkowanych na krótkich odcinkach, ten nagar nie powstaje znacznie szybciej?

6 minut temu, Tornado3 napisał(a):

to chyba temat zmiennej geometrii w turbo dieslach a nie turbo benzynach

Jeśli po wyłączeniu silnika masz rozgrzane turbo (niezależnie, czy od benzyny, czy od diesla) to zapieka się w nim olej silnikowy. Z tego powodu zaleca się przed wyłączeniem odczekać kilkadziesiąt sekund (a przy autostradzie nawet parę minut) by turbo się schłodziło.

 

No i to wypalanie GPF na krótkich odcinkach też nie przebiega jak należy (choć nie jest tak tragicznie jak przy DPF):

 

... j.w. kwestia panewek w małych silnikach o stosunkowo dużej mocy, gdzie są duże naprężenia to kolejny problem.

Edytowane przez Kyle
  • Haha 1
Opublikowano
1 minutę temu, Tornado3 napisał(a):

na autostradzie jadąc 140km/h mam 2300obr.

... a wiesz ile RPM ma turbo-sprężarka przy takiej jeździe i jakie ma temperatury? Bo z tego co czytałem/szukałem to dużo więcej.

Opublikowano
2 minuty temu, Kyle napisał(a):

... a wiesz ile RPM ma turbo-sprężarka przy takiej jeździe i jakie ma temperatury? Bo z tego co czytałem/szukałem to dużo więcej.

poczytaj co to jest EGT. Wg Twojej teorii muszę czekać za każdym odpaleniem auta kilka minut bo przecież przekraczam 2k rpm :boink:

Chyba bym już nie wyrobił finansowo na Turbosprężarki a mimo tego mam jedną od początku auta.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Z serii: producenci to robią czasem głupie rzeczy (np. EGR i brak sitka, który by przynajmniej zbierał rozpadający się DPF):

 

4 minuty temu, Tornado3 napisał(a):

poczytaj co to jest EGT. Wg Twojej teorii muszę czekać za każdym odpaleniem auta kilka minut bo przecież przekraczam 2k rpm :boink:

Nie, to nie o to chodzi (ps. no i co ma EGT do rozgrzanej turbo-sprężarki w której już nie krąży olej po wyłączeniu silnika?:boink:)

 

Edytowane przez Kyle
  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...