Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dla mnie osobiście 80 klateczek zapewnia fajne wrażenia z gry. Więcej jest fajnie mieć, ale dla mnie nie jest to must have. Na 4090 przy moim oledzie 120hz, zdecydowanie wolałem 80 natywnych klatek, od generowanych fejkowo 120.

Opublikowano
Teraz, galakty napisał(a):

Ale to dalej nie są prawdziwe klatki i frametime nie spada magicznie xD Wręcz rośnie przy x4 względem x2...

Jasne, ale chodzi o to, że jeśli jednak ten FG będzie działał świetnie przy wyższych ilościach klatek, to będzie w grze w 120fps możliwa różnica między  prawdziwymi klatkami rozmytymi w ruchu, a wygenerowanymi i ułomnymi klatkami, ale za to bez rozmycia w ruchu. I tutaj nawet z kilkoma artefaktami może być sumarycznie znacznie lepiej, a input lag w grach typu Wieśmin czy RDR2 nie będzie aż tak wielkim problemem jak startujemy ze 120fps (prawdziwych) przed FG. 

Opublikowano (edytowane)

Ale po co tego używać w grach jak Wiedźmin? Przecież to typowo do strzelanek i esportu jest, a nie gier AAA :E 

 

Mocno na siłę, w sensie spoko że będzie taka możliwość, ale wolałbym więcej mocy w rasterze niż sztuczne klatki. Naprawdę aż tak się zatrzymaliśmy w rozwoju, że bez sztuczek programowych nie damy rady? 

 

Pomijam totalnie fakt, że mało gier ma FG!

Edytowane przez galakty
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, galakty napisał(a):

Ale po co tego używać w grach jak Wiedźmin? Przecież to typowo do strzelanek i esportu jest, a nie gier AAA :E 

 

Mocno na siłę, w sensie spoko że będzie taka możliwość, ale wolałbym więcej mocy w rasterze niż sztuczne klatki. Naprawdę aż tak się zatrzymaliśmy w rozwoju, że bez sztuczek programowych nie damy rady? 

 

Pomijam totalnie fakt, że mało gier ma FG!

Ja też bym wolał prawdziwe, ale mamy co mamy.

Oczywiście, że bez AI się by dało poprawić wydajność, ale Nvidia po prostu nie widzi potrzeby, żeby robić GPU do gier. Skoro i tak już inwestują tyle w AI, to wystarczy powiedzieć działowi marketingu, że mają tak to przedstawić, że niby to super sprawa dla graczy i pora na CSa.

Jasne, że rozwój jest wolniejszy i droższy, ale jak coś kosztuje 50$ + 200$ marży, to wzrost ceny z 50 na 100$ nie musi oznaczać zmiany ceny z 250 na 500$ za GPU.  To tylko przykład, oczywiście, nie mówię, że Nvidia ma 400% na każdym GPU.

Jednak jeśli za taki sam chip mogą zarobić więcej dając chip klientom kupującym dla AI, to Nvidia po prostu nie widzi powodu, żeby się wysilać. Intel kuleje w DX 9/10/11 i ich dział discreet GPU ledwo zipie, AMD już nawet nie udaje, że walczy, to po co się wysilać.

 

Apropo. Ktoś liczył ile segment AI zjada powierzchni takiego 4070 czy 4090? W 5xxx pewnie jeszcze więcej.

 

A tu jest  coś o GDDR7 i tam jest mowa o obniżonym czasie dostępu (latency). To mi brzmi zbyt pięknie, żeby było prawdziwe. Pamięci projektowane pod maksymalną przepustowość nigdy nie miewają poprawy w latency a tu nagle mają mieć? Bardzo ciekawe. Oby się potwierdziło.

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano

A właśnie. Pojawiła się nowa aktualizacja do Lossless Scalling, która oferuje opcję ustawienia generatora klatek od 2 do 20. 

 

Tym sposobem mając 60 FPS ustawiamy generator na tryb x8 i magicznie robi się 480 klatek. 

 

NVIDIA się chowa. 

 

  • Haha 2
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, Tester Wrażeń napisał(a):

Chciałbym zobaczyć obraz przy x20 XD

Nie chciałbyś... przed chwilą to sprawdziłem na laptopowym RTX 4090 i efekt jest katastrofalny. Ghosting taki, że rozmydla wszystko, co widać na ekranie + input lag na poziomie 160 ms, generalnie niegrywalne. 

Ale muszę przyznać, że ten LSFG 3.0 w przypadku x3 i x4 działa o wiele lepiej od poprzednika. Nadal jest ogromne smużenie i opóźnienia, ale już bez tragedii. 

Edytowane przez Gasparo
  • Haha 1
Opublikowano
1 godzinę temu, green1985 napisał(a):

Nie wiem czy już było, ale na tym fragmencie filmu widać wyraźnie artefakty generowane przez MFG. Zobaczymy jak z czasem z tego wybrną. Czego by nie zrobili, dla mnie ta generacja do pominięcia, przede wszystkim brak gier, dla których warto by było znowu dokładać 5-6 tyś. zł. Może KCD2, ew. dojdzie parę gierek z biegiem czasu, ale wątpię, by to uzasadniało zmianę. No i umówmy się, do przeskoku 3090 -> 4090, gdzie 4090 wygrywało czystą mocą, to w tym przypadku daleko. FG? Próbowałem w TLOU i szybko wyłączyłem, co chwilę ghosting zabijający totalnie imersję. Dopóki tego nie ogarną, to ja za fejk klatki dziękuję.

 

 

Takie cuda to tylko jak się zmienia proces produkcyjny na mniejszy.

Do tego przy 3090-> 4090 doszła zmiana ze słabego procesu Samsunga na o wiele lepszy TSMC więc tam kop był w zasadzie podwójny.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Szybciutko dodaja karty do zakladek :D Chyba nie braknie.

No nie tak szybciutko.
5090 dalej tylko trzy sztuki.
Może to oznaczać, że ich dostępność będzie pieruńsko kulawa.
Pewnie większość gdzieś pod stołem zakontraktowana dla AI firemek przez dostawców.
5090 w naszych domach zobaczymy jak świnia niebo.

Edytowane przez Umpero
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • testując nuc 14 pro plus z 185H zignorowałeś Procesor 45/115 ustawiony przez intela na 64/115 ty ustawiłeś 72/72 do testu W mobile tdp jest o wiele ważniejsze by coś wykminić bo produkty sa różne i ograniczone chłodzeniem ale w pc to starczy 100zl by kupić chłodzenie na 200wat. Ogólnie to podejrzewam ze cofając sie w czasie do  historii powstania turbo jest ona powiązana z boxem intela bo taki 14700k vs 14700 niczym sie nie różni
    • dzisiaj za 1500zł masz podstawową kartę  do grania od nvidii. Chyba niżej już nie ma. Same ulepy i frankensteiny z poprzednich generacji. Wtedy miałeś prawie topkę wydajnościową. Dziś na coś takiego musisz wydać grubo ponad 3k zł
    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...