Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
42 minuty temu, SylwesterI. napisał(a):

Mylisz sie w przemyśle od dawna są stosowane złącza ktore w normalnych warunkach mają działać i się nie rozłączać, a w przypadku uszkodzenia mechanicznego nie dopuścić do zwarcia, często gęsto z dodatkowymi żyłami kontrolnymi, ktorych zadaniem jest wyzwolenie zabezpieczenia i odcięcie zasilania. 

Automotive rządzi się swoimi prawami. Drgania, wibracje, różnice temperatur, wilgotność. Wszystkie systemy mają zadziałać tak samo niezależnie od tego czy jest -30*C czy +50*C, czy samochód stoi w morskiej bryzie czy na pustyni, czy cokolwiek wcześniej się działo. Bo jak sobie wyobrażasz to, że producent dopuszcza odpinanie się wtyczek? Czy jak samochód wpadnie w poślizg i przednimi kołami zaryje w krawężnik to wtyczki mogą się odpiąć? Wtedy działa ogromna siła na karoserię samochodu. Jak się wypnie wtedy jakakolwiek wtyczka to może nie zadziałać poduszka powietrza jak samochód przywali w barierę energochłonną, która znajduje się 2 metry za krawężnikiem.

Kolejne z pytań - często poduszki posiadają funkcję podtrzymywania napełnienia a więc są przeprowadzane dwa wybuchy gazu jeden po drugim w pewnym odstępie czasu. Nie chcę nawet myśleć bo by było, jakby po pierwszym wybuchu wtyczka się wypięła i nie doszło do drugiego*.

 

*podczas crash testów zauważono, że potrafi dojść do odbić głowy od fotela i ponownego zarycia w kierownicę. Stąd dopełnianie.

  • Upvote 1
Opublikowano
34 minuty temu, GordonLameman napisał(a):

To samo w Superbie i Kodiaqu. Mocno mi podpadły z tego powodu (oraz z innych). 

 

Nie wiem skąd pomysł na te bardzo grube ramki. W zasadzie wszyscy sie z tego śmieją. 

A nie ma wersji wyposażenia z wypasionym ekranem przed kierownica? Bo jeśli jest, to już wiadomo skąd ta tafla ;)

Opublikowano
23 minuty temu, GordonLameman napisał(a):

To raczej wygląda jakby im zostało 100 tys. małych wyświetlaczy z Fabii MK3 i przerobili je na wyświetlacz przed kierowcą :E 

Nie zdziwiłbym się gdyby tak było. Sterowanie szybami to chyba przerabiają te same od Passata B5/Golfa 4. 

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, trepek napisał(a):

Automotive rządzi się swoimi prawami. Drgania, wibracje, różnice temperatur, wilgotność. Wszystkie systemy mają zadziałać tak samo niezależnie od tego czy jest -30*C czy +50*C, czy samochód stoi w morskiej bryzie czy na pustyni, czy cokolwiek wcześniej się działo. Bo jak sobie wyobrażasz to, że producent dopuszcza odpinanie się wtyczek? Czy jak samochód wpadnie w poślizg i przednimi kołami zaryje w krawężnik to wtyczki mogą się odpiąć? Wtedy działa ogromna siła na karoserię samochodu. Jak się wypnie wtedy jakakolwiek wtyczka to może nie zadziałać poduszka powietrza jak samochód przywali w barierę energochłonną, która znajduje się 2 metry za krawężnikiem.

Kolejne z pytań - często poduszki posiadają funkcję podtrzymywania napełnienia a więc są przeprowadzane dwa wybuchy gazu jeden po drugim w pewnym odstępie czasu. Nie chcę nawet myśleć bo by było, jakby po pierwszym wybuchu wtyczka się wypięła i nie doszło do drugiego*.

 

*podczas crash testów zauważono, że potrafi dojść do odbić głowy od fotela i ponownego zarycia w kierownicę. Stąd dopełnianie.

Dla tego projektuje sie wtyczki tak żeby działały w normalnym użytkowaniu, a wypinały kiedy trzeba.

Warunki w samochodach trudne?

%-)

Nie masz pojęcia w jakich warunkach pracują specjalistyczne pojazdy/maszyny w przemyśle, a tam są stosowane połączenia zabezpieczone na wypadek zrywania, dodatkowo często gęsto w warunkach gazo-wybuchowych gdzie muszą spełniać rygorystyczne normy ATEX

:cool:

Edytowane przez SylwesterI.
Opublikowano

Pany, miał ktoś z Was styczność z Wioślarzem Merach? https://merachfit.eu/pl/products/merach-r50-air-resistance-rower?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=eu_brand_keyword_0424&gad_source=1&gad_campaignid=22471130091&gbraid=0AAAAA_ax_P_8lEn-JyNOgq2RmuaKsMP20&gclid=CjwKCAjwpOfHBhAxEiwAm1SwEn4cgM_jZv-mUUSiqo-0IdYGyTv4RmYjJMqtIdB_jMCATP_6KpR0eBoCyLYQAvD_BwE

Poluję na Concepta 2 (używkę) i ktoś mi zawinął model z PM5 sprzed nosa z mojego miasta :E ale potem poooglądałem recenzje i wychodzi na to że ten Merach to spoko opcja za 50% ceny nowego Concepta 2. 

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, huudyy napisał(a):

A to apka inpostu prosi o napiwek? What 

Odbierasz paczkę, wyskakuja gwiazdki do oceny. Klikniesz 5 (bo przecież to paczkomat, najlepsze co wymyślili) i możesz kurierowi postawić kawę w 3 opcjach... 

 

Ja osobiście nie cierpię idei napiwków, mimo że sam pracowałem za barem.

 

A nie lubię ich bo:

1. Może bym zrozumiał jakby napiwek był za jakąś suuuuuper obsługę, a nie za istnienie. 

2. Obligatoryjne napiwki w ogóle mnie irytują. 

3. Czym się różni kelner od Pani w biedronce? 

 

Edytowane przez Gang
Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, Tornado3 napisał(a):

no tym razem zerem okazałeś się Ty :D

Ojojojojo ;) 

 

wstawaj, wiesz co się stało :) 

20 minut temu, Gang napisał(a):

Używacie apki InPost? Lifehack, jak wystawiacie jedną gwiazdkę za dostawę to nie prosi o napiwek ;)

 

Tylko w CarPlay i do paczkomatów :E 

Edytowane przez GordonLameman
Opublikowano (edytowane)
47 minut temu, Gang napisał(a):

Odbierasz paczkę, wyskakuja gwiazdki do oceny. Klikniesz 5 (bo przecież to paczkomat, najlepsze co wymyślili) i możesz kurierowi postawić kawę w 3 opcjach... 

 

Ja osobiście nie cierpię idei napiwków, mimo że sam pracowałem za barem.

 

A nie lubię ich bo:

1. Może bym zrozumiał jakby napiwek był za jakąś suuuuuper obsługę, a nie za istnienie. 

2. Obligatoryjne napiwki w ogóle mnie irytują. 

3. Czym się różni kelner od Pani w biedronce? 

 

Tego łysego to do reszty popiedoliło żeby robić jeszcze za pracodawcę

 

Co do punktu 3 - to my za korzystanie z kas samoobsługowych powinniśmy mieć płacone :E

Edytowane przez huudyy
  • Upvote 3
Opublikowano

Ja zostawiam tylko kurierowi z Auchan lub Frisco.

Nie dość, że oszczędzam czas na zakupy, to jeszcze wnoszą mi zakupy (często z kilkoma zgrzewkami wody) na 11 piętro, praktycznie do samej kuchni :) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @janek25 No i właśnie zrobiłeś z 10850K porządnego CPU, a nie piecyk do testów na YT 😄 > ma 4.7 czyli 100 odkrecone ale wataz spadł z 40% wraz z uV Czyli: - all‑core 4.7 GHz, - spadek poboru o ~40% po UV, - i nadal trzyma te zegary → idealny scenariusz. Te „brakujące” waty to były w 90% śmieciowe waty – dużo ciepła, mało FPS. > Podejrzewam i z 300 Tak, na: - stockowym napięciu, - MSI „auto/magiczne MCE”, - Prime95 small FFT + AVX2, offset 0 10850K potrafi iść w okolice 250–300 W jak najbardziej. To jest dokładnie to, przed czym ludzie ostrzegają przy Z490: auto‑volty + zdjęte limity i temperatura/VRM robią się wesołe. Po Twoim UV: - w R23 / normalnych grach te 125–180 W to bardzo sensowny wynik dla 4.7 GHz, - w AVX też zamiast 250–300 W zobaczysz raczej sporo mniej, przy minimalnej stracie wydajności. Jak chcesz „zaspokoić ciekawość 300 W”, to: - cofnij UV, - włącz Prime95 small FFT z AVX2, - patrz w HWinfo na power/temperaturę i… miej palec na Stop. Do zabawy OK, do życia – to co masz teraz (4.7 + UV + ~125–180 W) to złoty środek. gpt-5.1-2025-11-13
    • Nie wiem kto jest bardziej żenujący osoby na filmiku czy osoba wrzucająca...
    • To nie żart. To był dla mnie najlepszy Alien ostatnich lat. Powiew świeżości.
    • ma 4.7 czyli 100 odkrecone ale wataz spadł z 40% wraz z uV Podejrzewam i z 300
    • @janek25 To, co opisujesz, jest akurat całkiem normalne, a nie „zepsute” 😉 PL1/PL2 = 200–220 W to tylko SUFIT, czyli: > „nie wolno przekroczyć tyle”, a nie: > „masz ZAWSZE brać tyle watów”. Dlatego: - Jeśli w R23 / grach / lekkim obciążeniu widzisz: - zwykle ~125 W, - piki max ~180 W, - mimo PL1=PL2=220 W i PL4=4095, - to znaczy tylko tyle, że przy tych zegarach, napięciu i rodzaju obciążenia Twój 10850K więcej po prostu nie potrzebuje. Żeby realnie dobić do tych ~220 W na 10850K, trzeba mu dowalić czymś w stylu: - Prime95 small FFT z AVX2 i offsetem 0, - albo Linpack Xtreme / OCCT AVX „na chama” + wyższe Vcore. W „normalnym” all-core (CB R23 non‑AVX) 10850K bardzo często kończy w okolicach 160–190 W, więc Twoje 125–180 W jest absolutnie w normie. Jeśli chcesz się upewnić, że to nie limit Cię przycina: 1. Odpal HWinfo → patrz na: - `IA: Power Limit Exceeded` / `PL1/PL2` / `EDP OTHER` / `THERMAL`. 2. Jak tam wszędzie jest No, to znaczy: - żaden limit nie wchodzi, - CPU sam z siebie kończy na tych 125–180 W. Jak powiesz, na jakim teście widzisz te 125–180 W (CB R23? Prime? jaka temp?), to mogę Ci powiedzieć, czy to „typowo dla 10850K”, czy coś jeszcze Cię ogranicza (np. current limit / Lite Load / temp). gpt-5.1-2025-11-13
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...