Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Piękne Bieszczady.

A jeszcze odniosę się do pewnych "spamerów" :E Osoba proponująca T5/T6 jako alternatywę dla suva niech się pie..knie w baniaka. Te auta skręcają jak dostawczaki, hamują jak dostawczaki, palą jak dostawczaki. Tylko, żeby  to wiedzieć, to trzeba się chociaż raz w życiu przewieźć takim autem, a nie traktować jako jedynego źródła wiedzy sztucznej inteligencji, która tyle wie, ile głupot dostarczą jej inni "teoretycy".

Podobnie - pisanie banialuków o bezpieczeństwie, przy jednoczesnym montowaniu opon z rozmiarem z d..y: ABS/ESP są skalibrowane pod homologowany rozmiar opon. Zakładanie "na pałę"  szerszych, bez zakodowania ich w sterowniku może spowodować ich niepoprawną pracę. 

  • Haha 4
  • Upvote 3
Opublikowano
1 godzinę temu, Krzysiak napisał(a):

Się nie zmieniło rozrządu wierząc, że niby był zmieniany, to teraz się zmieni rozrząd razem z silnikiem.

Najlepsze jest to, że tam rozrząd wymienia się co 180-200tys ? wymieniasz i koło komina masz spokój na wiele lat

Opublikowano
24 minuty temu, bergercs napisał(a):

Piękne Bieszczady.

A jeszcze odniosę się do pewnych "spamerów" :E Osoba proponująca T5/T6 jako alternatywę dla suva niech się pie..knie w baniaka. Te auta skręcają jak dostawczaki, hamują jak dostawczaki, palą jak dostawczaki. Tylko, żeby  to wiedzieć, to trzeba się chociaż raz w życiu przewieźć takim autem, a nie traktować jako jedynego źródła wiedzy sztucznej inteligencji, która tyle wie, ile głupot dostarczą jej inni "teoretycy".

Podobnie - pisanie banialuków o bezpieczeństwie, przy jednoczesnym montowaniu opon z rozmiarem z d..y: ABS/ESP są skalibrowane pod homologowany rozmiar opon. Zakładanie "na pałę"  szerszych, bez zakodowania ich w sterowniku może spowodować ich niepoprawną pracę. 

Dzięki że wyjaśniłeś że nie masz pojęcia o samochodach :thumbup:

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano
2 godziny temu, Krzysiak napisał(a):

Oj tam są na nie amatorzy, kuzynka jesienią zeszłego roku kupiła superba poleasingowego z końcówki 2020. 

 

Choć teraz z własnej winy będzie mieć wydatki...bo silnika szuka. Się nie zmieniło rozrządu wierząc, że niby był zmieniany, to teraz się zmieni rozrząd razem z silnikiem.

U nas w firmie służbowe Volkswageny jeździły na oleju tak, że migał komunikat 30 000 km zmień olej. Flota umawiała na za dwa tygodnie i zmieniało się jak miał 32000 tysiące :E ogólnie 1.4 TDI żarły olej nawet u dziewczyn co spokojnie jeździły. Do pierwszego serwisu bez kontrolki o niskim poziomie oleju nie dojechał żodyn :E

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, bergercs napisał(a):

Piękne Bieszczady.

Bieszczady pozostały nadal dzikie. Dla wielu to ogromny atut. Mi jednak trochę przeszkadza, że brakuje nawet głupich chodników. Generalnie fajny teren dla ludzi lubiących łazić po górkach.

 

No i dojazd. Ostatnie dziesiąt kilometrów trwa wieczność :E

Edytowane przez marko
Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, huudyy napisał(a):

XDD 

 

co takiego niepoprawnego tam napisał?

Choć by te bzdury o abs :hihot:, jak zamiennik ma te samą średnicę koła co homologowana opona, to jak to ma wpływać na ABS? Mało tego , homologowana opona to będzie i opona letnia w danym wymiarze i opona zimowa, i w wypadku suv opona do terenu, rozmiary rzeczywiste tych opon różnią się.

Homologowana opona może być starym kapciem z bieżnikiem 3mm i wolę wtedy niehomologowaną oponę, nową i lepszej jakości.

 

ps.

Ponoć forumowy kolega, inspektor ze stacji kontroli pojazdów, też zmienił opony na niehomologowane. :o

14 minut temu, KiloKush napisał(a):

U nas w firmie służbowe Volkswageny jeździły na oleju tak, że migał komunikat 30 000 km zmień olej. Flota umawiała na za dwa tygodnie i zmieniało się jak miał 32000 tysiące :E ogólnie 1.4 TDI żarły olej nawet u dziewczyn co spokojnie jeździły. Do pierwszego serwisu bez kontrolki o niskim poziomie oleju nie dojechał żodyn :E

Tak jest w większości firm, tnie się koszta, gdzie tylko można.

Ale dealer w salonie obieca ci wszystko, byle auto sprzedać, będzie się upierał, że ta sztuka, miała wymieniany olej co 5k km. jeździła nią starsza księgowa  tylko do skarbówki i tylko po autostradzie.

Edytowane przez SylwesterI.
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
31 minut temu, Tornado3 napisał(a):

ostatnio wymieniałem rozrząd w 1.9tdi VP które miało przejechane na pasku 92tys i 11lat :D tak że te 5-6 lat to może się tyczy nowych aut (pasek po zdjęciu był w całkiem dobrym stanie)

Przykładowo HDi i bluehdi co 10 lat.

 

W 508 był zmieniany przy 190 i 9 latach i pasek ponoć jak nowy prawie wyglądał.

 

W C5 teraz drugi będę zmieniał po 100k i 9 latach, pierwszy był zmieniany przy 207 i 5.

Edytowane przez Krzysiak
Opublikowano

Tak tak. Księgowa jeździła tylko do skarbówki i po autostradzie.

Dlatego w książce serwisowej jest 264tys. km i każdy serwis jest wpisany z datą i przebiegiem 

 

Co do rozmiaru opon: @bergercsnapisał prawdę. Systemy bezpieczeństwa kalibruje się pod rozmiar opon. Co do prędkości na liczniku, jest przepis w prawie europejskim, który dokładnie określa, ile może zawyżać licznik. Prędkościomierz nie może jednak zaniżać prędkości. Są to przepisy europejskie, które obowiązują także pojazdy zarejestrowane w Polsce. 

  • Haha 1
  • Upvote 3
Opublikowano
23 minuty temu, SylwesterI. napisał(a):

jak zamiennik ma te samą średnicę koła co homologowana opona, to jak to ma wpływać na ABS?

a w którym momencie on pisał, że mają tą samą średnicę? Bo ja tam tylko widzę, że pisał o szerszych niż homologowane. 

Godzinę temu, bergercs napisał(a):

ABS/ESP są skalibrowane pod homologowany rozmiar opon. Zakładanie "na pałę"  szerszych

To w takim razie on nie ma racji, czy ty nie potrafisz czytać ze zrozumieniem?

 

:E

 

 

 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Jakie przepisy w prawie europejskim?  %-) każdy kraj ma odrębne regulacje ruchu drogowego, nie ma odgórnych przepisów, niektóre zapisy się pokrywają, inne nie, są widełki we wskazaniu prędkości przez licznik vs. prędkość rzeczywista, mało tego, prędkość odczytana potrafi być różna w tym samym modelu/roczniku i wersji wyposażenia.

Tak samo jest z oponami, wartości podają +/- 5% w rozmiarze opon, więc możliwa i występująca, jest sytuacja gdzie, ktoś opony o przykładowo 3% mniejsze zamienił, na opony przykładowo 4% większe, a całkowita różnica pomiędzy nimi będzie 7%, wtedy wskazania licznika są znacznie różne. A w skrajnych przypadkach może to być nawet 10% różnicy.

6 minut temu, huudyy napisał(a):

a w którym momencie on pisał, że mają tą samą średnicę? Bo ja tam tylko widzę, że pisał o szerszych niż homologowane. 

To w takim razie on nie ma racji, czy ty nie potrafisz czytać ze zrozumieniem?

:E

Jak mają tę samą średnicę, nie ma to wpływu na działanie ABS, co potwierdziły w moim wypadku, pozytywne wyniki badania technicznego.

Nie wolno do auta zakładać opon o różnych rozmiarach w obrębie 1 osi, a ja zawsze wymieniam komplet, na 4 buty 

pytałeś się, co niepoprawnego napisał, więc odpowiedziałem.

Nie potrafisz i pisać i czytać ze zrozumieniem

Edytowane przez SylwesterI.
  • Haha 1
Opublikowano
4 minuty temu, SylwesterI. napisał(a):

Jak mają tę samą średnicę, nie ma to wpływu na działanie ABS, co potwierdziły w moim wypadku, pozytywne wyniki badania technicznego.

ale on pisał o zbyt szerokich oponach. Chłopie, czy my mamy Ci sprezentować Elementarz Falskiego? 

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Regulamin EKG ONZ nr 39 (UN/ECE R39), sekcja 5.3 - przepis ten obowiązuje w UE

 

Reszty nie chce mi się komentować. Na przyszłość zamontuj sobie sztywny hol do autobusu przed Tobą, to chociaż będzie na sztywno trzymał odległość.  Durna elektronika by Cię ostrzegła, że jedziesz właśnie jak debil.

Edytowane przez marko
Opublikowano
1 minutę temu, huudyy napisał(a):

ale on pisał o zbyt szerokich oponach. Chłopie, czy my mamy Ci sprezentować Elementarz Falskiego? 

A ja mam zbyt szerokie opony? Skoro mieszczą, nic nie ocierają ani w max zakręcie, ani w max ugięciu amortyzatora? W Polsce taki rozmiar nie ma homologacji, w de ma, to znaczy, że moje auto w Polsce jest niebezpieczne, a metr za granica już jest bezpieczne? %-)

Czy ja twierdzę gdzieś, że opony 300/45 r18 byłyby ok? 

Opublikowano
9 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

 

Jak mają tę samą średnicę, nie ma to wpływu na działanie ABS, co potwierdziły w moim wypadku, pozytywne wyniki badania technicznego.

Tu akurat nie oceniając kto ma rację a kto nie... ale nie jest to żaden wyznacznik 😂😅 

  • Like 2
Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, SylwesterI. napisał(a):

A ja mam zbyt szerokie opony?

A czy ja piję do Twoich opon? On pisał ogólnie, nie zauważyłem, żeby odnosił się do Dustka, tylko zasugerował, że ZBYT SZEROKIE OPONY MOGĄ ROBIĆ PROBLEMY Z ESP/ABSem.

  

1 godzinę temu, bergercs napisał(a):

akładanie "na pałę"  szerszych, bez zakodowania ich w sterowniku może spowodować ich niepoprawną pracę. 

Tylko tyle, aż tyle.

 

Wyjmij tego kija koleś, bo to naprawdę nie jest śmieszne. Atakujesz ludzi bez powodu.

Edytowane przez huudyy
  • Upvote 2
Opublikowano
Teraz, Krzysiak napisał(a):

Tu akurat nie oceniając kto ma rację a kto nie... ale nie jest to żaden wyznacznik 😂😅 

w praktyce nie, według prawa tak %-)

zgodnie z prawem łyse laczki z bieżnikiem 2mm są bezpieczne, a nówki najlepsze opony na rynku, wybierz sobie markę i model, już nie bo, bo np. szerokość jest 5mm większa %-) 

Opublikowano (edytowane)

Ja tylko zauważyłem, że pozytywny wynik badania nie znaczy że auto jest sprawne i wszystko w nim jest zgodne z prawem  ;) Więc nigdy nie dałbym tego jako argument w dyskusji.

 

Od ilu to słyszałem że przykładowo LED w lampach halogenowych jest legalny bo przecież przeszło przegląd u jakiegoś diagnosty...albo że w Niemczech jest legalny 😂😅

Edytowane przez Krzysiak
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, huudyy napisał(a):

A czy ja piję do Twoich opon? On pisał ogólnie, nie zauważyłem, żeby odnosił się do Dustka, tylko zasugerował, że ZBYT SZEROKIE OPONY MOGĄ ROBIĆ PROBLEMY Z ESP/ABSem. Tylko tyle, aż tyle.

 

 

Odnosił się do konkretnych stwierdzeń, które padły na forum, jeśli nie to przepraszam, tak to zrozumiałem.

Jeśli szerokie opony nie zmieniają całkowitej średnicy koła, nie mają wpływu na ABS. Trzeba montować takie same opony na  osi.

@Krzysiak

Tak samo jest w 2 stronę.

Montaż łysych kapci z minimalnym dopuszczalnym bieżnikiem jest LEGALNY, a czy jest bezpieczny, w porównaniu do najlepszych nowych opon na rynku o szerokość 5mm większej niż ta w homologacji? 

%-)

 

 

17 minut temu, marko napisał(a):

Regulamin EKG ONZ nr 39 (UN/ECE R39), sekcja 5.3 - przepis ten obowiązuje w UE

 

Reszty nie chce mi się komentować. Na przyszłość zamontuj sobie sztywny hol do autobusu przed Tobą, to chociaż będzie na sztywno trzymał odległość.  Durna elektronika by Cię ostrzegła, że jedziesz właśnie jak debil.

Przyspawaj sobie rowery do auta, albo załaduj cegłami do dopuszczalnego max DMC, a nawet wtedy elektronika nie ostrzeże cię, że zachowujesz się, jak sam napisałeś %-), mimo że zawsze tak jeździsz na wakacje, a mi raz się zdarzyło i wiem, że nie zdarzy więcej, w przeciwieństwie do ciebie. 

14 minut temu, huudyy napisał(a):

Wyjmij tego kija koleś, bo to naprawdę nie jest śmieszne. Atakujesz ludzi bez powodu.

Widać kto i co ma wyjąć, skoro zadajesz pytanie i atakujesz odpowiadającego :cool:

Edytowane przez SylwesterI.
  • Upvote 1
Opublikowano

Rozumiem, masz rację, wynik badania nie stanowi o legalności, pokazuje, że przepisy mamy, jakie mamy i nawet nielegalne auto uzyska pozwolenie na poruszanie się w ruchu, mimo że będzie bezpieczniejsze.

Zresztą sam to wiesz, decydując się na delegalizację swojego auta. ;)

Teraz, marko napisał(a):

On mało co rozumie...

Mnie przynajmniej czat nie musi wyjaśniać %-)

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...