Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czyli nie mogę zmienić temperatury bez przerwania słuchania radia lub rozmowy telefonicznej?

Bo jeśli chodzi o "udowodnienie", że ekrany zamiast przycisków to głupota nie jest trudne:

1.

2.

O ile można zrozumieć, że producenci to wciskają - o wiele niższe koszta produkcji/montażu itd - tak fakt, że bronią tego rozwiązania klienci koncernów to już...

 

Najlepsze, że istnieje idealne rozwiązanie, ale co niektórzy próbują szukać alternatyw:

" zawsze bedzie jakas dodatkowa opcja - przycisk, glos, tablet, gest. w przyszlosci moze nawet samym wzrokiem/spojrzeniem."

 

Edytowane przez bergercs
Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, bergercs napisał(a):

Czyli nie mogę zmienić temperatury bez przerwania słuchania radia lub rozmowy telefonicznej?

Co rozumiesz przez słowo "przerwanie" ? 

Bo jadąc na nawigacji, głosowe podpowiedzi wyciszają Ci zarówno słuchanie muzyki jak i rozmowę telefoniczną. Jak bardzo Ci wyciszają - to możesz dostosować w ustawieniach nawigacji. Tak samo działa sterowanie głosowe. 

Idąc dalej żeby zmienić temperaturę fizycznymi przyciskami lub na ekranie i tak musisz oderwać uwagę od drogi i spojrzeć w danym kierunku gdzie sterowanie jest ulokowane. 

Mam Mondeo MK5 gdzie sterowanie temperaturą jest na ekranie i dodatkowo na fizycznych przyciskach pod ekranem. Mam również Teslę 3. Zarówno w przypadku Tesli jak i Mondeo zmiana temperatury zajmuje dokładnie tyle samo czasu i tak samo odwracam uwagę od drogi. Jedyne co to na samym początku korzystania z Tesli dość często odwracałem uwagę bo poznawałem jak to działa i tu trzeba być uważnym bo ja 2 razy się zagapiłem i raz Tesla uratowała mi tyłek "zatrzymując auto". Po miesiącu po prostu nie masz potrzeby zerkania w ekran. 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
2 minuty temu, SuLac0 napisał(a):

dedykowany obszar sterowania klima i pokretlo. minimalizm polaczony z ergonomia i fukcjonalnoscia

W dalszym ciągu lipa, bo i tak musisz oderwać wzrok od ulicy - mają fizyczne przełączniki można to zrobić na czuja ¯\_(ツ)_/¯ 

  • Upvote 3
Opublikowano
13 godzin temu, kubikolos napisał(a):

a co do wyzej to nie ma zadnego powodu zeby pug nie mial jakiegos modelu bardziej premium

Sęk w tym, że to nie tylko Pug. Ani 308, ani Mazda 3, ani C4, ani zwykły Golf nie jest gorszy od A3. Nie ma żadnej różnicy in-plus względem konkurencji poza premium znaczkiem.

Opublikowano (edytowane)

mozesz. tylko jak zrobisz pare tys km i majac na tablecie przypisany obszar, tez w pewnym momencie robisz to odruchowo. a im wiekszy obszar/ekran, tym latwiej :)

Edytowane przez SuLac0
Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, huudyy napisał(a):

mając fizyczne przełączniki można to zrobić na czuja ¯\_(ツ)_/¯ 

i wiesz jaką temperaturę ustawiasz ? Nie. Musisz spojrzeć ;)  

W sumie jak by pomyśleć to dalej na czuja: ciepło, zimno :E 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano

przyklad

 

image.png.6010eac960238a4ea8ae90d29256a93f.png

 

jak ustawic tutaj szybko temp? audi a3. ci co wiedza, prosze nie podpowiadac ;)

24 minuty temu, bergercs napisał(a):

Najlepsze, że istnieje idealne rozwiązanie, ale co niektórzy próbują szukać alternatyw:

" zawsze bedzie jakas dodatkowa opcja - przycisk, glos, tablet, gest. w przyszlosci moze nawet samym wzrokiem/spojrzeniem."

 

idealne bo? korbka w szybach tez byla idelana. skrzynia manualna tez.  telefon z tarcza tez...tutaj nie chodzi "czym" uruchamia sie dana fukcje, ale o to, aby bylo to nowoczesne (bo mamy postep technologiczny), latwo dostepne, intuicyjne. dobrze zaplanowany ekran nie odbiega w ergonomii od przyciskow. a w jednym i drugim przypadku mozna to spartolic koncertowo

  • Upvote 1
Opublikowano
2 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

Mógł byś wskazać fragmenty wypowiedzi o tym świadczące? Czy zwyczajnie wyskakujesz z pozycji Anty-Fana i przypinasz z góry pinezki. 

Nie Ciebie miałem na myśli. Ale mniejsza o to, ja nie jestem antyfanem elektryków. Dla mnie to grupa, typ samochodów, mająca swoje plusy i minusy, tak samo jak diesel czy benzyna. 

 

Jak zauważysz nie dyskutuję na ich temat, choć osobiście mój rodzaj użytkowania idealnie się nadaje bo do pracy mam 13km w jedną stronę, mam ładowarkę pod pracą na parkingu i mógłbym sobie zamontować w garażu też. 

 

Ale póki co lubię w samochodach co innego i kieruję się innymi kryteriami, które dla większości mogą być również dziwne, niepraktyczne czy niezrozumiałe. I niespecjalnie będę kogokolwiek przekonywał, że są jedyne słuszne 😉

  • Upvote 2
Opublikowano

Jak dla mnie fizyczne przyciski/pokrętła powinny pozostać do sterowania klimatyzacją i głośnością radia. 

Reszta nie ma dla mnie takiego znaczenia. 

Co mnie bardziej wkurza to jazda noca z takim tabletem w kokpicie..

  • Upvote 3
Opublikowano
29 minut temu, DjXbeat napisał(a):

Zarówno w przypadku Tesli jak i Mondeo zmiana temperatury zajmuje dokładnie tyle samo czasu i tak samo odwracam uwagę od drogi.

Jest tez cos czego nikt nie bierze pod uwage - niezaleznie od tego ze zajmie to tyle samo czasu w tym przykladzie - to bedzie to znacznie bezpieczniejsze w Tesli ze wzgledu na systemu kontroli jazdy.

 

W dzisiejszych samochodach (nie tylko Tesla) faktycznie mozna oderwac uwage od drogi na tak krotkie momenty, niedlugo pewnie na znacznie dluzej ;)

 

31 minut temu, bleidd napisał(a):

Sęk w tym, że to nie tylko Pug. Ani 308, ani Mazda 3, ani C4, ani zwykły Golf nie jest gorszy od A3. Nie ma żadnej różnicy in-plus względem konkurencji poza premium znaczkiem.

To juz nieprawda. W kwestii innych koncernow to juz zalezy od modelu i generacji ale w przypadku golfa bedzie gorszy bo ma byc gorszy, od drobnych detali po wieksze czesci wyposazenia, tak samo seat leon bedzie jeszcze nizej niz golf bo one sa tak zaprojektowane zeby byly tym samym autem ale jednak troche podzielone na segmenty. Dlatego robi sie retrofity z golfa do leona, z a3 do golfa, a nie odwrotnie.

 

  

2 godziny temu, Katystopej napisał(a):

Tu jedynie Duniek jest normalny

ty nie odrozniasz premium od bentleya, raczej o normalnosci lepiej sie nie wypowiadaj

  • Upvote 1
Opublikowano
3 minuty temu, larry.bigl napisał(a):

Co mnie bardziej wkurza to jazda noca z takim tabletem w kokpicie..

Też się tego obawiałem i tu duże zaskoczenie bo bardziej razi w oczy oświetlenie deski rozdzielczej z prędkościomierzem w Mondeo MK5 niż ekran w Tesli :E 

Opublikowano
48 minut temu, SuLac0 napisał(a):

ale nie kazde rozwiazanie tabletowe z zalozenia jest zle

przyklad mach-e

 

image.png.8f51fd3d64d520bed0024070da1c38ec.png

 

dedykowany obszar sterowania klima i pokretlo. minimalizm polaczony z ergonomia i fukcjonalnoscia

 

Miałem tak, ale wróciłem z chęcią do fizycznych przycisków. Serio :) 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, marko napisał(a):

Jak osoba niema ma np. zmienić temperaturę za pomocą głosu?

Cóż... to pozostaje jej jedynie zmienić temperaturę jak w 95% (jak już nie 100%?) nowych samochodów. Za pomocą dotyku.

Wytykanie ekranu tylko Tesli jest trochę nie na miejscu jeśli to jest już absolutny standard w każdym samochodzie. 

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano
14 minut temu, larry.bigl napisał(a):

Jak dla mnie fizyczne przyciski/pokrętła powinny pozostać do sterowania klimatyzacją i głośnością radia. 

Reszta nie ma dla mnie takiego znaczenia. 

Co mnie bardziej wkurza to jazda noca z takim tabletem w kokpicie..

Podejrzewam, że jasność tabletu da się zmienić w ustawieniach, o ile samemu nie jest to na tyle mądre żeby dostosować jasność w zależności od warunków. Poza tym, mam podobne zdanie. Najpotrzebniejsze dla mnie funkcje mam na kierownicy (tempomat, przerzucanie piosenek, głośność radia). Wymienione już wcześniej pokrętło na tunelu środkowym (jak np. iDrive w BMW) jest dla mnie bardzo wygodne, ktoś kto to wymyślił powinien dostać jakąś nagrodę :E 

Opublikowano

tablice rejestracyjne - czy jest szansa zeby poprosic o konkretny numer ?

wiele razy widzialem np porsche z tablicami ktore mialy w numerze 911 - uprzedzajac odpowiedzi - indywidualne odpadaja bo max mozna dwie cyfry - a ja chce 4 :/

Opublikowano

Jak znasz odpowiednią osobę to jest :D

16 minut temu, Dratwa napisał(a):

Podejrzewam, że jasność tabletu da się zmienić w ustawieniach

U mnie automatycznie zmienia się motyw ciemny/jasny + poziom jasności, wtedy nigdy nie przeszkadza wbrew pozorom.

 

43 minuty temu, Kowal_ napisał(a):

choć osobiście mój rodzaj użytkowania idealnie się nadaje bo do pracy mam 13km w jedną stronę, mam ładowarkę pod pracą na parkingu i mógłbym sobie zamontować w garażu też. 

U mnie podobnie, głównie lokalne/miejskie wyprawy, tak naprawdę jeszcze ani razu nie ładowałem ioniqa do 100% 8:E

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, Wu70 napisał(a):

U mnie automatycznie zmienia się motyw ciemny/jasny + poziom jasności, wtedy nigdy nie przeszkadza wbrew pozorom.

Mam tak samo w Tesli. W zależności od natężenia światła zmienia się motyw ciemny/jasny i zmniejsza/zwiększa się jasność ekran. Mniej razi w oczy ekran Tesli niż cała deska rozdzielcza z ekranem i przyciskami w Mondeo MK5. 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, GordonLameman napisał(a):

Miałem tak, ale wróciłem z chęcią do fizycznych przycisków. Serio :) 

ok. nie mam z tym problemu :) mi bardziej odpowiadaja dotykowe. przynajmniej nie musze sie zastanawiac jak dzialaja, czy w gore, czy w dol, czy w boook ;) 

 

co do podswietlenia. jest regulacja, lacznie z calkowitym wylaczeniem duzego ekranu lub jego czesci. wiem, ze w przypadku przyciskow tez mozna zmieniac podswietlenie, ale z np ich wylaczeniam calkowitm moze byc problem . i potem mamy w nocy choinke...

 

nie twierdze, ze dotykowe sa idealne, ale tez daleki jestem od stwierdzenia, ze fizyczne takimi sa. szczegolnie w obecnej swojej formie "ewolucyjnej"

 

 

 

Edytowane przez SuLac0
  • Upvote 1
Opublikowano

A ja uważam, że niezależnie od sterowania głosem, czy dotykowego na tablecie, to powinny pozostać manualne sterowania przynajmniej dla podstawowych funkcji: tempomat, radio, klima.

Wybieranie głosowe jest ułatwieniem ale nie powinno skutkować usuwaniem sterowania manualnego. Za to mieszanie w tablecie jest niewygodne.

 

Co do Tesli to wersje podstawowe są brzydkie i to jest bieda i trzeba je traktować na równo z półką standard. 

Nie ma w nich nic z premium nie mówiąc już o luksusie.

To, że ktoś kupując najtańszy model Tesli uważa, że kupuje markę premium no to sorry. Na markę premium to wskazuje tu chyba tylko cena i jako że elektryki są ogólnie drogie to nijak wychodzi porównywanie ich ze spalinowymi w tej samej półce cenowej.

 

Czy kupił bym Teslę - na pewno nie kupiłbym standardowego modelu, a za cenę droższych modeli to można mieć naprawdę super samochód innego producenta. 

Dużo osób traktuje posiadanie Tesli jako prestiż, a Tesla Tesli nierówna. 

 

U mnie w pracy wszyscy byli podjarani jak zapadła decyzja o zakupach Tesli, obecnie Tesle stanowią 1/3 floty (głównie modele podstawowe lub delikatnie wzbogacone) a większość jak ma tym jeździć to woli wybrać 3-5 letnie Skody lub Fordy z różnych powodów.

Po pierwszych och i achach i przejechaniu nawet kilkuset km wychodzi cała prawda. Są plusy i minusy ale widać po użytkowaniu, że w naszych warunkach i przynajmniej podstawowe wersje nie mają jeszcze podejścia do innych samochodów w tej samej półce cenowej.

Awaryjność porównywalna ze spalinowymi chociaż głównie siadają jakieś podzespoły elektroniczne lub wyskakują błędy, których usunięcie i tak wiąże się w 75% z wizytą w serwisie.

Opublikowano
36 minut temu, SuLac0 napisał(a):

ok. nie mam z tym problemu :) mi bardziej odpowiadaja dotykowe. przynajmniej nie musze sie zastanawiac jak dzialaja, czy w gore, czy w dol, czy w boook ;) 

 

co do podswietlenia. jest regulacja, lacznie z calkowitym wylaczeniem duzego ekranu lub jego czesci. wiem, ze w przypadku przyciskow tez mozna zmieniac podswietlenie, ale z np ich wylaczeniam calkowitm moze byc problem . i potem mamy w nocy choinke...

 

nie twierdze, ze dotykowe sa idealne, ale tez daleki jestem od stwierdzenia, ze fizyczne takimi sa. szczegolnie w obecnej swojej formie "ewolucyjnej"

 

 

 

Ja do klimy mam pokrętła, wiec tu nie ma zastanawiania się :)

 

Podświetlenie w zasadzie zawsze powinno być regulowane i tryb nocny to w sumie must have. Nie jestem też zwolennikiem ledów jako oświetlenie wewnętrznego - miałem to w Octavii i było średnio. Teraz mam żółte światło i to mi odpowiada :) 

Opublikowano
1 godzinę temu, kubikolos napisał(a):

niezaleznie od tego ze zajmie to tyle samo czasu w tym przykladzie - to bedzie to znacznie bezpieczniejsze w Tesli ze wzgledu na systemu kontroli jazdy.

 

 

Nie zajmuje tyle samo czasu - przejrzyj sobie to co wrzuciłem wcześniej - w samochodach z "pokrętłami" wszystko wykonujesz dwa-trzy razy szybciej niż na akranie.

I nie będzie bezpieczniej w Tesli:

""Amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego opublikował raport ze śledztwa w sprawie wypadków samochodów Tesla. Według ustaleń urzędników, funkcja autopilota jest wadliwa i przyczyniła się do śmiertelnych wypadków.
NHTSA zbadała wypadki samochodów Tesla, które miały miejsce od stycznia 2018 r. do sierpnia 2023 r. Łącznie odnotowano 956 incydentów, w których śmierć poniosło 29 osób. NHTSA przyznaje, że prowadzone przez nią badanie może być niekompletne ze względu na „luki” w danych telemetrycznych. Istnieje możliwość, że liczba wypadków z udziałem autopilota i FSD jest znacznie wyższa, niż wynika to z ustaleń komisji.
Największe zarzuty dotyczą słabego systemu angażowania kierowcy, który koliduje z ograniczonymi możliwościami operacyjnymi funkcji autopilota, powodując krytyczną lukę w bezpieczeństwie.
W 59 zbadanych przypadkach kierowcy Tesli mieli wystarczająco dużo czasu (powyżej 5 sekund), aby zareagować. Przeglądając dzienniki wypadków i dane dostarczone przez Teslę, NHTSA stwierdziła, że w większości analizowanych wypadków kierowcy nie hamowali i nie skręcali, aby uniknąć zagrożenia." "

Więcej systemów i ekraników do zabawy - żeby przyśpieszyć zidiocenie.

  • Upvote 1
Opublikowano
21 minut temu, DjXbeat napisał(a):

@Norrberrto 

Po pierwsze o jakim podstawowym, standardowym modelu masz na myśli ? 

Po drugie nie korzystacie z serwisu mobilnego? Oni do większości rzeczy przyjeżdżają do domu czy nawet do firmy. 

1. 3 i Y inne w firmie są nie opłacalne. Były kupione jakieś pojedyncze wersje za ponad 400 tyś ale tego nawet nie widziałem u nas.

2. Jak w każdym przypadku mielibyśmy czekać na serwis mobilny to można się zestarzeć.

 

Opublikowano

Ja też jestem za fizycznymi przyciskami. większość robi się na czuja. Co do problemów ze świeceniem w nocy... rozwiązania były już 25 lat temu 

 

 

Ogólnie motoryzacja w tamtych latach miała swój urok, wybór marki był jak wybór klanu w grze. Dziś mamy jakieś zmixowane sojowe latte. Tak, wiem, wąs mi rośnie i zakładam skarpety do sandałów :D

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...