Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
27 minut temu, SuLac0 napisał(a):

ludzie kupuja auta bez zadnych gwiazdek i jezdza

nowe, z salonu? gdzie masz takie auta w sprzedaży?

27 minut temu, SuLac0 napisał(a):

beda nadal kupowac auta tylko z tabletami. i tez beda jezdzic.

dlatego VW po spadkach sprzedaży jednak wraca do normalnych przycisków :E 

 

27 minut temu, SuLac0 napisał(a):

do dzialania wycieraczek nie jest potrzebny zaden wl/wyl, regulator, przycisk , okno w menu. wystarczy dobrze zrobiona automatyka.

a Ty ciągle o tych wycieraczkach XD ani razu o nich nie wspomniałem, bo wycieraczki NIGDY NIE BYŁY NA PRZYCISK (poza małymi wyjątkami). Manetka to nie przycisk, zacznij czytać ze zrozumieniem.

  • Upvote 1
Opublikowano
13 minut temu, huudyy napisał(a):

nowe, z salonu? gdzie masz takie auta w sprzedaży?

ostatnie jakie pamietam, Renault ZOE, Fiat Panda/Punto.  wiele aut tez nie jest przetestowanych, szczegolnie tych najtanszych, ciekawe dlaczego :E

13 minut temu, huudyy napisał(a):

dlatego VW po spadkach sprzedaży jednak wraca do normalnych przycisków :E 

i nagle sprzedaz im wzrosnie, bo faktycznie to byl glowny czynnnik zalamania ich sprzedazy - brak przyciskow :E

13 minut temu, huudyy napisał(a):

 

a Ty ciągle o tych wycieraczkach XD ani razu o nich nie wspomniałem, bo wycieraczki NIGDY NIE BYŁY NA PRZYCISK (poza małymi wyjątkami). Manetka to nie przycisk, zacznij czytać ze zrozumieniem.

jakie ciagle? zle numer wybrales :E jezeli byly wyjatki, to nie nigdy. pominalem manetke w liscie. wl/wyl, regulator, przycisk , MANETKA, okno w menu. lepiej ? :E o kontekst tutaj chodzilo, ale nie zalapales. trudno

Opublikowano
15 minut temu, SuLac0 napisał(a):

Fiat Panda/Punto. 

Ten Fiat Panda, co dostał całe 0 gwiazdek w 2018r w NCAP, to w sumie i tak nieźle zniósł te uderzenia np. od frontu:

 

... nie to co auta z początku lat 2000 które się składały jak papier:

 

Opublikowano

wiec gwiazdkami nie ma co sie nakrecac. ENCAP odejmie iles tam pkt, moze max jedna gwiazdke za brak fizycznego "wyzwalacza", czy tez opcji na tablecie w "max 2 klikach" i tyle. zadnej rewolucji tutaj sie nie spodziewam. wszystko idzie w kierunku tabletow. takie sa i beda realia. a wiekszosc ludzi i tak kupi to co bedzie tanie i nikt nie bedzie szukal gwiazdek ENCAP.

  • Haha 1
Opublikowano
2 godziny temu, huudyy napisał(a):

a Ty ciągle o tych wycieraczkach XD ani razu o nich nie wspomniałem, bo wycieraczki NIGDY NIE BYŁY NA PRZYCISK (poza małymi wyjątkami). Manetka to nie przycisk, zacznij czytać ze zrozumieniem.

Jak zacytowałeś, to niestety zobaczyłem jego post. 

Dobrze zrobiona automatyka wycieraczek. Tak...

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.12.2025 o 07:25, bergercs napisał(a):

jeżdżąc wcześniej dowolnym "normalnym" autem wystarczy sięgnąć dłonią i obrócić: bo tak jest w większości samochodów. Nie potrzeba czytać instrukcji, żeby używać.

Masz głównie dwa sposoby włączenia wycieraczek poprzez obrotowy koniec na manetce lub samą dedykowaną manetkę pracującą w zakresie góra-dół ale są też inne jak dodatkowa rolka w prawej manetce. Mając auto z jednym rozwiązaniem do którego się przyzwyczaisz po zakupie innego auta z drugim rozwiązaniem na początku będziesz miał problem z obsługą. Miałem Toyotę z obrotową końcówką i po przesiadce na stałe do Mondeo MK5 miałem problem z przyzwyczajeniem się do manetki bo ciągle chciałem wycieraczki włączyć przekręcając końcówką w prawej manetce a tu sterowanie odbywało się zupełnie inaczej bo na manetce była dedykowana rolka. Włączenie tylnych wycieraczek w Toyocie odbywało się tym samym obrotowym przełącznikiem a w MK5 był przycisk na końcu manetki z 2 trybami. To samo jest z innymi elementami choćby włączniki świateł, panele klimatyzacji czy sterowanie na kierownicy. Jeśli się z tym nie zaznajomisz przed jazdą to w trakcie będziesz kombinował co gdzie i jak. 

W jednym aucie masz sterowanie tempomatem po lewej stronie na kierownicy a w innym po prawej. W jednym aucie masz dedykowany włącznik do świateł a w innym go nie masz i po przesiadce ze starego rozwiązania szukasz jak włączyć światła. 

Praktycznie każda przesiadka na inne auto innego producenta wymaga zaznajomienia się z obsługą bo sterowanie światłami, wycieraczkami, panelem klimatyzacji czy kierownicą multimedialną mogą być inne lub w zupełnie innym miejscu. Po za zdobyciem wiedzy gdzie co i jak się włącza zostaje jeszcze kwestia zmiany starych przyzwyczajeń a na to potrzeba czasu. 

 

W dniu 19.12.2025 o 07:25, bergercs napisał(a):

Bronienie rozwiązania z Tesli jest delikatnie mówiąc głupie - po pierwsze gość przewalił w sądzie, po drugie Tesla sama wycofała się z tego debilnego rozwiązania (z ekranem, bo jak widać na filmiku wciąż trzeba przed zmianą częstotliwości kręcić "kulką" - zapewne wtedy na ekranie wyświetla się tryb pracy).

Brak możliwości sterowania wycieraczkami z manetki jaki występował w Tesli w 2020r uważam za karygodne i faktycznie stwarzające na tamten czas realne zagrożenie natomiast dzisiejsze rozwiązanie jest mega intuicyjne i jedyne czego wymaga to przyzwyczajenia się. Czy to lepsze rozwiązanie od starych sprawdzonych rozwiązań? Nie ale da się do tego bez problemu przyzwyczaić i komfortowo z tego korzystać bez ekranu. 

Jeżeli chodzi o sterowanie to kulka służy w tym przypadku do wyłączenia Auto - Manual - Auto a reszta trybów pracy zmieniana jest przyciskiem. Kulka nie jest bez władna i ma swoje przeskoki więc wiesz, że zrobiłeś jeden ruch do przodu i tak - każda czynność wyświetlana jest na ekranie. 

Dodatkowo wszystko możesz ustawić pod siebie czyli wyłączyć na stałe Auto - wycieraczki i korzystać tylko z przycisku. Możesz również samemu zaprogramować jakie tryby chcesz mieć pod przyciskiem bo wszystkie ustawienia i przyciski w Tesli są w pełni programowalne. 

Edytowane przez DjXbeat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...