Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, TheMr. napisał(a):

Obecne marki w Europie jadą na marży gdzie mogą uciąć co najwyżej 5-10% ceny. Nie ma szans by było odrobinę drożej. No chyba że do każdego auta producent będzie dostawał po 5k dolców jak w Chinach, wtedy być może różnica wyrówna się do poziomu “niewiele drożej”. Główny problem to pensja, i robotyzacja. BMW ma fabryki w USA gdzie próbują produkować samochody w 100% przez roboty. 
Chińczycy w Europie jeśli będą produkować to albo będą musieli dostać dopłaty, albo zwiększa ceny - nie ma szans by utrzymali ceny na tym poziomie. Oni oferują poziom cen z 2006 roku w 2026 roku. 

Bardziej mylić się nie mogłeś. Europejskie marki, jak audi, bmw czy mercedes - produkują większość części w Chinach, składanie jest podzielone pomiędzy Azję i EU. Ich marża jest diabelsko wysoka dlatego nadal się utrzymują na powierzchni mimo słabych wyników sprzedaży. Takie audi czy bmw w Chinach a nawet Korei jest tańsze o ok 20-30%. Do tego marki pseudo premium jak Porsche, Lambo - naliczają absurdalne marże za dodatkowe wyposażenie gdy większość ich aut jest na bazie tańszych odpowiedników np. audi. 

 

Prawda, że Chiny dotują stąd niskie ceny, ale europejskie marże też robią swoje. W segmencie najtańszych aut już niemcy schodzą z ceny o 20-30% bo inaczej nic by nie sprzedali

Opublikowano (edytowane)

@Fatality @TheMr.

Co do marży, to ponownie wrócę do Tesli 3 produkowanych w USA.

Do tego od 2026 Tesla zobowiązała się całkowicie wyeliminować chińskie części z amerykańskiej produkcji

Da się? Da się.

5k dolców dopłat wyglądają na grosze jeśli przez nie marka ma dokoptowane ponad 40% cło :) 

 

image.png.131c586ee5af24df56a17c5f486553cc.png

 

 

Wiedzieliście, że mieliśmy w Polsce testową produkcję Leapmotor oraz Cherry interesowało się postawieniem u nas fabryki?

Wszystko wyparowało po tym jak Polska poparła cła.

Co ciekawe przeciwko cłom były, uwaga... koncerny niemieckie :E

https://www.youtube.com/watch?v=YTVw9RHU6wg

 

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano (edytowane)
45 minut temu, Fatality napisał(a):

 Ich marża jest diabelsko wysoka dlatego nadal się utrzymują na powierzchni mimo słabych wyników sprzedaży. Takie audi czy bmw w Chinach a nawet Korei jest tańsze o ok 20-30%. 

Diablo wysokie marże! 3,2%!
 

Diablo!!!!!!

IMG_4433.jpeg

Edytowane przez GordonLameman
Opublikowano

Chińskie auta, w odróżnieniu od niemieckich, są produkowane tak, aby po 5 latach nie zjadła ich korozja. W niemieckich autach rdza sie pojawia po pierwszych tygodniach używania auta. 

 

Mechanicy nie mogą wyjść z podziwu zabezpieczenia aut chińskich, bo nie ma tam co robić. 

 

Nie ma tam ocynku jak się kiedyś robiło, ale w porównaniu do dzisiejszych aut zachodnich jest niebo a ziemia. 

 

Po roku użytkowania auta nie trzeba nic poprawiać. I nie mówię o chińskim aucie premium tylko o tanim samochodzie pokroju BYD Dolphin. 

 

Także jak widzę koło, które samo odpada, to myślę o 5-letnim VW, któremu przerdzewiało mocowanie kolumny, a nie o chińskim producencie. 

 

A jeśli chodzi o jakość wykonania wnętrza... Warto kiedyś z ciekawości wybrać się do salonu chińczyka, a potem prosto do audi, skody, vw i porównać podobne segmenty. Spasowanie elementów, jakość materiałów... Chińskie premium potrafi lepiej. Bo chce. 

  • Haha 1
  • Confused 1
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, bergercs napisał(a):

To jest czteroletni BYD:

A wyżej wrzucałem Lexusa i co? A gdzie porównywać Lexusa do chińczyka.

Nie ma sensu robienia cherry pickingu aby coś udowodnić na siłę. Wybrałeś jedynego popularnego chińczyka, który praktycznie nie używa konserwacji ;) 

 

Tu kolejny Lexus, 6 letni ;) 

 

 

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano
Godzinę temu, MaxaM napisał(a):

Co ciekawe przeciwko cłom były, uwaga... koncerny niemieckie :E

Niech zgadnę, w tym ten, który niedawno otworzył oddział R&D w Chinach? 🤔 Banda hipokrytów, nawet mi powieka nie drgnie jak kiedyś padną.

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
12 minut temu, Kris194 napisał(a):

Niech zgadnę, w tym ten, który niedawno otworzył oddział R&D w Chinach?

Co prawda motodoradca nie wymienił żadnego z imienia, ale na szybko z neta:

 

Kluczowe koncerny, które były przeciw cłom:

-Niemieckie giganty: Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz (Daimler) – zależą od chińskiego rynku zbytu i obawiają się odwetu ze strony Pekinu.

Stellantis: Produkuje wiele aut w Chinach (Peugeot, Citroen, Opel) i widzi zagrożenie dla swoich interesów. 

 

Kto był za cłami (w gronie krajów):

-Polska, Francja, Włochy, Węgry, Holandia, Dania, Bułgaria, Estonia, Irlandia, Łotwa, Litwa, Słowacja (choć Słowacja była przeciw, to firma Stellantis ma tam produkcję, więc sytuacja była złożona). 

 

Trzeba też zaznaczyć, że Niemcy byli przeciw.

Opublikowano
35 minut temu, bergercs napisał(a):

To jest czteroletni BYD:

obraz.thumb.png.a159488bd553a981b50dd31dc81c09da.png

Mechanicy nie mogą wyjść z zachwytu

I to jest przyczyna dlaczego teraz to wygląda inaczej. Obejrzyj aktualny film jak wygląda roczny chińczyk. Oni zainwestowali kupę kasy, poprawić image. Te wtopy, o których piszesz to początki ich ekspansji. Teraz to wygląda całkowicie inaczej. 

Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, MaxaM napisał(a):

A wyżej wrzucałem Lexusa i co? A gdzie porównywać Lexusa do chińczyka.

Nie ma sensu robienia cherry pickingu aby coś udowodnić na siłę. Wybrałeś jedynego popularnego chińczyka, który praktycznie nie używa konserwacji ;) 

 

Tu kolejny Lexus, 6 letni ;) 

 

Wychwalamy tu nadzwyczajną jakość Lexusa? Nie, w odróżnieniu od pochwalnych peanów sekty chińczyków.

3 minuty temu, michasm napisał(a):

 Oni zainwestowali kupę kasy, poprawić image. Te wtopy, o których piszesz to początki ich ekspansji. Teraz to wygląda całkowicie inaczej. 

No, w przypadku twojego idealnego BYD Dolphin wygląda to  tak.

I tutaj czytelniej.

Edytowane przez bergercs
Opublikowano
6 godzin temu, GordonLameman napisał(a):

Miejsce w którym to zrobił wskazuje, że prędkość nie mogła być duża. 

 

Fizyka fizyką, a solidność solidnością. :) 

 

https://www.tychy.info/wiadomosci/26474-wykonujac-manewr-skretu-w-prawo-uderzyl-w-wysepke-z-jaecoo-odpadlo-kolo-tychy

 

W wakacje niedaleko miejsca gdzie pracuję widziałem Skodę Octavię (prawdopodobnie rocznik 2020+ bo to raczej na pewno była 4 generacja) która stała na wjeździe na rondo z urwanym kołem w poprzek i uszkodzonym nadkolem. I nie było żadnej stłuczki z innym pojazdem. Nie wiem czy przydzwonił w krawężnik czy co kierowca tam odwalił ale tam prędkości dużej też na pewno nie było. 

Artykułu nikt na ten temat nie napisał więc zdjęć ci nie pokażę. 

 

Ale co do solidności to już nie te lata. Nie chce mi się szukać filmu jak gość reklamował skodę i tam było tyle bubli że masakra. Lakierniczo poprawiali chyba 3x, do tego lampy które się ruszały. W salonie usłyszał że tak ma być. Przeszedł się po placu i w niektórych modelach lampy się ruszały w niektórych nie i pytał się ich to skoro tak ma być to czemu w danym egzemplarzu się nie ruszają. I weź później tłumacz się przy odsprzedaży samochodu że nie było bite tylko w ASO się na nim uczyli malować i dlatego tak grubo lakieru :E 

10 minut temu, bergercs napisał(a):

Wychwalamy tu nadzwyczajną jakość Lexusa? Nie, w odróżnieniu od pochwalnych peanów sekty chińczyków.

 

Raczej nikt nie wychwala chińczyka. Po prostu ludzie już nie chcą przepłacać za europejskie samochody które często nie są lepsze od chińczyków. 

  • Upvote 2
Opublikowano

Akurat czy nie będą gorsze okaże się za kilka lat - a niektórzy walą do salonów na podstawie "testów" youtuberów, którzy za kilkaset zeta sprzedaliby własną matkę ("Obejrzyj aktualny film jak wygląda roczny chińczyk."). Potem większość zostanie z paździerzami o wartości roweru jak kiedyś właściciele Ssangyoungów. Już kilka marek zdecydowało się wycofać z Europy - auta po roku-dwóch potraciły po 100k zeta wartości i są niesprzedawalne - ponadto bez możliwości zakupu najprostszych części. Ale to jest tak, jak cała wiedza motoryzacyjna większości to "łooo tyle wyposażenia /w większości niedziałającego dobrze/ za taką hajs. Panie to w Audi by z dwa razy tyle kosztowało" plus to "Obejrzyj aktualny film jak wygląda roczny chińczyk." (do kompletu brakuje tylko gratis specyfiku "dwa razy większy penis po 6 miesiącach").

 

  • Upvote 4
Opublikowano (edytowane)
33 minuty temu, Asag napisał(a):

Nie chce mi się szukać filmu jak gość reklamował skodę

Tak jak pisałem wcześniej. Wystarczy wejść na dowolną grupę jakiejś marki i można łapać się za głowę z jakimi problemami borykają się właściciele nowych samochodów.

 

Pierwszy z brzegu przykład z grupy Cupry. A takie było tutaj śmianie się z Omody. Z tą różnicą, że w Omodzie naprawiali problem ;) 

 

image.png.eca4b9e4a3f5c3298386611ddce8eaf7.png

 

  

42 minuty temu, bergercs napisał(a):

Wychwalamy tu nadzwyczajną jakość Lexusa? Nie, w odróżnieniu od pochwalnych peanów sekty chińczyków.

Naprawdę uważasz, że auto 2x droższe ma prawo być tak samo źle wykonane? I to w porównaniu do wybranego najgorszego przykładu? Porównaj np. do MG czy Omody, to się okaże, że auto 2x tańsze jest lepiej wykonane ;) 

Edytowane przez MaxaM
  • Upvote 1
Opublikowano
3 minuty temu, MaxaM napisał(a):

Tak jak pisałem wcześniej. Wystarczy wejść na dowolną grupę jakiejś marki i można łapać się za głowę z jakimi problemami borykają się właściciele nowych samochodów.

 

Pierwszy z brzegu przykład z grupy Cupry. A takie było tutaj śmianie się z Omody. Z tą różnicą, że w Omodzie naprawiali problem bez problemu ;) 

 

image.png.eca4b9e4a3f5c3298386611ddce8eaf7.png

A naprawili już tą Omode 9 co ściąga w prawo od zakupu? 
 

Bo trochę ich ściągało, ale jedna była wybitnym przypadkiem :) 

Opublikowano (edytowane)
45 minut temu, bergercs napisał(a):

Właśnie po tym jak obejrzałem filmik z oględzin BYD Dolphin to zacząłem się interesować tematem. Teraz wieel osób zachodnie Samochody wiezie Z salonu lawetą Na konserwację podwozia. A w chińczyku masz to fabrycznie... Woskiem... 

No ok. Są wtopy. Świat nie jest idealny. Tesle model 3 przez lata miały różne wady. Jestem pewien, że już na rynku są poprawione wahacze. 

Mogę też zrobić krótką listę wpadek zachodnich producentów aut, gdzie robiono akcje serwisowe, bo coś skopali. 

Wpadki ma każda firma. Ja za chińczyków trzymam kciuki. Mam nadzieję, że dzięki nim zachodnie auta zbliżą się do jakości jaką prezentowali 30 lat temu. 

Edytowane przez michasm
Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, GordonLameman napisał(a):

A naprawili już tą Omode 9 co ściąga w prawo od zakupu? 

Ponownie podwójne standardy. Jak problem u chińczyka, to już szajs. Jak zachodnia marka zalicza taką samą wtopę, to co, nie ma problemu? ;)

Jak w chińczyku odpada koło, to szajs, jak w Skodzie, to przemilczany temat, a jak w starszym Mondeo, to na pewno wina starego zawieszenia. Ehhh taka dyskusja jest bez sensu ;) 

Bardzo się łapiesz na te manipulacyjne newsy nastawione na budzenie sensacji.

Przypomina mi to trochę jak jakiś czas temu był bum na newsy po których można było wywnioskować, że co 2 elektryk spłonie, że się zapalają od samego patrzenia. Nieważne jaki powód zapalenia, grunt, że elektryk :) 

I co? Pogadali, pośmiali, po bali się, temat zbrzydł, newsy ustały i już ludzie przestali się bać EV, nagle przestały płonąć :) 

To samo będzie z chińczykami. Daję z rok, a znikną wszystkie newsy tego typu i chińczyki będą traktowane jako po prostu kolejne modele aut do wyboru przy kupnie nie budzące kontrowersji. Dokładnie tak samo jak było z Hyundaem ;)

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano
24 minuty temu, MaxaM napisał(a):

Ponownie podwójne standardy. Jak problem u chińczyka, to już szajs. Jak zachodnia marka zalicza taką samą wtopę, to co, nie ma problemu? ;)

 


a gdzie napisałem, że nie ma problemu? Czemu tworzysz chochoła?

24 minuty temu, MaxaM napisał(a):


 

 

Jak w chińczyku odpada koło, to szajs, jak w Skodzie, to przemilczany temat, a jak w starszym Mondeo, to na pewno wina starego zawieszenia. Ehhh taka dyskusja jest bez sensu

 


 

Efekt potwierdzenia :) 

 

I nie udało się to wam przekonująca wyjaśnić. :) 
 

 

 

24 minuty temu, MaxaM napisał(a):

 

 

 

Bardzo się łapiesz na te manipulacyjne newsy nastawione na budzenie sensacji.

Bardzo łapiesz się na opłacone materiały głupinfluencerów :) 
 

24 minuty temu, MaxaM napisał(a):

Przypomina mi to trochę jak jakiś czas temu był bum na newsy po których można było wywnioskować, że co 2 elektryk spłonie, że się zapalają od samego patrzenia. Nieważne jaki powód zapalenia, grunt, że elektryk :) 

I co? Pogadali, pośmiali, po bali się, temat zbrzydł, newsy ustały i już ludzie przestali się bać EV :) 

To samo będzie z chińczykami. Daję z rok, a znikną wszystkie newsy tego typu i chińczyki będą traktowane jako po prostu kolejne modele aut do wyboru przy kupnie nie budzące kontrowersji. Dokładnie tak samo jak było z Hyundaem ;)

Chińczyki są na rynku kilka lat. I co? I niektóre już zniknęły :lol2:

Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Bardzo łapiesz się na opłacone materiały głupinfluencerów :)

Nie łapię się. Znam się trochę na mechanice i mam znajomych z którymi lubię o tym pogadać. Większość rzeczy przy aucie robię sam. A co większego, to kumpel mechanik mi ogarnia. Oglądam kanały 'warsztatowe' z czystej ciekawości od dawien dawna. Po prostu na nich zaczęły pojawiać się chińczyki i fajnie popatrzeć to, czego oko nie widzi ;)

Także mocno się mylisz w osądach. I nie powiem, mam nieraz dobry ubaw przy tej dyskusji :D

 

35 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Chińczyki są na rynku kilka lat. I co? I niektóre już zniknęły :lol2:

Naprawdę będziesz powtarzać, że zwinięcie się marek, które sprzedawały po 5 sztuk aut w skali roku zwiastuje znikniecie chińczyków? Jak to się ma do zdobycia ponad 10% rynku?

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, GordonLameman napisał(a):

Diablo wysokie marże! 3,2%!

Marża od sprzedanego auta a marża operacyjna za cały rok to chyba trochę co innego? To by miało sens jeśli w 2024 wyprodukowali by np. 1mln aut i sprzedali 1mld aut. Marża operacyjna 3% może świadczyć np o dużej liczbie aut na stanie których nikt nie che kupować. Generują koszty a mało kto chce kupować więc i przychodów mało. Jeśli to marża całej grupy to jest na prawdę słabiutko.

 

news z dzisiaj: vw zamyka fabrykę w Dreźnie i straci pracę 35k ludzi. Przenoszą fabrykę do Chin.

Edytowane przez Fatality
Opublikowano

U ruskich też chińczyki zdobywały rynek w 22' i 23' teraz stoją w magazynach bo mało kto się skusi, Była już ekspansja 1-chińskich skuterów, 2-samochodów i 3-traktorów w latach 2000 i gdzie one są? Ja wiem na szrocie. Myślicie że za 4 razem się uda? Ja tak nie uważam, jeśli jakość naprawdę okaże się przyzwoita w co wątpię, to może zdobędą jakąś niszę i tyle.  

  • Upvote 1
Opublikowano
45 minut temu, GordonLameman napisał(a):


 

Chińczyki są na rynku kilka lat. I co? I niektóre już zniknęły :lol2:

Tak samo jak Rover, Saab czy z EU Chevrolet. A szkoda bo Saab fajne samochody robił. 

Opublikowano
7 godzin temu, MaxaM napisał(a):

Nie łapię się. Znam się trochę na mechanice i mam znajomych z którymi lubię o tym pogadać. Większość rzeczy przy aucie robię sam. A co większego, to kumpel mechanik mi ogarnia. Oglądam kanały 'warsztatowe' z czystej ciekawości od dawien dawna. Po prostu na nich zaczęły pojawiać się chińczyki i fajnie popatrzeć to, czego oko nie widzi ;)

Ta naiwna wiara, że to nie jest opłacone mnie naprawdę bawi :) 

 

Influencer, nawet warsztatowy sprzedałby nerkę za 500 zł albo nową oponę :lol2: 
 

7 godzin temu, MaxaM napisał(a):

Także mocno się mylisz w osądach. I nie powiem, mam nieraz dobry ubaw przy tej dyskusji :D

Mnie bawi bardziej wiara w chińczyków znawców motoryzacji - kiedy to znana taktyka dumpingowa. I niewiedza w zakresie tego jak mocno Europa polega na sektorze automobile a także jakie to będzie miało konsekwencje dla Europejczyków :) 

 

Ale jak widać jest sporo takich co lubią sobie podcinać głaz na której siedzą,  Bo nowe chińskie się ładnie świecą.
 

7 godzin temu, MaxaM napisał(a):

 

Naprawdę będziesz powtarzać, że zwinięcie się marek, które sprzedawały po 5 sztuk aut w skali roku zwiastuje znikniecie chińczyków? Jak to się ma do zdobycia ponad 10% rynku?

A to jakaś jedna marka zdobyła 10% rynku? Ciekawe rzeczy potrafisz zmyślić w celu obrony Chińczyków :) 

 

Forthing miał mocne wejście a teraz sprzedaje po 20-30 samochodów. Zaraz się pewnie wycofa :)

 

i co z gwarancją? 
 

 

Omoda i Jaecco się też wycofają jeśli przestaną się sprzedawać. W samych Chinach marki się przegrupowują i będzie sporo zmian bo przetrwa pewnie 1/3 z nich.


 

 

7 godzin temu, Asag napisał(a):

Tak samo jak Rover, Saab czy z EU Chevrolet. A szkoda bo Saab fajne samochody robił. 

Nom. A czy rysowane kalką Jaecco albo Omoda to takie ciekawe wozy? Raczej nie :) 

7 godzin temu, Fatality napisał(a):

Marża od sprzedanego auta a marża operacyjna za cały rok to chyba trochę co innego? To by miało sens jeśli w 2024 wyprodukowali by np. 1mln aut i sprzedali 1mld aut. Marża operacyjna 3% może świadczyć np o dużej liczbie aut na stanie których nikt nie che kupować. Generują koszty a mało kto chce kupować więc i przychodów mało. Jeśli to marża całej grupy to jest na prawdę słabiutko.

 

news z dzisiaj: vw zamyka fabrykę w Dreźnie i straci pracę 35k ludzi. Przenoszą fabrykę do Chin.

No to spróbuj udowodnić te diablo wysokie marże :) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...