trepek 1 352 Opublikowano 14 Maja Opublikowano 14 Maja Takie 2.4 wolnossące powinno trafić do hybrydy Renault Espace/Rafale zamiast ich malutkiego 1.2T. Wtedy byłyby to samochody prawie idealne. Z resztą Renault pokazało, że potrafi w hybrydy z wolnossącymi jednostkami w Dacii. Szczególnie ta w Bigsterze oparta o większy wolnossący silnik (1.8L) jest oszczędniejsza niż w Dusterze (1.6L).
marko 714 Opublikowano 14 Maja Opublikowano 14 Maja (edytowane) Za jakieś 2 lata będę szukał kolejnego auta i taki Outlander wchodziłby w rachubę, ale... tam nawet nie wejdą dwa e-bike'i na hak, ewentualnie przy wyjętych bateriach. Przyczepa kempingowa? Też słabo. Tu już pomijam, że trzeba mieć B+E albo B96, bo aktualnie przy każdym większym aucie łatwo przekracza się 3,5tony z przyczepą. W sumie jak DMC auta wynosi 2,6t i max DMC przyczepy z hamulcem to 1,6t, to chyba to liczyli w kierunku 4250kg Edytowane 14 Maja przez marko
Katystopej 984 Opublikowano 14 Maja Opublikowano 14 Maja 30 minut temu, marko napisał(a): W sumie jak DMC auta wynosi 2,6t i max DMC przyczepy z hamulcem to 1,6t, to chyba to liczyli w kierunku 4250kg kat. B - zespół pojazdów 4250kg gdzie auto 3500kg + przyczepa lekka 750kg kat. B kod 96 - zespół pojazdów 4250kg gdzie przyczepa ma więcej jak 750kg kat. B+E - zespół pojazdów 7000kg gdzie auto ma 3500kg i przyczepa 3500kg Dodatkowo każdy zespół pojazdów powyżej 3500kg obowiązkowo etoll.
michaelius33 354 Opublikowano 14 Maja Opublikowano 14 Maja 6 godzin temu, trepek napisał(a): Takie 2.4 wolnossące powinno trafić do hybrydy Renault Espace/Rafale zamiast ich malutkiego 1.2T. Wtedy byłyby to samochody prawie idealne. Z resztą Renault pokazało, że potrafi w hybrydy z wolnossącymi jednostkami w Dacii. Szczególnie ta w Bigsterze oparta o większy wolnossący silnik (1.8L) jest oszczędniejsza niż w Dusterze (1.6L). Szkoda tylko, że tani Bigster przestaje być taki tani z tym silnikiem. Myślałem , że ten tańszy jak ma 140 kucy to chociaż też coś sensownego będzie a tam 1,2 litra 3 cylindry
Katystopej 984 Opublikowano 14 Maja Opublikowano 14 Maja 7 minut temu, michaelius33 napisał(a): Szkoda tylko, że tani Bigster przestaje być taki tani z tym silnikiem. Katalogowo 140 koła z praktycznie max wypasem, włącznie z namiotem i boxem dachowym. Konfigurowałem pod siebie i się mocno zdziwiłem bo cena fajna, a w salonie na pewno parę tysi do urwania.
trepek 1 352 Opublikowano 14 Maja Opublikowano 14 Maja Bigster wyposażony pod korek za 131 tys: Bigster Journey Jak za taki wóz i taki napęd cena bardzo dobra. Ceny katalogowe to są ostatnio ceny wyjściowe, z których można mocno zejść (przez konkurencję z Chin). Daleko szukać, cena katalogowa Kugi, jaką zamówiłem to 241 tys, cena po upustach 186 tys. Zamawiałem w styczniu tego roku, w czasie gdzie "podobno" ceny miały iść w górę o 20% w stosunku do grudnia 2024 a w rzeczywistości w styczniu było taniej niż w grudniu bo w salonach hulał tylko wiatr :p
marko 714 Opublikowano 14 Maja Opublikowano 14 Maja (edytowane) Ma ktoś jakieś doświadczenie z fotelami w tym Bigsterze? Edytowane 14 Maja przez marko
Petru23 251 Opublikowano 14 Maja Opublikowano 14 Maja (edytowane) 11 godzin temu, marko napisał(a): Za jakieś 2 lata będę szukał kolejnego auta i taki Outlander wchodziłby w rachubę, ale... tam nawet nie wejdą dwa e-bike'i na hak, ewentualnie przy wyjętych bateriach. Przyczepa kempingowa? Też słabo. Tu już pomijam, że trzeba mieć B+E albo B96, bo aktualnie przy każdym większym aucie łatwo przekracza się 3,5tony z przyczepą. W sumie jak DMC auta wynosi 2,6t i max DMC przyczepy z hamulcem to 1,6t, to chyba to liczyli w kierunku 4250kg Obadaj Rextona, ma 3,5t dmc dla przyczepy. Też można w wynajem i wcale drogo nie wychodzi Coś na zasadzie leasing opcje też mają (leasing bez konieczności wykupu, praktycznie jak najem). https://kgm-auto.pl/modele/rexton Edytowane 14 Maja przez Petru23 1
trepek 1 352 Opublikowano 15 Maja Opublikowano 15 Maja (edytowane) Renault Symbioz i Captur dostały hybrydę z Daci Bigster. IMHO bardzo dobry krok bo jest to udana i oszczędna konstrukcja (patrząc po testach Bigstera). Ciekawe, w Bigsterze ta jednostka ma 157KM a w Renault 160KM. BTW. Nowe Mistubishi Grandis też pewnie dostanie tą jednostkę. BTW 2. Ciekawe jaką hybrydę zaprezentuje VW w swoim najnowszych T-Rocu. Ma to być pierwsza pełna hybryda HEV oparta o 1.5 TSI. Edytowane 15 Maja przez trepek
larry.bigl 452 Opublikowano 15 Maja Opublikowano 15 Maja Obejrzałem kilka testów bigstera i...ej to nie takie złe auto O dziwo, podoba mi się na swój sposob. 1
trepek 1 352 Opublikowano 15 Maja Opublikowano 15 Maja (edytowane) Bigster jest serio spoko, brakuje tylko roletek na tylnich szybach to bylby mega rodzinnym samochodem. Btw. Chinska jakosc: Nawet nie trzeba szukać aby znaleźć więcej kwiatków: Edytowane 15 Maja przez trepek 1 1
larry.bigl 452 Opublikowano 15 Maja Opublikowano 15 Maja Roletki to nie problem. U siebie mam RayStopy i są mega. Może będa mieć na wymiar do Bigstera.
KiloKush 611 Opublikowano 15 Maja Opublikowano 15 Maja Jak szukałem auta to dołączyłem na FB do grup o tych autach. Citroen C5 odpadł bo co drugi post był o awarii elektroniki albo zawieszenia. Na grupie Saab 9-3 były posty głównie jak podnieść moc i o odklejajacych się tylnych kloszach lamp.
Petru23 251 Opublikowano 15 Maja Opublikowano 15 Maja (edytowane) 2 godziny temu, trepek napisał(a): Bigster jest serio spoko, brakuje tylko roletek na tylnich szybach to bylby mega rodzinnym samochodem. Btw. Chinska jakosc: Nawet nie trzeba szukać aby znaleźć więcej kwiatków: Miałem tak w Kudze, niekiedy szyby przednie same w dół szły na max bez możliwości zastopowania. Dopiero jak cała zeszła to ręcznie, trzymając cały czas przycisk można było zamknąć szyby. Działo się tak przy próbie domknięcia uchylonej przedniej szyby. Uwielbiałem to podczas np jazdy autostrada w zimie lub w deszczu Edytowane 15 Maja przez Petru23 1
Gang 344 Opublikowano 15 Maja Opublikowano 15 Maja to też obiektywnie trzeba podejść, bo ogolnie jak ktos jest zadowolony to siedzi cicho, a jak nie to narzeka. jak opinie w necie, prawie kazdy niezadowolony zostawia opinie, a pewnie 1 z 10 chwali. mi w mercedesie, czasami umiera lewa szyba i nie mozna jej podniesc 3 razy moduł był wymieniany i 2 razy wiązka.
Petru23 251 Opublikowano 15 Maja Opublikowano 15 Maja 39 minut temu, Gang napisał(a): to też obiektywnie trzeba podejść, bo ogolnie jak ktos jest zadowolony to siedzi cicho, a jak nie to narzeka. jak opinie w necie, prawie kazdy niezadowolony zostawia opinie, a pewnie 1 z 10 chwali. mi w mercedesie, czasami umiera lewa szyba i nie mozna jej podniesc 3 razy moduł był wymieniany i 2 razy wiązka. A to pewnie styk w przycisku
marko 714 Opublikowano 15 Maja Opublikowano 15 Maja (edytowane) Obiektywnie, to w X-Trailu oprócz wady fabrycznej hamulców i akumulatora, nie dzieje się NIC Edytowane 15 Maja przez marko
GordonLameman 8 443 Opublikowano 15 Maja Opublikowano 15 Maja Mi trochę tunel środkowy czasem skrzypi
Katystopej 984 Opublikowano 15 Maja Opublikowano 15 Maja Hamowanie jest dla suabych. Kto hamuje ten pszegrywa.
marko 714 Opublikowano 15 Maja Opublikowano 15 Maja (edytowane) No. Blaszka podtrzymująca klocki rysowała tarczę. Jak czytam co wyprawia się np. w nowych Passatach czy BMW, to jednak uznam tę blaszkę za drobiazg. Koledze 4 razy już wymieniali EGR Edytowane 15 Maja przez marko
Seeba03 125 Opublikowano 15 Maja Opublikowano 15 Maja 16 minut temu, marko napisał(a): Jak czytam co wyprawia się np. w nowych Passatach (…) To teraz zagadka - jaki jest „nieoficjalny rekord świata” w ilości zapisanych błędów w sterownikach Passata B9? 1
bergercs 1 398 Opublikowano 15 Maja Opublikowano 15 Maja (edytowane) 839? To ode mnie (tak się pisze?) też zagadka - jaką maksymalną prędkość zapisał mi sterownik w Lagunie? (podchwytliwe :-) ). Edytowane 15 Maja przez bergercs
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się