Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, Gret napisał:

Racja, w ostatnich latach śniegu jak kot napłakał. Dlatego też odraczałem tą wymianę Nokianów. Rozważę też wielosezonowe, jako że robię rocznie ~5000km i to głownie po mieście to pomysł wydaje się nie głupi. 

Wielosezonowe są spoko. Rok temu ze znajomymi byliśmy w lutym na takich domkach przy wsi i dosyć mocno padało. Mega błoto na dojeździe. Kolega w zimowych mocno się zakopał, a typ pomad 20 lat autem jeździ. Ja wielosezonowych na lajcie przejechałem, a ja od niedawna prowadzę. 

Pewnie w dużej mierze miałem farta, ale to nie jest tak, że zimowe są jakoś będą znacznie lepsze w terenie. 

 

Bierz całoroczne z górnej półki i tyle. Zachwalają Goodyear Vector 4Seazons gen3, bo w ADAC wypadły dobrze. Koniec kombinowania i zmieniania opon. 

Edytowane przez michasm
  • Like 1
Opublikowano
1 minutę temu, trepek napisał:

Przy rocznych przebiegach 5 tys km to prędzej ze starości padną niż z zużycia ;-)

Różnie bywa. Zależy od stylu jazdy. Mimo że robię 12-14k rocznie to wielosezon musiałem zmienić po dwóch latach :E 

Okazało się że opony nie lubią wysokich prędkości :E

Opublikowano (edytowane)

@michasm ze zmianą to żaden problem mam domek, mam gdzie trzymać drugi komplet kół. Na spokojnie 30 minut i mam koła zmienione. 

@trepek no właśnie moje Nokiany mają mięsa bardzo dużo ale guma już twarda i zaczyna trochę pękać po bokach. Przypadek że padły od starości :D

ale podejrzewam że za ~500zł jeszcze ten komplet na allegro opchnę :D

Edytowane przez Gret
Opublikowano

Moje też są popękane przy bokach. Nigdy nie myślałem, że to od starości. Diagnosta podczas zakupu auta mówił, że to pewnie od jeżdżenia na niskim ciśnieniu. 

9 lat to sporo. W sumie dla świętego spokoju bym wymienił. Na oponach nie ma co oszczędzać. 

2 minuty temu, Gang napisał:

Z wielosezonów polecam klebery, niesamowicie ciche i dobrze trzymające na mokrym. 

Tylko Goodyear vector 4Seazons gen3 otrzymał ocenę "dobrą" w teście ADAC. Wszystkie pozostałe wielosezony otrzymały niższe oceny. W sumie świetna reklama

Ja bym się nie zastanawiał nawet chwili przed wyborem. 

Będzie odrobinę głośniej, ale jak u nas w maju potrafi walnąć przymrozek to będzie pewnie bezpieczniej. 

 

Opublikowano

Mnie też korci na wielosezon, niby mam warunki na trzymanie kilku zestawów ale coraz mniejszy sens widzę w tym. Przeważnie jeżdżę wieczorami albo w nocy, to i asfalt jest chłodniejszy, w innych porach wilgotniejszy. Zimy bardziej przypominają wiosnę, śniegu to może tydzień tylko leży. Raczej wielozeson by mi wystarczył.

 

 

Opublikowano

Zmieniłem już w dwóch autach na wielosezon i jestem zadowolony. Ostatnio po zmianie na żony clio nawet bardzo zadowolony, bo nawet po długiej intensywnej jeździe opony nie pływają, nie robią się mniej pewne. 

Teraz we wrześniu pracę zmieniłem i mam do niej raptem 7 km prostej drogi (nie przez miasto) no to już w ogóle będę robił śmieszne przebiegi i w zasadzie chyba tylko raz w roku opony dostaną taki prawdziwy test. 

Ja polecam, na jednym siedzą vredesteiny, a na drugim aucie goodyear gen 2.

 

Swoją drogą jest już z nami @bergercs

Potrzebuję pomocy :D

 

Opublikowano
1 godzinę temu, baQus napisał:

Zmigrowany, z ciekawości sprawdziłem sobie od kiedy byłem zarejestrowany na pclab - rejestracja 19 Stycznia 2004.

Ciekawe, czy to forum przetrwa 20 lat :) 

U mnie 23 luty 2004 i 58328 postów nastukane...a tu od nowa trzeba zaczynać :E 

Opublikowano
36 minut temu, Pawelec7 napisał:

Wielosezonówki nie bardzo się nadają na upały. U mnie wciąż sezonowe. Nie ma to jak zimówki premium, napęd na 4 koła i zabawa na śniegu.

Potwierdzam. Ogólnie ekstremalne warunki są zabójcze i się szybciej ścierają. Ale złego słowa nie mogę powiedzieć o nich, korzystam z Goodyearow chyba 7-8 rok. 

  • Upvote 1
Opublikowano

Tak jak ktoś pisał. Nawet nie które zimówki premium na mokrym potrafią zachowywać się słabo. A w zimę najczęściej jest właśnie mokro.

https://www.tyrereviews.com/

 

Z ciekawostek w Focusie mam Fulda Kristall Control HP2 to będzie ich 5 zima i wczoraj mierzyłem bieżnik to od 6.2mm do 7.3 mm. A Focus robi tak z 20-30 tys rocznie. Tak więc raczej prędzej zacznę narzekać prędzej na stan gumy niż na ilość bieżnika.

Opublikowano
10 godzin temu, Gret napisał:

Siema,

Moje Nokiany mimo że mają z 6mm mięsa mają też 9lat i guma już tak nie trzyma, zapadła więc decyzja na wymianę zimówek. Co polecacie? Myślałem nad Alpine 7 albo UltraGrip Permormance 3, ale też Yokohama V906 ma bardzo fajną cenę. Nie wiem czy warto dopłacać do Goodyear albo Micheline. A może coś jeszcze innego. Rozmiar 215/50/17. 


Jeśli budżet pozwoli + zakładany przebieg i nie mieszkasz w górach to wielosezon:
Wspomniane Goodyear Vector gen-3 (gen-2 dalej w sprzedaży a są dość podobne wizualnie) lub nowość Pirelli SF3:
https://allegro.pl/oferta/pirelli-cinturato-all-season-sf3-215-50r17-95-w-3pmsf-xl-15566399314

Całkiem ok, a bliżej ~2100zł za komplet to wspomniane już Kleber Quadraxer 3 lub Hankook 4S

Jeśli stricte zima to każdy odpowiednik zimowy GY / Kleber będzie ok; tak samo jak nowe Michelin A7.

Testy:
https://www.tyrereviews.com/Article/2024-Sports-Car-All-Season-Tyre-Test.htm

https://www.tyrereviews.com/Article/2024-AutoBild-All-Season-Tyre-Test.htm

Ja póki co zrobiłem ~17 tys. km w Hankook 4S2 w rozmiarze 205/55/r17 (Renault Fluence) i przeżyły ze mną już wakacje na Mazurach, jedną zimę na Śląsku...
A w tym roku dzielnie objechały ze mną w upały całe Czechy wokół Ich granic (~2650 kilometrów w 2 tyg.) jak i spontaniczny 5-dniowy wypad na wybrzeże Litwy (~2260 kilometrów) w sierpniu;

Przedniej parze daję jeszcze drugie tyle kilometrów lub 3 lata (że na rok 2028 już nowe - a używam ich od maja 2023r);
Póki co trzymają bardzo dobrze, ale tak - jak każdy wielosezon tak w upale po paruset km / paru h jazdy zaczyna odpuszczać.
Natomiast sytuacji awaryjnych jeszcze nie miałem;

 

  • Like 1
Opublikowano
18 godzin temu, Gret napisał:

Siema,

Moje Nokiany mimo że mają z 6mm mięsa mają też 9lat i guma już tak nie trzyma, zapadła więc decyzja na wymianę zimówek. Co polecacie? Myślałem nad Alpine 7 albo UltraGrip Permormance 3, ale też Yokohama V906 ma bardzo fajną cenę. Nie wiem czy warto dopłacać do Goodyear albo Micheline. A może coś jeszcze innego. Rozmiar 215/50/17. 

Wyznaję filozofię, że do opony zawsze warto dopłacać i kupować możliwie najlepszą na jaką Cię stać. Dopłacisz 500-1000 zł do kompletu i niech chociaż raz droga hamowania skróci się o metr albo niech w tej jednej sytuacji tylko troszkę lepiej utrzymają Cię w łuku niż inne i zwraca Ci się to z nawiązką. To w końcu jedyna część, która łączy samochód z nawierzchnią.

Również jestem fanem wiekosezonówek, ale do samochodów miejskich. A przynajmniej tych, które miasta nie opuszczają. Wtedy faktycznie jest to wygodne i sam tak mam. Dużo jednak jeżdżę po trasach drugim samochodem i tam sezonówki muszą być.

A żeby tylko nie teoretyzować, polecam Conti TS870P. Dobrze sprawuje się na mokrym, suchym i jest bardzo cicha. Z drugiej strony jest trochę mniej odporna na aquaplanning niż inne i ma słaby rant ochronny.

  • Like 3
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Wielosezon jest spoko w mieście. Poza miastem jednak wolę zestaw zima/lato. Chociaż mój ojciec w Fabii 1 miał wielosezon od kiedy ją kupił do momentu sprzedaży, 15 lat i nigdy nawet nie myślał o zmianie na dwa komplety. Średnio robił 15-20k km rocznie. Różne modele przerobił ale chyba najbardziej polubił się z Goodyear Vector 4season (takie też ja miałem u siebie w Hondzie Jazz kiedyś i też były spoko). 

1 minutę temu, larry.bigl napisał:

 

 

@Gang, dunno, PcLab mi się wykrzaczyl i nawet w dzial Moto nie mogę wejść :E

Edytowane przez larry.bigl
Opublikowano (edytowane)

Dziś jeszcze spojrzałem na letnie, i też już wymagają wymiany. Spękane dość mocno... Także raczej wleci wielosezon. 

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 najpewniej :)
No i zamówione. :)
 

Edytowane przez Gret
  • Like 1
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Godzinka odśnieżania. Takie coś ostatnio pamiętam 1 listopada w latach 90ych
    • Dasz screena ze swoimi ustawieniami hud? Chciałbym takie ostre ładne kolorki co ty masz Chyba, że to mi telefon amoledem tak wypukla
    • Witam, proszę o pomoc w doborze podzespołów pod nowy PC, ponieważ spontanicznie... chociaż kusi od dłuższego czasu... myślę o zmianie mojego leciwego zestawu (i7-6700k, 16GB DDR4, GTX 1080) na coś nowszego, co mi może znowu posłuży lata. Spontaniczna decyzja, bo racjonalnych powodów wstrzymywałem się z tym już długo (mało czasu na granie), ale ceny RAM odlatują, a mi sie udało spontanicznie "ostatnim rzutem" kupić je jeszcze w akceptowalnej chyba cenie. Dodatkowo  "ludzie gadają", że inne rzeczy jak dyski, GPU też poleca w góre, wiec możliwe, że ostatni dzwonek na zakup czegoś w "przyzwoitych" pieniądzach.  Zestaw głównie do grania + ewentualnie zabawa w obróbka/montaż foto/wideo, ale do tego mam tez MB Pro M4 Pro z 48 GB RAM. Część rzeczy zostaje, z obecnego zestawu, bo niedawno kupowane lub jeszcze nadaje sie do użytku - obudowa, chłodzenie custom LC, wentylatory, dyski SSD M.2, itd. Obecnie używam monitora 4K MSI MAG 321UPX QD-OLED. Myślę nad poniższymi częściami: AMD Ryzen™ 7 9800X3D MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI - tutaj może coś innego jeszcze zaproponujecie  CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 (CMP64GX5M2B6000Z30) - ilość na wyrost pewnie, ale spontanicznie już kupione 5 listopada na Amazon za 1399PLN, zanim ceny juz kompletnie odleciały. Mam możliwość zwrotu do 31.01.2026, ale nawet jakby te RAMy były kiepskie, to teraz za tę cenę już raczej nic lepszego i w takiej ilości nie kupię). NZXT C1200 Gold ATX 3.1  / CORSAIR RM1000x -  wybrane z podpiętego tutaj na forum tematu z polecanymi zasilaczami. Moc zawyżona pewnie, ale lubie cisze, wiec chce żeby wentylator sie "nudził", a nie wiem jeszcze w jakie GPU bede celował. GPU - tutaj nie wiem czy czekać na modele SUPER od nV (chyba maja bys opóźnione?), czy kupować co jest, bo przez sytuacje z RAM, ceny GPU tez moga poleciec znowu ostro w górę. Patrząc na ceny chyba celowałbym w coś typu RTX 5070Ti lub Radeon  RX 9070 XT. Kompletnie nie znam obecnie rynku, wiec proszę o jakieś propozycje solidnych modeli GPU (cena/jakość, względna cisza).
    • Jasne, ten MSI Center chyba też może coś szczerze przeszkadzać, z tego co czytałem to więcej złego robi niż dobrego, z Latencymon jeszcze nie miałem okazji korzystać na obecnym zestawie. Jeżeli chodzi o ustawienia graficzne to nie robi to jakoś większej różnicy, w gierki typu Valorant/LOL/Fortnite gram na najniższych, w War Thunder testowałem na niższe było delikatnie tylko lepiej przez to że pewnie mniej shaderów musiało się doczytywać. ( tak jak mówię na ultra bez problemu mam 200+ fps tylko ten micro stutter o 2-5 fps w dół )  Sprawdzałem na locked 60 fps też są spadki np do 47. Jeżeli chodzi o blokowanie klatek to mam vsync, czyli 144 fps idealnie do monitora, gdy robię limit fps ręcznie na 144 lub 3 mniej to powstaje screen tearing i obraz się rozjeżdża, efekt taki jakby monitor był przecięty na pół przy mocniejszych ruchach myszki albo mimo że mam te stałe fps to nie ma wcale płynności obrazu. Dzięki za linki do tematów innych, czytałem już je i raczej średnio co mi pomoże patrząc że to kompletnie inny procek, chipset itd. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...