Skocz do zawartości

Intel Arrow Lake / Lunar Lake / Panther Lake - 15 generacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie, mamy to!

Jest mistrz. Tak jak wielokrotnie pisałem, wszystkie procesory to to samo oprócz x3d serii 9000, która coś tam więcej wyciska..... Jak sparujesz je z rtx 5090 i 1080p xD

 

Ale w sumie jak jesteś pro wymiataczem graczem, to strach grać na 9800x3d bo może Ci w połowie meczu wybuchnąć komputer.

 

Nawet 11900k ogarnąłby temat po OC i optymalizacji ramu.

 

Intel górom, nie mam pojęcia jak dzieciaki zostały omamione przez marketing i influencerow.

 

Na 12900k masz taki sam gejming experience jak na najnowszych ryzenach... 12900k kupiłeś raz i używasz a na ryzenie zmieniłeś 3600 na 5600, 5600 na 5800x3d, 5800x3d na 7800x3d/9700x/9800x3d.... Przyszłościowosc xD

 

Screenshot_2025-10-13-19-34-36-45_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329.thumb.jpg.e1c2edceb758dde50b86627288fb31b2.jpg

Edytowane przez wallec
  • Haha 3
Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, wallec napisał(a):

Na 12900k masz taki sam gejming experience jak na najnowszych ryzenach... 12900k kupiłeś raz i używasz a na ryzenie zmieniłeś 3600 na 5600, 5600 na 5800x3d, 5800x3d na 7800x3d/9700x/9800x3d.... Przyszłościowosc xD

obraz.png.0128522ecd22e39be46f89a2192f57ed.png

obraz.png.38161065aec1e1de83f29fb41bed7032.png

Kupiłeś 12900K w 2019? Gratuluję.

Edytowane przez Grolshek
Opublikowano (edytowane)

A czemu nie na powaznie, bo nagle wzgledem bety core ultra poprawiono wydajnosc i to sporo?

 

Wczesniej w becie 14900k byl miedzy 9800x3d, a 285k tak rowno po srodku.

 

I doodatkowo sa to intele bez optymalizacji jakichkolwiek, wiec wyniki moglyby byc jeszcze lepsze :)

 

No ale tweakowanie platform to zlozony proces i HU tego nie robi, a szkoda.

Edytowane przez Zachy
Opublikowano

Chłop sobie lata pracował na taką opinię że u niego AMD dobre a Intel cokolwiek by zrobił to do kitu. Nie wiem ,pewnie już tak z 8 lat albo lepiej. Poza tym nie pokazywać gameplay w YouTube? To po co mu platforma YouTube....

Opublikowano (edytowane)

   Meteor lake ,chłop musi grać na fsr bo nie ma intelowskiego FG a do tego w takim FPS procesor nie potrafi załadować igpu . Ależ to musi być badziewie. Nic dziwnego że nie pojawiły się konstrukcje z mocniejszymi dedykami 

Arrow lake zrobił wielkie krok naprzód i trochę w bok xD

Ogólnie te dropy FPS przypominają trochę zen1.hmmm

Edytowane przez janek25
Opublikowano
W dniu 14.10.2025 o 22:10, Zachy napisał(a):

No ale tweakowanie platform to zlozony proces i HU tego nie robi, a szkoda.

Robią pod typowego usera...który co najwyżej włączy xmp/expo, takich pewnie jest z 98% ;) Przykładowo z grona swoich znajomych tylko ja coś poza tym ruszam w biosie...większość nawet tego nie włączy :E 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • testując nuc 14 pro plus z 185H zignorowałeś Procesor 45/115 ustawiony przez intela na 64/115 ty ustawiłeś 72/72 do testu W mobile tdp jest o wiele ważniejsze by coś wykminić bo produkty sa różne i ograniczone chłodzeniem ale w pc to starczy 100zl by kupić chłodzenie na 200wat. Ogólnie to podejrzewam ze cofając sie w czasie do  historii powstania turbo jest ona powiązana z boxem intela bo taki 14700k vs 14700 niczym sie nie różni
    • dzisiaj za 1500zł masz podstawową kartę  do grania od nvidii. Chyba niżej już nie ma. Same ulepy i frankensteiny z poprzednich generacji. Wtedy miałeś prawie topkę wydajnościową. Dziś na coś takiego musisz wydać grubo ponad 3k zł
    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...